Köyhyys

Amis1

Hei, olen 16-vuotias poika, joka ei ole saanut koskaan itselleen omaa käyttörahaa. Tilanteeni on tietenkin siinä mielessä hankala, koska kaikki muut ikätoverini ovat saaneet vanhemmiltaan ostamat mopot yms. Olen koko peruskouluaikani tuntenut itseni aina ulkopuoliseksi vanhempieni köyhyyden takia. Jos joskus harvoin olen saanut jotain lahjarahaa, olen todennäköisesti pyytänyt jotain ulkopuolista henkilöä ostamaan niillä minulle tupakkaa ja alkoholia. Nykyään voin vanhempana ja viisaampana todeta päihteiden käytön turhaksi. Vihaan pinnallisia ja itsekeskeisiä ihmisiä, jotka tuomitsevat toiset ihmiset heidän tekemiensä virheiden perusteella. Vanhempiaan ei voi valita, mutta ihminen voi päättää itseään koskevista asioista tullessaan täysi-ikäiseksi. Puolustetaan me köyhät ihmiset omia oikeuksiamme, emmekä anna rikkaiden meitä lannistaa !

4

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amis1

      Tässä vielä jatkoa tosiaan edelliseen viestiini. Vanhempieni mielestä olen jo riittävän vanha muuttamaan omilleni solu-asuntoon, mutta käytännön ongelmaksi muodostuu se, että en ole oikeutettu vielä ikäni puolesta saamaan edes opintotukea, jolla voisin rahoittaa omalla opiskeluajallani aiheutuvat menot. Menen syksyllä amiksen toiselle vuodelle, joten opiskeluaikaani on jäljellä vain kaksi vuotta. En voi kuitenkaan keskeyttää opintojani, koska silloin en varmaan valmistuisi koskaan mihinkään ammattiin. Koulutus on kuitenkin hyvä olla, koska pelkällä peruskoulutodistuksella on nykyään vaikea löytää töitä. Kun olen 18-vuotias menen varmaan anomaan sosiaalivirastosta toimeentulotukea, jotta pärjäisin paremmin. Täytyy kyllä myöntää, että vanhempieni kasvatuksessa on jotain pahasti vialla, kun eivät viitsi lastaan auttaa edes äärimmäisessä hädässä.

    • bad_girl96

      Moikka!
      Niin onhan tuo sinun tilanne hankala, itsekkin olen köyhästä perheestä ja kyllä minä sen ymmärrän ettei porukoillani vain yksinkertaisesti ole varaa hankkia minullle uutta mopoa yms. Mutsi on ainut ketä käy meidän perheestä töissä, faijalla on selkä paskana, kuulemma ollu jo 40- vuotta joten ei pysty tekemään töitä. Minun kuukausi rahani mitä saan on yleensä 50-100e joskus ei ollenkaan.
      Kannatan tuota sosiaalivirastoon menemistä, eihän sekään raha mikä sieltä tulee niin ole suuri, mutta tyhjääkin parempi. Raha ei kasva puussa kuten sanotaan joten älä missään nimessä keskeytä opintojasi! :)
      Kyllä se siitä, ei me köyhätkään lannistuta!
      Tsemppiä sulle ja hyvää kesää! :)))

    • amis1

      Kiitos samoin ja hyvää kesää !

    • mukko

      Suomessa köyhät maksaa kaiken mut rikkaiden ei tartte maksaa mitään tai ne kiertää verot jotenkin mulkkuja ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe