Keraaminen vai perinteinen liesi?

...

Onko jotain perusteluja nykyään ostaa perinteisillä keittolevyillä varustettua liettä vai onko keraaminen ainoa järkevä valinta silloin, kun haluaa laadukkaan, hyvännäköisen uunin?

Onko keraamiset kauhean arkoja?

17

5788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepa

      Minä en ainakaan keski perinteiselle rautalevyiselle muuta etua, kuin sen että se on halvempi.

      • perinteinen

        eihän keraaminenliesi ole mikään helppo puhdistettava, hoidettava ja kytkimetkin, ovat monesti huonosti asennettu että vesi pääsee sisään.


      • keraaminen
        perinteinen kirjoitti:

        eihän keraaminenliesi ole mikään helppo puhdistettava, hoidettava ja kytkimetkin, ovat monesti huonosti asennettu että vesi pääsee sisään.

        Kyllä vaan minun milestäni keraaminen liesi on huomattavasti helpompi pitää puhtaana kuin jynssätä hankausaineilla perinteisen hellan levyjen reunoja. Keraamisen lieden puhdistusaineella kun pyyhkäisee niin on aina siistin ja puhtaan näköinen - ja jos jotain isompaa roiskuu ja palaa kiinni niin raaputtimella lähtee kyllä. Itse tykkään, että nappulat on perinteisessä paikassa ( meillä erillisuunissa keittolevyn alla ) ei itse keittolevyssä sivussa, mutta makuja on monia.


      • Kepa
        keraaminen kirjoitti:

        Kyllä vaan minun milestäni keraaminen liesi on huomattavasti helpompi pitää puhtaana kuin jynssätä hankausaineilla perinteisen hellan levyjen reunoja. Keraamisen lieden puhdistusaineella kun pyyhkäisee niin on aina siistin ja puhtaan näköinen - ja jos jotain isompaa roiskuu ja palaa kiinni niin raaputtimella lähtee kyllä. Itse tykkään, että nappulat on perinteisessä paikassa ( meillä erillisuunissa keittolevyn alla ) ei itse keittolevyssä sivussa, mutta makuja on monia.

        Rautalevyiset ne vasta yleensä ruokottoma näköisiä on, kun niitä levyn reunoja ei kai saa mitenkään pysymään siisteinä.

        En ole kyllä pitänyt keraamista mitenkään vaikena pitää puhtaana. Ylikiehumisiakaan ei tapahdu juuri koskaan, koska lämpö tottelee nappulaa paljon nopeammin kuin rautalevyisessä.

        Omassa liedessä vääntimet on levyn päällä, mutta ne lähtee nyppimällä irti, jonka jälkeen senkin alueen puhdistus on helppoa.


      • meillä näin
        perinteinen kirjoitti:

        eihän keraaminenliesi ole mikään helppo puhdistettava, hoidettava ja kytkimetkin, ovat monesti huonosti asennettu että vesi pääsee sisään.

        Minä putsaan keraamisen levyn(jos on pinttynyttä likaa) swipen "hankaus"villalla.Se on naarmuttamaton! Olen pessyt sillä jo monta vuotta ja levyssä ei ainakaan vielä ole naarmuja.En ole tarvinnut lastaa vuosiin ja homma hoituu hetkessä!


    • meillä näin

      Meillä on ollut keraaminen liesi 14 vuotta ja edelleen sama on käytössä (yhteen levyyn on kerran vaihdettu vastus) ja sillä on paljon keitetty.
      Uunin ostin erillisen eli sai valita uunin ja lieden erikseen. Jos piti uunista sai valita sellaisen lieden kun tykkäsi.
      Olen ollut tyytyväinen, seuraavakin liesi on keraaminen.
      Keraaminen liesi on mielestäni myös kauniimpi katsella.

    • Jake

      Minusta keraaminen liesitaso on kyllä tyylikkäämmän näköinen, mutta vaatii ehkä "hellempää" kohtelua. Naarmuuntuu jos vetelet kattiloita siinä ja meillä kävi niin että yläkaapista tippui astia tasolle ja taso meni halki...että kalliksi tuli vaihtaa uusi taso, vaan hienohan tuo on!
      Joissakin keraamisissa liesitasoissa on surkean pienet säätimet esim. ne ja - -merkit, että ilman lukulaseja ei juuri näe säätää lämpötilaa.

      • Kepa

        Kotivakuutus korvannee tuollaisen vahingon. Itse valitsin keraamisen väännettävillä kytkimillä, kun en tykkää tökkiä niitä hipaisukytkimiä.


      • meillä näin

        Meillä on kunnon väännettävät nappulat ja olen tykännyt, tehoja on 1-9. Liesi on nopea ja tehokas. Ohjauspaneeli on liesituulettimen päällä, ei pikkulapset pääse laittamaan levyjä päälle.
        Liesi on siemens merkkinen.


      • Jake
        Kepa kirjoitti:

        Kotivakuutus korvannee tuollaisen vahingon. Itse valitsin keraamisen väännettävillä kytkimillä, kun en tykkää tökkiä niitä hipaisukytkimiä.

        omavastuu kotivakuutuksessa oli sama, kuin korjauksen hintakin että ei siitä vakuutuksesta ollut apua tässä(-kään).


      • Kepa
        Jake kirjoitti:

        omavastuu kotivakuutuksessa oli sama, kuin korjauksen hintakin että ei siitä vakuutuksesta ollut apua tässä(-kään).

        Jos korjaus maksoi "vain" kotivakuutuksen omavastuun verran, niin eihän se sitten niin kamalan kallsita ollut.


    • pena

      Jos haluat jatkaa levyjen reunojen jynsäystä patapatalla....
      Jos haluat että keitot kuohuu katilasta yli vielä pari minuttia pienentämisen jälkeen...

      Kokemuksella sanon että valitse keraaminen taso jossa on vasetti hiottu lasireuna. metaili reunaisessa on taas yksi puhdistuspaikka.(ei hintaeroa...)

      keraamisen lieden lasi on erikoislasia joka on suuniteltu nimenomaan keitotasoon. Siis sillä ei ole mitään tekemistä normaalin lasin kanssa. Siis tasoissa käytettävä lasi naarmuuntuu todella huonosti.

      Mutta onko iso vaiva pyyhkäistä luutulla kattilanpohja ennen liedelle panoa.

      ja kun kuohuu lasille tavaraa niin pyyhkii heti pois ja jos ei pyyhi niin partakoneen terällä varustetulla puhdistuslastalla.

      Itse valittiin wpoolin 970 malli joka oli 540e ja 77cm leveä. vastaava 58cm malli olisi ollut 500e.

      40e lisää väljyydestä ei olut paha hinta...

      asenus onistui 60 uunikaapin päälle pienellä nikkaroinilla. (puoli tuntia...)

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa sellainen hella jossa on uunin höyryventtiili levyjen takana josta höyryt menevät liesituulettimen kautta ulos keittiöstä.
      Tyhmänä ostimme uunin jossa ei höyryventtiiliä ole ja höyryt tulevat luukusta asuntoon.

    • Anonyymi

      Induktioliesi ainoa oikea, tuskin kukaan vaihtaa enää muuhun kun kerran kokeillut. Uuniksi paras tavallinen kierrätysilmalla.

    • Anonyymi

      En vaihtaisi indukstiokeittotasoa enää mihinkään hellaan.

      • Anonyymi

        Niin ja enkä myöskään vaihtaisi airfryeriä enää minkäänlaiseen hellaan. Induktio keittotaso on ainoa oikea, mutta edes sitä ei enää tule käytettyä juurikaan kun on airfryer.


      • Anonyymi

        Täytyypä katsoa. Hellalla alkaa olla ikää sellaiset 40 vuotta eikä vielä ole palaneet vastukset - tiivisteet on vaihdettu uusiin. En näe mitään syytä päivittää, koska laite on osoittautunut toimivaksi. Puhdistuskin on osoittautunut helpoksi: teelusikallinen öljyä lirautetaan levyn ympärille ja seuraavana päivänä liat ovat irti ja pyyhittävissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe