Olen aina inhonnut henkilökohtaisen avustajan valitsemista. Syy ei ole se, etten pitäisi uusien ihmisten tapaamisesta, vaan se, kun hyviä ja vielä parempia ehdokkaita on niin paljon. Aina kun olen joutunut vaihtamaan avustajaa (99% johtunut siitä, että avustaja on muuttanut toiselle paikkakunnalle, jäänyt vauvalomalle tms, aina olen yhtä lukuunottamatta kaikkien kanssa tullut juttuun paremmin kuin hyvin). Nyt vakiavustajani on jäämässä kuuden viikon lomalle ja sijaisenvalintarumba alkaa, voi jeeh!
Miten te muut olette selvinneet avustajan / sijaisen hakemisesta ja valinnasta? Millä kysymyksillä selvitätte, onko työnhakija se jota etsitte? Kertokaahan omia kokemuksianne, olisi kiva saada jonkunlaista keskustelua aikaan tästä aiheesta.
Sitäkin ihmettelen kovasti, miksi tosi monet entiset ja nykyiset yliopisto-opiskelijat hakevat avustajan pienipalkkaista rankkaa työtä? Eiköhän tuolla taustalla saisi jo vähän muutakin työtä? Tämä epäilyttää minua kovasti.....
Valinnanvaikeus avustajaa etsiessä
1
164
Vastaukset
- työtä arvostava
Yliopisto-opiskelijoilla, kuten muillakaan, ei nykyisin ole paljoa mitään tarjolla, kun enemmän sanotaan irti väkeä, kuin uusia työpaikkoja syntyy, joten työttömiä on paljon, ja se on nyt Sinunkin onnesi, että valinnanvaraa on!
Kuulin äskettäin erään äidin ilolla kertovan, miten hänen poikansa tykkää vanhuspariskunnan avustajantyöstään: "Jokainen päivä on juhlapäivä!" Näin oli poika äidille työstään todennut! Voiko sitä enää parempaa suositusta mistään työstä saada?
Kai se ne parhaat valintakriteerit on: mukava, avulias, huomiointikykyinen, rehellinen, työhön tarttuva, taidollinen (ajokortti, ruoanlaitto, ... mitä tarvitsetkaan), koulutettu (jos avustamisessa tarvitsee asiantuntemusta esim. pistoksia, lääkkeiden jakoa, tms).
Paras kai vain jututtaa tarpeeksi, kysellä, kuunnella ja huomioida. Moni itseään tyrkyttävä ja räväkkä ei välttämättä ole se paras, eikä moni hiljainen hyssykkä. Varmasti vaikea valita, mutta kyllä Sinä saat hyvän avustajan, koska ehdokkaita on enemmän kuin yksi!!! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428