Ymmärsin äsken ainakin yhden syyn vauvakuumeelleni! Olen 19 vuotias nainen ja olen avoliitossa hyvän miehen kanssa. Olen valmistunut muutama kk sitten lähihoitajaksi lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelmasta... Vauvakuume minulla on ollut pitkään, mutta viimeisen puolen vuoden aikana se on ollut jo lähes hysteerista...
Olen tällä hetkellä työtön ja päiväni ovat pitkiä. Ehkä haluan lapsen juuri nyt eniten, koska ajattelen, että "se on ainut asia minkä varmasti osaisin!"
Mitä mieltä olet, kommenttia, samoin ajattelevaa, mitä tahansa vastausta pyydän!!!
Olen niin epätoivoinen kun mieheni ei halua lasta vielä, ja ymmäränkin häntä hyvin, mutta silti en voi tälle tunteelle/tuskalle mitään... Minusta vain tuntuu että olen jotenkin luotu hoitamaan ja hoivaamaan lapsia, etenkin pieniä, lapset ovat minulle suurin asia maailmassa, niin hoitolapset (päiväkodissa tms.) ja tietenkin omani joista kovasti haaveilen. Olen koittanut pohtia myös että mitä muuta haluisin elämässäni tehdä/saavuttaa, mutta mieleeni palaa aina ne lapset, muissa asioissa en luottaisi itseeni riittävästi...
Realistisesti ajateltuna, voin lopettaa e-pillereiden syönnin vasta noin kahden vuoden päästä. Pelottaa, että jos /kun silloin "vasta"? alamme yrittämään lasta ja jos silloin todetaan etten voikaan sitä saada tms, olen nyt jo kauhuissani..
Olen muutenkin vaipumassa masennukseen, jota on minulla ennekin ollut, en halua masentua, haluan elää iloisena ym, mutta masennus vaan vie minua mennessään, ymmärtääkö joku?? =(
Nyt tajusin...
4
599
Vastaukset
- Ticia
Sinua varmaan masentaa, koska olet ollut vailla töitä eikä päivässäsi ole välttämättä ollut rytmiä tai sinulla ei ole muutenkaan mitään ohjelmaa jolla täyttää päivän. Olet ehkä "keksinyt" lapsen kaipuun, jotta edes jollain tavoin saat päivän kulumaan, sitten lapsen saamisen ajattelusta on tullut se kaikkein tärkein asia. Kyllä vasmasti sinun elämälläsi ja sinulla on merkitystä ilman lastakin tässä vaihessa. Eikä lapsen saaminen välttämättä auttaisi masentuneeseen mielialaan muuta kuin hetkeksi aikaa.
Minulla on ollut jokin aika sitten vähän samanlaisia mietteitä kuin sinulla ja halusin kovasti lasta mutta löysin toisen keinon purkaa itseäni ja täyttää päiväni. Sitä paitsi, minä ajattelen ettei lapsen parasta ajatellen kannata miettiä lapsen saantia ennen kuin itsellä on asiat tasapainossa.
Mene ulkoilemaan ja harrasta jotain niin saat täytettä työttömään päivääsi :) - Sini
..ymmärrän todella hyvin sua.. Itellä kans ollu joskus (pahaki) masennus, joka nyt taas nostaa väkisin päätään. Haluisin olla edelleen ilonen ja jaksaa nauraa, mut.. Osasyynä kauhee vauvakuume (ja vuoden "parannus"yritys takana), mut luomulapsia en pysty saamaan..ainaka tällä hetkellä. Ei kauan aikaa (parisen kuukautta) ku mulle kerrottiin ettei mun munasolut kypsy. Ja et mulla on syövän esiaste joka joudutaan leikkaamaan. Ja oon vasta 20..
Nyt siis odotellaan aikaa leikkaukseen ja sen jälkeen hoitoja "kuumeeseen".. Ainoo minkä takia vielä jaksan, on mun mies joka tukee mua erityisen vaikeinakin hetkinä, pakottaa mut jaksamaan sillonki ku en muuten jaksas. - Minä-85
Tervehdys:) Mínä olen kans 19 vuotias ja valmistunut lähihoitajaksi (lasten ja nuorten koulutusohjelma)keväällä ja työttömänä olen tällä hetkellä. Myös minä elän avoliitossa ihanan kihlattuni kanssa. Kultani on nyt intissä, joten päivät vietän yksin kotona. Minua on vaivannut vauvakuume ainakin jo 2 vuotta, mutta mieheni ei ole vielä valmis kuulemma isäksi. Yritän siis sanoa, että minä täällä elän myös aivan samanlaisessa tilanteessa ilman masennusta vain. Olen epätoivoinen ja vähäsen väsynyt odottamaan, koska mieheni sitten on valmis isäksi. Joudunko odottamaan vuoden, kaksi tai vieläkin pidempään... Jaksamisia sinulle :)
- Minttu
Hei!
Minä olen tällä erää jo yli 30v ja tuossa lukiessa muistin, millasen vauvakuumeen koin itse ollessani 19v.Olin tuolloin työllistettynä "tonnilaisena" päiväkodissa pienimpien osastolla.
Elämä kuitenkin vei mukanaan ja elin välillä sinkkuna, asuin ulkomailla, matkustelin, valmistuin korkeakoulusta, tapasin nykyisen mieheni, avioiduimme, ostimme oman kodin ja kun "kaikki perusasiat" oli kunnossa, ilmoitti meidän rinsrenssa tulostaan.
Kun neiti syntyi, täytin samana vuonna 29. Monta vuotta vauvakuumetta ehti väliin, mutta nyt on ollut hyvä olla kotona vain lapsen kanssa kaipaamatta kokemuksia kun sai elää täysillä vähän nuorempana.
Toiset on valmiita äidiksi paljon nuorempanakin, mutta minä olen nyt tyytyväinen ensimmäisen lapsen vanhana saanut äiti, jolla elämä kunnossa. Tsemppiä päätöksentekoon ja sylintäydeltä onnea sinä päivänä kun se pikkunen on ajankohtainen.
Aurinkoisin terveisin,
Minttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal313250- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478