Ravintolapäällikkö kaipaa apua, huonot työolot

Isopomoko

Moi kaikki,
Olen kolmekymppinen ravintolapäällikkö ja haluaisin asiallisia mielipiteitä tilanteeseeni. Muutamia yksityiskohtia muutettu, koska en halua että minut tunnistetaan. Olen pari vuotta ollut samalla työnantajalla, kyseessä on työpaikka vuokrafirman kautta. Titteli on yllämainittu, palkkaa saan käteen about 1800 kuussa. Kuitenkin tässä on muutama ongelma, nimittäin palkanmaksu. Yrityksen omistaa(siis vuokrafirman) yksi ihminen, joka myös laskee palkat ja maksaa ne yrityksen tililtä. Liksat maksetaan jos jaksetaan, ja niissä on joka kerta virheitä. Lomarahojen maksamisesta ei mitään kokemusta, ovat aivan pielessä ja väärin laskettu. JP-päivistä ei pidetä lukua. Meillä on käytössä tasoittumisjakso, muutama työvuorolistaa siis. Niistä ei pidetä lukua. Jakson loppuessa kyselin ylityötuntien perään ja kävi ilmi, ettei niistä ole pidetty kirjaa. Mitä ihmettä voin tehdä? Tiedän, että on noin viikon verran(37h)tehtynä sisään ylimääräisiä tunteja. Olen siis itse laskenut. Mara-plania ei ole käytössä. Yritys, jolle teen töitä vuokrafirman kautta, ei halua maksaa ylitöitä rahana. Vapaanakaan ei pysty pitämään kun ei ole tuuraajaa. En ole PAMin jäsen, vaan kuulun YTK:hon. Mitä oikeuksia minulla on? Voiko yritys maksaa liksat jatkuvasti väärin? Omalla kohdallani on monesti maksettu liikaa, ja sitten peritty seuraavassa liksassa takaisin. PItäisikö vain irtisanoutua?
Pitääkö minut sietää tätä?

2

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-keikkari

Liity ensimäiseksi Pamiin, ja ole sinne yhteydessä. Kyseinen toimintahan on ihan perseestä. Älä lannistu, vaadi kaikki sinulle kuuluvat lisät ja palkat, kun ei ne ravintola-alalla ole muutenka häävejä

• R. Esto

Tohon mitään pamia tarvita. Varsinkaan, kun ko. liitto saa mitään aikaiseksi.

Sanot ittes irti, jos ei asiat korjaannu. Töitä kyllä riittää.
      Kannattaa mun mielestä lähtee silleen "siivosti" pois.
      Nämä kun aika pienet piirit, niin työnantajat melkein aina soitaa edelliseen paikkaan ja kyselee, että millainen olit. Varsinkin päällikkön paikkoja kun hakee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1100
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      771
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      88
      749
    9. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      698
    Aihe