Olen amatöörikirjailija ja minulla on ongelma. Minulla on tarinan alku ja jatkoakin sille. Ongelmani koskee itse kirjoittamista. Minun aivoni ei suostu jatkamaan tarinaa. Olen yrittänyt kirjoittaa jotain muuta, ja sitten jatkaa tarinaa, mutta ongelma ilmenee uudelleen. Neuvoja, vinkkejä?
Kirjoittamisen sietämätön keveys
5
127
Vastaukset
- scarabaeus
haisie taiat olla väärällä saitilla,
kyseleppä tuolla
Kirjailijanalut
niin jopa alkaa vastauksia sataa tuhattajasataa.
Kivaa ! - X tieto X
Mikä on amatöörikirjailija? Ei mitään kettuilua, mutta terminä se kuulostaa oudolta. Puhutaan harrastajakirjoittajista, mutta amatöörikirjailija on minulle hieman kummallinen käsite. Vai viittaako amatöörikirjailija omakustantamiseen, jolloin kirjailija itse maksaa taideteoksistaan syntyvät kulut ja menot?
Ja kysymyksiisi:
"Minun aivoni ei suostu jatkamaan tarinaa. Olen yrittänyt kirjoittaa jotain muuta, ja sitten jatkaa tarinaa, mutta ongelma ilmenee uudelleen."
Koska mielesi ei halua käsitellä tarinaa, siinä lienee viisaus. Joko et ole vielä riittävän valmis käsittelemään taideteoksesi teemaa, aihetta, sanomaa tai se ei ole sinulle riittävän tuttu, tutkittu, analysoitu, koettu, eletty. Ja mielesi lyö jarrua, koska ei koe tekemistä mielekkäänä.
Tai joko kielesi, tarinan rakenne, henkilöhahmojen luonne, konfliktin prosessi tai temaattisuus ei ole riittävän toimivaa ja mielesi sensuroi estämällä sinua kirjoittamasta.
Kolmas syy voi olla siinä, että kriittinen kirjoittajaminäsi on liian tiukkana eikä sulata tekemääsi taidetta.
Monta mahdollisuutta.
Neuvoni: anna tekstin olla ja tee toista, kolmatta. Jos tämä alkuperäinen teoksesi on sinulle todella tärkeä, palaat kyllä intohimolla sitä tekemään.
Kauanko olet potenut ongelmaa?
Neuvoja, vinkkejä? - ggtggg
Nyt auttaa vaan kunnon sienikeitto.
- amatöörikirjailija myös
Luova tauko vois olla paikallaan,inspiraatio tulee kun tulee,ei väkisin saa aikaseks ainakaan mitään kelvollista. Itekin kirjotan,piirrän,maalaan,valokuvaan. Kirjailijanalut-sivulta saa varsin hyviä vinkkejä,suoraa palautetta ja kritiikkiäkin,sekin kun on kestettävä. Käy lukemassa,jos et ole jo käynyt! :)
- Pentti Haanpään neuv
Käyt petiin makaamaan, otat viinaa, käyt paskalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 966366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283180Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859