En ymmärrä...

omia kokemuksia on

Olen lukenut näitä palstoja ja aika moni kirjottaa että on ollut miehen kanssa yhdessä aika kauan ja he eivät halua sitoutua...
En ymmärrä nykyajan miehiä kun he oottaa ja oottaa, ne ei halua muuttaa yhteen sitte kun muutetaan yhteen ja on asuttu vuosia yhdessä ja nainen alkaa puhumaan kihloista niin tulee vastaus sitte joskus... millon on miesten sitte joskus?? Miehet on varmaan viiskymppisiä kun aletaan lapsentekoon... Onko kukaan samaa mieltä?...

29

2236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkanen

Meillä ei ainakaan mennyt noin. Kihloihin mentiin viisi kuukautta seurustelun aloittamisen jälkeen ja siitä kahden vuoden päästä naimisiin. Miehen aloitteesta molemmat. Nyt odotellaan muutama vuosi ja maksetaan taloa itselle ja sitten katsellaan, josko olisi jälkikasvun aika.

• näin on

Sitä ei voi yleistää, jotku haluavat heti ja jotkut vähän myöhemmin. Mutta kun noita tosiaan lukee siellä on aika monta kyseistä tapausta.

• Sini

Mulla on ihan sama tunne. Mies kyllä puhuu naimisiinmenosta ja lastenhankinnasta, mutta sitten kun aikataulusta tulee puhe niin käy ilmi että ajankohta on "sitten joskus". Ollaan kummatkin reilu kaksvitosia, ja mies sanoi suoraan että hänen mielestään lastenhankinnan aika voisi olla esim. 10 vuoden päästä. 10 VUOTTA! HALOO! Olen silloin 36 enkä todella halua olla niin vanha ensisynnyttäjä! Mikä miehiä todellakin vaivaa? Rakastan miestä ihan älyttömästi mutta välillä tuntuu että pakko pistää mies vaihtoon jos ei ala tapahtua... On sen vaan niin että yhteen ei kai sitten sovita jos on elämänsuunnitelmat voin erilaisia.

• Ei kihloja vielä

Oletko kysynyt mieheltä, että haluaako hän varmasti lapsia? Useinhan syynä voi olla, ettei toinen pohjimmiltaan halua lapsia, ja sanomalla "sitten joskus, sitten 10 vuoden päästä" hän tavallaan lykkää epämiellyttävän asian tulevaisuuteen, eikä tarvitse pelätä, että sinä jättäisit hänet tämän syyn vuoksi.

Jos hän on kuitenkin lapsirakas, mutta haluaa lapsia vasta 10 vuoden päästä, mitkä ovat hänen syynsä tähän? Onko teillä molemmilla kenties opiskelut vielä pahasti kesken, silloin odottaminen on täysin ymmärrettävää? Sen sijaan, jos olette jo kummatkin vakituisessa työssä, mutta syinä ovat muut kuten yhteisen asunnon hankkiminen, työssä eteneminen ym.vastaavat syyt - no, ne ovat ihan hyviä syitä ehkä 1-2 vuoden odottamiseen, mutta ei missään mielessä 10 vuoden.

Meillä on taas vähän päinvastoin: Mies, joka oli aiemmin lapsikielteinen, on kovasti alkanut puhumaan lapsen hankkimisesta. Ja me emme edes asu yhdessä vielä! En ole edes varma haluanko lapsia, joten en halua mennä kihloihin tai muuttaa yhteen väärin perustein.

• Sini
        Ei kihloja vielä kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltä, että haluaako hän varmasti lapsia? Useinhan syynä voi olla, ettei toinen pohjimmiltaan halua lapsia, ja sanomalla "sitten joskus, sitten 10 vuoden päästä" hän tavallaan lykkää epämiellyttävän asian tulevaisuuteen, eikä tarvitse pelätä, että sinä jättäisit hänet tämän syyn vuoksi.

Jos hän on kuitenkin lapsirakas, mutta haluaa lapsia vasta 10 vuoden päästä, mitkä ovat hänen syynsä tähän? Onko teillä molemmilla kenties opiskelut vielä pahasti kesken, silloin odottaminen on täysin ymmärrettävää? Sen sijaan, jos olette jo kummatkin vakituisessa työssä, mutta syinä ovat muut kuten yhteisen asunnon hankkiminen, työssä eteneminen ym.vastaavat syyt - no, ne ovat ihan hyviä syitä ehkä 1-2 vuoden odottamiseen, mutta ei missään mielessä 10 vuoden.

Meillä on taas vähän päinvastoin: Mies, joka oli aiemmin lapsikielteinen, on kovasti alkanut puhumaan lapsen hankkimisesta. Ja me emme edes asu yhdessä vielä! En ole edes varma haluanko lapsia, joten en halua mennä kihloihin tai muuttaa yhteen väärin perustein.

Kyllä, lapsista ollaan puhuttu ja mies niitä tosiaan haluaa. On muutenkin luonteeltaan lapsirakas, mutta siis on tullut keskusteluissa selväksi että haluaa lapsia. Muttei vielä. Syytä en ole saanut häneltä, hän vaan sanoo ettei vielä ole aika. Haluaa kuulemma elää nuoruuttaan ilman lapsia. Minusta alkaa tuntua että saa elää nuoruuttaan myös ilman minua. Kiukuttaa välillä niin paljon tämä, kun pikkuhiljaa alkaa tulla vauvakuume. Opiskelut on kummallakin takana, ja vaikituiset työpaikat on, ja talo hankinnan alla, ei siihen kyllä tosiaan 10 vuotta mene.

• morsian 05

Hmm.. Paremmin tapausta tuntematta kuulostaa yksinkertaisesti siltä että sinulla on tasan väärä mies. Täytyy tunnustaa etten itsekään ottanut ensimmäistä, toista enkä kolmattakaan miestä jonka kanssa pitempään seurustelin, ja hyvä niin. Oma mieheni on kaikessa rakkaudessaan ja sitoutumisen tunteessaan ja halussaan saanut minut ensin lyötyä ällikällä ja myöhemmin tajuamaan että jokaiselle on se oikea sitoutuva ja rakastava kun etsii vain sen esiin.
        Mieheni on ollut kunno nhuithapeli ennen, kuten minäkin. Muutimme virallisesti yhteen kolmen viikon kuluttua tapaamisestamme, 8 kk myöhemmin menimme kihloihin ja päätimme hääpäivän. Nyt on häät "järjestetty" vuoden päähän, sillä muutamme vuodeksi Australiaan. Häät on maksettu, paikka varattu, ruoat tilattu ja etukäteen ystävien kanssa puhuttu. Mieheni ei lakkaa edelleenkään välillä kesken päivänkin julistamasta kuinka onnekas hän on saadessaan maailman kauneimman, upeimman ja rakkaimman naisen vaimokseen ja kiittämästä minua siitä. Hui, kun kuulosti pliisulta näin kirjoitettuna! :)

• morsian 05

Minä muuten olen ajatellut saada lapsen aikaisintaan 35- vuotiaana.. minusta siinä ei ole mitään outoa. Päinvastoin, en olisi yhtään onnellinen joutuessani sellaiseen yhtään aiemmin kun suunnitelmia on vuosiksi ja vuosiksi. Lisäkis kokisin itseni lähinnä teini äidiksi jos nyt yhtäkkiä pamahtaisin paksuksi.. Olen 27, tekisi mieli odottaa se 10 vuotta.

• Kalkkis
        morsian 05 kirjoitti:

Minä muuten olen ajatellut saada lapsen aikaisintaan 35- vuotiaana.. minusta siinä ei ole mitään outoa. Päinvastoin, en olisi yhtään onnellinen joutuessani sellaiseen yhtään aiemmin kun suunnitelmia on vuosiksi ja vuosiksi. Lisäkis kokisin itseni lähinnä teini äidiksi jos nyt yhtäkkiä pamahtaisin paksuksi.. Olen 27, tekisi mieli odottaa se 10 vuotta.

Niin moni muukin ajattelee/on ajatellut. Osa tulee sitä ennen toisiin ajatuksiin, toiset ei. Itse en olisi ollut valmis, enkä halukas äidiksi alle 25 vuotiaana. Mutta moni tutuistani kyllä on ollut ja mielestäni ovat olleet siihen kypsiä. Itse olen sen verran "itsekäs", että olen halunnut matkustella ym. "olla vapaa". En ole halunnut sitoutua lapseen. Ja muutenkaan en ole tuntenut itseäni tarpeeksi kypsäksi. Monet ovat kyllä ihmetelleet, että no koska niitä lapsia tulee... Mielestäni se on oma asiani. Tai siis mieheni ja minun asiani.

Mutta ainakin, jos haluaa lapsia enemmän kuin yhden niin ehkä ei kannata lykätä asiaa 35 vuotiaaksi tai vanhemmaksi! Osa saa kyllä lapsia esim. 40 vuotiaana, mutta se alkaa olemaan jo vaikeampaa ja riskialttiimpaa. Joillekkin helpompaa, mutta joillekkin vaikeampaa.

• Talvimorsian
        morsian 05 kirjoitti:

Ajattelin pitkään, että ennen 30 ikävuotta saisin ensimmäisen lapsen. Täytin juuri 30 ja lasta ei ole laitettu vielä aluillekkaan. Mutta lykkäyksen syynä on ensi vuoden puolella olevat häät. Halusin häät ensin ja vasta sitten lapsen. Vuosi kaksi sinne tai tänne... Mutta en uskaltaisi siirtää asiaa ihan 35 vuotiaaksi.

Jotkut muuten ajattelevat tämän lapseen sitoutumisasian toisinpäin. Tekevät lapset nuorena, jotta sitten ehtivät vanhempana ennen kun eivät ole ihan vielä vanhainkodissa nauttimaan elämästä ilman pieniä lapsia. Jos saisi lapsen 20 vuotiaana, 40 vuotiaana se olisi jo 20 vuotias. Mutta en kyllä olisi ollut parikymppisenä valmis äidiksi...

• December's Bride

Menimme 3 kuukautta tapaamisemme jälkeen kihloihin ja nyt suunnittelemme häitä joulukuulle, eli ensitapaamisesta tulee häihin mennessä 7kk. Kumpikaan meistä ei halua odotella 10 vuotta sitä miten meillä alkaa sujumaan... ollaan asuttu tokasta tapaamisesta yhdessä ja eiköhän olla opittu tosisitamme enemmän kuin tarpeeksi. Eikä muuten olla enää mitään teinejä...

• Pampula

No en siltä osin ole samaa mieltä, että miehet on 50 vuotiaita kun aletaan lapsen tekoon. On vaikka kuinka paljon pareja joilla on lapsia vaikka eivät ole naimisissa.

Ja valitettavasti osa tekee tämän lapsenhankinta päätöksen turhan kevyesti. Ei kaikki tietenkään.

Ja naisellahan se biologinen kello aikaisemmin tikittää. Miehelläkin kyllä mahdollisuudet heikkenee, mutta tiedän 65 vuotiaan miehen joka on saanut lapsen!

• kappas

"mutta tiedän 65 vuotiaan miehen joka on saanut lapsen!"

Lääketieteellinen merkkitapaus! Missä ja kenelle tämä tapahtui? Suomessa vai ulkomailla? Onko lähempää tietoa tästä asiasta?

• Pampula
        kappas kirjoitti:

"mutta tiedän 65 vuotiaan miehen joka on saanut lapsen!"

Lääketieteellinen merkkitapaus! Missä ja kenelle tämä tapahtui? Suomessa vai ulkomailla? Onko lähempää tietoa tästä asiasta?

Minkäs ikäinen Paavo Lipponen oli kun sai lapsen? Hän on nyt 63 ja lapsi on mitä...? 6 vuotta muistaakseni? Eli ei Paavokaan nyt kovin nuori ollut? 57! Kai Paavon kuitenkin tiedät?

Ja tämä mainitsemani mies asuu Suomessa. Ja on nykyisin liki 80 vuotias. Ei ole sukulainen, mutta erään sukulaisen ystävä. Että suht läheistä tietoa on… En tiedä onko hän sitten lääketieteellinen ihme, voi olla! Hyvä kuntoinen hän kyllä on! Jos ei sitten ole valehdellut ikäänsä… (Tuskin kun vaimokin on niin nuori. Luulisi miehen valehtelevan mieluummin itsensä nuoremmaksi…) Harvinaista se tietysti tuossa iässä varmaan isäksi on tulla! Ja onko se lapsia ajatellen hyvä asia, jos isä on kovin vanha.

• Pampula
        Pampula kirjoitti:

Minkäs ikäinen Paavo Lipponen oli kun sai lapsen? Hän on nyt 63 ja lapsi on mitä...? 6 vuotta muistaakseni? Eli ei Paavokaan nyt kovin nuori ollut? 57! Kai Paavon kuitenkin tiedät?

Ja tämä mainitsemani mies asuu Suomessa. Ja on nykyisin liki 80 vuotias. Ei ole sukulainen, mutta erään sukulaisen ystävä. Että suht läheistä tietoa on… En tiedä onko hän sitten lääketieteellinen ihme, voi olla! Hyvä kuntoinen hän kyllä on! Jos ei sitten ole valehdellut ikäänsä… (Tuskin kun vaimokin on niin nuori. Luulisi miehen valehtelevan mieluummin itsensä nuoremmaksi…) Harvinaista se tietysti tuossa iässä varmaan isäksi on tulla! Ja onko se lapsia ajatellen hyvä asia, jos isä on kovin vanha.

Unohdin, että Lipposella on nuorempikin lapsi! 4 vuotias, eli vielä vanhempanakin Paavosta oli isäksi!

Siis näin esimerkkinä kaikkien varmasti tuntema henkilö.

Ainahan voitte kysyä biologian opettajalta, kuinka mahdollista tämä on...

• Pampula
        Pampula kirjoitti:

Unohdin, että Lipposella on nuorempikin lapsi! 4 vuotias, eli vielä vanhempanakin Paavosta oli isäksi!

Ennen kun kukaan alkaa viisasteleen ja tarttumaan otsikkooni "Paavolla on toinenkin lapsi". Niin... tarkoitin, että toinen nuorempi lapsi. Hänellä on siis tietysti kolmaskin lapsi, mutta jo aikuinen.

• morsian
        Pampula kirjoitti:

Etkö tajua vittuilua?? Toi tyyppi halus tiedon, koska kirjoitit "mies on saanut lapsen" eikä "mies tuli isäksi ". Jessus, ihan tohkeissaan listaa tänne eri ikäisiä äijiä. Jos ottaa eteen, mälliä tulee kyllä 100- vuotiaaksi asti.

• morsian
        Pampula kirjoitti:

Ai anteeks, toi biologioan opettajahan kertookin paljon. On ainakin meikäläisellä n. 15 vuotta aikaa bilsan tunnista, jospa kaikki kouluikäiset pysyisi poissa täältä hääkeskustelusta.

• Pampula
        morsian kirjoitti:

Etkö tajua vittuilua?? Toi tyyppi halus tiedon, koska kirjoitit "mies on saanut lapsen" eikä "mies tuli isäksi ". Jessus, ihan tohkeissaan listaa tänne eri ikäisiä äijiä. Jos ottaa eteen, mälliä tulee kyllä 100- vuotiaaksi asti.

Hahhah, kyllä tajuan...! Mutta ihmettelen kyllä miksi sinulla on tarve v…uilla muille? Taitaa pipoa kiristää vai mikä vaivaa kun niin suututtaa ja ituttaa? Ehkä olet itse väärällä palstalla, et vaikuta ainakaan onnelliselta morsiamelta? Etkä kypsältä sellaiseksi… mälli ja v…uilu -viesteinesi. Puutut ihmisten kirjoitusten sanamuotoihin? Hö? Vaikka ymmärsit varmaan mitä tarkoitettiin? Luetko kirjoitukset vain sillä silmällä, että etsit virheitä tai ivailun aihetta?

En tajua miten sun biologian opiskeluista voi olla 15 vuotta... oletko lopettanut koulunkäyntisi aika nuorena? Tarkoitinkin lähinnä, että kysyjä voisi kysyä biologian opettajaltaan. Ajattelin, että on vielä sen ikäinen. Kun pitää ilmeisesti jo 40 vuotiasta ikäloppuna. Kun 65 vuotias isäksi tulija on jo lääketieteellinen ihme.

Tajusin heti että se oli varmaan pottuilua, mutta luulin ensiksi, että kirjoittaja ajatteli että 65 vuotias ei voi tulla isäksi ja ajatteli, että huijaan. En nyt arvannut, että joku viitsii puuttua sanamuotoihin…? Ja en kirjottanut, että synnytti lapsen. Kyllä mieskin voi mielestäni saada lapsen. On se hänenkin lapsensa vaikka onkin ”vain” siittänyt sen… Mutta anteeksi nyt kauheasti, jos käytin väärää sanamuotoa!! (ja mistä tiedät varmaksi, mitä kirjoittaja siis ”tyyppi” tarkoitti, vai olitko se sinä?)

Ei mua ainakaan haittaa yhtään vaikka täällä kirjoittelisi jopa 13 vuotiaat, jos heillä on fiksuja ajatuksia. Ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. (Kunhan nyt olisi se mielipide eikä kirjoittaisi vaan, että v…u ku sä oot tyhmä) Ja joillakin heistä voi ollakin fiksumpia ajatuksia kun jollakin vanhemmalla! Kaikki 25-35 ja sitä vanhemmatkaan ei ole aina niin fiksuja. (Mistä olet yksi todiste?). Ja paljonko iloa sun v…uilu viestit tuo tälle palstalle? Ehkä en ole fiksu, mutta onneksi en ole ainoa! Anteeksi vain, mutta jos säkin voit muita arvostella… ja tää ei ollut v…uilua.

Ja p.s. niitä siittiöitäkin pitäs siinä mainitsemassasi tavarassa olla ja "uiskentelutaitoisia", ei riitä että se lentää...

• Kalkkis
        morsian kirjoitti:

Ai anteeks, toi biologioan opettajahan kertookin paljon. On ainakin meikäläisellä n. 15 vuotta aikaa bilsan tunnista, jospa kaikki kouluikäiset pysyisi poissa täältä hääkeskustelusta.

Aihe taisi olla "Kosiminen ja kihlaus" (häät pääotsikkona)ja kihloihin voi mennä ihan minkä ikäisenä vaan lain mukaan. Tai siis laissa siitä ei ole säädetty mitään. Eri asia onko sitten muutoin kypsä esim. 14-18 vuotiaana menemään kihloihin.

Aika paljon täällä kyllä on 18-21 vuotiaita naimisiin menijöitä. Ja minä kun luulin, että sinkkuus on päivän sana, varsinkin alle 23 vuotiailla! Mutta olenkohan luullut väärin?

• morsian
        Pampula kirjoitti:

Hahhah, kyllä tajuan...! Mutta ihmettelen kyllä miksi sinulla on tarve v…uilla muille? Taitaa pipoa kiristää vai mikä vaivaa kun niin suututtaa ja ituttaa? Ehkä olet itse väärällä palstalla, et vaikuta ainakaan onnelliselta morsiamelta? Etkä kypsältä sellaiseksi… mälli ja v…uilu -viesteinesi. Puutut ihmisten kirjoitusten sanamuotoihin? Hö? Vaikka ymmärsit varmaan mitä tarkoitettiin? Luetko kirjoitukset vain sillä silmällä, että etsit virheitä tai ivailun aihetta?

En tajua miten sun biologian opiskeluista voi olla 15 vuotta... oletko lopettanut koulunkäyntisi aika nuorena? Tarkoitinkin lähinnä, että kysyjä voisi kysyä biologian opettajaltaan. Ajattelin, että on vielä sen ikäinen. Kun pitää ilmeisesti jo 40 vuotiasta ikäloppuna. Kun 65 vuotias isäksi tulija on jo lääketieteellinen ihme.

Tajusin heti että se oli varmaan pottuilua, mutta luulin ensiksi, että kirjoittaja ajatteli että 65 vuotias ei voi tulla isäksi ja ajatteli, että huijaan. En nyt arvannut, että joku viitsii puuttua sanamuotoihin…? Ja en kirjottanut, että synnytti lapsen. Kyllä mieskin voi mielestäni saada lapsen. On se hänenkin lapsensa vaikka onkin ”vain” siittänyt sen… Mutta anteeksi nyt kauheasti, jos käytin väärää sanamuotoa!! (ja mistä tiedät varmaksi, mitä kirjoittaja siis ”tyyppi” tarkoitti, vai olitko se sinä?)

Ei mua ainakaan haittaa yhtään vaikka täällä kirjoittelisi jopa 13 vuotiaat, jos heillä on fiksuja ajatuksia. Ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. (Kunhan nyt olisi se mielipide eikä kirjoittaisi vaan, että v…u ku sä oot tyhmä) Ja joillakin heistä voi ollakin fiksumpia ajatuksia kun jollakin vanhemmalla! Kaikki 25-35 ja sitä vanhemmatkaan ei ole aina niin fiksuja. (Mistä olet yksi todiste?). Ja paljonko iloa sun v…uilu viestit tuo tälle palstalle? Ehkä en ole fiksu, mutta onneksi en ole ainoa! Anteeksi vain, mutta jos säkin voit muita arvostella… ja tää ei ollut v…uilua.

Ja p.s. niitä siittiöitäkin pitäs siinä mainitsemassasi tavarassa olla ja "uiskentelutaitoisia", ei riitä että se lentää...

Et tajua miten bilsan tunnista voi olla 15 vuotta?? Olen 30- vuotias ja yläasteella olin sen 15.. Bilsan sijasta matikka kyllä vielä sen verran luistaa että osaan laskea.

• Uuno
        morsian kirjoitti:

Et tajua miten bilsan tunnista voi olla 15 vuotta?? Olen 30- vuotias ja yläasteella olin sen 15.. Bilsan sijasta matikka kyllä vielä sen verran luistaa että osaan laskea.

sulle just vittuiltiin nyt siit bilsa-tunnist, mut et tietenkää tajua..

toi morsian on aikasemminkin ollut muis keskusteluis aina yhtä edustavana, kaikki on haistattanu pitkät ennemmin tai myöhemmin.
        tosi katkera ja sivistymätön akka, jolla ei todellakaan sellasta miestä kuin väittää..kyl ne mielummin sellasen ottaa joka ei oo hutsu niinku sä ;)
        nolaat itseäsi joka ikinen kerta, ku ei oo mitää positiivista mielipidettä ja kadehdit aitoja pareja..nii-i, saamaton kun olet, mut et kuitenkaan puuttuis onnellisten elämää..tajusit sä?

• Pampula
        morsian kirjoitti:

Haukut muita, että he eivät ymmärrä toisten kirjoituksia, mutta itselläsikin menee jutut ohi? Kaikilla voi joskus varsinkin, kirjoitetusta tekstistä tulla väärinkäsityksiä! Vaikkei niin tyhmä olisikaan! En viitsi tälläisiä juttuja enää sen enempää kommentoida (tää on vähän hölmöä väittelyä!), että jääköön se tähän viestiin... (saat kyllä ihan vapaasti ladella lisää mielipiteitäsi minusta, jos haluat... ja kaikki rumat sanat mitä osaat)

Osaa kyllä laskea, mutta en tajunnut, että miten ihmeessä siitä voisi olla 15 vuotta, KOSKA en millään voi uskoa että olet 30! En tunne ketään 30 vuotiasta, jotka kirjoittelee tuollaisia v...uilu, mälli -viestejä. Vaikka kuinka jonkun viestit ärsyttäisi. Ja varsinkin sanamuodot...

Mikä lie sitten on saanut sinut noin kärttyisäksi? Toivottavasti "morsian" hääpäiväsi saa edes sinut paremmalle tuulelle...

• Pampula
        Pampula kirjoitti:

Haukut muita, että he eivät ymmärrä toisten kirjoituksia, mutta itselläsikin menee jutut ohi? Kaikilla voi joskus varsinkin, kirjoitetusta tekstistä tulla väärinkäsityksiä! Vaikkei niin tyhmä olisikaan! En viitsi tälläisiä juttuja enää sen enempää kommentoida (tää on vähän hölmöä väittelyä!), että jääköön se tähän viestiin... (saat kyllä ihan vapaasti ladella lisää mielipiteitäsi minusta, jos haluat... ja kaikki rumat sanat mitä osaat)

Osaa kyllä laskea, mutta en tajunnut, että miten ihmeessä siitä voisi olla 15 vuotta, KOSKA en millään voi uskoa että olet 30! En tunne ketään 30 vuotiasta, jotka kirjoittelee tuollaisia v...uilu, mälli -viestejä. Vaikka kuinka jonkun viestit ärsyttäisi. Ja varsinkin sanamuodot...

Mikä lie sitten on saanut sinut noin kärttyisäksi? Toivottavasti "morsian" hääpäiväsi saa edes sinut paremmalle tuulelle...

Kommentoin vielä tämän ja se sitten tästä aiheesta omasta puolestani...

"Morsiamen" tarkoitus on ilmeisesti aiheuttaa muille pahaa mieltä tai ärsyttää (en tiedä miksi ihmeeessä, mutta hän sen varmaan itse tietää). Mutta hänen viestinsä taitaa lähinnä vaan naurattaa muita.

• morisan
        Uuno kirjoitti:

sulle just vittuiltiin nyt siit bilsa-tunnist, mut et tietenkää tajua..

toi morsian on aikasemminkin ollut muis keskusteluis aina yhtä edustavana, kaikki on haistattanu pitkät ennemmin tai myöhemmin.
        tosi katkera ja sivistymätön akka, jolla ei todellakaan sellasta miestä kuin väittää..kyl ne mielummin sellasen ottaa joka ei oo hutsu niinku sä ;)
        nolaat itseäsi joka ikinen kerta, ku ei oo mitää positiivista mielipidettä ja kadehdit aitoja pareja..nii-i, saamaton kun olet, mut et kuitenkaan puuttuis onnellisten elämää..tajusit sä?

Anteeks mitä?? Olen itse asiassa aika vähän täällä edes lueskellut, saati kirjoittanut.. Tosin nimimerkki voi olla lievästi sanoen yleinen tämän sorttisella palstalla:) Voi kertoa ettei mulla ole mitään tarvetta julistaa mieheni hyvyyttä tahi huonoutta millään keskustelupalstalla, enpä ole täällä huomannut muidenkaan tekevän muuta kuin tappavan aikaansa.. suosittelisin sinullekin, vakavia kannattaa keskustella naamakkain ihmisten kanssa.
        Jep jep joka tapauksessa, oli kiva käydä täälläkin..

• morsian
        Pampula kirjoitti:

Kommentoin vielä tämän ja se sitten tästä aiheesta omasta puolestani...

"Morsiamen" tarkoitus on ilmeisesti aiheuttaa muille pahaa mieltä tai ärsyttää (en tiedä miksi ihmeeessä, mutta hän sen varmaan itse tietää). Mutta hänen viestinsä taitaa lähinnä vaan naurattaa muita.

Voi jessus, no ei ollut tarkoitus aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Ihan tosi olin äimän käkenä että mitä, siis tottakai mälli lentää ja pikkuveijarit ui hyvällä tsägällä 100- vuotiaaksi..:) Hei oikeesti, ei saa keskustelupalsta juttuja ottaa noin henk kohtasesti; tämähän ei mm. liittynyt aiheeseen "naimisiin meno" mitenkään. Eikö niin? Joka tapauksessa, koska otit nahkaasi, pyydän anteeksi.
        Voin muuten myös kertoa että noi aiemmin käyttämäni sanat oli ihan normaalia puhekieltä, ikään katsomatta, enpä ole ennen kuullut että yli jonkun ikäiset käyttää jotain sanoja ja ali jotain muita?? Hauskutin äsken ystäviäni lähettämällä tämän viestin ryhmä mailina, ja sait pisteet kaikilta mun ikäisiltä ja vielä vanhemmilta..:) Mä olen sieltä siveimm ästä päästä meidän porukassa mitä verbaalisuuteen tulee.

• Talvimorsian
        morsian kirjoitti:

Voi jessus, no ei ollut tarkoitus aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Ihan tosi olin äimän käkenä että mitä, siis tottakai mälli lentää ja pikkuveijarit ui hyvällä tsägällä 100- vuotiaaksi..:) Hei oikeesti, ei saa keskustelupalsta juttuja ottaa noin henk kohtasesti; tämähän ei mm. liittynyt aiheeseen "naimisiin meno" mitenkään. Eikö niin? Joka tapauksessa, koska otit nahkaasi, pyydän anteeksi.
        Voin muuten myös kertoa että noi aiemmin käyttämäni sanat oli ihan normaalia puhekieltä, ikään katsomatta, enpä ole ennen kuullut että yli jonkun ikäiset käyttää jotain sanoja ja ali jotain muita?? Hauskutin äsken ystäviäni lähettämällä tämän viestin ryhmä mailina, ja sait pisteet kaikilta mun ikäisiltä ja vielä vanhemmilta..:) Mä olen sieltä siveimm ästä päästä meidän porukassa mitä verbaalisuuteen tulee.

Kyllä säkin "Morsian" varmaan hauskuutat aika monta!! Nuoria sekä vanhoja. Olit ainakin mun päiväni piristys! Posket on ihan kipeät naurusta! Mutta sehän on vaan hyvä, nauru pidentää ikää!

Ehkä "Pampula" ja tää "Uuno" (minkä viesti oli aika hauska myös!) ei tarkoittanut pelkästään sitä mitä sanoja käytit ja varsinkaan kuinka siveä olet!?

Mitä mä ymmärsin niin taisi taisi teidän kummankin tarkoitukset jäädä toisiltanne hämärän peittoon!

• Talvimorsian
        Talvimorsian kirjoitti:

Kyllä säkin "Morsian" varmaan hauskuutat aika monta!! Nuoria sekä vanhoja. Olit ainakin mun päiväni piristys! Posket on ihan kipeät naurusta! Mutta sehän on vaan hyvä, nauru pidentää ikää!

Ehkä "Pampula" ja tää "Uuno" (minkä viesti oli aika hauska myös!) ei tarkoittanut pelkästään sitä mitä sanoja käytit ja varsinkaan kuinka siveä olet!?

Mitä mä ymmärsin niin taisi taisi teidän kummankin tarkoitukset jäädä toisiltanne hämärän peittoon!

Tuli vielä mieleen, että taisit muuten itsekkin vähän ottaa jutut tosissasi, kun hait vahvistusta kavereiltasi. Se on hyvä, että nyt on parempi mieli.

• Pampula
        morsian kirjoitti:

Niinpä! Voi jessus sentään. Olen kyllä myös äimänkäkenä. Sittenhän meitä on kaksi!

Päätin olla kirjoittamatta, mutta kirjoitetaan nyt vielä tämä. Sitten lopetan, koska tämä on aivan älytöntä! Vaikkakin toisaalta hupaisaa… Parempaakin tekemistä varmaan löytyy. Ja parempia kirjoituksia luettavaksi (kummallekkin). Emmekä näköjään ymmärrä toistemme ”letkautuksia”, kun niitä pitää selitellä. Jos sinun näkemyksesi keskustelupalstan tarkoituksesta on se, että siellä ivaillaan (tai vittuillaan ihan miten vaan) muiden kirjoituksille, otti hän sen vakavasti tai ei niin mikäs siinä. Voihan nekin olla jostain mielenkiintoista luettavaa. Ja omat viestinikin siis hauskuuttaa, että ei menneet ihan hukkaan!

Myönnän kyllä, että olen säälittävä ja tyhmä. Kun vaivaudun vastaamaan tälläisiin kirjoituksiin! (siis siihen sinun ensimmäiseen kommenttiin ja muihin sen jälkeen).Ihmettelen kyllä itsekkin!? Mutta kuten sanottu onneksi en ole maailmassa yksin.

Kiitos vaan anteeksi pyynnöstäsi (joka varmasti oli vilpitön), vaikka se on turhaa. En kyllä loukkaantunut, enkä varsinkaan ottanut henkilökohtaisesti! (ei vaan, itkin kyllä silmät päästäni, snif) Jos ottaisin tuontasoiset jutut henkilökohtaisesti niin huolestuisin… Heh! Ehkä sitten vähän ärsyynnyin, kun tosiaan vaivauduin vastaamaan! Muuten en kyllä ymmärrä miksi vastasin… ja vieläkin kommentoin!? Apua!? Se että sanoin, että tarkoituksesi on luoda pahaa mieltä ja ärsyttää viittasi tuohon ”Uunon” viestiin. Itse en muista tai en ole huomannut kyllä muita kirjoituksiasi ja voi olla, että ne eivät olleet edes sinun. ”Morsian” on varmaan aika yleinen nimimerkki. Ja saattaa olla, että tämä toinen on vaan sukulaissielusi…

Vieläkään en oikein usko, että olet 30. Kovasti sitä kyllä yrität vakuutella (minkähän takia?). Mutta sillä nyt ei varmaan ole väliä.

Se on mukavaa, että kirjoitukseni liikutti sinua niin paljon, että vaivauduit lähettämään sen oikein kavereillesi! (eipä ois tullu itselle edes mieleen…) Laitoitkohan omasikin. Onneksi olkoon minulle ja sinulle kun sain pisteet! Heh, heh. Kateeksi käy, kun olet noin fiksu! Ja aikuinen.

Anteeksi vain omastakin puolestani. Ja anteeksi myös muille, että käytimme palstaa moiseen ”väittelyyn”. Jatketaan hääkeskustelua yms. Morsian saa kyllä jatkaa tätäkin ”keskustelua” (yksinään), jos niin haluaa… tää ”teini” lopettaa nyt tähän omalta osaltaan. Hyvät jatkot!

• Kalkkis

Jotkut ihmettelevät miksi miehet ei halua sitoutua ja mennä naimisiin. Mulla on kokemusta miehistä (sitä on kylläkin jo kauan), jotka ei halua sitoutua edes sen vertaa, että seurustelisivat vakavammin. Monesti se on varmaan ollut tekosyy jättää toinen ”mä en oo nyt valmis seurusteleen” tms. mutta joskus miehet tosissaan ovat vain halunneet vapaata suhdetta tms. että tapaillaan silloin tällöin, kun miehelle sopii. Ehkä naisissakin löytyy tälläisiä. Eikä siinä tietysti mitään, jos he löytävät toisensa. Mutta pitäisikö meidän muiden heti kysyä, että mitäs mieltä olet seurustelusta ja sitoutumisesta? Ei sitä kuitenkaan haluaisi olla liian päälle käyvä?

En tarkoita, että heti pitäisi naimisiin mennä jne. (Ja ihmettelisinkin, jos mies 1-6 kk:n päästä kosisi!) Mutta jos 1-2 kuukauden seurustelu alkaa jo ahdistaa... Ei ihme, jos avioliitto!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe