Mitä kokemuksia teillä on v. -99 1.6 Focucsesta? Onko jotain tyyppivikoja? Olen harkitsemassa moisen vehkeen hankkimista.
Kokemuksia Focucsesta
10
2337
Vastaukset
- ......
Itselläni tuon vuosimallin Focus 1.6 5-ovinen ajettu vähn päälle 60000 km.
Viat jotka ovat olleet: koiranluut(kallistuksenvakaajan tangot) vaihdettu etupäähän.Vasenta takaovea maalattu kittivian takia, homma meni takuuseen vuonna 2003, muut ovet ovat ihan ok, myös takaluukku.Kuskinpenkin lämmitys ei toimi enää, en ole asiaa korjauttanut.
Muuten pelannut kuin ihmisen mieli. Muut voivat ketoa vetareista tarinoita, itselläni ei niiden kanssa ole ollut ongelmia.Tyytyväinen olen ollut, kolmella muulla merkillä(Volvo,Mitsu,Opel) olen ajanut ja vikojen suhteen samalla tasolla ovat olleet Opelia lukuunottamatta.- Tyvika
Hei kertokaapa miten takaoven ruostevaurio hoidetaan takuukorjauksena? Omistan Focus-00 pirssin jossa vasen takaovi on alareunastaan hyvää vauhtia ruostumassa. Merkkihuollossa on kaikki huollot tehty, mutta ruostehommasta ei ole sanottu sanaakaan. Taitaa olla tyyppivika kun asia mainitaan jo Helsingin Sanomien autojen vikasarjassa. Hoidetaanko tätä vähin äänin kuntoon vai pitääkö asia riitauttaa ensin?. Kokemuksia???
- jrr
Tyvika kirjoitti:
Hei kertokaapa miten takaoven ruostevaurio hoidetaan takuukorjauksena? Omistan Focus-00 pirssin jossa vasen takaovi on alareunastaan hyvää vauhtia ruostumassa. Merkkihuollossa on kaikki huollot tehty, mutta ruostehommasta ei ole sanottu sanaakaan. Taitaa olla tyyppivika kun asia mainitaan jo Helsingin Sanomien autojen vikasarjassa. Hoidetaanko tätä vähin äänin kuntoon vai pitääkö asia riitauttaa ensin?. Kokemuksia???
Itse käytin keväällä focukseni (-01) Herttoniemessä takuumiehen vastaanotolla ja ihan sujuvasti lupasi takuuseen menevän. Jono noihin korjauksiin on kuulemma pitkä ja koska mulla ei ollut mitään kiirettä korjaamisen kanssa, niin suositteli odottamaan muutaman kuukauden. Eihän se jono muutamassa kuukaudessa lyhene, mutta menee sitte samalla kerralla enemmänkin ruosteisia saumoja korjaukseen.
- JJJ
Tyvika kirjoitti:
menet ford huoltoon ja sanot että nämä pitäis korjata koritakuun piiriin kittivian takia. Ja homma hoituu. itseltä korjattiin 3 ovea 1 vaihdettiin sekä takaluukku korjattiin.
- ruostekyttä
JJJ kirjoitti:
menet ford huoltoon ja sanot että nämä pitäis korjata koritakuun piiriin kittivian takia. Ja homma hoituu. itseltä korjattiin 3 ovea 1 vaihdettiin sekä takaluukku korjattiin.
Meillä etuovet maalattu, takaovet vaihdettu....missä KOHTAA se takaluukun ruoste sulla oli... tiedän sitte kytätä.Alkaa taas tää kostee keli nääs.....
- jrr
ruostekyttä kirjoitti:
Meillä etuovet maalattu, takaovet vaihdettu....missä KOHTAA se takaluukun ruoste sulla oli... tiedän sitte kytätä.Alkaa taas tää kostee keli nääs.....
Ainakin mulla takaluukun vasen alakulma alkoi ensimmäisenä kuplimaan. Kyseessä siis HB focus. Takuumies kyttäsi kyllä kiinnostuneena saranoiden ympäristöä, eli oisko se sit toinen yleinen paikka ruostumiselle...?
- rampe
-99 Vetoakselit heitti alusta asti,"koiranluut" kolisi.sedanin kontin luukku ruosteessa.
- Rane
itsellä on 99 farkku aj. 110 tkm, vetarit vaihdettu 60 tkm kohdalla kun ostin sen. etupäästä kuuluu yksi kolahdus kun kääntää ekan kerran oikealle (?)
laturi on vaihdettu , liukurenkaat oli kuluneet sököksi, johtuneeko siitä että konetilaa ei ole suojattu altapäin, esim isoon lätäkköön ajettaessa laturin hihna kastuu ja vinkaisee.
mitenkähän ne takuumiehet suhtautuu kun auto on jo toisella omistajalla niihin kittivikojen korjauksiin, toisesta takaovesta on pätkä kittiä pudonnut alareunasta jota sitten olen repostellut itse . - guusser
Hienosti on toiminut. Ei ole esiintynyt ensimmäistäkään vikaa 2 vuoden kokemuksella. Ajettavuus loistava, varsinkin Trend-mallissa.
- ......
Minäkin vain marssin liikkeeseen näytin takaoven kittausvikaa ja ilman kerjäämistä meni takuuseen.Jos olet jotain tiettyä autoa ostamassa, senkin katsot kaikki ovet ja jos maali irtoilee kittien viedestä, niin vaatimus korjata asia ennen kaupantekoa.Tiedän tapauksen, jossa toinen liike otti vaihdossa Farkkufocuksen ja kun huomasivat kittiviat, niin ajoivat saman paikkakunnan Ford-liikkeeseen, joka sitten takuuseen hoiti maalauksen eli jos tahtoa löytyy , niin korjaus hoituu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741