Hei! Olen kiinnostunut VAPEPA:n toiminnasta ja pohtinut pitkään liittymistä mukaan. Olen viearaillut vapepan sivuillakin mutta silti kaipaisin lisäinfoa toiminnasta yms. Joten ihmiset jotka ovat mukana VAPEPA:n toiminnassa tai tietävät asiasta niin kirjoitelkaahan! :)
Vapaaehtoinen pelastuspalvelu
5
964
Vastaukset
- PSa___
Vapepaan ei liitytä suoraan vaan jäsenjärjestön kautta. Jäsenjärjestöjä ovat esim. reserviläiset, martat, autoliitto, radioamatooriliitto, SPR, pelastuskoirat jne. koko lista löytyy http://www.vapepa.fi/jasenjarjestot-seka-toimintaa-tukevat-jarjestot-ja-yhdistykset
Eli liitytään sen järjestön kautta mikä kiinnostaa.
Ensimmäiseksi kannattaa hakeutua Vapepan etsinnän peruskurssille. Siellä käydään läpi etsinnän eri muodot ja tekniikat. Yleensä 2 päiväinen kurssi. Kurssitarjontaa löytyy esim. MPK sivulta www.mpk.fi. Tämän jälkeen voit liittyä aluuesi hälyytysryhmään. Vapepa aina kutsutaan tehtävään. Viranomainen yleensä poliisi päättää Vapepan kutsumisesta ja on yhteydessä alueen halyytyspäiviystäjään jolla on alueen hälyytysryhmien kortit, jonka perusteella valitsee hälyytettävät ryhmät. Hälyytyskortista esimerkiksi selviää hälyytysryhmän saatavuus esim kuinka monta henkilöä saadaan 2h kuluttua hälyytyksestä. - vepeekoolainen
Moi
ite olen ollut pelastustoimessa vapaaehtoisena kohta 44 v Sen kautta olen vapepassa Tuohon liittyy ensiapu ja etsintä-ensihuolto Olen saanut EA koulutusta,sammutuskoulutusta,etsintäkoulutusta ja valtavasti ystäviä Tämä kaikki on valtava aarre minun elämässä ja lisää omaakin turvaa Tervetuloa rohkeasti mukaan - Anonyymi
Moi. Kävin yhdellä kurssilla koska homma oli kiinnostanut jo vuosia. Kurssin jälkeen ilmoittauduin mukaan. Sitten kysyivät puhelinnumeroa ja sanoivat lisäävänsä whatsuppiin. Sanoin että minun puhelimeeni ei sellaista saa. Sanoivat että kaikki tieto kulkee sen kautta että jos haluaa tiedon katoamisista niin se pitää olla. Homma jäi sitten siihen. Onko se normaalia että kaikki hommat hoituu jonkun epäluotettavan sovelluksen kautta? Ainakin vapaapalokunnassa kaverit saivat aikoinaan tekstiviestin? Miten nuo homman meni kun puhelin oli johdolla seinässä? Jäikö marjastajat metsään?
- Anonyymi
Minä aion lähteä Vapepaan aikuispartiotoiminnan kautta mukaan. partio on mukana Vapepassa niin pääsen kätevästi sitä kautta mukaan toimintaan hälytysryhmään.
- Anonyymi
Ennakkolupauksessasi olisi maantieteellinen alue ja toimintamuodon ryhmä(t).
https://vapepahahmotelmani.weebly.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915