heips vaa immeiset..
minkä kokoisia teidän muiden 10kuiset vauvat ovat..meidän poika 12.750kg ja 78 pitkä..liian paljon??syö todella hyvin...ja ahneesti..
ja olen vaan ruokaa antanu aina kun haluaa..
miten vaarallisia ampparin pistot vauvoille ovat???
vauvani mun
11
2538
Vastaukset
- sanna
Mun poika 11kk nyt.pari viikkoa sitten mitattu.8 ja puol kiloa ja 74cm.Neuvolan listojen mukaan pienikokoisempi.Áina ollut tosi pieniruokainen.Tankkaa kyl yöllä maitoa.Mikä neuvoksi?En imetä.
- äityli83
hmm..juoko maitoa montako kertaa yössä???
tuttelin pitäis kyllä ol aikas lihottavaa..mutta jotkut vauvat ne vaa jää pienimmiksi..oo onnellinen..arvaas millasta on tollasta jötikkää nostella..päivästä toiseen..kyllä on hartiat jumissa ja selkä kippeenä:( meijän poika syö 5-6 pilttiä päivässä,kaksi puuroa ja 6dl-litra tuttelia päivässä..joten enemmän se syö kun minä:) et myöskää kertonu oletko itse pieni..se kanssa vaikuttaa vauvan kokoon..mieheni on sellane roteva iso 100kiloinen nallekarhu..joten ihmekkös tuo että poika on kanssa iso:)
joka päätti tänään sairastua kuumeeseen..eikä lääkkeetkään auta..
no mutta ei tässä muuta!
äityli83
- faija
No, pieni lapsi reagoi melkein kaikkeen vahvasti. Ampiaisenpiston reaktioon vaikuttaa lapsen allergisuus. Isohko patti pistosta tullee joka tapauksessa.
Meillä 2-4 vuotiaille pojilla turpoaa pistoalue kohdasta riippuen noin aikuisen kämmenen kokoiselta alueelta. Punainen turvotus tuntuu kuumalta ja kovalta. Lapset ovat olleet itkuisia, väsyneitä ja kuumeisen tuntuisia.
Jos pisto on kasvojen tai kaulan seudulla, ovat hengitysvaikeudet mahdollisia. Silloin on parasta lähteä tai ainakin olla valmiina lähtemään lääkäriin.
Meillä on kesäaikaan kaiken varalta aina mukana kyypakkaus. Ja kun tiedämme menevämme jonnekin missä on hyttysiä, annamme lapsille etukäteen nestemäistä allergialääkettä. Yksikin hyttysenpisto nuorimman pojan päässä turvottaa noin puoli päätä hurjan näköiseksi.
Vauvan vaunuissa on hyttysverkko erittäin suositeltava juttu. - äiti03
Hei!
Meidän pojan 10 kk mittoja ei vielä ole otettu, mutta 9 kk iässä painoa oli 12 kg ja pituutta 77 cm, eli nyt 10 kuukauden iässä varmaan pituutta kuten teillä ja painoa vähän vähemmän. Onhan tuo enemmän kuin useimmilla, mutta ei todellakaan liikaa. Ole tyytyväinen, että syö, päinvastainen tilanne on vaikeampi! Meilläkin on tähän asti syöty hyvin, mutta nyt on pientä takkuilua havaittavissa. - äiti&mukulalauma.
Minulla on 10kk vanhat kaksoset. Poika on nyt 11800g/78cm ja tyttö 2870g/43cm.
Ampiaisen pisto on vauvalle hyvin vaarallinen. Jos ampiainen pistää vauvaa, niin vauva kuolee hirveisiin tuskiin muutaman tunnin sisällä eikä häntä voi kukaan auttaa. Tämä koskee kaikkia alle 4v vauvoja.- kukka
miten tuo toinen on nuin pieni vai onko enkeli?
- Johanna
Olen lukenut jonkun toisenkin laittamasi viestin ja se oli kutakuinkin yhtä älyvapaa kuin tämä viimoisinkin. Jos olet kommantoimassa vitsimielellä, niin tiedoksi; vitsisi ovat huonoja. Ehkä tarkoituksesi on tehdä kysyjä jotenkin naurunalaiseksi; ikävää. Kyllä täällä saa ihan tosissaan kysyä asiaa kuin asiaa.
Vaan mikäli olet tosissasi, toivon sinun itsesi ja mukulalauman vuoksi, että otat yhteyttä neuvolaan ja kerrot tuosta varsin rajusta tarpeestasi antaa karseita kommentteja ihmisten kysymyksiin. Ettei vaan olisi joku kriisi jäänyt läpielämättä?
Parempaa vointia!
- myös äiti -83
meidän poika oli 10kk ikäisenä 73cm pitkä ja painoa 8.9kg.
- mittarimato
poika on 11kk ja painaa 9900g ja 75,5 pitkä.
- äippä83
mun tyttö on 8kk eli tuohon pituus/paino suhteeseen on turha vastata, mutta ikävä kyllä noin pieni on jo joutunut kokemaan ampiaisen piston. Eli siis ampiainen pisti kämmeneen. Käytin varmuuden vuoksi ensiavussa, kun en tiennyt onko neiti allerginen ja piikki oli jäänyt käteen.
Piikki otettiin pois ja kehotettiin pitämään kylmäää liinaa, ettei turpoaisi kauheesti.
Kyllähän se turposi, mutta ei tullut muita oireita.
Hauskaa syksyn jatkoa. Ja varokaahan ampiaisia... ne on äkäisiä tähän aikaan vuodesta! ;D - muumimamma84
meijän 8 kk on 12 kiloa ja 78 pitkä,oli 5,3 kiloa ja 57 cm syntyessä jo :)
ja on sanottu aina neuvolasta että on sopusuhtainen tyttö :)
meijän neitiä pisti amppari kun oli 6 kk ja soitin lääkäriin niin saottiin että jos ei tuu hengen ahdistusta niin ei hätää.jos pistää useempi kerralla niin heti lääkäriin voi myös antaa kyy tabletin.
on yksilöllistä miten reagoi pistoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458