Miksi isä on niin tyhmä??

Vammasta

Mä kuolen koti säännöt on niin tyhmiä! Meillä on sellaiset säännöt (olen siis 13) että ennenkuin menee kaverille tai käyttää viihde elektroniikkaa pitää olla tehtynä läksyt, kotityö, hakea vaatteetteet korista tai pyykkinarulta, laulaa laululäksy, soittaa pianoläksy, tehdä luistelun tai jalkapallon oheiset, syödä välipala,siivota huone, tehdä r-harjoitus ja siivota omat sotkut talosta. Harrastan siis pianoa, laulua, luistelua ja jalkapalloa ja mulla on r-vika. Eihän siinä jää yhtään aikaa frendeille. Jos hommia ei oo tehty klo 21 menessä tai joku näkee mut käyttämässä viihdeelektroniikkaa tulee kauheet rageet. JA KESÄLOMALLA PITÄÄ TULLA KLO 21 KOTIIN ULKOA!!!!! Ja kotityö pitää olla tehty klo 16 menessä!
Sitten iskä jaksaa aina valittaa meikeistä mun käytöstavoista ja kaikesta mitä teen. Missään ei oo yhtään positiivista!
Onko jollakulla samoja ongelmia ja mitä mun pitäis tehä?? En mä voi elää tällee ku lapsuus menee pilal!!! Ja kenelläkään mun kaverilla ei ole samanlaisia sääntöjä!

23

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17vpoika

      Toihan on vaan järkevää, saat kaikki tärkeät asiat alta ja sen jälkeen kaikki loppu aika on käytettävissä vapaa ajalle. Isäsi ajattelee tulevaisuuttasi, älä estä sitä.

      • mano93

        Olen täysin samaa mieltä. Järkipuhetta =)


      • Jep. Ja eikö tuossa vaiheessa kannattaisi kenties vähentää niitä harrastuksia..?


    • tosi turhautunut

      Mulla on ihan sama juttu. Isä määräilee.

    • vieras88

      ymmärrät sitten vanhempana ja arvostat vanhempiasi mitä he ovat tehneet

    • uvctccu

      Mulla ei oo oikein sääntöjä mut mun iskä raivoo ja huutaa ihan koko ajan. Ihan syyttä!! Mä oon Se jolla menee lapsuus pilalle.

      • HelpMeeNow

        Omat vanhemmat aina huutaa ja ragee kaikest mitä teen ja jos teen jotain pientä väärin ni heti pelikielto ja kaverikielto ja kaikki perheen jäsenet sanoo et teen kaiken vääri ja eivät tykkää musta ja en saa ikinä mitää hyvää ja veljet koittaa varastaa tavaroita ja sit äiti vaa aina uhkailee ja oon 13 ja mun elämä meni pilalle heti ku synnyin mul ei oo ikinä ollu päivää joka on hyvä kaikki päivät on sitä et kaikkii valittaa ja huutaa mulle eikä kukaa välitä


      • No_voi_vitsit

        mulla on ihan sama uvctccu. Mut mä sit vähän suutun sille kun se ragee mulle ja alan ehkä vähän huutaa takas :I


    • mano93

      mulla oli ainakin samantyyppinen kuri pentuna, mutta ei se minua ole haitannut yhtään, kavereille on aikaa myöhemminkin. Ja sinun vanhempasi oikeasti välittävät sinusta, kun pitävät tuollaisia sääntöjä.

      Järki käteen vaan. =)

      • rtfyugi

        Joo mutta kyllä kaikelle on rajansa, hyvä sinun on puhua.


    • san

      olen 9 vuotta isä on niin ilkee..........kun unohdin maidon ja lautasen pöydälle niin kauheet rageet tä on niin tyhmää...........isä huutaa mulle........mä muka joudun siitäkin koti arestiin jos tiiätte mitä tehä ottakaa jotenkin yhtey minuun.mun elämä on maailman typerin elämä.

      • Oikeinkirjoitus

        Tiedän oon myöhäs mut tota tiiätkö miten kirjoitetaan.


    • Teen ainakin ite läksyt heti koulussa joten älä valita vaan tee ne kotihommat ja palkinnoksi menet sinne huumehörhö kaveris luokse pitämään hauskaa

    • JustKeepSwimming

      Hei jos sulla on liika laululäksyjä yms. nii kanttisko lopettaa joku niistä harrastuksista? Koska oisko se sun mielestä reilua, että sun vanhemmat tekis kaiken työn????? Sunki pitää tehä osas kotitöistä :) Mieti, kuinka paljon sun vanhemmat käyttää rahaa noihin harrastuksiin? Toki ne haluaa,että sä myös kehityt ja otat ne tosissaa :I

    • yksinäine-paska

      Heh oma isä huutaa kavereilleni... nii mul o paskempi ku sul

    • OpettajanOppi

      Isät on jautaa !! Huomaat sen murrosiän jälkeen kun tulee järkee ;)))
      Näin se menee... sulla on hyvä edessä vaikka nyt harmittaa !

    • NiinSustaTuleeJotain

      Ensin työ sitten huvi on tuo logiikka.
      Ennenkuin saa nauttia pitää ensin kärsiä.

      • ei_tarvi_kärsii

        Väitän ettei toikaan ihan pidä paikkansa, mutta toisaalta olen vasta 38-vuotias, joten mitä minä vielä paljoa elämästä tiedän.


    • seiskalla12v

      Ite en ihan oikeesti kestäis tollasta... Stressaantuisin, etenki jos koulu loppuis kolmelta ja ois harrastus sinä päivänä nii turha kuvitella että ehtisin. Sinänsä joo kiva velvollisuudet eka myöhemmin ymmärtää päläpälä mutta enköhän opi muutenkin kuin masentumalla paineen alla? Entä jos jättäisit jonkun harrastuksen pois?

    • Täysin järkevältä kuulostaa. Monet nuoret käyttää liikaa aikaa huorailuun kadulla ja kavereiden kaa hengaamiseen ja liian vähän aikaa läksyjen tekemiseen.

    • Anonyymi

      Mullakin on semmone paska rageiskä joka on kokoajan niinku se ois humalassa!! ARGGH

    • Anonyymi

      Voi ei! Varmaan TOSI ärsyttävää! Kerran kun pyysin että voinko mennä kaverille heti koulun jälkeen, niin mitä mun äiti vastaa? ( Soitin siis sille koulun jälkeen) "Sun pitää kyllä nyt eka tulla siivoamaan sun huone tekemään läksyt ja ai niin ethän sä aamulla edes pedannut sitä sänkyä niin sekin sun pitäis tehdä, ja sitten jos ehdit ennen treenejä niin voit olla kaverin kanssa." Joten ymmärrän kyllä, ainakin melkein☺️

    • Anonyymi

      Mun iskä huutaa mulle joka päivä ja mä alan itkemään sitten se vaan naureskelee sille että itken

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe