likainen ilma autotalliin

rellu

Onko kukaan ajatellut johtaa LTO:sta lähtevää ulos menevää "likaista ilmaa" autotalliin? Itse pitää autotallia kuitenkin lämmittää koska siellä on vesipiste, joka muuten jäätyisi. Ja eihän se niin haittaa autotallissa tuo ilman laatu.

Homma sinänsä olisi aika helppo. Mulla LTo on vain seinän takana. Veto läpi seinän ja autotalli lämpiää "hukkalämmöllä"! Hullua vai ei?

6

1893

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joponen

Olisko rakennusmääräysten vastainen juttu?? Entä tuleeko rakenteisiin jotain kosteuksia kun ylipaine tulee melkoinen.
      Muuten ei hullumpi ajatus.
      Itsellä on kylmiön kompressori tallissa joka siirtää lämmön kylmiöstä talliin.

• Anssi

Autotalli on palo-osastoitu tila, eli sinne menevässä kanavassa pitää olla palomansetti.

Haluatko että autotalli on talon kostein tila? Ruostumista tahtoo olla riesaksi asti tuuletetussakin autotallissa.

• rellu

Ehkä tuo kosteus nousee suurimmaksi murheeksi. Rakennusmääräyksistä en tiedä. Tuuletus tapahtuisi painovoimaisesti oven alla ja vastakkaisessa nurkassa olevien tuuletusluukkujen kautta. Auttaisiko jos laittaisi tuuletusluukkuihin sähköisen huipparin (vai mikä sen nimi nyt virallisesti on)imemään ilmaa tallista?

• Tojo

Mulla osa LTO:n poistosta haraautuu talliin tosin ullakon kautta. Tallissa kanavapuhallin, jossa kosteussensori, joka käynnistää puhaltimen kosteuden noustessa.
      Sisäilma ei niinkään ole se kosteuden aiheuttaja, vaan märkä luminen auto talvisaikaan.
      Paloturvallisuussäännöt on tietysti olemassa, mutta taitavat nuo telkut olla nykyään pahempi paloturvallisuusriski kuin uudehko auto tallissa?

• rellu

Riittääkö sulla LTO:n lämpö lämmittämään koko talli pakkasajalle?

• Tojo
        rellu kirjoitti:

Riittääkö sulla LTO:n lämpö lämmittämään koko talli pakkasajalle?

Ovi tosin vähän falskaa joten nollan rajoilla ollaan, jos pakkasta yli 20 astetta. Eikä poistoilma tosiaan oikein riitä kuivattamaan tallia. Toisaalta en keksi oikein pahoja haittapuoliakaan, ellei sellaiseksi katsota sisältä ajoittain tulevia tuoksuja esim. ruuanlaiton yhteydessä (erillisestä liesituulettimesta huolimatta). Mutta toisaalta eihän se bensan hajukaan kovin herkullista ole.
        Tallin eristys, LTO:n teho ja sen käyttönopeus vaikuttanevat osaltaan tilanteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe