Moi kaikki,
Olen kolmekymppinen ravintolapäällikkö ja haluaisin asiallisia mielipiteitä tilanteeseeni. Muutamia yksityiskohtia muutettu, koska en halua että minut tunnistetaan. Olen pari vuotta ollut samalla työnantajalla, kyseessä on työpaikka vuokrafirman kautta. Titteli on yllämainittu, palkkaa saan käteen about 1800 kuussa. Kuitenkin tässä on muutama ongelma, nimittäin palkanmaksu. Yrityksen omistaa(siis vuokrafirman) yksi ihminen, joka myös laskee palkat ja maksaa ne yrityksen tililtä. Liksat maksetaan jos jaksetaan, ja niissä on joka kerta virheitä. Lomarahojen maksamisesta ei mitään kokemusta, ovat aivan pielessä ja väärin laskettu. JP-päivistä ei pidetä lukua. Meillä on käytössä tasoittumisjakso, muutama työvuorolistaa siis. Niistä ei pidetä lukua. Jakson loppuessa kyselin ylityötuntien perään ja kävi ilmi, ettei niistä ole pidetty kirjaa. Mitä ihmettä voin tehdä? Tiedän, että on noin viikon verran(37h)tehtynä sisään ylimääräisiä tunteja. Olen siis itse laskenut. Mara-plania ei ole käytössä. Yritys, jolle teen töitä vuokrafirman kautta, ei halua maksaa ylitöitä rahana. Vapaanakaan ei pysty pitämään kun ei ole tuuraajaa. En ole PAMin jäsen, vaan kuulun YTK:hon. Mitä oikeuksia minulla on? Voiko yritys maksaa liksat jatkuvasti väärin? Omalla kohdallani on monesti maksettu liikaa, ja sitten peritty seuraavassa liksassa takaisin. PItäisikö vain irtisanoutua?
Pitääkö minut sietää tätä?
Ravintolapäällikkö kaipaa apua, huonot työolot
Isopomoko
2
299
Vastaukset
- ex-keikkari
Liity ensimäiseksi Pamiin, ja ole sinne yhteydessä. Kyseinen toimintahan on ihan perseestä. Älä lannistu, vaadi kaikki sinulle kuuluvat lisät ja palkat, kun ei ne ravintola-alalla ole muutenka häävejä
- R. Esto
Tohon mitään pamia tarvita. Varsinkaan, kun ko. liitto saa mitään aikaiseksi.
Sanot ittes irti, jos ei asiat korjaannu. Töitä kyllä riittää.
Kannattaa mun mielestä lähtee silleen "siivosti" pois.
Nämä kun aika pienet piirit, niin työnantajat melkein aina soitaa edelliseen paikkaan ja kyselee, että millainen olit. Varsinkin päällikkön paikkoja kun hakee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828