Kani vai marsu?

fökgqpibqwööxqjvpk

En sitten ollenkaan osaa päättää kumman haluaisin! Kanit ovat ihania, mutta niin ovat marsutkin:3 Kumman siis ottaisin?
Kumpi on helppohoitoisempi?
Kummasta enemmän vaivaa?
Kiintyvätkö molemmat omistajaansa?

3

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Riippuu millain eläimen haluat.

      Eroja koottuna: Kania voi ulkoiluttaa valjaissa, marsulla on väärän muotoinen ruumis. Marsut ovat yleensä rauhallisempia, ne viihtyvät hyvin isossa aitauksessa, mutta kanille parasta olisi oma huone josta pääsee valvottuna pomppimaan muuallekin. Toisaalta kanit oppivat useammin sisäsiisteiksi. Jotkut, etenkin naaraskanit, saattavat olla tempperamenttisia etenkin kiimassa, ja puolustaa häkkiään omistajaltaankin. Marsulle pitää antaa lisäravinteena c-vitamiinia. Marsut pidetään aina ehdottomasti laumoissa, mutta kanikin tykkää kaverista kun ne on oikein totutettu. Marsuja on helpompi "keräillä" eri näköisiä, mutta kanit tulee yleensä toimeen vain pareissa. Marsut pitää myös kovin hauskoja ääniä, piti sitä sitten plussana tai miinuksena. Molemmat kiintyy omistajaan, kun niiden kanssa vain viettää paljon aikaa.

      Itse ottaisin kanin, koska niitä on helpompi ulkoiluttaa, haluan nimenomaan taluteltavan eläimen. Toisaalta en tällä hetkellä pysty ottamaan kania, koska en voi olla varma että mulla olisi tarjota sille oma huone/aitaus myös tulevaisuudessa. Mulla kun on rottia, jotka olisi aika vaikea aidata pois kanin luota kun nekin ulkoilevat vapaasti. Marsuja tänne saattaisi pienemmällä aitauksella sopiakin, mutta sekin menisi aika vaikeaksi.

    • MarsuLa

      Ehdottomasti marsu!
      Marsu on mahtava lemmieläin. Marsu pitää ihania ääniä, sekä se on todella suloinen nukkuessaan sekä kun se syö niin se on niin hauskan näköistä ;)
      Marsuun et kyllästy jos olet eläinrakas äiti sanoi minulle että et kuitenkaan jaksaisi hoita sitä. (Syynä kun hamsterini jäi ennen kuolmeaa muutamaksi viikoksi etten oikein ollut sen kanssa) luulin itsekkin että en jaksa hoitaa marsua mutta onneksi otin ja testasin marsu on ollut minulle nytten 6vuotta ja aina leikit hänen kanssaan on mukavia. Marsu on ystävällisempi yleensä toisinkuin kani. On kanikin hieno lemmikkieläin.

      Jos tila mahdollistaa kani on hyvä jos esim ekrrostalon kolmio valitsisin marsun. Vaikka asuisit isossa tilassa ota silti ihmeessä marsu.

      Edellistä tekstiä lainten marsuja VOI taluttaa kuhan ei kumarru sen luo äkkinäisesti ja riuhdo marsut tykkäävät silloin kävellä valjaissa. Jos on kovakouraiset otteet marsuun ruumiin kautta heidän on helppo karata valjaista.

    • mjgjmgfmgb

      Kaneista:

      Vilkkaat yksilöt voivat hyppiä korkeille paikoille kuten pöydille ja jopa kirjahyllyihin. Tuhoja voi siis tulla kämpässä muuallakin kuin lattiatasolla. Kani papanoi paljon ja vaikka kani olisi sisäsiisti voi vahinkoja löytyä ympäriinsä. Kani tykkää jyrsiä esimerkiksi tylsistyessään paikkoja ja esineitä. Kanin kanssa voi harrastaa estehyppyä, jos kani siitä pitää. Mielestäni kani on moni-ilmeisempi otuksena kuin marsu. Se pyörittelee korviaan ja kertoo ruumiinasennoillaan mitä aikoo tehdä. Kanit ovat kuitenkin yllätyksellisiä.

      Luulisin kanin olevan hankalampi hoitoisempi. Siivousta on jatkuvasti ja olisi hyvä jos kani saisi juosta koko ajan vapaana pitääkseen yllä hyvää yleiskuntoa.

      Jotkin kanit ovat seurallisia, toiset taas viihtyvät omissa oloissaan. Kaneja olisi hyvä olla 2, pitävät seuraa toisilleen.

      Kanit eivät mielestäni kiinni omistajaan, kuten koirat. Kanit kuitenkin tuntevat omistajansa ja saattavat olla varuillaan uusia ihmisiä kohtaan. Minun kanini ovat olleet uteliaita uusia asioita kohtaan, mutta kuitenkin hieman varauksellisia. Kanini pitävät enemmän hoitajastaan, ainakin mulla kanit tulevat syliini mutta eivät mene muiden perheenjäsenien syliin. Kanit myös tulevat haistelemaan minua, joskus innostuvat nuuskimaan kasvojani kun kumarrun niitä kohti.

      Se kumman lemmikin haluat on sinusta kiinni. Uskoisin kanien näyttävän mielipiteensä jotakin asiaa kohtaan kovapäisemmin kuin marsu. Esimerkiksi kanini voi olla kiukkuinen, kun jokin asia ei mene sen mielestä toivotulla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe