korkein vakuutusoikeus

onko oikeutta

Olen edennyt sinne asti,tuli kielteinen päätös.Onko Suomessa mitään oikeutta,
kun olen työkyvytön,monen lääkärin paperit monet kunto testit läpikäynyt.
Onko mitään tehtävissä vääryyden oikaisemiseksi.
Onko Suomessa ihmisillä turvaa näiltä vakuutuslääkäreiltä,jotka näkemättä päättävät
ja antavat oman tuomion.
Ortopeedi todennut,useampi,että koko selkäranka rappeutunut ei voida kuntouttamalla saada työkykyistä,leikkaus ei auta joutuisi koko selän jäykistämään.

21

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????????

      Ei jäykistetty selkä estä kaikkea työntekoa.
      Jos ikäsi puolesta kykenet kouluttautumaan niin ano ihmeessä määräaikaista kuntoutustukea (=työkyvyttömyyseläkettä) ja hankit kuntoutussuunnitelman (esim. keskussairaaloiden kuntoutuspoliklinikat).
      Oletko ollut missään kuntoutustutkimuksissa, joissa työkykyäsi on arvioitu?

      • onko oikeutta

        Olen ollut keskussairaalan kuntoutus osasastolla testeissä kahteen otteeseen,
        todettiin kykenemätön työhön,olen 54v.siivoojana työskennellyt 30v.ei mitään
        pölyjen pyyhkimistä petoni lattiaa,jynssännyt öljyisiä muhia kone hallissa.Titenkin
        siihen liittyi paljon muutakin.Nyt on kädet ja selkä sökönä.Kuntoutus lääkäri
        antoi todistuksen myös,jossa todettiin,että kuntouttamalla ei saada tuloksia,että kykenisi minkään laiseen työhön.


      • SÄÄSTÖT
        onko oikeutta kirjoitti:

        Olen ollut keskussairaalan kuntoutus osasastolla testeissä kahteen otteeseen,
        todettiin kykenemätön työhön,olen 54v.siivoojana työskennellyt 30v.ei mitään
        pölyjen pyyhkimistä petoni lattiaa,jynssännyt öljyisiä muhia kone hallissa.Titenkin
        siihen liittyi paljon muutakin.Nyt on kädet ja selkä sökönä.Kuntoutus lääkäri
        antoi todistuksen myös,jossa todettiin,että kuntouttamalla ei saada tuloksia,että kykenisi minkään laiseen työhön.

        EI ELÄKKEELLE PÄÄSE KUN HULLUJEN HUONEEN KAUTTA TÄNÄPÄIVÄNÄ


      • sikastatyötä
        SÄÄSTÖT kirjoitti:

        EI ELÄKKEELLE PÄÄSE KUN HULLUJEN HUONEEN KAUTTA TÄNÄPÄIVÄNÄ

        Kokoomuksen rkp sdp vihreät siinä lista,näin ovat päättäneet.


    • astmaatikko z

      Miten olisi jos pyytäisit vielä vakuutukselta rahaa uudelleen koulutukseen ellet sitten hae uudestaan eläkkelle? Sinä voisit tehdä esim koulunkäyntiavustajan työtä tms..Mikä sinua kiinnostaisi..

      • onko oikeutta

        Enpä tiedä mitä ammattia pystusi tekemään,ei pysty seisomaan pitempiä aikoja
        samoiten istumisen laita,esim:tietokoneella ei pysty istumaan,olkapäät ja kädet uupuu.
        Ortopedi totesi,että ei saada kuntoutuksella työkuntoiseksi.
        Liikunta testeissä heikot tulokset.
        Vakuutusoikeudelta tuli kieltävä päätös,kävely normaali,testeissä ontuvakävely,varpailla seisominen olematonta ,V.O: mielestä hyvä,puristusvoima hyvä.
        Todellisuudessa olematon .Paikkaansa pitämättömiä valeita täynnä koko lausunto,
        heiltä.


      • sairas työssä
        onko oikeutta kirjoitti:

        Enpä tiedä mitä ammattia pystusi tekemään,ei pysty seisomaan pitempiä aikoja
        samoiten istumisen laita,esim:tietokoneella ei pysty istumaan,olkapäät ja kädet uupuu.
        Ortopedi totesi,että ei saada kuntoutuksella työkuntoiseksi.
        Liikunta testeissä heikot tulokset.
        Vakuutusoikeudelta tuli kieltävä päätös,kävely normaali,testeissä ontuvakävely,varpailla seisominen olematonta ,V.O: mielestä hyvä,puristusvoima hyvä.
        Todellisuudessa olematon .Paikkaansa pitämättömiä valeita täynnä koko lausunto,
        heiltä.

        Kyllä sinä varmaan pystisit jotakin työtä tekemään missä ei ole fyysistä rasitusta..Puhelintyötä?Neuvontayötä,..Kouluttautumalla oman alasi opettajaksi-ohjaajaksi jen..


    • paistaa risukasaanki

      Yritä saada työharjoittelua? Kuntoutussuunnitelma esim. kuntoutuspoliklinikan kautta. Jos et pysty suoriutumaan työharjoittelusta, niin sairauslomalle anot.

      Sitten on vaihtoehtona sairaana työnhakijana työttömäksi ja päivärahalle.
      Oletko edes anonut kuntoutusta mistään? Kela? Vakuutusyhtiöt?
      Vaaditaan näyttöä, että olet yrittänyt kuntoutua, vaikkakin yritykset eivät olisi tuottaneet tulosta. Vasta sitten voisi olla mahdollisuus eläkkeeseen/ kuntoutustukeen.
      Kelaltakin osataan neuvoa, kannattaa kysellä.

    • kerrotko

      Mitä tarkoittaa sairauslomalle anominen?

    • tsemppaan sua:)

      Laitat lääkärintodistuksen kelalle ja anot tällätavoin sairauspäivärahaa. Eihän sieltä mitään makseta jos ei itse hae tai ano
      . Lähinnä sitä, että myös työkokeilusta/työharjoittelusta yms. voi jäädä sairauslomalle mikäli kunto ei kestä.
      Ensin pitää olla näyttöä siitä, että on edes yrittänyt kuntoutua jollain tavalla työkykyiseksi.
      Oletko ollut jo sairaana työnhakijana te-toimistossa? Oletko ollut kauan työttömänä jolloin olet Kelan kuntoutuksen piirissä.
      Oletko hakenut Kelalta jossain vaiheessa harkinnanvaraista kuntoutusta?
      Jos harkinnanvaraista kuntoutusta myönnettäisiin olisi paremmat mahdollisuudet sinun osoittaa kuntoutuksen jälkeen, että olet yrittänyt kuntoutua.

      • onko oikeutta

        Onko tosi,ettei voi valittaa mihinkään vakuutusoikeuden päätöksestä.
        Sieltä tulleessa päätöksessä luki,ettei voi valittaa.
        Tämä päätös oli valetta asioita oli vääristelty.
        Onhan se ihme jos ei voi puolustautua.

        Epäilen,ettei lausuntoja oltu luettukkaan.
        Työhaluja ois,muttei työkykyä.


    • haittoja on

      kuulostaa tutulta, itsellä on ikää 33v ja eläkkeellä nyt.10 vuotta sairaslomaa(jatkuvaa)sekä 5 vuotta kuntoutustukea. hylättyjä tuli ensin kelasta sitten vakuutusyhtiöstä.
      muutoksenhakulautakunnankautta sitten tein perustelut että jos ihminen on sairas ja todettu papereille asti niin mikä mättää? no eihän siinä sitten mikään mättänyt vaan meni hyväksytysti läpi.
      itsellä siis rappeuma 4 välilevyä kadonnut,reuma, nivelpsoriasis,uniapnea(paha)psoriasis, muistihäiriöt kivuista, hermovauriot leikkauksista,mahahaava yms verenpainetautia...eli 7 sairautta ja liikuntakyvyttömyys vaadittiin eläkkeeseen joka kesti hakea 10 vuotta. olen siis nyt 33v

      • haittoja on

        niin vielä lisäys edelliseen että 35 kpl b-lausuntoja kertyi tänä aikana.
        ei se helppoo oo vaikka olisit miten sairas ja sitten vielä sairauksien päälle saa tapella näitten papereitten kanssa niin en ihmettele että ihmiset meinaa hermostua...toki onhan niitä vedättäjiä välissä jotka yrittäävät eläkkeelle kun työ ei maistu mutta tällä seulalla ainakin ne karsitaan pois


    • nykymeno

      haittoja on nimimerkille kysymys!

      Sinulla on diagnoosit noista 7 sairaudesta? Ajattelin koska oireista ei pääse eläkkeelle vain diagnooseilla.

      • haittoja on

        niin, täytyy olla dignoosit ja sitten vielä selvittää näille miten ne haittaa sinun työkykyä ja päivittäistä olemista. minullakin oli pelkkiä b lausuntoja kymmeniä mutta se olennainen yhteenveto sairauksista puuttui ja miten sairaudet vaikutti työntekoosi puuttui, mutta sitten kun sai lääkärit kirjoittamaan KAIKKI sairaudet ilman VÄÄRISTELYJÄ JA KAUNISTELUJA yhdelle paperille OMAN KEROMUKSEN ja DOKUMENTTIEN kanssa niin rupesi homma kulkemaan oikein. monta vuotta b-lausuntoja ns.kaunisteltiin/vääristeltiin ja saatiin ihminen näyttämään "terveemmältä".
        en tiedä onko oikein vääristellä ihmisen terveyttä/työkykyä? kait se sit on kun niin tekevät. he jopa pyysivät anteeksi minulta puutteellisia lausuntoja monelta eri taholta. olkaa tarkkoina mitä niissä papereissa lopulta lukee,voi olla ihan muuta mitä puhutaan itse sairaalassa.


      • haittoja on
        haittoja on kirjoitti:

        niin, täytyy olla dignoosit ja sitten vielä selvittää näille miten ne haittaa sinun työkykyä ja päivittäistä olemista. minullakin oli pelkkiä b lausuntoja kymmeniä mutta se olennainen yhteenveto sairauksista puuttui ja miten sairaudet vaikutti työntekoosi puuttui, mutta sitten kun sai lääkärit kirjoittamaan KAIKKI sairaudet ilman VÄÄRISTELYJÄ JA KAUNISTELUJA yhdelle paperille OMAN KEROMUKSEN ja DOKUMENTTIEN kanssa niin rupesi homma kulkemaan oikein. monta vuotta b-lausuntoja ns.kaunisteltiin/vääristeltiin ja saatiin ihminen näyttämään "terveemmältä".
        en tiedä onko oikein vääristellä ihmisen terveyttä/työkykyä? kait se sit on kun niin tekevät. he jopa pyysivät anteeksi minulta puutteellisia lausuntoja monelta eri taholta. olkaa tarkkoina mitä niissä papereissa lopulta lukee,voi olla ihan muuta mitä puhutaan itse sairaalassa.

        lisäystä:jopa potilasasiamihille keräsin dokumentit näistä vääristelyistä papereista niin he eivät sitten enää ottanutkaan minua vastaanotolle, pelkäsivätkö he että minua tutkineet ihmiset/laitokset joutuvat oikeuden eteen virheistä ja valheista. he sainoivat: sinun aikasi täällä ovat PERUTTU! semmosta meininkiä!


      • tuppukylästäpäivää
        haittoja on kirjoitti:

        niin, täytyy olla dignoosit ja sitten vielä selvittää näille miten ne haittaa sinun työkykyä ja päivittäistä olemista. minullakin oli pelkkiä b lausuntoja kymmeniä mutta se olennainen yhteenveto sairauksista puuttui ja miten sairaudet vaikutti työntekoosi puuttui, mutta sitten kun sai lääkärit kirjoittamaan KAIKKI sairaudet ilman VÄÄRISTELYJÄ JA KAUNISTELUJA yhdelle paperille OMAN KEROMUKSEN ja DOKUMENTTIEN kanssa niin rupesi homma kulkemaan oikein. monta vuotta b-lausuntoja ns.kaunisteltiin/vääristeltiin ja saatiin ihminen näyttämään "terveemmältä".
        en tiedä onko oikein vääristellä ihmisen terveyttä/työkykyä? kait se sit on kun niin tekevät. he jopa pyysivät anteeksi minulta puutteellisia lausuntoja monelta eri taholta. olkaa tarkkoina mitä niissä papereissa lopulta lukee,voi olla ihan muuta mitä puhutaan itse sairaalassa.

        itse olen törmännyt samaan terveyskeskuksella ja jopa yksityisellä puolella.

        Verenpaineen saa ainakin nousemaan kun lukee noita hätäisesti sutaistuja valhe lausuntoja.

        Kun ei kukaan kuuntele tai kysy mikä vaivaa. Jos kertoo että selkään koskee niin enempää ei saa kertoa tai joutuu varaamaan eri oireille uuden ajan. Voi veenus soikoon!


    • onko oikeutta

      Ei tainnut kukaan osata neuvoa,kysyin vakuutusoikeuden päätöstä,voiko mihinkään
      valittaa.
      Heidän vastineessa luki,ettei voi valittaa tästä päätöksestä.

      kysyn edelleen eikö voi valittaa,valheelliseen päätökseen?

    • usiksisiksi

      Tee uusi hakemus. Jos lukee, että ei voi valittaa niin silloin EI voi valittaa.

      • onko oikeutta

        Kyllähän te hyvät kohtalotoverit tiedätte,miten kieroa tämä kaikki on,suoranaista
        valhetta.
        Kai ne odottaa,että ansiosidonnainen päiväraha syödään ensin loppuun,sitten
        vedätetään ihmiset itsemurhan partaalle.
        Eihän tarpeeksi sairas jaksa tätä rumpaa loputtomiin.
        Sen ymmärtäis jos vakuutus laitos testaisi sairaan ja toteaisi,että on työkuntoinen,mutta ei,annetaan valheellinen lausunto ja siihen pitää tyytyä.
        Eikö Eu:hun voi vaatia tutkimuksiin,nehän määrää kaikki muutkin pykälät.
        Kyllä vituttaa tämä vakuutuslitosten monopoli.


    • ritva201

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe