Vanhemmat PAKOTTAA töihin!

en halua

mä oon 14v tyttö ja mun vanhemmat ilmotti mulle eilennä että tämä kesä on viimeinen kun saan vain olla kotona koko loman. eli ensi kesä lomalla mulla pitää olla joku kesä työ kun olen jo silloin 15v. ja ne sano että jos en mistään saa töitä itse hakemalla niin sitten mun pitää mennä mun tädin pesulaan juoksu tytöksi kun siellä tarvitaan apua. eiks vanhemmilla ole velvollisuus elättää mut niin kauan kun oon 18v? eli ei ne voi mua pakottaa töihin vai voiko muka? eiks se oo sitte lain vastasta jos ne ei elätä mua?

5

1546

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foreveralone:D

voi elämä, tietty ne elättää sua mut kyl sä voit töihin sillo mennä meenhän mäki ku oon sillo 15 . siit on sulle hyötyä ja saat omaa rahaa, eiks ois hyvä asia ? varmaa tosi moni menee kesätöihin .

• 44544

Kyllähän heidän sinua elättää pitää niin kauan kuin olet alaikäinen.

• 10+15

Kuitenkin ne vie sun rahat. ; //

• Lune Noire

No voi helv...

Itte aina halunnu töihin ala-asteelta saakka ja oi onnea ku viimein pääsi töihin.

Töihin joudut kumminki jossai vaiheessa ja kesätöihin on yleensä sellane tungos että moni jää ilman. Ite esimerkiks jäin ilman töitä tänä kesänä (vittu jee...)

Ja uskon et tonne pesulaan ne voi ainaki laittaa, auttelet sukulaista ja saat vaivanpalkkaa. Vanhemmilla on käskyvalta sinuun kunnes olet 18, ei pelkkä elatuspakko. (Vaikkakin tuntuu että joissain paikoissa lapset käskee vanhempiaan -.- )

• itkuparkupotku

Hei ihan oikeesti!!

Nauti kesästä ja ensi kesänä mene töihin. Saat CV:seen täyettö ja etumatkaa muihin hakijoihin kun olet 18 ja sulla on TYÖKOKEMUSTA!!!
      Usko mua äläkä itke. Ei sun varmaan koko kesää tartte raataa 10h/päivä. Sovit vaikka olevas puolet lomasta töissä ni saat viel lomailtuuki.

Suurin osa täällä valittaa ettei oo töitä ja sä kehtaat murjottaa ku vanhempas ajattelee sun parastas ja sulle jopa ojennetaan työpaikkaa lautasella! Herää todellisuuteen ja lopeta valittaminen. Oot saanu elää liian helppoo elämää jos tä on sun suuri ongelmas!

- 22v tyttö (työelämässä 15 vuotiaasta. Olisin halunnu alottaa viel aiemminki työn teon)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      147
      3252
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2995
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1966
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      78
      1592
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1437
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1014
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä