Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

APUA KAMERAN KANSSA

toivoton2

mulla on tosiaan Canonin 600D, vuoden vanha ja viime viikolla huomasin, että kun katson silmän reikään/etsimeen/mikä ikinä onkaan, kuva näyttää sumeelta kun tarkennan ja kun otan kuvan, kuva on kuitenkin terävä. Eli mistä tämän etsimen sumeus johtuu? Miten saan sen takas normaaliks? Eihän se sinänsä hirveästi haittaa, häiritsee vaan ku ei tiedä onko se nyt oikeasta kohtaa tarkka jne.

6

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhdistaja Eetu

      Katso ensin onko tuo "silmän reikä" pöly/tahravapaa ja sitten peili onko siinä tahroja, puhdista varovasti jos on ensin esim pölypuhaltimella jne. Sensori on kuitenkin tahraton jos kuvat ovat teräviä. Tähyslasissa voi olla myös pölyä mikä on vaikempi puhdistaa.

      • toivoton2

        mielestäni oon puhdistanu peilin ja silmän reiän hyvin mutta ei toimi siltikään. Kannattaisko viedä korjaajalle joka sitte puhdistaa?


    • Säätäjä Seppo

      Diopterisäätö pielessä? Siitä pienen pienestä säätörenkaasta etsimen vierestä säätele kohilleen niin että etsimessä näkyy terävänä ne tarkennuspisteiden ympärillä olevat ruudut, tai mitä kuvioita siellä sinun kamerassa nyt näkyykään.

      • toivoton2

        voi hitsit, olimpas mä tyhmä kun en tota tajunnut! kiitos ihan superisti, pelkäsin jo että kamerassa jotain vikana oli :)


      • Säätäjä Seppo
        toivoton2 kirjoitti:

        voi hitsit, olimpas mä tyhmä kun en tota tajunnut! kiitos ihan superisti, pelkäsin jo että kamerassa jotain vikana oli :)

        Hyvä kun vika löytyi. On tuota pikku säätörullaa tullut itselläkin joskus vahingossa pyöräytettyä, niin arvelin että samoin voi käydä joskus muillekin.


    • sumeus johtuu?

      Eli mistä tämän etsimen sumeus johtuu?
      – se johtuu etsimen säädöstä tai taittovirheestä siinä silmässä jolla katsot ”silmän reikään”
      Miten saan sen takas normaaliks?
      – etsimessä on diopterisäätö (katso manuaalin sivu 39)
      – useimmiten käynti optikolla autaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe