Hei,
teen Tampereen yliopistossa terveystieteiden yksikössä tutkimusta lapsensa adoptioon luovuttaneen vanhemman kokemuksesta. Tutkimussuunnitelma on hyväksytty helmikuussa 2013. Kyseessä on laadullinen tutkimus ja menetelmänä sisällönanalyysi. Tutkimusaineisto kerätään haastattelemalla henkilöitä, jotka ovat joskus luovuttaneet lapsensa adoptoitavaksi. Haastattelu on avoin ja haastateltava voi hyvin vapaasti kertoa oman tarinansa tutkijalle.
Luovutuksesta voi olla kulunut lyhyt tai pitkä aika, lapsi on voinut olla luovutushetkellä vastasyntynyt tai jo isompi, luovuttava vanhempi voi olla äiti tai isä. Haastattelu voidaan sopia tehtäväksi haastateltavan valitsemassa paikassa ja ajankohtana.
Haastateltavan henkilöllisyys tai mitkään tunnistetiedot eivät tule tutkimusraportissa esiin, vaan ne jäävät ainoastaan tutkijan tietoon.
Toivon yhteydenottoja sähköpostilla [email protected]
Ystävällisin terveisin
Taina Majuri
Biologinen vanhempi, kerro kokemuksistasi lapsen luovuttamisesta
2
203
Vastaukset
- Just!!!
Mä en pysty kuvillee kuinka raskasta on antaa oma lapsi jollekin toiselle. Biovanhrmpien oikeuksia pitäisi ajaa enemmän. Mielestäni Bio-ja adovanhemmat voisivat kasvattaa yhdessä lasta jos vaan biovanhemmat järjissään olevia. Jokaisen vanhemman kuuluu saada lapsensa takaisin jos on saanut elämänsä kuntoon!! Kumminkin lapsella on paras olla omien vanhempiensa kanssa kunhan asiat on kunnossa.
- adoptiotytär
Vanhempien oikeudet ja vanhempien oikeudet, eiköhän etusijalle mene lapsen oikeus elää normaali, rauhallinen ja turvallinen lapsuus perheessä, jossa hänestä välitetään. Adoptio ja sijaisvanhemmuus ovat kaksi eri asiaa ja kuvailit hyvin pitkälti juurikin jälkimmäistä. Biovanhemmat ja sijaisvanhemmat kasvattavat lasta yhdessä ja lapsi palaa vanhemmilleen jos vanhemmat saavat asiansa korjattua. Adoptio on kokonaan eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619