Paljon puhetta kakasta...

Kassu

Mä tässä mietiskelin tätä koirankakka politiikkaa ja tuli mieleen (ihan uteliaisuudesta) kysellä että kuin moni täälläkin käyvistä koiranomistajista kerää ne koiran jätökset pois?

Mä ite kerään jätökset pois ihan jo lain takia. Toinen syy on että on sitä itekin mukavampi rämpiä tossa lähimettäs ku ei tarvi muistella että mihin se koira mahtokaan kakkia ja varoa kenkiänsä.
Mut on siellä niitä kasoja toisten jäljiltä ja välillä kyllä ottaa päähän kun sellaiseen astuu huomaamattaan. Ja joutuu kyllä vahtia tota pentuakin ettei menis maistelee.Kun ei ole viel rokotettu.
Minun mielipiteeni on että kakat pitäis kerätä pois tulee ne sitten minne tahansa(oma piha yms. tietysti eri juttu).

17

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Asun pienessä kunnassa, jossa ei ole edes koiraveroa. Itse olen päättänyt olla keräämättä kakkoja siihen asti, kunnes nuo lasinsirut ym. saadaan kerättyä myös pois. Itseasiassa voisin kerätä kakat myös siinä tapauksessa, että tänne saataisiin roskiksia joihin voisi nuo kakkapussit jättää. En todellakaan aio kanniskella kakkapussia kädessäni montaa kilometriä. Enpä ole silti kunnassamme nähnyt KOSKAAN kenenkään muunkaan keräävän koiransa jätöksiä.Itse saatan tehdä usean kilometrin lenkkejä koirieni kanssa, ja matkalla ei välttämättä ole yhtäkään roskista, joten kanna siinä nyt sitten 2-4koiran kanssa useat jätöspussit useita kilometrejä. Ei toimi meillä. Myös toiselta paikkakunnalta oleva ystävättäreni ei koskaan kerää koiriensa jätöksiä. Hän sanoo sitä protestiksi koiraveroa vastaan. Kunnassa jossa hän asuu on koiravero käytössä, mutta mitään vastinetta ei koiraverolle saada. Ei edes muutamaa roskapönttöä. Joten miksi kerätä kakat, kun verot voi hyvin käyttää vaikka siihen. Olisi muuten mielenkiintoista joskus saada tietää, että mihin nuo kaikki koiraverot oikeasti menevät. Päättäjien hienoihin autoihin vai?

• realisti

torttuja kunnan päättäjien takia kerätä. Itse kerään lähinnä itseni ja muiden koiran ulkoiluttajien sekä lasten takia. On itsekkin mukavampi taas seuraavan kerran mennä kun ei tarvi koko ajan varoa ettei koira sotke tassujaan tai itse kenkiään. Valitettavasti hyöty itselle tahtoo jäädä olemattomaksi kun suurin osa ei niitä kuitenkaan kerää.

• tai provo.

rikollinen sontakasa olet joka tapauksessa. Kakat ON kerättävä.

• minä
        tai provo. kirjoitti:

rikollinen sontakasa olet joka tapauksessa. Kakat ON kerättävä.

Niin on myös laitonta roskata luontoa rikkinäisillä kaljapulloilla, roskilla ym. Miksi tästä ei nosteta meteliä. Ja en todellakaan aio kanniskella useita kakkapusseja useita kilometrejä mukanani, kun kerran ei ole mihin niitä laittaa. On myös monia muita asioita, jotka pitäisi lain mukaan tehdä, mutta kaikki eivät siltikään näitä noudata. Jos asuisin kaupungissa missä olisi näitä roskiksia tiheämpään, niin voisin kyllä kakat kerätäkin.

• realisti
        minä kirjoitti:

Niin on myös laitonta roskata luontoa rikkinäisillä kaljapulloilla, roskilla ym. Miksi tästä ei nosteta meteliä. Ja en todellakaan aio kanniskella useita kakkapusseja useita kilometrejä mukanani, kun kerran ei ole mihin niitä laittaa. On myös monia muita asioita, jotka pitäisi lain mukaan tehdä, mutta kaikki eivät siltikään näitä noudata. Jos asuisin kaupungissa missä olisi näitä roskiksia tiheämpään, niin voisin kyllä kakat kerätäkin.

k...päät rikkovat kaljapullonsa luontoon, ei kai se tarkoita, että koiranomistajien pitäisi olla yhtä k...päitä.
        Totuuden nimissä, saa kai sitä järkeä käyttää tässä kakkahommassakin. Jos koira vääntää tortun johonkin ojan pohjalle, missä ei kukaan kävele, turha kai niitä on noukkia talteen.

• Dober

Kertaakaan en ole koiran kakkoja kerännyt. Asutaan kaupungin laidalla ja takapihalta alkaa metsä josta ei lain mukaan tarvitse kakkoja kerätä. Eli metsään tehdään ja sinne jäävät. Mikäli kaupungille lähdetään niin mennään metsän kautta, varalla on kuitenkin kakkapussi taskussa.

• /\__/\

on ollut tapana kerätä kakat ellei nyt sitten ole sellaisessa paikassa, että sinne on hankala mennä poimimaan.

Tässä "kakka-asiassa" en välitä yhtään keräävätkö muut ne kakat, vai eivät. Koen, että on ainakin itsellä parempi mieli, kun ei ole niin leväperäinen...ja taajama-alueella ei ihan viitsi niitä jättääkään (ehkä jossain keskellä metsää kyllä). Ja mitä tulee niihin roskakoreihin, niin niitä voisi olla melko paljon enemmän. Ei ole kovin hauskaa kantaa sitä pussukkaa, etsien roska-astiaa.

• Riva

jos paskantaa jalkakäytävälle,mut yleensä menee sellaseen paikkaan mihin ei pääse niitä keräämään.

• Kiira

Minä en kerää koirani jätöksiä, paitsi silloin, jos se tekee esimerkiksi jalkakäytävän läheisyyteen, mitä kuitenkin tapahtuu todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Yleensä kuitenkin koirani juoksee niin kauas kuin flexinnaru riittää ja tekee sinne kauemmas ja suojaisempiin puskiin. Ensinnäkin sieltä on vaikeampi lähteä keräämään jätöksiä, toisekseen kaupungissamme ei ole yhden yhtä roskista ulkoilureittien varrella, joihin voisi jätöspussin tipauttaa. Aikoinaan yritin viedä parikin jätöspussia taloyhtiömme roskikseen...siitä tuli sellainen "tappelu" muutaman naapurin kanssa, että luovuin koko hommasta. Osa naapureista kun on sitä mieltä, että koirankakkapusseja EI saa toimittaa taloyhtiön roskiksiin, koska ne sitten pahimmillaan viikon lojuvat ja haisevat siellä. Eräs naapurinrouva kehtasi ehdottaa, että voinhan kerätä pussit vaikka kotiini viikon ajan ja samana aamuna kun tiedämme roska-auton saapuvan, viedä kaikki kertyneet pussit roskiin. No, jokainen koiranomistaja tietää, millainen pino pusseja kertyisi viikonaikana kotiin haisemaan, ja miksi minun pitäisi alkaa varastoimaan pusseja kotiini ja kärsimään niistä hajuista, kun en ole nähnyt yhdenkään ihmisen tässä kaupungissa keräävän koiriensa jätöksiä pusseihin. Olen tehnyt sellaisen päätöksen, etten kerää koirani jätöksiä niin kauan kuin tässä kaupungissa ei ole roskiksia teiden varsilla. Olemme muutaman muun koiraihmisen kanssa tehneet kaupungille aloitteen ja ehdotuksen roskiksien hankkimisesta. Olemme valmiit maksamaan vaikka koiraveroa, jos vain sillä keinolla saamme roskikset jätöspusseille. Eli kaupungissamme ei ole koiraveroa maksettavana. Jään odottelemaan edelleenkin jotain vastaantuloa kaupungilta.

• Katie
        Kiira kirjoitti:

Minä en kerää koirani jätöksiä, paitsi silloin, jos se tekee esimerkiksi jalkakäytävän läheisyyteen, mitä kuitenkin tapahtuu todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Yleensä kuitenkin koirani juoksee niin kauas kuin flexinnaru riittää ja tekee sinne kauemmas ja suojaisempiin puskiin. Ensinnäkin sieltä on vaikeampi lähteä keräämään jätöksiä, toisekseen kaupungissamme ei ole yhden yhtä roskista ulkoilureittien varrella, joihin voisi jätöspussin tipauttaa. Aikoinaan yritin viedä parikin jätöspussia taloyhtiömme roskikseen...siitä tuli sellainen "tappelu" muutaman naapurin kanssa, että luovuin koko hommasta. Osa naapureista kun on sitä mieltä, että koirankakkapusseja EI saa toimittaa taloyhtiön roskiksiin, koska ne sitten pahimmillaan viikon lojuvat ja haisevat siellä. Eräs naapurinrouva kehtasi ehdottaa, että voinhan kerätä pussit vaikka kotiini viikon ajan ja samana aamuna kun tiedämme roska-auton saapuvan, viedä kaikki kertyneet pussit roskiin. No, jokainen koiranomistaja tietää, millainen pino pusseja kertyisi viikonaikana kotiin haisemaan, ja miksi minun pitäisi alkaa varastoimaan pusseja kotiini ja kärsimään niistä hajuista, kun en ole nähnyt yhdenkään ihmisen tässä kaupungissa keräävän koiriensa jätöksiä pusseihin. Olen tehnyt sellaisen päätöksen, etten kerää koirani jätöksiä niin kauan kuin tässä kaupungissa ei ole roskiksia teiden varsilla. Olemme muutaman muun koiraihmisen kanssa tehneet kaupungille aloitteen ja ehdotuksen roskiksien hankkimisesta. Olemme valmiit maksamaan vaikka koiraveroa, jos vain sillä keinolla saamme roskikset jätöspusseille. Eli kaupungissamme ei ole koiraveroa maksettavana. Jään odottelemaan edelleenkin jotain vastaantuloa kaupungilta.

en oo keränny, enkä tuu keräämään! en myöskään ulkoiluta koiria juurikaan yleisten teiden varsilla, vaan mennään metsään. asun kyllä kaupungissa, mutta ei täälläkään mitää roskiksia oo missään. rikottuja kaljapulloja senki eestä, että ihan heti en ala ees keräämään!! idioottimainen laki!!!!

• Helinä

että tämä asia tuli puheeksi. Olen miettinyt, että mitä se laki oikein siitä kakasta sanoo? Mistä kaikkialta ne on kerättävä. Kerään jätökset sellaisilta paikoilta mihin niihin voidaan astua, mutta jos koirani päättää esim tehdä asiansa ojan pohjalle tai pusikkoon, en kyllä ole lähtenyt kakkaa metsästämään...olenko toiminut laittomasti? Ja mikä voi olla seuraus jos joku pahuksen päivä jään kiinni rysän päältä? :D

• Nappis

Koirani menee kakalle mahdollisimman kauas pusikkoon tai tienvarsien ojien pöpelikköön ja sellaisista paikoista en kerää. Jos lähden kaupungille päin kävelemään missä on hoidettuja puistoalueita niin otan kakkapussin mukaan.

• Mia D.

Itse asun maalla, joten kakkapusseja en juurikaan ole tarvinnut.. Pääosa lenkeistä tehdään lähimetsissä ja sieltä en kerää. Toisinaan käytän koiran tarpeilla viereisellä villiintyneellä kesantopellolla ja sieltäkään en kerää.. Pääsääntöisesti voisi sanoa,et hoidetuilta alueilta ja teiden varsilta,missä ovat näkyvillä,kerään tai siirrän esim. tikulla ojan pohjalle pusikkoon..

• Miia D.

Itse asun maalla, joten kakkapusseja en juurikaan ole tarvinnut.. Pääosa lenkeistä tehdään lähimetsissä ja sieltä en kerää. Toisinaan käytän koiran tarpeilla viereisellä villiintyneellä kesantopellolla ja sieltäkään en kerää.. Pääsääntöisesti voisi sanoa,et hoidetuilta alueilta ja teiden varsilta,missä ovat näkyvillä,kerään tai siirrän esim. tikulla ojan pohjalle pusikkoon..

• Jossu

Itse kerään, jos ollaan asuinalueella, mutta meiltä pääsee niin helposti tonne metsään ja pellonreunaan, että useimmiten mennään sinne ja silloin en kerää. Olen huomannut, ettei täälläpäin pahemmin läjiä kerätä ja siitä syystä jätän ne itsekkin keräämättä. Samoin yksi syy siihen on kaksi ratsastuskoulua tossa vähän matkan päässä, eli hiukan suurempia kasoja on usein kävelyteillä eikä kukaan niitäkään kerää.

• Kassu

Tää mua pännii ihmisissä!!! "Kun ei muutkaan niin en minäkään". Miksi sitä ei voi vaan olla vaikka edelläkävijä tällaisissa asioissa?
        Ne hevosen läjät on paremmin nähtävissä kun koiran joten niihin on vaikeampi huomaamatta astua toisin kun koiran läjiin.

• Otustin
        Kassu kirjoitti:

Tää mua pännii ihmisissä!!! "Kun ei muutkaan niin en minäkään". Miksi sitä ei voi vaan olla vaikka edelläkävijä tällaisissa asioissa?
        Ne hevosen läjät on paremmin nähtävissä kun koiran joten niihin on vaikeampi huomaamatta astua toisin kun koiran läjiin.

mee itte kerää jos niin paljon häirittee!!!
        eiku pussi mukaa ja menoks, idiootti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1528
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe