Hei, ajattelin kysäistä sellasta asiaa että kun meillä on kiltti ja erittäin kuuliainen länsisiperianlaika narttu ja säkä sillä on n. 53 cm ja painoa n. 26 kg. Uskaltaisko sitä antaa 13 vuotiaalle tyttärellemme lenkitettäväksi? Ei ole kova vetämään mutta kun toinen koira tulee näkyviin niin tulee aivan hulluksi mutta kotona on kiltisti.Mieheni kyllä vastustaa jyrkästi tätä ajatusta. Ajattelin että kun koira vain yksin häkissä päivät kyyhöttää niin tulisi jotain tekemistäkin sille koiralle. Tyttö käyttäisi koiraa lenkillä pururadalla jossa ei useasti ihmisiä käy.Miten on?
Länsisiperianlaika?
6
2964
Vastaukset
- Eipä taida ehkä
vielä tässä vaiheessa olla kovin järkevää. Kai te itse lenkitätte koiraa sellaisen vähintään 10 kilsaa päivässä että liikunnantarve on hoidettu? Epäilen että ette. Ja jos näin on, teidän aikuisten kannattaa aluksi nyt panostaa siihen, että koira saa vähintään tuon liikuntamääränsä. Silloin alkaa perustottelevaisuuskin taas maistua. Tämän jälkeen voisitte ehkä harkita sitä vaihtoehtoa että tytär alkaa ottaa osan lenkityksistä vastuulleen. Nyt alkuun hän voisi tietysti harrastella kotipihassa(mikäli koira pysyy) jotain tottelevaisuusharjoitteita ja opettaa temppuja sun muita jotka lähentävät heitä.
Tietysti on myös mahdollista että narttukoira voisi olla äidillinen luonteeltaan ja pyrkisi tyttärenne kanssa malttamaan mielensä konfliktitilanteissa, mutta siihen mahdollisuuteen ei kannata paljon tuudittautua. Tulee taluttajasta talutettava. - juhanahietala
itselläni on samallainen koira, roteva ja isokokoinen . Alkaa rähisee toisen koiran nähdessä, vaikka vastassa olisi kaukasianpaimenkoira. Olen vain totutellut siihen. toisen koiran tullessa kiristän otetta narusta ja tarraan molemmilla käsillä kiinni.
Olen sitä mieltä, että lenkkeily onnistuu jos hänelle opetetaan miten pitää koira aisoissa.- Puuhun_kiinni
Olenpa joskus nähnyt että vastaantulija kiertää koiransa puun ympäri jotta jaksaa pidellä. Hyvä keino ellei satu asumaan jossain autiomaassa. Kannattaa siis opettaa tämä asia muksulle.
- laikanainen
Laikalle kuonopanta niin alkaa lenkkeily olla turvallista,ihan totta,on kolmentoista vuoden kokemus itäsiperialaisesta uroksesta.
- Anonyymi
Itäsiperianlaika ja Länsisiperian laika on kaksi eri koirarotua et voi siis verrata niitä toisiinsa
- Porojets
Laikan omistajat tai siitä haaveilevat,hommatkaa luettavaksenne Vladimir Beregovoyn kirja:Hunting Laika breeds of Russia,lukekaa huolella,se kirja kertoo paljon!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143789Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283103Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802935Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71971- 2391661
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61450- 751291
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2031255Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi331073