Eka kerta Pariisiin

loveparis

Ollaan siskon kanssa menossa eka kertaa Pariisiin neljäksi päiväksi. Niin että saavutaan torstaina aamulla kone ennen yheksää Pariisissa ja lähdetään maanantaina aamu päivällä. Eli päiviä on neljä kokonaista ja yksi "nysä" päivä. Suunnitelmissa on käydä katsomassa eiffelin torni, Notre Dame, Riemukaari ja Disneylandissakin ajateltiin käydä. Hotellimme on Pariisin keskustassa. Ja teiltä kokeneemmilta Pariisin matkailijoilta kysyisin neuvoja, mihin aikaa kannattaa varata enemmän ja tietenkin mitä kannattaa ehdottomasti katsastaa. Myös ostoskeskuksia ja muita shoppailu mahdollisuuksia saa vinkata.

2

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nunnelli

      En ole Disneylandissa itse vielä käynyt, mutta kuulemma Disneylandissa menee auttamatta yksi kokonainen päivä. Sinne ei kannata kamalassa aikataulun sanelemassa kiireessä lähteäkään. Itse olen tänä kesänä menossa ja ajattelin, että meidän seurue menisi sinne jo hyvissä ajoin ennen lipunmyynnin aukeamista, jos sillä tavoin saisi aikaa säästettyä. :)

      Jos haluatte Eiffeltornissa käydä ihan päällä ja haluatte mennä hissillä, sinne kannattaa myös mennä todella ajoissa. Itse menimme puolta tuntia ennen hissien aukeamista ja saimme silti jonottaa n. 45minuuttia.
      Riemukaarelle, jos haluatte mennä päällä käymään, ei muistaakseni ollut kummempia jonoja, mutta me emme siellä edes käyneet päällä. Ihastelimme vain. Notre Damen saa ehkä myös samaan päivään ängettyä, jos haluaa. Sinne ainakin muutama vuosi sitten ei sisälle maksanut mitään, ellei halunnut mennä torneissa käymään. Torneihin olikin sitten taas isot jonot.

      Oletteko varmoja, ettette halua Louvressa käydä tai Versaillesissa aurinkokuninkaan palatsissa?
      Versaillesiin, jos lähdette, niin sinne kannattaa myös mennä todella aikaisin ja varata puoli päivää aikaa.

      Ylipäätään jokainen paikka, jonne mennään sisälle ja täytyy maksaa lipuista jotain, niin kannattaa mennä aina ennen aukeamista, jos pystyy. Sillä tavoin säästää rutkasti aikaa, sillä heti aukeamisen jälkeen jonoja tulee ja välistä saa jonotella montakin tuntia varsinkin kesäsesonki aikaan.

      Kannattaa myös miettiä Sacre Coeuria ja Amelie-leffan kahvilaa ja Moulin Rougen livenä todistamista, vaikka viimeisin onkin lähes aina kaikille täysi pettymys.

      Hyvää reissua teille! :)

    • Pariisin matkaaja

      Kannattaa pitää tavoitteet kohtuullisina, ettei synny ähkyä. Uutta vyöryy eteen sen verran kovaa.

      Kolme ehdottamaasi kohdetta ovat ihan ok: Eiffel torni, Notre Dame ja Riemukaari. Kaikissa kolmessa on mahdollisuus nähdä Pariisi yläviistosta, mikä helpottaa ensikertalaista hahmottamaan kaupunkia. Peristeisesti käydään Eiffel-tornissa, mutta kaksi muutakin käy näköalapaikasta. Lisäisn listaan ennen kaikkea kahviloissa istumista ja ehkä jonkun isoista taidemuseoista. Orsay olisi ehkä parempi kuin Louvre ja samalla pudottaisin ainakin yhden noista perinteisistä aikataulusyistä pois.

      Disneyland on koko päivän retki. Itse en pitänyt sitä mitenkään pakollisena käyntinä. Jos sinne suunnalle lähtee, niin edellien juna-asema on ostosten kannalta otollinen ostospaikka:

      http://www.lavalleevillage.com/

      Maanantai aamupäivällä on sitten osa kaupoista kiinni! Eli ei kannata jättää mitään ostoksia "sitten maanantaina". Sunnuntaina on myös liikkeitä kiinni, mutta keskustan turistialueen kaupat lienevät auki.

      Hotelli on jossain perinteisellä turistialueella? Silloin voisi yksi illallinen olla Chartierilla:

      http://www.restaurant-chartier.com/www/visit/filsdesans.php

      Lyhyellä lomalla ravintolan hakua auttaa Mishelinin punainen Pariisi opas. Pariisissa on myös huonoja ravintoloita. Käymistäni paikoista Louvren ravintola on ollut pahin pohjanoteeraus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe