Hei koiraihmiset!
Minulla on 2v Coton de tulear narttu koira. Sille on tullut nyt aika paljon punkkeja ja ennen on antanut ottaa ne aika helposti pois, mutta nyt ei.
Punkki on tullut silmän alapuolelle ja koira vain riuhtoo ja rimpuilee, kun yrittää ottaa ja ei selvästikkään tykkää yhtään. Olen yrittänyt monesti ottaa sitä pois, mutta ei oikein onnistu.
Tuleeko punkista jotain myrkkyä tai muuta, jos odottaa, että se tippuu itse pois? Mitä teen?
Monet ovat sanoneet, että kannataa viedä koira eläinlääkärille, mutta se tulisi aika kalliiksi. Olisiko pelkkä eläinlääkärille soitto tarpeen?
Ongelmia punkin poistamisessa!
6
179
Vastaukset
- lenkki3
Jos pelkäät, että koira puree, toimi seuraavasti: Ota esim. leveähkö talutushihna ja tee solmu siihen valmiiksi, mutta jätä keskelle lenkki, joka mahtuu koiran kuonon ympäri. Sitten laitat lenkin koiran kuonon juureen ja kiristät sen. Kun olet saanut kiristettyä lenkin tarpeeksi tiukkaan (koira ei saa leukojaan avattua), tee toinen solmu vielä. Sitten voit kaverin pitäessä kiinni poistaa punkin ilman pelkoa puremisesta :)
- tiinuska-
En minä puremista pelkää. Tuo olisi muuten ollut hyvä neuvo. :) Ongelma on vain siinä, kun koira ei pysy paikoillaan... Tiedätkö, että tuleeko punkista jotain myrkkyä tai muuta koiraan ennen pitkää?
- lenkki3
En osaa tuohon valitettavasti neuvoa. Meidän koiramme ainakin meni ihan alistuneeksi, kun jouduimme suun lähellä olleen punkin vuoksi laittamaan sen suun hihnalla kiinni. Eli se oli täysin paikoillaan koko toimenpiteen ajan. Voittehan siis kokeilla, mikäli koirallasi kävisi samoin. Pyydä vaikka joku naapuri apuun pitämään koiraa paikoillaan. Toinen paikka, missä koiramme pysyy yleensä ihan alistuneena paikoillaan, on suihku, vaikka se ei hoitotoimenpiteistä tykkääkään. Mieti joku paikka tai asento, jossa koirasi menee toimintakyvyttömäksi ja sitten vain apuri auttamaan punkin poistossa.
- tiinuska-
Yritettiin noita keinoja, eikä siltikään onnistunut, joten piti mennä käymään eläinlääkärillä. Eläinlääkärinkin piti laittaa koiralle nukutuspiikki, että pystyi ottamaan punkin pois. Kiitti kuitenkin, kun autoit tän asian kanssa! :)
- tick key
Tässä hyvä väline punkin poistoon, aina taskussa mukana. Ei jää pää sisään ja poistamisessa menee n. sekuntti.
http://www.petnetstore.fi/tick_key_-punkkiavain_monta_varia
saa useimmista eläinkaupoista. - Punkit pois!
Silmän alue on herkkää aluetta joten ei ihme jos rimpuilee. Sinun omistajana pitää saada koira pysymään paikoillaan ettei satu vahinkoja, joko sanoin tai voimalla. Jos punkin poistaa väärin se voi ruiskuttaa bakteerejaan/myrkkyjään normaalia enemmän koiraan. Poista punkki siis oikein! :) Kyllä se pitäisi tietää että punkit syljee koiran verenkiertoon myrkkyä tavallista enemmän jos punkin irroittaa väärin... voi kestää kauankin ennekuin punkki edes irroittautuu normaalisti joten suosittelen itse irroittamista mahdollisimman nopeasti ettei sinne koiran verenkiertoon pääse pöpöjä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196