Mulla on vähän alle kolmen viikon ikäinen tyttö, jolla on vatsa aina kovalla. Jouduin aloittamaan neidillä korvikkeet vain viikon ikäisenä. Omaa maitoa ei vain tule. Syötän neidille siis NAN merkkistä korviketta. Onko jollain ollut samaa kyseisestä korvikkeesta? Onko korvikkeen vaihto auttanut?
Vatsa kovalla
6
511
Vastaukset
- merkki vaihtoon
Ilman muuta kokeile muita korvikkeita! Joku korvike voi sopia hyvin yhdelle vauvalle, mutta ei sovikaan toiselle. Onhan niitä, Tutteli, Tuuti, Semper... Olen itse kuullut hyviä kokemuksia ainakin tuosta Tuutista. Tosin, hyviä ja huonoja kokemuksia on ihan kaikista korvikkeista, kokeilemalla löytyy se omalle vauvalle sopivin.
Mitä muuten tarkalleen tarkoitat, että vauvalla on vatsa kovalla? Onko kakka siis oikeasti kiinteää? Ehdottomasti tosiaan kokeilemaan muita korvikemerkkejä jos näin on. - Blulla
Siis on oikeasti kova kakka, ei pelkästään kiinteä vaan ihan kova. Vauva kakkii aina kauhean huudon kera ja joskus tarvitsee ihan apua jotta saa punnerrettua kakan ulos...
- merkki vaihtoon
Ei ole ollenkaan normaalia noin pienelle. Äkkiä nyt muita korvikemerkkejä kokeilemaan ja jos ei niilläkään ala kakka löystymään, niin lääkärin pakeille. Apteekin erikoiskorvikkeita voi kokeilla sitten seuraavaksi.
- Blulla
Jo lähti pehmiään, ainakin toistaiseks. En edes ehtiny vaihtaa ruokamerkkiä. Ostin kuitenkin varalle kaappiin toista korviketta. Toivottavasti tämä rata jatkuu. Torstaina on aika neuvolaan, ehkä sieltä osataan neuvoa mitä voi vastaisuudessa tehdä jos vatsa kovenee jälleen...
- 7kk
Apteekista saa mallasta pullossa. Meille oli suuri apu siitä.
- dhdhksbh
7kk kirjoitti:
Apteekista saa mallasta pullossa. Meille oli suuri apu siitä.
Sitä ei kyllä noin vaan kannata alkaa antaa niin pienelle. Aloittajan vauva on vasta alle kuukauden ja se ei ole normaali tila, että niin pienellä on vatsa koko ajan kovalla. Mallasuute on tarkoitettu hätäapuna kovaan vatsaan, eikä jatkuvaan käyttöön. Aloittajana kokeilisin siltikin eri korviketta, koska jokin epäsopivuus siinä Nanissa varmasti hänen lapselleen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574