Minulla on opel astra 1.6 tdi. Autoni vuosimalli on 2001. Ihmettelen kyseisen auton ohjausoireita. itse henkilökohtaisesti en tiedä autoista juuri sen enempää kuin että se on ajoneuvo.olen huomannut autossa ilmenevän ohjaushäirijöitä. esim.kun rattia kääntää vaikkapa oikealle, se rullaa itsestään taas renkaat suoraan. omistin tätä autoa ennen 250 kuutioisen moottoripyörän, siinä ei tällaisia oireita ollut. tietenkin auto ja moottoripyörä saattaa käyttäytyä erilailla.
Mikä on vikana?
3
450
Vastaukset
- Alibaba
Oliskos kyse tällaisesta autoihin liittyvästä ominaisuudesta, lähde TMNet:
Ohjauksen taipumus palautua keskiasentoon käännöksen jälkeen. Tämä saadaan aikaan ensisijaisesti etuakseliston caster-kulmalla, mutta myös muut tekijät kuten olkapoikkeama vaikuttavat siihen. Joissakin autoissa keskitystä tehostetaan jousivoimalla. Ohjauksen keskityksellä on suuri merkitys auton ajo-ominaisuuksille, ennen kaikkea suuntavakavuudelle ja ohjaustuntumalle. Toisaalta liian voimakas keskitys tekee ohjauksen raskaaksi.
Esim. kaupunkiajo tulee helpommaksi, kun kadunkulmassa käännyttäessä höllää käännöksen jälkeen hieman otetta ratista, ja antaa auton itse kääntää pyörät suoraan. Kaksipyöräisillä tämä caster kulma näkyy siinä, että pyörä kulkee suoraan ilman käsiä ajettaessa. Viisaammat voivat korjata jos asia ei näin ole. - Sipuli
Joo se on ihan tarkoituksella tehty autoosi. Peruutettaessa pyörät sitten päinvastoin pyrkivätkin kääntymään poikittain helpommin kuin suoraan. Helppo ymmärtää mistä on kyse kun katsoo seuraavan kerran kaupassa ostoskärryjen pyöriä jotka aina kääntyvät ajosuuntaan ja miten ne on kiinnitetty.
- jees
Et ole tainnut kovin pitkälle päässyt tuolla moottoripyörälläsi kun ilman käsiä tangot vinossa rengas linkussa olet näköjään ajellut ympyrää :) . No joo...autossa sen ohjauksen pitääkin palauttaa,saa vaan huonommat arvostelut testeissä jos ei palauta nopeasti renkaita suoraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423880Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393466- 703078
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912920Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851914- 351908
- 241749
- 321693
- 291691
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231644