Vatsa kovalla

Blulla

Mulla on vähän alle kolmen viikon ikäinen tyttö, jolla on vatsa aina kovalla. Jouduin aloittamaan neidillä korvikkeet vain viikon ikäisenä. Omaa maitoa ei vain tule. Syötän neidille siis NAN merkkistä korviketta. Onko jollain ollut samaa kyseisestä korvikkeesta? Onko korvikkeen vaihto auttanut?

6

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkki vaihtoon

Ilman muuta kokeile muita korvikkeita! Joku korvike voi sopia hyvin yhdelle vauvalle, mutta ei sovikaan toiselle. Onhan niitä, Tutteli, Tuuti, Semper... Olen itse kuullut hyviä kokemuksia ainakin tuosta Tuutista. Tosin, hyviä ja huonoja kokemuksia on ihan kaikista korvikkeista, kokeilemalla löytyy se omalle vauvalle sopivin.

Mitä muuten tarkalleen tarkoitat, että vauvalla on vatsa kovalla? Onko kakka siis oikeasti kiinteää? Ehdottomasti tosiaan kokeilemaan muita korvikemerkkejä jos näin on.

• Blulla

Siis on oikeasti kova kakka, ei pelkästään kiinteä vaan ihan kova. Vauva kakkii aina kauhean huudon kera ja joskus tarvitsee ihan apua jotta saa punnerrettua kakan ulos...

• merkki vaihtoon

Ei ole ollenkaan normaalia noin pienelle. Äkkiä nyt muita korvikemerkkejä kokeilemaan ja jos ei niilläkään ala kakka löystymään, niin lääkärin pakeille. Apteekin erikoiskorvikkeita voi kokeilla sitten seuraavaksi.

• Blulla

Jo lähti pehmiään, ainakin toistaiseks. En edes ehtiny vaihtaa ruokamerkkiä. Ostin kuitenkin varalle kaappiin toista korviketta. Toivottavasti tämä rata jatkuu. Torstaina on aika neuvolaan, ehkä sieltä osataan neuvoa mitä voi vastaisuudessa tehdä jos vatsa kovenee jälleen...

• 7kk

Apteekista saa mallasta pullossa. Meille oli suuri apu siitä.

• dhdhksbh
        7kk kirjoitti:

Apteekista saa mallasta pullossa. Meille oli suuri apu siitä.

Sitä ei kyllä noin vaan kannata alkaa antaa niin pienelle. Aloittajan vauva on vasta alle kuukauden ja se ei ole normaali tila, että niin pienellä on vatsa koko ajan kovalla. Mallasuute on tarkoitettu hätäapuna kovaan vatsaan, eikä jatkuvaan käyttöön. Aloittajana kokeilisin siltikin eri korviketta, koska jokin epäsopivuus siinä Nanissa varmasti hänen lapselleen on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe