Moi,onko kellään tuoreita kokemuksia Esperiasta? Millainen aamupala, onko hyvät sängyt ja pelaako ilmastointi jne?
Kokemuksia Hotelli Esperiasta?
26
1601
Vastaukset
- 04/13
Aamupalaa ei ole vaan buffetaamiainen.
Buffet monipuolinen ja täyttävä, jos ei muunmaalaiset buffetpöytää kerenneet tyhjentämään aamun ensimmäisinä tunteina ;)
Sängyt ovat hyviä, mutta patjat voivat olla osassa huoneita välttäviä ;)
Ilmastointi kuulema pelaa. Olen käynyt keväällä ja syksyllä ja silloin ilmastoinnit eivät ole päällä. Kuulema toimivat ja ovat kunnon moderniset ilmastointilaitteet.
Vessa-suihkutila pieni joten pitää hilata itsensä suihkuun... miten tonne pääsen, kun ovi on tiellä... siihenki tottuu ja kikka opittava.
Suosittelen! Hyvä hotelli ja siisti aula ja aulabaarikin sekä terassit.
Allasbaarista en osaa sanoa mitään, koska sitä ei vielä kevään ensimmäisillä matkoilla ole avattu; enkä muutenkaan hotelliin jää yleensäkään oleilemaan, kuten en hotellien altaillekaan, jos meri lähellä.
Hyvä matkaa ja nauttikaa!
P.S. Syksyllä vielä uudestaan Rhodokselle ;) - Heinäkuussa mennään
Okei, kiitokset tiedosta ja toivotuksista :)
- Tiedän
Keskellä basaarialuetta, ette varmasti pysty nukkumaan kunnolla, tuuliselle rannalle ihan kivenheitto,itse en ole ollut mutta tiedän hotellin ;)
- rodostrianta
Basaarialuetta ????? Ei Rodoksella sellaista ole ;)
Keskellä kaupunkia kyllä, muttei Esperia sen meluisemmalla paikalla ole kuin muutkaan keskustan hotellit. - taasmenossa
Miksi ihmeessä annat "neuvoja",jos et ole ko. hotellissa majoittunut?Minäkin tiedän monta hotellia,joiden ohi olen kävellyt,mutta en sentään sen perusteella päättele niiden tasosta mitään.esperiassa olen joskus taannoin ollut 3 kertaa.Ihan hyvä hotelli hyvällä paikalla.
- retkeilevä
rodostrianta kirjoitti:
Basaarialuetta ????? Ei Rodoksella sellaista ole ;)
Keskellä kaupunkia kyllä, muttei Esperia sen meluisemmalla paikalla ole kuin muutkaan keskustan hotellit.Kyllä rodoksen keskustassa on ihan hirveä meteli koko ajan. Liikennettä, turistien metelöintiä yms.
Riippuu tiestysti sitten siitä millaista bileväkeä esperiassa on... suomalaiset osaavat meuhkata ja huutaa. - tasoa haluava
taasmenossa kirjoitti:
Miksi ihmeessä annat "neuvoja",jos et ole ko. hotellissa majoittunut?Minäkin tiedän monta hotellia,joiden ohi olen kävellyt,mutta en sentään sen perusteella päättele niiden tasosta mitään.esperiassa olen joskus taannoin ollut 3 kertaa.Ihan hyvä hotelli hyvällä paikalla.
No tottakait jokainen ymmärtää sen että majaoitus ei ole rauhallinen jos se sijaitsee tuollaisella paikalla keskellä meluista turistialuetta. Tuollaseen en ikinä majoittuisi, on varaa maksaa ihan kunnon hotellista.
- Tiedän
Kyllä siellä lukee bazaar ;)
Kyllähän sitä voi kertoa alueesta, en kertonut hotellista kun en ole siellä ollutkaan ;)
Hotellin läheisyydessä on hyviä ruokapaikkoja muutama ja suomalainen Demis !- rodostrianta
Niin, kyllä siinä muutaman kymmenen metrin päässä hotellin ovaesta on yksi kauppa jonka nimi on Bazaar, mutta ei se alueesta basaarialuetta tee ;)
- lanzaari
Siellä Sattui Tulipalo
http://mentalzer.blogspot.fi/2013/06/fire-at-hotel-esperia-drama-greece.html- rodostrianta
Hyvä yritys ;)
Tämä tulipalo nyt vaan on ollut v. 2010 saman nimisessä hotellissa Drama-nimisessä kaupungissa (koillisosassa maata) - just niin...
Jaa että tuo blogi tai tieto no poistettu.... ymmärrän...
- Elokuussa 2012
Asustelin viime elokuussa kaksi viikkoa Esperiassa, muutoin ihan ok hotelli, mutta ilmastointi toimi todella huonosti. Meillä oli kaksio ja molemmissa huoneissa oli tämä ilmastointilaite, mutta eivät ne paljoa huoneita viilentäneet, vaikka olivat päällä koko ajan.
- Esperia
Hotelli Esperia jää 2 kauppatien väliin, eli palvelut ovat vieressä. Sijainti on hyvä ja keskeinen. Molemmat rannat ovat 5 min kävelymatkan päässä. Tuulisessa rannassa melkein aina aallot ja tyrskyt joten siellä vaikeampi uida, mutta ihana tuuli virvoittaa kuumaa auringonottoa. Ellin ranta taas kuumempi ja tuuleton ja täysin tyyni. Tuoli varjo molemmilla rannoilla 4 € (tai 2 tuolia ja varjo 8 €). Esperiassa on respassa myös suomalainen nainen palvelemassa. Aamubuffet on hyvä ja laaja (klo 7-11). Ilmastointi toimi mutta ei virkistänyt, päinvastoin, tuli vain kuumempi ilma ja tunkkaisempi huone. Joten jätetiin partsin ovi usein yöksi auki (paksut verhot eessä).Jääkaappi paremminkin oli nk. viileä kaappi kuin jääkaappi. Mutta viilensi vähän juomia ja piti hedelmät raikkaana.
Patjat olivat kovat mutta niihin kyllä tottui. Wc oli pieni mutta vettä sekä kuumaa että kylmää tuli katkoitta. Pyyhkeet sai vaihtaa joka päivä jos halusi, rannalle tai altaalle niitä ei saanut viedä. Huone siivottiin joka päivä, ja lakanat vaihdettiin mielestäni joka päivä.
Liikenne tai meteli ei nyt kovin pahasti haitannut kadulta, ehkä vähän loppuillasta, mutta onneksi hotellissa ei ollut elävää musiikkia tai muuten soitettu omassa baarissa musiikkia lujaa yömyöhään niin oli aika hiljaista.
Kaiken kaikkiaan olin aivan tyytyväinen Esperiaan ja voisin mennä toistekkin. - Afrodite*
Samaa mieltä, olen ollut useasti ja voisin mennä vieläkin. Vaatimaton hotelli siis Suomen hotelleihin verrattuna, mutta keskiverto paikallisiin.
Tosi hyvällä paikalla, kaikki lähellä. Lyhyt matka rannalle, shoppaileen ja vanhaan kaupunkiin. Näiden takia ei tartte bussia tai taxia.
Ellin rannalle mentäessä Palmukujaa pitkin, oikealle jää ihana Finncafe, jossa saa ison kolpakon juhlamokkaa ja hyviä leivonnaisia, nams.
Aurinkopedeistä sen verran vinkkiä, että aluksi mekin ostimme sen koko päiväksi. Ja sehän kävi ihan työstä, kun piti koko rahan edestä maata. Nykyään levitämme pyyhkeemme saaren kärkeen pyöreäksi hioituneiden kivien päälle. Pötköttelemme pari tuntia ja lähdemme päiväkahville ja vessareissulle Fincafeeseen. Sitten virkistäytyneenä vähäksi aikaa takaisin, kun on kuumin aika oltu kahvilassa. "Rantabromedaaria" on myös kiva kävellä, päivettyy sitä niinkin. - Rodos on rodos
Esperiassa olleena 19.6.2013 5 kerroksessa ainakin ilmastointi pelasi oli liiankin kylmä yöllä vähän jo kulunut hotelli, mutta tosi siistiä joka päivä siivottiin ja lakanat vaihdettiin päivittäin. Voisin mennä uudelleenkin. Hyvää lomaa esperiassa
- Rodos 2013
Hei ja terkkuja täältä Esperiasta. Olen se alkuperäinen ketjun aloittaja :). Ohessa huomioitani:
- Esperia on hyvä ja siisti hotelli. Loistavat siivoojat. Aamupalabuffet on hyvä ja kattava. Ottaen huomioon hinnan 660 euroa kahdelta henkilöltä (Aurinkomatkoilta viikon matka) tämä todella ylitti odotuksemme:)
- Hintataso Rodoksessa on halvempi kuin luulin. Ison oluen saa alkaen 2,50 e ravintolassa.Ihanat Kreikkalaiset salaatit n. 4-6 e. Souvlaki n. 7-9 e.
- Hotelli Europan vieressä rannan suuntaan, Shelliä vastapäätä on pappa vääntänyt Gyros-pitaa possun lihasta jo yli 30 vuoden ajan. Herkullista:) Ja hinta vain 2.10 e. Menkää maistamaan.
- Vanhassa kaupungissa on mielestäni ykköspaikka Sokrates Garden. Hyvää ruokaa ja juomaa. Ensiluokkainen palvelu. Kannattaaa käydä sekä päivällä että illalla. Todella tunnelmallinen paikka!
jatkoa seuraa tarvittaessa. Jassu:)- 539
"- Hintataso Rodoksessa on halvempi kuin luulin. Ison oluen saa alkaen 2,50 e ravintolassa."
Hinta tuntuu aika kalliilta verrattuna moniin Mallorcan lomarantojen baarihintoihin. 2,50 € pyydetään ohjelmaa esittävissä baareissa, muuten iso olumuki irtoaa yleensä hintaan 1,50 - 2,20 €. Vielä isompi hintaero on vaikkapa puolen litran Magners-siideritölkissä: Rodos 5 - 6,50 €, Mallorca 3 - 3,50 €.
Rantoja ei sitten kannata verrata lainkaan. Rodoksen kaupungissa on kivikkoiset rannat, joita reunustavat kapeat, mottoripyöräilijöiden täyttämät jalkakäytävät. Esimerkiksi Palmanovassa Mallorcalla sataa metriä hienoa hiekkaa reunustavat 5 -25 metriä leveät, tyylikkäästi laatoitetut rantapromenadit, joilla ei ole ainoatakaan moottoristia.
Rodoksen vanha kaupunkin on kuitenkin viehättävä. Tosin Palmassa on kapeita vanhoja kujia sielläkin. Rodoksen ahdas lentokenttä minivessoineen on kammotus verrattuna Son Juanin valtaviin terminaaleihin, joissa vessatkin toimivat.
- tessera
Kiitos asiallisista kommenteista,olen menossa elokuun alussa kyseiseen hotelliin,vaikka Rodos on minulle tuttu paikka en ole Esperiassa asunut kertaakaan nyt odotan mielenkiinnolla mikä on oma arvioni hotellista.Olen ollut eritasoisissa hotelleissa Rodoksella myöskin kerran niinsanotulla jokerimatkalla se oli seikkailu joka oli todella mielenkiintoinen ja muistorikas nyt en enää lähtisi "ikä"tekee tehtävänsä tuosta on aikaa n.20vuotta.Esperia on todella hyvällä paikalla siitä on lyhyt matka kaikkialla siksi sen valitsimmekin.
- tessera
Reissu tehty hotelli oli ihan ok,mutta vessa oli todella pieni vaati pientä opettelua sinne pujottelu kovin pyöreän henkilön on todella vaikea pujotella pytylle en tosin tiedä oliko joka huoneessa yhtä pieni kylppäri kun meillä muuten huone oli hyvä ja siivous toimi moitteettomasti huoneemme oli 6:ssa kerroksessa ja siellä oli rauhallista alemmissa kerroksissa oli ollut häiriöitä henkilökunta oli osittain ystävällistä osalta ei saanut vastausta edes hyvän huomenen toivotukseen,voisin kyllä mennä toisenkin kerran.Seuraava matka varattu tänään Rodokselle lähtö 18.8 apollomatkoilla hotelli on Mimosa.En ole aiemmin matkustanut kyseisen matkanjärjestäjän matkalla katsotaan miten kaikki toimii.
- Understand?
Siis olet just tullut ja meet heti takaisin?
- tessera
Kyllä vaan nyt menen mieheni ja tuttava pariskunnan kanssa he kysyivät lähetäänkö mukaan ja isäntäkin oli suostuvainen hän ei ole käynyt 10 vuoteen siellä.
- Parakalo*
No, heh, mukavaa lomaa sitten:)
- tessera
kiitos eiköhän siitä sellainen tulekin ainakin kun seurasta on kyse en kenenkä tahansa kanssa lähtiskään joskus on ollut tosi huonoja kokemuksia vaikka muuta olen olettanut.Nyt on lähtö lähellä.
- RamiTraveller
Esperia on kulahtanut turistihotelli. Kävimme siellä heinäkuussa 2013. Huone oli epäsiisti, ilmastointi oli kuin tehoton tuuletin ja lisäksi se oli paikkailtu teipillä useasta kohtaa.
Huoneessa oli kaikkea mitä kunnon turistirysään kuuluu eli torakoita, hämähäkkejä, hyttysiä sekä erittäin ällöttävä sisustus.
Siivous pelasi erittäin huonosti; siivoojat kyllä kävivät päivittäin, mutta siivous rajoittui lähinnä tuhkakupin tyhjentämiseen ja pyyhkeiden vaihtoon.
Hotellin vieraat ovat sijainnista johtuen lähinnä skandinaavinuorisoa ; pissiksiä ensimmäisellä etelänmatkalla ilman vanhempia ja meno on sen mukaista siideripäissään möykkäämistä klo 23-07 välillä.
Uima-allas on pirun pieni eikä sinne paista kunnolla aurinko. Jostain syystä tuuli puhaltaa altaalle niin kovaa, että vaikka päivälämpötila oli 31 astetta, oli altaalla kylmä.- syssyllä
viisaampi matkustaa keväällä tai syyskuussa pissikset kerinneet jo häipyä möykkäämästä eikö ole niin kuumakaan meillä huone ihan ok aamupala hyvä tottakai tuon ikäsessä hotellissa kulumia mutta ei viikko hintakaan paha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651