Vanhemmat PAKOTTAA töihin!

en halua

mä oon 14v tyttö ja mun vanhemmat ilmotti mulle eilennä että tämä kesä on viimeinen kun saan vain olla kotona koko loman. eli ensi kesä lomalla mulla pitää olla joku kesä työ kun olen jo silloin 15v. ja ne sano että jos en mistään saa töitä itse hakemalla niin sitten mun pitää mennä mun tädin pesulaan juoksu tytöksi kun siellä tarvitaan apua. eiks vanhemmilla ole velvollisuus elättää mut niin kauan kun oon 18v? eli ei ne voi mua pakottaa töihin vai voiko muka? eiks se oo sitte lain vastasta jos ne ei elätä mua?

5

1737

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foreveralone:D

voi elämä, tietty ne elättää sua mut kyl sä voit töihin sillo mennä meenhän mäki ku oon sillo 15 . siit on sulle hyötyä ja saat omaa rahaa, eiks ois hyvä asia ? varmaa tosi moni menee kesätöihin .

• 44544

Kyllähän heidän sinua elättää pitää niin kauan kuin olet alaikäinen.

• 10+15

Kuitenkin ne vie sun rahat. ; //

• Lune Noire

No voi helv...

Itte aina halunnu töihin ala-asteelta saakka ja oi onnea ku viimein pääsi töihin.

Töihin joudut kumminki jossai vaiheessa ja kesätöihin on yleensä sellane tungos että moni jää ilman. Ite esimerkiks jäin ilman töitä tänä kesänä (vittu jee...)

Ja uskon et tonne pesulaan ne voi ainaki laittaa, auttelet sukulaista ja saat vaivanpalkkaa. Vanhemmilla on käskyvalta sinuun kunnes olet 18, ei pelkkä elatuspakko. (Vaikkakin tuntuu että joissain paikoissa lapset käskee vanhempiaan -.- )

• itkuparkupotku

Hei ihan oikeesti!!

Nauti kesästä ja ensi kesänä mene töihin. Saat CV:seen täyettö ja etumatkaa muihin hakijoihin kun olet 18 ja sulla on TYÖKOKEMUSTA!!!
      Usko mua äläkä itke. Ei sun varmaan koko kesää tartte raataa 10h/päivä. Sovit vaikka olevas puolet lomasta töissä ni saat viel lomailtuuki.

Suurin osa täällä valittaa ettei oo töitä ja sä kehtaat murjottaa ku vanhempas ajattelee sun parastas ja sulle jopa ojennetaan työpaikkaa lautasella! Herää todellisuuteen ja lopeta valittaminen. Oot saanu elää liian helppoo elämää jos tä on sun suuri ongelmas!

- 22v tyttö (työelämässä 15 vuotiaasta. Olisin halunnu alottaa viel aiemminki työn teon)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1020
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe