Eli tollasia irrallaan tehtäviä anturalaatikoita olen tuossa surraillut ja parikymmentä pitäs vielä raudoittaa.
Hommahan kävis joutusammin, jos noi raudat vois täppäillä kasaan vaikka migillä.
Mutta onko sille mitään estettä?
Kiitos
Voiko raudoitusta tehdä hitsaamalla?
4
481
Vastaukset
- konnari, rakenne
Ei sitä mikään estä. Nykyisin käytettävät raudoitusteräkset ovat hitsattavaa laatua
- Raunorautakoura
Kiitti. Jos kävis vähän nopsempaa, ku surrilankojen kans. :)
Jos jatkat niitä hitsaamalla tai ylipäätään hitsisaumat siirtää suuria kuormia, pitää hitsaus tehdä kunnollla. Tulee helposti byrokratiaa virallisessa rakentamisessa, kun pitää olla kaikki dokumentoitu. Jos teet itselle ja rautaa tulee muutenkin reilusti, niin sitten ei niin suurta merkitystä. Jos korvaat hitsaamalla sidelankoja, niin suurin riski on varmaankin siinä, että hitsatessa tulee lovia (särönalkuja) tankoihin, jos kovin reilulla virralla hitsailet.
- Träs-miäs..
Kuten edellä joku mainitsi hitsauksen riskeistä, niin työmenetelmä kannattaa hyväksyttää rakennesuunnittelijalla, rakennustarkastajalla ja rakennuttajalla. Kätännössä hyväksyttyä valmistusmenetelmää ei noinvain voi muuttaa. Pienikin hitsauksen aiheuttama lovi heikentää teräksen lujuutta merkittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223047- 402664
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621