Vanhemmat PAKOTTAA töihin!

en halua

mä oon 14v tyttö ja mun vanhemmat ilmotti mulle eilennä että tämä kesä on viimeinen kun saan vain olla kotona koko loman. eli ensi kesä lomalla mulla pitää olla joku kesä työ kun olen jo silloin 15v. ja ne sano että jos en mistään saa töitä itse hakemalla niin sitten mun pitää mennä mun tädin pesulaan juoksu tytöksi kun siellä tarvitaan apua. eiks vanhemmilla ole velvollisuus elättää mut niin kauan kun oon 18v? eli ei ne voi mua pakottaa töihin vai voiko muka? eiks se oo sitte lain vastasta jos ne ei elätä mua?

5

1347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foreveralone:D

      voi elämä, tietty ne elättää sua mut kyl sä voit töihin sillo mennä meenhän mäki ku oon sillo 15 . siit on sulle hyötyä ja saat omaa rahaa, eiks ois hyvä asia ? varmaa tosi moni menee kesätöihin .

    • 44544

      Kyllähän heidän sinua elättää pitää niin kauan kuin olet alaikäinen.

    • 10+15

      Kuitenkin ne vie sun rahat. ; //

    • Lune Noire

      No voi helv...

      Itte aina halunnu töihin ala-asteelta saakka ja oi onnea ku viimein pääsi töihin.

      Töihin joudut kumminki jossai vaiheessa ja kesätöihin on yleensä sellane tungos että moni jää ilman. Ite esimerkiks jäin ilman töitä tänä kesänä (vittu jee...)

      Ja uskon et tonne pesulaan ne voi ainaki laittaa, auttelet sukulaista ja saat vaivanpalkkaa. Vanhemmilla on käskyvalta sinuun kunnes olet 18, ei pelkkä elatuspakko. (Vaikkakin tuntuu että joissain paikoissa lapset käskee vanhempiaan -.- )

    • itkuparkupotku

      Hei ihan oikeesti!!

      Nauti kesästä ja ensi kesänä mene töihin. Saat CV:seen täyettö ja etumatkaa muihin hakijoihin kun olet 18 ja sulla on TYÖKOKEMUSTA!!!
      Usko mua äläkä itke. Ei sun varmaan koko kesää tartte raataa 10h/päivä. Sovit vaikka olevas puolet lomasta töissä ni saat viel lomailtuuki.

      Suurin osa täällä valittaa ettei oo töitä ja sä kehtaat murjottaa ku vanhempas ajattelee sun parastas ja sulle jopa ojennetaan työpaikkaa lautasella! Herää todellisuuteen ja lopeta valittaminen. Oot saanu elää liian helppoo elämää jos tä on sun suuri ongelmas!

      - 22v tyttö (työelämässä 15 vuotiaasta. Olisin halunnu alottaa viel aiemminki työn teon)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe