Kotilo kasvattaja

Jee kotiloita XD

Moi kuinkahan monta kasvattajaa suomessa on kotilo kanta on huono... Mä oon kasvattaja vaikka oon niitä seitsemän vuotta kasvattanut silti mulla ei ole monesta lajista kokemusta: achatina iredalei,achatina fulica, achatina fulica hamillei f. Rodatzi,lehtokotilo, meripihkakotilo,ebona vaemiculata.:) siina vasta lista oletteko te kasvattajia tai kotilon omistajia?

11

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotsaisuus

      Omistan ja kasvatan. Ja Suomen kotilokanta huononee entisestään kun vaan tietyt saa muka kasvattaa "virallisesti" tai jotain sinnepäin. Jos yhdeltä tyypiltä lähtee puolet suomen lemmikkikotiloista niin en ihmettele yhtään miks on huono kanta ja huononee vain. :)

    • jee kotiloita

      En ole suomen kotilo yhdistyksessä mutta kasvatan silti enkä ole muissakaan yhdistyksissä :)

      • Anonyymi

        En mäkään mut kotilot on ihania ja niitä on kiva hoitaa ja kasvattaa muuten vaan


    • kotilo12

      niin no mullaon rodatzi 3aksua 1reticlata:)

      enkyllä ole kuitenkaan mikään virallinen kasvattaja.Mutta kasvatti olen kuitenkin jonkin lainen=)

      • Jee kotiloita

        Tarkoitat varmaan reticulata:)


    • Sadepisara111

      Moi. Mä olen kanssa kasvattaja, ja meiltä löytyy 3 kpl achatina fulicaa, 1 kpl jadatzi, ja ja myös 1 kpl jade. Ja kasvatan fulicoita, jadeja, ja jokasortin sekoituskotiloita. Yksi fulica on oma kasvattama, ja saavuttanut jo vuotta vanhemman jaden mitan :)))))

      T: Kotilolauma ja minä

    • kotilotmöllijarölli

      minäkään en ole mikään kasvattaja mutta minulla on nyt 2 akaattikotiloa ja kolme poikasta jotka ei vielä kuoriutuneet ovat olleen minulla jo 3 pv (poikaset). aikuiset jootain yli puoli vuotta eli siis olen vasta uusi kasvattaja.

    • Kotilokasvattaja

      Olen kasvattanut akaattikotiloita myyntiin. Mulla on 3 aksua,1 Lehtokotilo(Lisää on tulossa kesällä) ja Mahdollisesti on tulossa aksun poikasia😄

    • Anonyymi

      Minusta tulee "kasvattaja" en myy niitä mutta on tulossa lehtokotiloita harkitsen myymistä<3

    • Anonyymi

      Mul on akaattikotilo ja oon nyt aika kauan kasvattanut lehtokotiloita ja valkohuulitarhakotiloita oon törmänny myös meripihkakotiloon. oot ihan oikeessa et kotilokanta on huono Suomessa ja en tunne muita kotilokasvattajia. En usko et niitä nyt mitenkään paljon on :(

    • Anonyymi

      Kuinka moni kasvattaa vaan lehtokotiloita? En usko et niitä on paljoo, mut ne on best! Tykkääkö joku muukin kylvettää niitä esim kädellä hanan alla? (Ei siis kuivalla kädellä) tykkään katsella niiden sadetanssia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe