Kani vai marsu?

fökgqpibqwööxqjvpk

En sitten ollenkaan osaa päättää kumman haluaisin! Kanit ovat ihania, mutta niin ovat marsutkin:3 Kumman siis ottaisin?
Kumpi on helppohoitoisempi?
Kummasta enemmän vaivaa?
Kiintyvätkö molemmat omistajaansa?

3

220

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Riippuu millain eläimen haluat.

Eroja koottuna: Kania voi ulkoiluttaa valjaissa, marsulla on väärän muotoinen ruumis. Marsut ovat yleensä rauhallisempia, ne viihtyvät hyvin isossa aitauksessa, mutta kanille parasta olisi oma huone josta pääsee valvottuna pomppimaan muuallekin. Toisaalta kanit oppivat useammin sisäsiisteiksi. Jotkut, etenkin naaraskanit, saattavat olla tempperamenttisia etenkin kiimassa, ja puolustaa häkkiään omistajaltaankin. Marsulle pitää antaa lisäravinteena c-vitamiinia. Marsut pidetään aina ehdottomasti laumoissa, mutta kanikin tykkää kaverista kun ne on oikein totutettu. Marsuja on helpompi "keräillä" eri näköisiä, mutta kanit tulee yleensä toimeen vain pareissa. Marsut pitää myös kovin hauskoja ääniä, piti sitä sitten plussana tai miinuksena. Molemmat kiintyy omistajaan, kun niiden kanssa vain viettää paljon aikaa.

Itse ottaisin kanin, koska niitä on helpompi ulkoiluttaa, haluan nimenomaan taluteltavan eläimen. Toisaalta en tällä hetkellä pysty ottamaan kania, koska en voi olla varma että mulla olisi tarjota sille oma huone/aitaus myös tulevaisuudessa. Mulla kun on rottia, jotka olisi aika vaikea aidata pois kanin luota kun nekin ulkoilevat vapaasti. Marsuja tänne saattaisi pienemmällä aitauksella sopiakin, mutta sekin menisi aika vaikeaksi.

• MarsuLa

Ehdottomasti marsu!
      Marsu on mahtava lemmieläin. Marsu pitää ihania ääniä, sekä se on todella suloinen nukkuessaan sekä kun se syö niin se on niin hauskan näköistä ;)
      Marsuun et kyllästy jos olet eläinrakas äiti sanoi minulle että et kuitenkaan jaksaisi hoita sitä. (Syynä kun hamsterini jäi ennen kuolmeaa muutamaksi viikoksi etten oikein ollut sen kanssa) luulin itsekkin että en jaksa hoitaa marsua mutta onneksi otin ja testasin marsu on ollut minulle nytten 6vuotta ja aina leikit hänen kanssaan on mukavia. Marsu on ystävällisempi yleensä toisinkuin kani. On kanikin hieno lemmikkieläin.

Jos tila mahdollistaa kani on hyvä jos esim ekrrostalon kolmio valitsisin marsun. Vaikka asuisit isossa tilassa ota silti ihmeessä marsu.

Edellistä tekstiä lainten marsuja VOI taluttaa kuhan ei kumarru sen luo äkkinäisesti ja riuhdo marsut tykkäävät silloin kävellä valjaissa. Jos on kovakouraiset otteet marsuun ruumiin kautta heidän on helppo karata valjaista.

• mjgjmgfmgb

Kaneista:

Vilkkaat yksilöt voivat hyppiä korkeille paikoille kuten pöydille ja jopa kirjahyllyihin. Tuhoja voi siis tulla kämpässä muuallakin kuin lattiatasolla. Kani papanoi paljon ja vaikka kani olisi sisäsiisti voi vahinkoja löytyä ympäriinsä. Kani tykkää jyrsiä esimerkiksi tylsistyessään paikkoja ja esineitä. Kanin kanssa voi harrastaa estehyppyä, jos kani siitä pitää. Mielestäni kani on moni-ilmeisempi otuksena kuin marsu. Se pyörittelee korviaan ja kertoo ruumiinasennoillaan mitä aikoo tehdä. Kanit ovat kuitenkin yllätyksellisiä.

Luulisin kanin olevan hankalampi hoitoisempi. Siivousta on jatkuvasti ja olisi hyvä jos kani saisi juosta koko ajan vapaana pitääkseen yllä hyvää yleiskuntoa.

Jotkin kanit ovat seurallisia, toiset taas viihtyvät omissa oloissaan. Kaneja olisi hyvä olla 2, pitävät seuraa toisilleen.

Kanit eivät mielestäni kiinni omistajaan, kuten koirat. Kanit kuitenkin tuntevat omistajansa ja saattavat olla varuillaan uusia ihmisiä kohtaan. Minun kanini ovat olleet uteliaita uusia asioita kohtaan, mutta kuitenkin hieman varauksellisia. Kanini pitävät enemmän hoitajastaan, ainakin mulla kanit tulevat syliini mutta eivät mene muiden perheenjäsenien syliin. Kanit myös tulevat haistelemaan minua, joskus innostuvat nuuskimaan kasvojani kun kumarrun niitä kohti.

Se kumman lemmikin haluat on sinusta kiinni. Uskoisin kanien näyttävän mielipiteensä jotakin asiaa kohtaan kovapäisemmin kuin marsu. Esimerkiksi kanini voi olla kiukkuinen, kun jokin asia ei mene sen mielestä toivotulla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1679
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. Mitä kirjainta kaipaat?

L.
      Ikävä
      71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe