301 akku ei kestä

vanha tumpelo

Ostin nokia 301 puhelimen. Sen akku kestää valmiustilassa vain 2 päivää. Tällainen puhelinhan on melkein käyttökelvoton. Edellinen puhelimeni, jonka valitettavasti kadotin, oli Nokia 6303 jossa akku kesti vikkokausia. Kehitys menee näköjään vain huonompaan suuntaan.

24

3697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottamalla 3G ja datayhteys pois päältä niin valmiusaika voi pidentyä.

    • jdghd

      Valmiusaika 3G päällä luvataan olevan 936 tuntia. Puheaika 3G:llä on kuitenkin vain 6 tuntia, kun 2 G:llä se on 20 tuntia.

      Jos olet varma, että ongelma ei johdu a) pyörivistä ohjelmista tai b) siitä että puhelin ei olekaan levossa tuota aikaa, niin vie se huoltoon. Akussa voi olla vikaa, tai puhelimessa voi olla vikaa.

    • hessu482

      Tuohan kestää pitkään. Itse ostin ko. nokian n. 1kk sitten, aluksi akku riitti yli 2vrk, nyt hädintuskin 24h, valmiustilassa. Puhelinta käytetty vain puheluihin ja txt-viesteihin. Herätys arkiaamuisin on ainoa sovellus käytössä.
      Tuntuu Nokia 301 olleen täysin turha hankinta.

      • giom

        C2-01 nokiakin kestää 3-5 pv surkealla akulla. Joku/jotku sovellukset turhaan päällä syövät akkua 301 pitäis olla hyväkestoinen akku noin 10 lataus kerran jälkeen.


    • Paskan möivät

      Samma här. Akkukesto yksi vuorokausi kuukauden käytön jälkeen, jos ei puhu yhtään. Pelkästään akkukeston vuoksi vaihdoin "älypuhelimen" vekottimeen joka toimisi pitkään puhelimena ja nys tätäkään ei pysty käyttämään yhtä työpäivää latailematta.

      • hsfgh

        "Ei puhu yhtään" = käyttää muita sovelluksia tuntikaupalla?

        Onko noissa peruspuhelimissa mahdollista olla sovelluksia "taustalla" syömässä akkua?


    • 654321

      Tytön uusi 301 on ollut huollossa jo neljä viikkoa akun keston takia. Puhelin lähetetty ilmeisesti johonkin ulkomaille. Akun kesto oli 1-2 päivää ilman käyttöä (oli vaihdettu 2G verkkoon ja data pois päältä). Minkään ohjelmankaan ei pitäisi olla päällä ja ainoatakaan puhelua ei soitettu (puhelin vain pöydällä vahvassa 2G verkossa ja illalla tayteen latadusta akusta tippui yhteen tolppaan yön aikana - ja kohta puhelin sammui kun akku loppui).
      Saa nähdä mikä oli syynä kun puhelimen viimein saan takaisin (eikös 2vko ollut joku raja puhelimen huollossa).

    • nokia rokrokkaa

      oletteko asentaneet uusimman ohjelmiston?

      valikko > asetukset > puhelin > laitepäivitykset > laitepäivitykset

    • viro1

      Mun puhelin ei pidä latausta edes vuorokautta.

    • dsfsf34344

      Sammuttakaa mobiiliyhteys.

    • pettynyt.
    • kysyn vaa

      Siis miten ihmeessä tässä puhelimessa voi akku näin paljon huonontua kahdessa kuukaudessa??

      Maksaako tuo huolto jotain?

    • Näin on

      Jos on takuu voimassa, niin ei maksa mitään.

    • akku ok mutta

      secunda komponentteja jotka valskaa

    • Kävin Nokian huollossakin ja sanoivat että voidaan ottaa katsottavaksi mutta parannusta ei luvata. Mainosmiesten juttuja toi pitkä valmiusaika - se kuulemma mitataan ilman simmiä puhelimessa !!!

      Ei ole ohjelmistopäivitysiä Nokia 301:een vielä olemassa.

      Itselläni viiden kuukauden käytön jälkeen mobiilidata estettynä ja 2G verkkoon rajoittuen ilman käyttöä latauksella puhelin pysyy päällä viikon, ei kuukautta.
      Kaksi tuntia puhelua ei kaksikymmentä tuntuu tyhjentävän akun.

      Erityisesti pitkät puhelut kuumentavat puhelinta ja sehän akkua rassaa.

      Tätä siis markkinoitiin markkinoille pitkäkestoisella akulla.

      • Kertokaa, jos joku on kuullut jonkun Nokia 301:n toimivan luvatusti.


      • nyt pelaa akku
        takakäsi kirjoitti:

        Kertokaa, jos joku on kuullut jonkun Nokia 301:n toimivan luvatusti.

        Eilen asensin uudemman ohjelmiston Asetukset -> Puhelin -> Laitepäivitykset -> Lataa puh. ohjelm. Eilisen latauksen jälkeen akku näyttää vieläkin täyttä ja toivottavasti kestää vielä yli viikon. Edellinen ohjelmisto söi akun minullakin alle parissa vuorokaudessa. Mobiilidata ja 3G on päällä ja puhelin normaalikäytössä.


    • Satun itse asumaan paikassa jossa 3Gn toimiminen on hilkuilla. Silloin Verkon tyypin (Asetukset/Puhelin/Verkon tyyppi) kaksitoimisella pitäminen näytti rassaavan akunkulutusta. Panin GSM:lle. Tällä kai eniten vaikutusta. Ja luullakseni ettei jää kalentereita tai viestejä päälle vaan palaa alkutillaan.

      Semmosenkin kikan kokeilin, että puhelin päällä (alkunäytössä) otetaan akku pois ja pannaan minuutin jälkeen takaisin. Ei ainakaan pahaa tykännyt

      Mulla on nyt
      Verkon tyyppi GSM
      Bluetooth ei käytössä
      Mobiilidatayhteys tarvittaessa
      Mobiilidata ei käytössä
      Solun tunniste ei näy

      Viimeksi ladattu kahdeksan päivää sitten. Puheluita ja tekstareita ollut vähän. Yksi akkupalkki jäljellä eikä vielä punaisena varoittelemassa.

    • Tyytyväinen

      Oulussa vein Teleman huoltoon.Päivittivät yli viikko sitten. Normaalit puhelut ja tekstarit ja akku senkun kestää ja kestää...Aikaisemmin puhuin parista päivästä ja nyt parista viikosta.

    • mikähän vikana sitte

      Mulla on 301 ja ihan hyvin pitää virtaa. Keskimäärin kerran viikossa vain joudun lataamaan.

      • sama_henkilö

        Olen tuon edellisen viestin kirjoittaja siis, ja minulla on edelleen tuo sama Nokia 301 -puhelin. Reilun kaksi vuotta vanha ja edelleen pelaa täysillä ja akku pitää hyvin virtaa. Joten ei se ihan paikkaansa pidä se mitä sanotaan että nykyajan kännykät ei kestä mitään :)


    • s24.fi

      SIM-kortin vaihto voi helpottaa asiaa

    • kari789

      Mulla lähes vuoden vanha 301. Minulla oli tapana ladata se kerran viikossa. Nyt parin viikon aikana se on alkanut vaatia latausta parin päivän välein. Taitaapi olla akku kypsynyt.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe