Onko kellään kokemuksia lentosukista? Ensi viikolla on taas pitkä lento-/bussimatka edessä ja jalat kovilla. Auttasivatko lentosukat turvotukseen? Myydäänkö niitä ihan normaaleissa kaupoissa vai missä? Kohtuuhinnalla pitäisi vielä saada, opiskelija kun olen.
lentosukat
9
27919
Vastaukset
- Nina
Instrumentarium myy ainakin tukisukkia jotka käyvät myös lentosukiksi 17€,sokos myy ainakin jotain mallia 7€,Yliopiston apteekki myy 11€ jotka olen kokenut ihan hyviksi.Osta juuri sen kokoiset mitkä kengät sinulla on.
- stuertti
olen testannut töissä useampia erilaisia lentosukkia, ja olen huomannut että nuo instrun 17 euron sukat on kyllä tehokkaimmat. ne on vähän ohuemmat kuin muutamat muut 'merkit' mutta
niitä ei tarvitse koko ajan nostella, tosi monet omalla kohdallani ovat nimittäin olleet 'nilkkaan valuvaa' mallia.- matkalainen
Lentosukat koittavat estää sitä, että veri pakkaustuis laskimoihin ja jalat turpoaisivat. Läketieteellistä perustetta niiden käytölle ei ole, ellet sitten kuulu riskiryhmään-esim. korkeaverenpaine,veritulppa..
Pisin lentoni oli 13tuntia, enkä ostanut sukkia vaikka ajattelin. Kyselin hoitsulta, että onko mieltä ostaa ja hän sanoi ettei tarvi ellei ole ollut yllämainittuja probleemeja. ENpä huomannu jaloissa mitään kipua tms. - jättijalka
matkalainen kirjoitti:
Lentosukat koittavat estää sitä, että veri pakkaustuis laskimoihin ja jalat turpoaisivat. Läketieteellistä perustetta niiden käytölle ei ole, ellet sitten kuulu riskiryhmään-esim. korkeaverenpaine,veritulppa..
Pisin lentoni oli 13tuntia, enkä ostanut sukkia vaikka ajattelin. Kyselin hoitsulta, että onko mieltä ostaa ja hän sanoi ettei tarvi ellei ole ollut yllämainittuja probleemeja. ENpä huomannu jaloissa mitään kipua tms.Niin, enhän minäkään niitä muuten tarvitsisi, mutta kun jalkani todella tuppaavat turpoamaan jo parin tunnin lento-/bussimatkan jälkeen. Pari kertaa ovat turvonneet jopa niin, etten ole kenkiä jalkoihin meinannut saada. Eihän tuo turpoaminen todellakaan mitenkään hauskaa ole, vaikka ei kaikissa tapauksissa vaarallista olisikaan. Olen vielä nuori, päälle 20, mutta lievästi ylipainoinen e-pillerien käyttäjä jonka suvussa on ollut veritulppaa, joka tietääkseni myös liittää minut riskiryhmään. Joka tapauksessa parempi katsoa kuin katua.
- jättijalka
Kiitos kaikille vastanneille. Täytyypä tästä lähipäivinä käydä ostamassa kyseiset sukat. Merkistä en vielä tiedä mitkä olisivat parhaat, joten vinkkejä otetaan vielä vastaan. Erityisesti olisin kiinnostunut tuosta sukkien alas valumisesta; onko miten yleistä ja onko jotain merkkiä jota tätä silmällä pitäen kannattaisi erityisesti välttää? Miten kauan nuo sukat yleensä kestävät rikkoutumatta? Ovat ilmeisesti parempikestoisia kuin normaalit sukkahousut/polvisukat?
- tehonnut
Itselläni oli jokusen kerran noin 14 tunnin matkalla lentosukat, eivät auttaneet minulla, jalat turposivat todella paksuiksi. Sitten lääkäri sanoi että ota aspiriininpuolikas aina parin tunnin välein..se tehos, ei mitään vaivaa ja jalat olivat normaalit.
- Saija
Tervehdys toiselta turpoajalta !
Omat sukkani ostin pari vuotta sitten Stoccalta, merkkiä en muista. Hinta oli jossain 20 euron tietämillä.
Sukat on tosi jämäkät, ei valu eikä retku. Ainoa "ärsyttävä" asia oli se, että sukat tarttee pukea päälle heti sängystä noustessa. Jos lento lähtee illalla niin siinähän tepastelet tukisukissasi koko päivän. Hyöty näet saattaa olla -0 ellei näin toimi.
Koko ja valumis asioihin on vaikea ottaa toisen puolesta kantaa. Älä haksahda kaikkein halvimpiin sukkiin ja käytä myyjien tietoja hyväksesi. Ainakin minun sukat on niin tukevaa tekoa, että toisia en ole vielä tarvinut. Mutta ostaessasi sukkia huomioi myös se, että niitä löytyy hyllyilta tukisukkina ja lentosukkina. Katso nimenomaan ne lentosukat ensin. Tukisukat on kevyempää tekoa. - jättijalka
Saija kirjoitti:
Tervehdys toiselta turpoajalta !
Omat sukkani ostin pari vuotta sitten Stoccalta, merkkiä en muista. Hinta oli jossain 20 euron tietämillä.
Sukat on tosi jämäkät, ei valu eikä retku. Ainoa "ärsyttävä" asia oli se, että sukat tarttee pukea päälle heti sängystä noustessa. Jos lento lähtee illalla niin siinähän tepastelet tukisukissasi koko päivän. Hyöty näet saattaa olla -0 ellei näin toimi.
Koko ja valumis asioihin on vaikea ottaa toisen puolesta kantaa. Älä haksahda kaikkein halvimpiin sukkiin ja käytä myyjien tietoja hyväksesi. Ainakin minun sukat on niin tukevaa tekoa, että toisia en ole vielä tarvinut. Mutta ostaessasi sukkia huomioi myös se, että niitä löytyy hyllyilta tukisukkina ja lentosukkina. Katso nimenomaan ne lentosukat ensin. Tukisukat on kevyempää tekoa.Ostin Instrusta tänään nuo paljon puhutut 17 euron sukat. Toivottavasti auttavat. Myyjä huomautti myös tuosta että pitää aamulla laittaa jalkaan ja jos laittaa keskellä päivää niin pitäisi pitää ensin jalkoja ylhäällä 15 min. Lentoni on iltapäivällä ja perillä bussimatkat mukaan lukien olen vasta n. 30 tunnin päästä. Toivottavasti ei noin pitkästä ajasta ole haittaa näiden puristavien sukkien kanssa :) Täytyy varmaan "tutustuttaa" jalat pari päivää ennen ettei tule ongelmia :) Kiitos kaikille vastanneille ja hyviä tulevia matkoja kaikille lentosukkineen ja ilman :)
- lontooseen bussilla
jättijalka kirjoitti:
Ostin Instrusta tänään nuo paljon puhutut 17 euron sukat. Toivottavasti auttavat. Myyjä huomautti myös tuosta että pitää aamulla laittaa jalkaan ja jos laittaa keskellä päivää niin pitäisi pitää ensin jalkoja ylhäällä 15 min. Lentoni on iltapäivällä ja perillä bussimatkat mukaan lukien olen vasta n. 30 tunnin päästä. Toivottavasti ei noin pitkästä ajasta ole haittaa näiden puristavien sukkien kanssa :) Täytyy varmaan "tutustuttaa" jalat pari päivää ennen ettei tule ongelmia :) Kiitos kaikille vastanneille ja hyviä tulevia matkoja kaikille lentosukkineen ja ilman :)
Matkustin vuosi sitten bussilla Lontooseen ja takaisin. Jalat turposivat niin että meni pari päivää saada ne ennalleen. Tulossa on samanlainen, tai oikeastaan pidempikin reissu, koska jatkan Glasgowiin muutaman päivän kuluessa.Istun bussissa ainakin kolme päivää ja KAKSI YÖTÄ suuntaansa. Jaloittelu on n. neljän tunnin välein. Voiko ko. sukkia pitää niin kauan yhtämittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803