Länsisiperianlaika?

Rakki5

Hei, ajattelin kysäistä sellasta asiaa että kun meillä on kiltti ja erittäin kuuliainen länsisiperianlaika narttu ja säkä sillä on n. 53 cm ja painoa n. 26 kg. Uskaltaisko sitä antaa 13 vuotiaalle tyttärellemme lenkitettäväksi? Ei ole kova vetämään mutta kun toinen koira tulee näkyviin niin tulee aivan hulluksi mutta kotona on kiltisti.Mieheni kyllä vastustaa jyrkästi tätä ajatusta. Ajattelin että kun koira vain yksin häkissä päivät kyyhöttää niin tulisi jotain tekemistäkin sille koiralle. Tyttö käyttäisi koiraa lenkillä pururadalla jossa ei useasti ihmisiä käy.Miten on?

6

2438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä taida ehkä

      vielä tässä vaiheessa olla kovin järkevää. Kai te itse lenkitätte koiraa sellaisen vähintään 10 kilsaa päivässä että liikunnantarve on hoidettu? Epäilen että ette. Ja jos näin on, teidän aikuisten kannattaa aluksi nyt panostaa siihen, että koira saa vähintään tuon liikuntamääränsä. Silloin alkaa perustottelevaisuuskin taas maistua. Tämän jälkeen voisitte ehkä harkita sitä vaihtoehtoa että tytär alkaa ottaa osan lenkityksistä vastuulleen. Nyt alkuun hän voisi tietysti harrastella kotipihassa(mikäli koira pysyy) jotain tottelevaisuusharjoitteita ja opettaa temppuja sun muita jotka lähentävät heitä.

      Tietysti on myös mahdollista että narttukoira voisi olla äidillinen luonteeltaan ja pyrkisi tyttärenne kanssa malttamaan mielensä konfliktitilanteissa, mutta siihen mahdollisuuteen ei kannata paljon tuudittautua. Tulee taluttajasta talutettava.

    • juhanahietala

      itselläni on samallainen koira, roteva ja isokokoinen . Alkaa rähisee toisen koiran nähdessä, vaikka vastassa olisi kaukasianpaimenkoira. Olen vain totutellut siihen. toisen koiran tullessa kiristän otetta narusta ja tarraan molemmilla käsillä kiinni.
      Olen sitä mieltä, että lenkkeily onnistuu jos hänelle opetetaan miten pitää koira aisoissa.

      • Puuhun_kiinni

        Olenpa joskus nähnyt että vastaantulija kiertää koiransa puun ympäri jotta jaksaa pidellä. Hyvä keino ellei satu asumaan jossain autiomaassa. Kannattaa siis opettaa tämä asia muksulle.


    • laikanainen

      Laikalle kuonopanta niin alkaa lenkkeily olla turvallista,ihan totta,on kolmentoista vuoden kokemus itäsiperialaisesta uroksesta.

      • Anonyymi

        Itäsiperianlaika ja Länsisiperian laika on kaksi eri koirarotua et voi siis verrata niitä toisiinsa


    • Porojets

      Laikan omistajat tai siitä haaveilevat,hommatkaa luettavaksenne Vladimir Beregovoyn kirja:Hunting Laika breeds of Russia,lukekaa huolella,se kirja kertoo paljon!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe