Seurustelen somalialaissyntyisen koneinsinöörin kanssa. Ongelma on, että todistus on jäänyt lähtökiireessä Somaliaan. Miten sen saisi sieltä?
Mistä todistus
6
227
Vastaukset
- Chom chom
Tuota...miksi arvelet vastaukset löytyvän tältä palstalta? Eiköhän insinööri itse tiedä parhaiten, missä todistus on, tai mistä oppilaitoksesta voi pyytää uuden.
Toinen asia sitten on, mitä merkitystä todistuksella Suomessa on. Muualla hankittu koulutus ei automaattisesti kelpaa Suomessa. Näyttötutkinto on monesti hyvä vaihtoehto. - Järjen ääni
Ja sinä sitten uskot ihan tosissasi, että hänellä on joku koulutus? Osaako oikein lukeakin? Pistäpä ihan vain huvin vuoksi joku koneista jotakin ymmärtävä tuttusi juttelemaan hänen kanssaan siitä koulutuksesta...
Onko Somaliaan ehkä lähtökiireessä jäänyt myös avioliittotodistus sikäläisen Miriamin kanssa, syntymätodistus ja mitä kaikkia papereita nyt yleensä ihmisellä on?- Chom chom
Sen voin ymmärtää, että papereita jää, mutta että niiden perään kysellään täällä. Ja edelleen, Suomessa muulla kuin suomalaisella koulutuksella ei ole juuri merkitystä, mikä joskus on hyvinkin valitettavaa.
Kaikilla ei ole syntymätodistusta, jos syntymää on ikinä rekisteröitykään. Mun miehelleni oli syntymätodistus hankittu vasta 5-vuotiaana, jotta pääsisi kouluun.
- tiploomi
Itä-Suomessa, olikohan se nyt Lieksassa? on kuulemma paljon miehesi kollegoja. Sieltä voisi kysellä onko kokemusta.
- Lentäväkala
Esim. veturinkuljettajista on huutava pula tällähetkellä.
Koneinsinöörin todistuksen saa esim Insinööriliiton kautta joka ottaa yhteyttä Somalian sisarliittoonsa en ole varma mutta ehkä täytyy liittyä jäseneksi ennenkuin alkavat hakea todistuksia ulkomailta.
Googlettamalla löytyy yhteystiedot.
Tsempistä ja lykkyä työnhakuun :-) - Sahlam al Hiraq
passita äijä takas somaliaan. Pysyvästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888