Miksi toisilla paukkuu Focuksen vetarit ja toisilla ei?

Suojakumi

Ihmettelen tuota ykkökoppaisen Focuksen vetarinvaihtovouhotusta, koska omalla Focuksella (2.0 bensa) on sahattu yli 200 000 km alkuperäisillä vetareilla niitä koskaan vaihtamatta. Luovutushuollossa oli laitettu jotku "pannat", näin sanoi kauppias, kun auton hain. Vissiin jotain 1,3 km oli ajettu ilman pantoja.

Eikö tuo panta-päivitys kuulukaan luovutushuollon sisältöön vaan homma on kiinni siitä mistä auto uutena ostetaan?

Taisi käydä hyvä tuuri mulla.

6

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilhelm Theel

      Itsellä pärseen alla 1,6 Focus vm:01 mittarissa 215tkm ja alkuperäiset vetarit
      ei rutise eikä rätise niin ne "pannat" pitää vetareiden suojakumeja kiinni jos
      ne pantat puuttuu niin kumit irtoaa ja vetareista lentää rasvat pois ja pääsee
      hiekaa ja vettä tilalle se ei tee hyvää, tuskin 1,3km ajo ilman pantoja vielä ehti
      tehdä mitään tuhoa jos ne kumit pysyi paikoillaan, oli hutiloitu huollossa.

      Mutta miksi niitä vetareita oli ropeloitu eli miksi ne kiristyspantat puuttui?

    • Ford kuski

      Itselläni oli aikanaan vastaav 00-mallin auto, jossa vetoakselit lkoivat oireilla 110t kohdalla. Auton ostopaikka Stockman Auto Pitäjänmäki.
      Ehkä myöhemmin rupesivat fiksaaman niitä pantoja.

    • fokkari__

      Itse ajanut 260.000 alkuperäisillä - ei minkäänlaisia ongelmia vielä.

    • luovutushuollossa

      Ostin 2006 Mondeon ja silloin myyjä kehui että heidän liikkeessään luovutushuollossa varmistetaan vetareiden suojakumin kiinnitys vaihtamalla paremmat kiristyspannat ja samalla lisätään vaseliinia niveleen.

    • .....

      Sama juttu kun se että toisilla VW kuskeilla ei kestä jakopää kunnossa ja toisilla kestää. Joillakin taas ei kestä edes ratakiskon pätkä suorana viikkoa. Eli siis se miten sillä autolla ajetaan ja miten siitä huolehditaan on pääasia jos on tarkoitus ajaa pitkään samalla ilman ongelmia. Sama juttu näitten kittisaumojen kanssa. Jos niitä ei koskaan tarkistele ja autoa pestessä huolehdi myös siitä että ovien alareunat tulee kuivattua, niin sanomista siitä seuraa.

    • Kunnon ruostesuojaus uutena estää myös kittisauma viat.
      Olen tavannut auton pesun yhteydessä pestä myös ovien välistä varovasti.mutta en ole kuivaillut mistään, eikä silti ole ruostetta näkynyt mistään.
      Focus 1.6L 2004vm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe