Mikä on uusioperhe?

Vieno kaarina

Onko siihen pakko osallistua kaikkien jotka eroaa? Miten kerron lapsille että he saavat pian uudet vanhemmat isänj a äidin? Tuleekohan heille oikeita vanhempia tai mummoa ja vaaria ikävä? Minne lapset muuttaa jos heille tulee uudet vanhemmat, koti ja sukulaiset? Pitääkö anoa että saa uudet jäsenet perheeseen?

120

1950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vittu jaksa!

      Haista Lissu Pitkä Paska.
      Ja Painu Helvettiin Jo Tältä Keskustelupalstalta.

    • Hopeahääpäivä

      Ei ole pakko osallistua, jos kumpikaan eronneista puolisoista ei hakeudu enää uuteen liittoon saman katon alle asumaan uuden kumppanin kanssa.

      Ja hölmöähän se olisikin, kun on vanhasta eroon päässyt. Miksi ottaa uutta ukkoa/akkaa tilalle - saati että kaupanpäälle saisi kakaroita omiensa lsäksi. :D

      Seurustelemasta ei mikään estä... ;)

    • Mitä sekoilet?

      Eikös sun pennut ole jo aikuisia lässylissu?

    • Helppo homma

      Iskä lähtee uusiokäyttöön jonnekkin toiseen perheeseen...

      • Hommako helppo

        Eikö äidit koskaan lähde uusiokäyttöön? :O


      • 909090909090909
        Hommako helppo kirjoitti:

        Eikö äidit koskaan lähde uusiokäyttöön? :O

        Ei, lissun pimeässä maailmassa vain iskät lähtee.


      • recyclingwomen
        Hommako helppo kirjoitti:

        Eikö äidit koskaan lähde uusiokäyttöön? :O

        äidit on uusiokäytössä myös avio/avoliiton aikana. On ne sellaisia munanperässäjuoksijoita.


    • tai ainakin melkein

      Miehet tykkää kierrätystavaroista, naiset haluaa aina uuden.

    • Äiti sekä äitipuoli

      En tiedä UUSIOperhettä, mutta UUSperhe on tuttu minulle.

    • Kierrätyskamaa on

      Kylläpä nyt on nipotusta, uusioperhe, mikä uusioperhe, älä yritä selitellä.

      Perhe on uusperhe kun alkaa ensimmäiseen suhteeseen mutta uusio, kun jo toinen tai useampi kerta menossa.

      Kierrätystä on, kuten kierreteään roskiakin, paperista tehdään uusiopaperia, vähän tummempaa, maittökit mhajoiteaan ja tehdään jotain uutta ja monen monta uuta asiaa, uusiokäytössä ovat kaikki.

      Asia ei muutu edes voissa paistamalla. Uusio, mikä uusio. Toisinsanoen kierrätys.

      • näin minä sen koen

        Meidän perheemme on "ydinperhe uusperheen sisällä" :)
        Kun miehen lapset eivät ole meillä, olemme ydinperhe: minä, mieheni ja yhteiset ihanat lapsemme. Eli äiti, isä ja yhteiset biologiset lapset. Ydinperhe mikä ydinperhe.


      • Lissu älä selitä

        Lissu, sinun mielipide jostakin asiasta tai sanasta ei tee siitä totta. Suomen kielessä ei ole sanaa uusioperhe, mutta sana uuspehe on ja se on hyvin määritelty.
        Ensimmäinen perhe on YDINperhe, seuraava on UUSperhe. Turhaan vängäät.

        Sinä olet vain hyljättä ja jätetty, vanha alkoholisoitunut ihmisen kuvatus, joka kääntää jokaisen kiven, että saisit katkeruutesi tulemaan esiin. Keksit jo itse suomen kieleen sanojakin, että pääset vihaasi julistamaan. Todella sairasta, mutta vanhakko emakko juopolta odetettavaa.....


      • niin on on niin
        Lissu älä selitä kirjoitti:

        Lissu, sinun mielipide jostakin asiasta tai sanasta ei tee siitä totta. Suomen kielessä ei ole sanaa uusioperhe, mutta sana uuspehe on ja se on hyvin määritelty.
        Ensimmäinen perhe on YDINperhe, seuraava on UUSperhe. Turhaan vängäät.

        Sinä olet vain hyljättä ja jätetty, vanha alkoholisoitunut ihmisen kuvatus, joka kääntää jokaisen kiven, että saisit katkeruutesi tulemaan esiin. Keksit jo itse suomen kieleen sanojakin, että pääset vihaasi julistamaan. Todella sairasta, mutta vanhakko emakko juopolta odetettavaa.....

        Se on totta, me olemme jätettyjä ja hylättyjä, kun perheenrikkoja sen teki. Ilman sitä suturaa, perheemme olisi koossa, meillä oli loistava isä ja mies talossa, ja sen sutturat huomasi, sen takia rikkoivat perheemme, se oli heille liikaa.

        Olemme todella jätettyjä ja hylättyjä, sen olen sanonut moneen kertaan.

        Meidän ydinperhettä ei enää enempää riko kukaan.

        Uusioperhettä ei ole olemassa, on vain kaksi eronnutta epäkypsää ja epätoivoista ihmistä jotka kuvittelevat, se ei ole mikäänperhe, se on enemmänkin korjaussarja, jossa kumpainenkin lohduttaa toista ja elintaso on parempi kun yhdessä maksellaan, ja miehelle on hyvä olla kotihengetär joka siivoo ja pesee ja laittaa ruokaa, muuta hän ei korjaussarjalta odota.

        Kierrätyskamaa on nuo toiset kierrokset.


      • Miksi
        niin on on niin kirjoitti:

        Se on totta, me olemme jätettyjä ja hylättyjä, kun perheenrikkoja sen teki. Ilman sitä suturaa, perheemme olisi koossa, meillä oli loistava isä ja mies talossa, ja sen sutturat huomasi, sen takia rikkoivat perheemme, se oli heille liikaa.

        Olemme todella jätettyjä ja hylättyjä, sen olen sanonut moneen kertaan.

        Meidän ydinperhettä ei enää enempää riko kukaan.

        Uusioperhettä ei ole olemassa, on vain kaksi eronnutta epäkypsää ja epätoivoista ihmistä jotka kuvittelevat, se ei ole mikäänperhe, se on enemmänkin korjaussarja, jossa kumpainenkin lohduttaa toista ja elintaso on parempi kun yhdessä maksellaan, ja miehelle on hyvä olla kotihengetär joka siivoo ja pesee ja laittaa ruokaa, muuta hän ei korjaussarjalta odota.

        Kierrätyskamaa on nuo toiset kierrokset.

        No näissä uusioperheissa tai mitenkuten uusperheissa useimmiten toinen on jätetty entisessä liitossa ja toinen on se jättäjä, eli miten tämä jättäjä on perempi kuin entisen liiton puoliso, joka jätti perheensä.

        Minusta on täysin hullua, että uusi ihminen vaikka on mitä suurin jättäjä/pettäjä.
        Kyllä itse ainakin varoisin moisia elostelijoita.


      • Äiti sekä Äitipuoli

        Minulla on UUSperhe. Olen ihanan uuspeheen äiti, sekä mieheni lapsille äitipuoli.


      • Ruusunen mä oon
        Äiti sekä Äitipuoli kirjoitti:

        Minulla on UUSperhe. Olen ihanan uuspeheen äiti, sekä mieheni lapsille äitipuoli.

        Minäkin olen Prinsessa Ruusunen ja asun kuninkaan linnassa, ja mulla on kultainen huone.


      • Rupsahtanut oot
        Ruusunen mä oon kirjoitti:

        Minäkin olen Prinsessa Ruusunen ja asun kuninkaan linnassa, ja mulla on kultainen huone.

        """"Minäkin"""" ...viittaat siis että joku muukin, kuin sinä kuvittelee olevansa prinsessa? Ehei, vain sulla lissu tuo mielikuvitus tekee temppuja.


      • Älä selitä
        niin on on niin kirjoitti:

        Se on totta, me olemme jätettyjä ja hylättyjä, kun perheenrikkoja sen teki. Ilman sitä suturaa, perheemme olisi koossa, meillä oli loistava isä ja mies talossa, ja sen sutturat huomasi, sen takia rikkoivat perheemme, se oli heille liikaa.

        Olemme todella jätettyjä ja hylättyjä, sen olen sanonut moneen kertaan.

        Meidän ydinperhettä ei enää enempää riko kukaan.

        Uusioperhettä ei ole olemassa, on vain kaksi eronnutta epäkypsää ja epätoivoista ihmistä jotka kuvittelevat, se ei ole mikäänperhe, se on enemmänkin korjaussarja, jossa kumpainenkin lohduttaa toista ja elintaso on parempi kun yhdessä maksellaan, ja miehelle on hyvä olla kotihengetär joka siivoo ja pesee ja laittaa ruokaa, muuta hän ei korjaussarjalta odota.

        Kierrätyskamaa on nuo toiset kierrokset.

        Miehesi sinut jätti ja petti, ei kukaan muu. Tuskin olisitte koossa, kerran miehesi ei enään sinua rakastanut.
        Ihan turhaan väität muuta, totuus on tämä.


      • Fakta lissusta
        Ruusunen mä oon kirjoitti:

        Minäkin olen Prinsessa Ruusunen ja asun kuninkaan linnassa, ja mulla on kultainen huone.

        sinä olet hullu, ja asut hullujen huoneella ja sulla on pehmustettu pyöreä huone.


      • niin on on niin kirjoitti:

        Se on totta, me olemme jätettyjä ja hylättyjä, kun perheenrikkoja sen teki. Ilman sitä suturaa, perheemme olisi koossa, meillä oli loistava isä ja mies talossa, ja sen sutturat huomasi, sen takia rikkoivat perheemme, se oli heille liikaa.

        Olemme todella jätettyjä ja hylättyjä, sen olen sanonut moneen kertaan.

        Meidän ydinperhettä ei enää enempää riko kukaan.

        Uusioperhettä ei ole olemassa, on vain kaksi eronnutta epäkypsää ja epätoivoista ihmistä jotka kuvittelevat, se ei ole mikäänperhe, se on enemmänkin korjaussarja, jossa kumpainenkin lohduttaa toista ja elintaso on parempi kun yhdessä maksellaan, ja miehelle on hyvä olla kotihengetär joka siivoo ja pesee ja laittaa ruokaa, muuta hän ei korjaussarjalta odota.

        Kierrätyskamaa on nuo toiset kierrokset.

        Vain sinut jätettiin Lissu ja ilkeyttäsi estit lapsia tapaamasta isää !!! Meillä se suttura oli lasten äiti ja tapasi lapsia valvotusti


      • Miksi kirjoitti:

        No näissä uusioperheissa tai mitenkuten uusperheissa useimmiten toinen on jätetty entisessä liitossa ja toinen on se jättäjä, eli miten tämä jättäjä on perempi kuin entisen liiton puoliso, joka jätti perheensä.

        Minusta on täysin hullua, että uusi ihminen vaikka on mitä suurin jättäjä/pettäjä.
        Kyllä itse ainakin varoisin moisia elostelijoita.

        Ei ole vaikea arvata miksi se uusi on parempi... ...Lissu on hullu


    • liika on liikaa

      Tässä vastaus.

      Ydin pehre on yksi ja ainoa perhemuoto suomessa, muita ei ole.

      Erilaisia korjaavia tai sivuosumia voi kuka tahansa keksiä, mutta ne ei ole Perhenimikkeen alla, muutenkuin itse niin kuvittelemalla.

      Perhe on isä, äiti ja yhteiset lapset, se on perhe ja monelle kova paikka kenellä niin ei ole. Siksi on kehitetty varajärjestelmä, joka pehmentää erilleenmuuttoa joillakin.

      Meistä jokainen voi kekisä itelleen erilaisia nimityksiä, jos se helpottaa sopeutumista ja elämää. Mutta totuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä, niitä nimityksiä voi verrata vaikka Aku Ankkaan, se nousee todeksi kun niin uskoo, mutta sitä ei oikeesti ole olemassa.

      Me kaikki voisimme sanoa että minäpä osaan lentää!! Mutta totuus on kuitenkin toinen. Ehkä kaikki perustuu uskoon, voi olla uskoa mihin tahansa tai olla uskomatta.
      Jos lapselle kertoo luikuria pienestä pitäen, että hänellä on viisi perhettä, niin hänellä on se viisi perhettä aina, koska häelle on niin sanottu, vaikka oikeesti ei ole. Aikuisenakin hän voi kertoa että mulla on viisi perhettä, hän ei ole kasvanut siihen käsitykseen etttä voi olla vain yksi. Minusta vaarallinen ajatus.

      Minusta juuri tuollaisen ajattelutavan tähden, suomen perheasiat on aivan umpisolmussa. Kukaan ei enää tiedä mihin kuuluu, ja lapset ovat täysin sekaisin.

      • Lapsi on perheenjäsen!

        Elikkäs sinun sanomasi mukaan mieheni lapsi joka asuu meillä minun, isänsä ja meidän yhteisten kahden lapsen kanssa, niin lapsi ei kuulu perheeseen? Pitääkö tälle äidittömälle lapsiparalle sanoa, että me kaikki 4 muuta tässä olemme perhe, mutta sinä et tähän kuulu, vaikka verisiteitä on ainakin 3lle ihmiselle!! Huh huh mitä pas-kaa!
        Kyllä tämä lapsi kuuluu meidän perheseen, hän tulee aina olemaan perheemme jäsen.


      • Buahahahahahaaa

        Mikä on ydin pehre?
        Sinulle on keksitty osuva nimi: Hullulissu.


      • Uusperheellinen

        """Ydin pehre on yksi ja ainoa perhemuoto suomessa, muita ei ole."""
        Minä en ole kuullutkaan tällaisesta ydin PEHRE -muodosta koskaan? Millainen se on?


    • Erikoistialnteet

      Lapsi on perheenjäsen nimimerkiltä kysyisin, onko lapsen äiti kuollut, kun kerrot äidittömäksi.

      Ainahan on tapauksia, joissa äiti tai isä on menehtynyt, toki silloin lapsen toinen vanhempi huolehtii toivottavasti lapsesta omassa perheessään ja hyvin.
      Jokainen tämänkin palstan kirjoittaja varmasti ymmärtää tällaiset erikoistilanteet, toki ne ovat siltikin lapselle hyvin vaikeita asioita. Vanhetessaan hän käy kyllä asioita elämässään läpi ja saa selville. Joten minkäänlainen salaaminen ei ole soveliasta tai asioiden väärentäminen.

      • Lapsi on perheenjäsen!

        Mieheni lapsen äiti ei ole kuollut, mutta äiti jätti perheensä kylmästi kertomatta mitään siitä mihin otti ja lähti. Myöhemmin kyllä selvisi sukulaisten kautta, että tämä oli muuttanut toisen miehen kanssa ulkomaille ja sinne on jäänyt, eikä myöskään halua olla lapsen kanssa tekemisissä. Äidistä ei ole sen koommin vuosiin kuulunut mitään.
        Tämä on surullista lapsen kannalta, että äiti hylkäsi, mutta meillä on hyvä perhe, jossa pojalla on ihan oma paikkansa ja rakastavia ihmisiä ympärillään, häntä ei kukaan enään jätä. Hänellä on hyvä olla


    • tatti ja teräskallio

      Tämä on ikuisuuskysymys, johon ei ole muuta vastausta kuin että sellaista ei ole olemasakaan! On vain ydinperhe, joka on se ainoa oikea ja normaali.
      Eroperhe ja yksinhuoltajaperhe, siinä on ne jotka ovat normaaleja malleja lapsille.

    • -----

      Täytyy myöntää, etten itsekään tiedä, mikä on uusioperhe. Uusperhe on kyllä tuttu käsite, mutta uusioperhe ei.

      Oli miten oli, meidän perheemme on vain perhe. Se riittää meille vallan mainiosti. Minun puolestani kaikki perhe-sanan mahdolliset etuliitteet saisi heittää pois, ne kun tuntuvat herättävän valtavasti ahdistusta joissain ihmisissä (kuten sinussa, aloittaja, kun jaksoit tuollaisen aloituksen vääntää ihan vain provosoimismielessä).

      Meidän perheemme koostuu naisesta (eli minusta) ja miehestä (eli aviomiehestäni), sekä viidestä lapsesta; kolmesta yhteisestä lapsestamme sekä mieheni kahdesta lapsesta edellisestä avoliitostaan. Olemme PERHE, ilman mitään sen kummempia määritelmiä tai etuliitteitä.

      Ei kannata vetää stressiä tällaisista asioista, vaan keskittyä elämiseen ja nauttia elämästään läheisten kanssa :)

      • pahalta tuntuu aina!

        Harmi niille lapsille, jotka pakosti joutuvat osallistumaan moiseen.
        Meillä ei koskaan ei suvussa eikä ystäväpiirissä ole ketään jotka olisivat vajonneet noin alas. Eronneita on, mutta eivät he ole pakolla etsineet ikinä uutta ihmistä itselle ja lapselleen.
        Eipä ihme että lasten mielenterveysongelmat on lisääntyneet kun joutuvat elämään sekvasissa olosihteissa, eivät tiedä missä asuvat, ketä ja ovat unohtaneet perheen normaalin kokoonpanon.

        Säälin niitä lapsia jotka joutuvat kiusan kohteiksi pihalla ja koulussa, ja ovat itse niitä myös kiusaajia.
        Järkyttäviä juttuja täälläkin saa lukea, miten miehenl apset joutuvat kiusatuiksi ja haukutuiski. Saa ollan onnellinen, että omat lapset eivät ole siihen ikinä joutuneet.
        Tulee itku aina, kun kaupoissa näkee lapsia jotka joutuvat leikkimään onnellista, vaikka sisällä sydän huutaa, miksi minä??


      • -----
        pahalta tuntuu aina! kirjoitti:

        Harmi niille lapsille, jotka pakosti joutuvat osallistumaan moiseen.
        Meillä ei koskaan ei suvussa eikä ystäväpiirissä ole ketään jotka olisivat vajonneet noin alas. Eronneita on, mutta eivät he ole pakolla etsineet ikinä uutta ihmistä itselle ja lapselleen.
        Eipä ihme että lasten mielenterveysongelmat on lisääntyneet kun joutuvat elämään sekvasissa olosihteissa, eivät tiedä missä asuvat, ketä ja ovat unohtaneet perheen normaalin kokoonpanon.

        Säälin niitä lapsia jotka joutuvat kiusan kohteiksi pihalla ja koulussa, ja ovat itse niitä myös kiusaajia.
        Järkyttäviä juttuja täälläkin saa lukea, miten miehenl apset joutuvat kiusatuiksi ja haukutuiski. Saa ollan onnellinen, että omat lapset eivät ole siihen ikinä joutuneet.
        Tulee itku aina, kun kaupoissa näkee lapsia jotka joutuvat leikkimään onnellista, vaikka sisällä sydän huutaa, miksi minä??

        ""Harmi niille lapsille, jotka pakosti joutuvat osallistumaan moiseen.
        Meillä ei koskaan ei suvussa eikä ystäväpiirissä ole ketään jotka olisivat vajonneet noin alas. Eronneita on, mutta eivät he ole pakolla etsineet ikinä uutta ihmistä itselle ja lapselleen.""

        Siis...Tarkoititkohan tämän minulle, vai kenelle...? Mitä tarkoitat, että olisimme vajonneet alas? En ymmärrä. Eikä mieheni ole "pakolla" etsinyt itselleen mitään uutta ihmistä, tapasimme 3 vuotta hänen eronsa jälkeen. Tuon 3 vuotta mieheni eli yksin lasten kanssa. Lasten äidin tahdosta lapset jäivät asumaan isälleen eron jälkeen, hän tapaa lapsia muutaman kerran vuodessa Suomessa käydessään.

        ""Eipä ihme että lasten mielenterveysongelmat on lisääntyneet kun joutuvat elämään sekvasissa olosihteissa, eivät tiedä missä asuvat, ketä ja ovat unohtaneet perheen normaalin kokoonpanon.""

        En koe, että elämä kodissamme olisi kovinkaan sekavaa...? Ihan tavallista lapsiperheen arkea elämme, suuressa omakotitalossa, jossa isoimmilla lapsilla omat hienot huoneet. Rakennutimme uuden, suuremman talon lasten parasta ajatellen, ja kun taloudellinenkin tilanne antoi myöten, niin mikä ettei. Lapset kyllä tietävät missä asuvat, löytävät tänne aina esim. koulusta tullessaan :)

        ""Säälin niitä lapsia jotka joutuvat kiusan kohteiksi pihalla ja koulussa, ja ovat itse niitä myös kiusaajia.""

        Minäkin säälin sellaisia lapsia ;(
        Meidän lastemme koulussa on kiusaamisen suhteen ns. nollatoleranssi. Kiusaamisen estämisen eteen tehdään paljon töitä ja on pidetty kiusaamisen vastaisia tapahtumia, joissa on ollut mukana teeveestä tuttujakin. Kiusaaminen on todella ikävä ilmiö, niin tarhoissa, kouluissa kuin työpaikoillakin, sitä tapahtuu valitettavasti niin lasten kuin aikustenkin piireissä. Oma veljeni on koulukiusattu, ja hän kantaa siitä arpia mukanaan loppuelämänsä :/

        ""Järkyttäviä juttuja täälläkin saa lukea, miten miehenl apset joutuvat kiusatuiksi ja haukutuiski. Saa ollan onnellinen, että omat lapset eivät ole siihen ikinä joutuneet.
        Tulee itku aina, kun kaupoissa näkee lapsia jotka joutuvat leikkimään onnellista, vaikka sisällä sydän huutaa, miksi minä?? ""

        Meilläkin on ollut onnea. Lapsilla on paljon kavereita, eivätkä hekään ole joutuneet kiusatuiksi. Jos jonkun miehen lapset ovat joutuneet kiusatuiksi, kannattaa vinkata sille miehelle itselleen, että lapsia kiusataan, ja että kouluun pitäisi ottaa yhteyttä. On vanhempien tehtävä olla yhteydessä kouluun omien lastensa asioissa.


      • ?? ??? ???????
        pahalta tuntuu aina! kirjoitti:

        Harmi niille lapsille, jotka pakosti joutuvat osallistumaan moiseen.
        Meillä ei koskaan ei suvussa eikä ystäväpiirissä ole ketään jotka olisivat vajonneet noin alas. Eronneita on, mutta eivät he ole pakolla etsineet ikinä uutta ihmistä itselle ja lapselleen.
        Eipä ihme että lasten mielenterveysongelmat on lisääntyneet kun joutuvat elämään sekvasissa olosihteissa, eivät tiedä missä asuvat, ketä ja ovat unohtaneet perheen normaalin kokoonpanon.

        Säälin niitä lapsia jotka joutuvat kiusan kohteiksi pihalla ja koulussa, ja ovat itse niitä myös kiusaajia.
        Järkyttäviä juttuja täälläkin saa lukea, miten miehenl apset joutuvat kiusatuiksi ja haukutuiski. Saa ollan onnellinen, että omat lapset eivät ole siihen ikinä joutuneet.
        Tulee itku aina, kun kaupoissa näkee lapsia jotka joutuvat leikkimään onnellista, vaikka sisällä sydän huutaa, miksi minä??

        Oletko joku selvinnäkijä, kun kaupassa näet kuka on ydinperheen ja kuka uusperheen lapsi?
        Millä lailla se sitte näkyy, kun lapsi leikkii onnellista, en ymmärrä ollenkaan sun juttujasi?


    • Tässä vastaukset pohtimiisi asioihin:

      1.Onko siihen pakko osallistua kaikkien jotka eroaa?
      -Ei, jos äiti tai isä päättää elää loppu elämänsä sinkkuna

      2.Miten kerron lapsille että he saavat pian uudet vanhemmat isänj a äidin?
      -Et mitenkään. Sillä he eivät saa. Heillä on jo isä ja äiti. Mitä sitä aisaa muuttamaan rautalangalla

      3.Tuleekohan heille oikeita vanhempia tai mummoa ja vaaria ikävä?
      -Todennäköisesti. Mutta fiksut eronneet vanhemmat eivät anna oman kaunan tulla lasten ja heidän muun perheen väliin. Toisin sanoen, tapaamisetr saavat jatkua. Lapsella oikeus luoda toimivat ja lämpimät suhteet jatkossakin juurikin isään, äitiin, isovanhempiin.

      4.Minne lapset muuttaa jos heille tulee uudet vanhemmat, koti ja sukulaiset?
      -Yleisen käytännön mukaan lapsi jää asumaan äitinsä luokse (virallisesti siis kirjoilla äitinsä luona). Usein myös vanhemmat jakavat kasvatusvelvollisuuden 50-50. Täten lapsi siis puolet ajasta isänsä luona ja puolet äitinsä. On ihan äiditstä/isästä kiinni, miten he asumisensa järjestävät. Tämä ei siis tarkoita sitä, että lapsi joutuisi muuttamaan jonkun tuntemattoman luo.


      5. Pitääkö anoa että saa uudet jäsenet perheeseen?
      -Tätä en oikein ymmärrä. Mutta vastaan parhaanimukaan. Selkeästi sarkastisella mielellä kirjoitettu kysymys. Propsit siitä, joskus sarkasmi toimii, mutta tämän laskisin ehkä jo lipsuvan tyhmyyden puolelle. Ensiksi kysyisin kuka anoisi ja keneltä? Olet varmasti tietoinen parisuhteiden ja ihmissuhteiden muodostumisen luonteesta? Ethän sinäkään solmi uusia ystävyyssuhteita kiikuttamalla tuntemattomalle ihmiselle lappusta jossa kysellään henkilön perustiedot ja lupaa olla ystävä?

    • naurettava ajatus

      Ne uusikot jotka väittää ja nimittää itsensä toisten lasten äideiksi tai äitipuoleksi, heillä on mielenterveysongelmia.
      Kukaan ei oi alkaa kenenkäänl apselle uudkesi vanhemmaksi, ei kukaan. Se on sairasta kuvitelmaa ja lasta kiusaava ja alistavaa.

      Eri asia on jos lapsella ei ole vanhempia ja lapsi adoptoidaan, mutta kukaan ei voi puskata alkaa kenenkään lapsille äidiksi . Se on katekruutta ja kateellisuutta ja sairasta.
      Minä en tunne yhtään ihmistä onneksi joka on alkanut toisten lapsille äidiksi. En minäkään ole naapurin lasten äiti, eikä mun lapsilla ole kymmeniä äitiejä vain minä, ja se riittää meille.
      Ei ihme että lapsetkaan ei tiedä kuka on oikea vanhempi ja missä he asuvat, kun kaikki yritävät sekittaa lapsen pään.

      • hyi kauhiaa

        Ompa sulla ollut kamalat vanhemmat, kun antoivat sinut muiden kasvatettavaksi, ja et lapsena tiennyt kuka on sinun äiti ja isä.


      • Buahahahahahahahaaa

        oi
        kenenkäänl
        apselle
        uudkesi
        puskata
        katekruutta
        yritävät
        sekittaa


    • kauhea lapsuus joill

      En osaa muuta sanoa, kuin että lapset säälittää. Pienet ihmiset, jotka eivät voi valita vanhempiaan, eikä pitkään aikaan ilmaista tahtoaan mitä haluaa.
      Syyllistetään, syytetään, moititaan haukutaan... sitä se on eroperheenlapsella. Ihmisiä tulee ja menee hänen elämässään. eikä pieni lapsi kuulu mihinkään.
      Lapselle tulee tunne, että on ylimääräinen, syyllinen, heittopussi, mollamaija... ei mitään!

      On turha huutaa, lapsen parhaaksi, lapsen edun mukiasta. Jos tämä on lapsen etu, että lapsella ei ole enää turvallista lapsuutta, eikä tunne että häntä rakastetaan, niin uskon ettei lapsi olisi halunnut edes syntyäkään.

      Onneksi lapsesta tulee aikanaan aikuinen ja hänen vanhemmistaan vanhoja.. kyllä heidän opit on varmaan menneet peruille. Sitä saa mitä tilaa. Mitä muuta lapsi osaa kuin kohdella omia vanhempiaan ja vieraita ihmisiä samoin kuin oni tsekin kohtelua saanut. Se on täysin oikein, vanhempien parhaaksi.. hyi

      • Niin ja kenessä se vika on? Minkä takia nämä raukat lapset joutuvat tuollaiseen pyöritykseen? Eivät ainakaan omasta tahdostaan.

        Vanhemmat. Jos vanhemmat ottaisivta sen vastuun omista teoistaan ja mettisivät tarkkaan ratkaisevia päätöksiä koskien omaa elämäänsä ja lastensa elämää niin ehkä säästyttäisiin näiltä surullisiltakin tapauksilta.

        Mutta kun kykenemättömät ihmiset ja ihmiset, joiden kemiat ei kohtaa, kasvavat erikseen tai muuten vaan eivät välitä, tekevät lapsia ja eroavat niin sitten on taas eroperheen lapsia ja ihmiset pääsevät keskustelupalstoilla sitä surkuttelemaan ja muita syyttelemään. JEP. Sehän onkin se oikea toimintamalli ja ratkaisu tähän ongelmaan. JOS tiedät, että lapsi voi huonosti tai joutuu väärinkohdelluksi niin PYYDÄN tehkää jotain muuta kun avautukaa nettipalstoilla.

        Osottakaa että se huoli on aitoa, eikä vaan "minä olen parmepi ihminen koska sanon näin".. Ei. toimikaa myös niin.


      • kolmas tulee väliin
        melaina_kholee kirjoitti:

        Niin ja kenessä se vika on? Minkä takia nämä raukat lapset joutuvat tuollaiseen pyöritykseen? Eivät ainakaan omasta tahdostaan.

        Vanhemmat. Jos vanhemmat ottaisivta sen vastuun omista teoistaan ja mettisivät tarkkaan ratkaisevia päätöksiä koskien omaa elämäänsä ja lastensa elämää niin ehkä säästyttäisiin näiltä surullisiltakin tapauksilta.

        Mutta kun kykenemättömät ihmiset ja ihmiset, joiden kemiat ei kohtaa, kasvavat erikseen tai muuten vaan eivät välitä, tekevät lapsia ja eroavat niin sitten on taas eroperheen lapsia ja ihmiset pääsevät keskustelupalstoilla sitä surkuttelemaan ja muita syyttelemään. JEP. Sehän onkin se oikea toimintamalli ja ratkaisu tähän ongelmaan. JOS tiedät, että lapsi voi huonosti tai joutuu väärinkohdelluksi niin PYYDÄN tehkää jotain muuta kun avautukaa nettipalstoilla.

        Osottakaa että se huoli on aitoa, eikä vaan "minä olen parmepi ihminen koska sanon näin".. Ei. toimikaa myös niin.

        Useimmiten kun se kolmas tulee väliin. Se on myös ex vaimon ei oma tahto.


      • kolmas tulee väliin kirjoitti:

        Useimmiten kun se kolmas tulee väliin. Se on myös ex vaimon ei oma tahto.

        Jos kahden ihmisen parisuhde on kunnossa, siihen ei ulkopuoliset ihmiset pääse väliin. Joakinen ihminen parisuhteessakin tekee ne omat päätökset.

        Turha syytellä ketään ulkopuolisia jos oma suhde on siinä jamassa, että oma puoliso katselee vieraisiin pöytiin. Tai jos kyse on ollut muuten vaan rentusta äijästä niin kuka menee sellaisen aknssa mitään lapsia tekemään? Se on ihan omasta valinnasta kysymys.

        itsekin petettynä ja jätettynä naisena (toinen nainen) olen kokenut tämän "olmannen pyörän" vaikutukset omaan raunioituneeseen suhteeseen, mutta ei iki maailmassa tulisi mieleen syyttää jotain ulkopuolista henkilöä siitä, että minun ja entisen mieheni suhde voi huonosti. Ihan oli meidän omista balinnoista ja teoista kiinni.

        Tämänkin asian saimme onneksi aikoinaan keskusteltua läpi ja selvisi, että kumpikin oli tyytymättömiä silloiseen suhteeseen mutta kumpikaan ei vaan viitsinyt tehdä asialle mitään! eli ihan omaa tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä menni sekin suhde karille.

        Miettikääpäs ihmiset vähän sitä omaa vastuutakin parisuhteisiinne ja valintoihinne! Se on helppoa aina hakea vastausta ja syyllistä niistä muista, vaikka olisi syytä katsoa peiliin.


      • voi,voi

        Eihän kukaan voi valita vanhempiaan, sitä vaan synnytään johki perheeseen ja se joka synnyttää on äiti ja se siittäjä on isä ei heitä voi mitenkään valita.
        Sääli, että sua on syyllistetty ja moitittu, kaikki ei tee niin, sulla on ollut pas-ka vanhemmat.Sääli myös, et ei sua ole rakastettu ja elämäsi on ollut turvatonta.


      • olisit hoitanut suhd
        kolmas tulee väliin kirjoitti:

        Useimmiten kun se kolmas tulee väliin. Se on myös ex vaimon ei oma tahto.

        Mikset hoitanut parisuhdettasi ja rakkauttasi ja päästit kolmannen siihen väliin, oma moka, et miehesi otti sen" kolmannen"se oli ja on rakkaampi kun sinä.


      • olisit hoitanut suhd kirjoitti:

        Mikset hoitanut parisuhdettasi ja rakkauttasi ja päästit kolmannen siihen väliin, oma moka, et miehesi otti sen" kolmannen"se oli ja on rakkaampi kun sinä.

        Koska silloin kuvittelin, että kaikki on kunnossa. Vaikka jälkikäteen mietittynä ei ollut. Emme vaan syystä tai toisesta keskustelleet asiasta. Nyt tiedän paremmin, jatkossa tulen keskusteleaan ja olenkin keskustelut nykyisessä suhteessa. Sanotaanko näin.. ennaltaehkäisevästi.

        Jokaisella on tultava vaan vastaan se hetki, jolloin itse oppii vieheistään. Jos oppii. Minulle ja entiselle miehelleni se oli tuo meidän suhde. Emme osanneet ajoissa puuttua epäkohtiin.

        Ja tiedän, se oli mys omaa syytäni. Sitä en kiellä. Sen pystyn myöäntämään ja yhtälailla tuo entinen mies omn omat virheensä anteeksi pyytänyt. Joten ei mitään katleruutta tai epäselvyyttä jäänyt tuon suhteen jälkeen. Ja olen siitä ylpeä. Molemmista. En häpeä myöntää olleeni joskus väärässä. Tai tehteeni väärin. Pointti on siinä, miten noihin asioihin suhtautuu. Etenkin jatkossa.

        Ja tuo kolmas nainen. No. Se näytti olevan hetken huuma. Menneen talven lumia jo. Pari viikkoa kesti se onni. Miehellä nykyään tasapainoinen ja ainakin ulospäin onnellinen suhde erään naisen kanssa. Ja ottakaa huomioon, tuostakin kaikesta on jo aikaa.

        Samoin kuin itsellänikin. Uusi suhde, jossa ei ole tilaa edellisen suhteen ongelmille.


      • olisit hoitanut suhd
        melaina_kholee kirjoitti:

        Koska silloin kuvittelin, että kaikki on kunnossa. Vaikka jälkikäteen mietittynä ei ollut. Emme vaan syystä tai toisesta keskustelleet asiasta. Nyt tiedän paremmin, jatkossa tulen keskusteleaan ja olenkin keskustelut nykyisessä suhteessa. Sanotaanko näin.. ennaltaehkäisevästi.

        Jokaisella on tultava vaan vastaan se hetki, jolloin itse oppii vieheistään. Jos oppii. Minulle ja entiselle miehelleni se oli tuo meidän suhde. Emme osanneet ajoissa puuttua epäkohtiin.

        Ja tiedän, se oli mys omaa syytäni. Sitä en kiellä. Sen pystyn myöäntämään ja yhtälailla tuo entinen mies omn omat virheensä anteeksi pyytänyt. Joten ei mitään katleruutta tai epäselvyyttä jäänyt tuon suhteen jälkeen. Ja olen siitä ylpeä. Molemmista. En häpeä myöntää olleeni joskus väärässä. Tai tehteeni väärin. Pointti on siinä, miten noihin asioihin suhtautuu. Etenkin jatkossa.

        Ja tuo kolmas nainen. No. Se näytti olevan hetken huuma. Menneen talven lumia jo. Pari viikkoa kesti se onni. Miehellä nykyään tasapainoinen ja ainakin ulospäin onnellinen suhde erään naisen kanssa. Ja ottakaa huomioon, tuostakin kaikesta on jo aikaa.

        Samoin kuin itsellänikin. Uusi suhde, jossa ei ole tilaa edellisen suhteen ongelmille.

        Vastasit, vaikka tuo oli tarkoitettu lissulle,"kolmas tulee väliin", nuo nuolet tarkoittaa kuka kellekin kirjoittaa.


    • Jäjetöntä

      Todella surullista nähdä, kuinka kovasti nämä erot ja uudet suhteet ihmistä koettelevat.

      Sillä mikä se uusi yritys perhe-elämää on nimeltään ei pitäisi kaiken järjen mukaan olla merkitystä, mutta joallkin nimellä pitää kirjoittaa,
      Ja sehän iskee kipunoita näihin uusiin yrittäjiin, on niin sekaisaa kirjoittelua, kuinka meillä on ydinperhe siellä uusperheen sisällä.
      Se on uusperhe ei mikään selittely siihen auta, kun kerran ollaan jo aikaisemmin perheet perustettu, toinen perhe on aina uusperhe.

      Että pitäisi tätä täysin moraalitonta touhua vielä ruveta jotenkin ylistämään, Kiitos ei.
      Pyllyhaukkoja olette ja todalla järjettömiä, että niitä lapsia pitää pykätä jokaisen kanssa. Touhussanne ei ole järjen hiventäkään.
      Lapten hainkinta ei saa olla mikään miehen kiinnittäminen, sitominen. Valitettavan suein nainen uskoo pitävänsä miehen itsellään kun tekee tälle lapsen, vaikka valkka slaa jättämällä ehkäisyn pois.

      Eräskin nainen on jo kiinnityksiä kokeillut useaan kertaan, mutta kukaan ei ole jäänyt hänen kanssaan elämään.

      • "Lapten hainkinta ei saa olla mikään miehen kiinnittäminen, sitominen. Valitettavan suein nainen uskoo pitävänsä miehen itsellään kun tekee tälle lapsen, vaikka valkka slaa jättämällä ehkäisyn pois.

        Eräskin nainen on jo kiinnityksiä kokeillut useaan kertaan, mutta kukaan ei ole jäänyt hänen kanssaan elämään."

        Niin se on! Näitä naisia löytyy ja niin löytyy miehiäkin jotka ovat yhtä vastuuttomia. Mutta se ei katso ikää, yhteyskuntaluokkaa,sosiaalista roolia saati nettipalstojen lokerointia.

        sitten tulee näitä surullisia tapauksia ja uusperheitä.


      • hyvä!

        "Se on uusperhe ei mikään selittely siihen auta, kun kerran ollaan jo aikaisemmin perheet perustettu, toinen perhe on aina uusperhe. "

        Ensin väität, ettei uusperheitä ole olemassakaan. Ja sitten kirjoitat, että niitä on olemassa. No mutta hieno juttu, että viimein myönnät asian :)


      • xxxxx1

        "Että pitäisi tätä täysin moraalitonta touhua vielä ruveta jotenkin ylistämään, Kiitos ei. Pyllyhaukkoja olette ja todalla järjettömiä, että niitä lapsia pitää pykätä jokaisen kanssa. Touhussanne ei ole järjen hiventäkään. "

        Minä olen uusperheellinen, mutta minulla on lapsia tasan yhden miehen kanssa. Saman miehen, jonka tapasin parikymppisenä, ja jonka kanssa olen ollut avioliitossa jo vuosia.
        Miehelläni on edellisestä avoliitostaan yksi lapsi. Kyseinen avoliitto kesti pari vuotta, kunnes mieheni ex-avopuoliso jäi kiinni pettämisestä perheellisen miehen kanssa. Mieheni ei halunnut sellaista enää katsella ja muutti pois. Lapsi on meillä vuoroviikoin, on ollut aina.

        Mieheni exä on kai sitten tuollainen "pyllyhaukka"...? Hänellä on lapsia kolmelle eri miehelle, ja kaikki kolme miestä ovat jo ex-miehiä. Nyt hän on jo uuden miehen kanssa, ja on astumassa avioliiton auvoisaan satamaan kyseisen miehen kanssa, jolla on muuten itselläänkin ennestään lapsia. Olemme aika varmoja, että aikovat tehdä yhteisen lapsen. Sitten mieheni exällä on lapsia neljälle eri miehelle. Se jää nähtäväksi...Tähän mennessä hän ei ole saanut miehiä "kiinnitettyä", ehkä nyt sitten onnistaa.


      • nuihfuhfuhfu
        xxxxx1 kirjoitti:

        "Että pitäisi tätä täysin moraalitonta touhua vielä ruveta jotenkin ylistämään, Kiitos ei. Pyllyhaukkoja olette ja todalla järjettömiä, että niitä lapsia pitää pykätä jokaisen kanssa. Touhussanne ei ole järjen hiventäkään. "

        Minä olen uusperheellinen, mutta minulla on lapsia tasan yhden miehen kanssa. Saman miehen, jonka tapasin parikymppisenä, ja jonka kanssa olen ollut avioliitossa jo vuosia.
        Miehelläni on edellisestä avoliitostaan yksi lapsi. Kyseinen avoliitto kesti pari vuotta, kunnes mieheni ex-avopuoliso jäi kiinni pettämisestä perheellisen miehen kanssa. Mieheni ei halunnut sellaista enää katsella ja muutti pois. Lapsi on meillä vuoroviikoin, on ollut aina.

        Mieheni exä on kai sitten tuollainen "pyllyhaukka"...? Hänellä on lapsia kolmelle eri miehelle, ja kaikki kolme miestä ovat jo ex-miehiä. Nyt hän on jo uuden miehen kanssa, ja on astumassa avioliiton auvoisaan satamaan kyseisen miehen kanssa, jolla on muuten itselläänkin ennestään lapsia. Olemme aika varmoja, että aikovat tehdä yhteisen lapsen. Sitten mieheni exällä on lapsia neljälle eri miehelle. Se jää nähtäväksi...Tähän mennessä hän ei ole saanut miehiä "kiinnitettyä", ehkä nyt sitten onnistaa.

        Mun työkaveri taitaa olla juuri tuollainen pyllyhaukka myös lajiltaan...En ole edes ihan varma että kuinka monelle miehelle sillä naisella on lapsia, ainakin kolmelle, mutta voi olla useammallekkin. Emme siis ole työajan ulkopuolella tekemisissä, vain töissä. Naisen lapsia pörrää välillä työpaikalla, hakemassa avaimia tai rahaa äidiltään tai jotain muuta vastaavaa, ja aikamoinen liuta niitä on. Tällä hetkellä naisella ei käsittääkseni ole miesystävää, eipä ole hänelläkään lasten tekeminen saanut miehiä koukkuun, ilmeisesti päinvastoin...
        Onkohan se sitten niin, että eronneet naiset ovat sellaisia pyllyhaukkoja? En tunne muita eronneita naisia kuin vain tämän yhden, en osaa sanoa, liekö kuinka yleistä. Itse olen edelleen yhdessä lapseni isän kanssa, yhteinen lapsemme on perheen ainoa lapsi. Kasvoin isän ja äitipuolen kanssa, äitini kuoli kun olin vauva, muita sisaruksia minulla ei ole.


    • aivan ihnaa!

      Ei ole muita kuin ydinperhe. Kaikkea voi kuvitella ja antaa lapsen pakosti ymmrätää että niinhän se on, mutta oikeesti ei ole kuin yksiperhe. Kurjaa jos lapset saavat mallin, että isä voi hylätä hänet koska vaan tehdä uusia lapsia hänen tilalleen, muuttaa pois ja unohtaa!! Lapsenk annatalta kauheaa.

      Meillä ainakin lapsille on annettu malli, että perheitä ei ole kuin yksi, vanhempia ei ole kuin yksi, jos erotaan tialle ei tule ketään uutta. Lapsia voi tehdä uusia, mutta isää ei eikä äitiä tule.

      Lastgen ei tarvi mennä isän metkujen sekaan, ei nähdä uusia sutturoita eikä elää niissä kurjissa oloissa. Meillä lapset ovat olleet vain omassa kodissaan, eikä edes halunneet nähdä isän sutturoita. Onneksi ovat fiksuja.
      Mihin me olisimme tarvinneet niitä miehen sutturoita? En ole tähän päivään mennessä saanut siihen vastausta.

      Kun preheenrikkoja rikkoi kotimme, niin olisiko se pitänyt minun ja lasten hyväksyä? No ei ole, normaalit ihmiset eivät hyväksy.
      Lapsetkin ovat tosella onnellisa, ja usein nauramme kun kuvittelemme millainen kääkkä on pystynyt perheemme rikkomaaan ja isän unohtamaan ja hylkäämääno mat lapset! Surullista kyllä, mieshän eniten menetti, meidät, koko suuren suvun, ja isyyden. Mutta mitä moista suremaan,m nythän hänen pitäisi olla se onnellinen... kun lapseton kääkkä hajoitti perhemme... mutta atuuhan tota.
      Mikä onkaan ihanampaa kuin oma perhe, vaikka mies puuttuu, niin tilaa ei ole huonolle isälle joka omansa hylkäsi. Säälittävää kyllä, mutta ihana olla lasten ja lastenlasten kanssa jotka rakastaa äitiä ja mummia!

      • Tuo nyt on käynyt moneen otteeseen selväksi, ja käytännössä todettu vääräksi, että ei ole olemassa muita perhemuotoja kuin ydinperhe.

        Miksi kisata tuulimyllyjä vastaan? Tottakai voit itse kuvitella miten haluat ja pitää omat mielipiteesi, se ei ole väärin.

        Mutta voisit lopettaa jo lausumasta omia näkemyksiäsi faktoina. Se kun ei aja kenekkään tarkoituksia saati vie keskustelua suuntaan tai toiseen.

        Jokaisella erolla on omat syynsä, jokaisella ihmisellä omat motiivinsa, jokainen suhde ja perhe on omanlaisensa. Ei voi kenenkään omakohtaisia kokemuksia yleistää koskemaan kaikkia maailman ihmisiä. Se ei vaan toimi niin. Olisi aika kurjaa elää maialmassa, jossa kaikki vastaantulijat olisivat kopioita omasta itsestä.

        Hulluksihan siinä tulisi.


      • Jing ja jang sekaisi

        """Lapsia voi tehdä uusia, mutta isää ei eikä äitiä tule""" Tässäkin olet väärässä. Jos tehdään "uusia" lapsia, niin tulee "uusia" isiä ja äitejäkin.
        Olen kanssasi kyllä eri mieltä siitä "uusia lapsia" asiasta, koska yksikään uusi lapsi ei korvaa toista lasta. Jokainen lapsi on korvaamaton oma yksilönsä.


    • Perheellinen

      Ihmettelen vain miksi se on jollekin niin kova paikka, jos muu kuin ydinperhe kutsuu itseään perheeksi. Pitäisikö meidän eronneiden ja uudestaan avo-/avioliittoon astuneiden sanoa lapsillemme että teillä ei ole enää perhettä? Ja turha väittää, etteikö eronnut saisi enää rakastua ja tulla rakastetuksi, varsinkin jos ensimmäinen liitto on ollut jotain ihan muuta.
      Viisi vuotias tyttärenikin vain totesi : no meidän kotiperheeseen kuuluu nämä ja nämä ja koko perheeseen nämä ja nämä. Ei sen ihmeempää. Kotiperhe ja koko meidän perhe. Ja hymyili. Eikä aivan varmasti salaa sydän vuotanut verta ja kyyneliä tämän sanoessaan.
      Että ei olla mikään ydinperhe, mutta ollaanpa perhe kuitenkin :)

      • onnen ydin perhe

        On se lapsillekin kova paikka ketkä joutuvat moiseen pyörityksiin. Ei kaikki halua isän naikkosia elämään ja lukeutumaan omaan perheeseen. Ei täysin vieras ihminen voi olla lapsen ja miehen ex vaimon perheenjäsen, ei mitenkään, muutenkuin naikkosen omasa mielessä.
        Meilläkään ei koskaan ole moisin naikkosia näkynyt... ei ole lapset nähneet enkä minä. Ei ole meidän perheessä ollu vieraita naikkosia.. enkä usko että kaikki edes sitä haluaakaan, että täysin vieras ihmienn tulisi omaan kotiin haukkumaan. Ei meillä koskaan ole toimittu noin, eikä toimita.


      • Perheellinen
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        On se lapsillekin kova paikka ketkä joutuvat moiseen pyörityksiin. Ei kaikki halua isän naikkosia elämään ja lukeutumaan omaan perheeseen. Ei täysin vieras ihminen voi olla lapsen ja miehen ex vaimon perheenjäsen, ei mitenkään, muutenkuin naikkosen omasa mielessä.
        Meilläkään ei koskaan ole moisin naikkosia näkynyt... ei ole lapset nähneet enkä minä. Ei ole meidän perheessä ollu vieraita naikkosia.. enkä usko että kaikki edes sitä haluaakaan, että täysin vieras ihmienn tulisi omaan kotiin haukkumaan. Ei meillä koskaan ole toimittu noin, eikä toimita.

        Tuskin kukaan nyt kuvitteleekaan kuuluvansa ex-vaimon perheeseen :D En minä ainakaan, enkä itsekään haluaisi ex-mieheni uuden naisen minulle mitään äitienpäiväkortteja lähettelevän vaikka eipä häntä vastaankaan mitään ole. Enkä oikeastaan koe kuuluvani myöskään sen erityisemmin mieheni lasten perheeseen, koska ovat täällä vain joka toinen viikonloppu. Heidän perheeseensä kuuluvat äiti ja isä, ihan niinkuin ennenkin. Vaikka eri osoitteessa asuvatkin.


      • Perheellinen
        Perheellinen kirjoitti:

        Tuskin kukaan nyt kuvitteleekaan kuuluvansa ex-vaimon perheeseen :D En minä ainakaan, enkä itsekään haluaisi ex-mieheni uuden naisen minulle mitään äitienpäiväkortteja lähettelevän vaikka eipä häntä vastaankaan mitään ole. Enkä oikeastaan koe kuuluvani myöskään sen erityisemmin mieheni lasten perheeseen, koska ovat täällä vain joka toinen viikonloppu. Heidän perheeseensä kuuluvat äiti ja isä, ihan niinkuin ennenkin. Vaikka eri osoitteessa asuvatkin.

        ..Selvennän vielä vähän ; eli, en tyrkytä mieheni lapsille itseäni osana heidän perhettään. Mutta toki jos he pitävät minua osana perhettään niin en pistä vastaankaan.


      • Voi kiesus taas sua
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        On se lapsillekin kova paikka ketkä joutuvat moiseen pyörityksiin. Ei kaikki halua isän naikkosia elämään ja lukeutumaan omaan perheeseen. Ei täysin vieras ihminen voi olla lapsen ja miehen ex vaimon perheenjäsen, ei mitenkään, muutenkuin naikkosen omasa mielessä.
        Meilläkään ei koskaan ole moisin naikkosia näkynyt... ei ole lapset nähneet enkä minä. Ei ole meidän perheessä ollu vieraita naikkosia.. enkä usko että kaikki edes sitä haluaakaan, että täysin vieras ihmienn tulisi omaan kotiin haukkumaan. Ei meillä koskaan ole toimittu noin, eikä toimita.

        Mitä v i t t u a!!!!
        """ Ei täysin vieras ihminen voi olla lapsen ja miehen ex vaimon perheenjäsen"""" Isän uusi puoliso ON miehensä lasten perheenjäsen, mutta KUKAAN ei IKINÄ edes ajattele olevansa sen miehensä exän perheenjäsen, ex ei kuulu perheeseen. Yritä nyt s a a t a n a n ääliö ymmärtää edes perusasioita. Miten kukaan voikaan olla noin tyhmä kuin sinä?


      • onnen ydin perhe
        Perheellinen kirjoitti:

        ..Selvennän vielä vähän ; eli, en tyrkytä mieheni lapsille itseäni osana heidän perhettään. Mutta toki jos he pitävät minua osana perhettään niin en pistä vastaankaan.

        Kauheeta! Onneksi ei meillä tukaan toimi tuolla tavoin. Minun ja ex miehen lapet ovat meidän yhteiset, ei kukaan ulkopuolinen miehen naikkoset, i voi olla heidän kanssaan tekemisissä ikinä ei koskaan, eikä ole ollutkaan, siitä mies on pitänyt hyvin kiinni, että pitää naikkoset poissa meidän elämästä.

        Kyllä minä tuntisin oelvani tosi huono äiti, jos meidän yhteiset lapset olisivat nähneet tai puhuisivat isän naikkkosille, tai mies toisi heidät mielle sotkemaan ja haukkumaan! Miksi sellaista pitäisi sietää?
        Me ei olla koskaan nähty eikä edes haluta nähdä. Kun suttura rikkoi perheemme niin miski sellainen otus pitäisi hyväksyä perheeseemme? No ei mitenkään ei ainakaan meillä. Oli kuin isä jos hylkää ja vaihtaa lapsensa vieraisiin sutturoihin, niin ei sitä pidä hyväksyä.
        Olisimme varmasti tosi onnettomia, jos mies olisi tuonut pakolla naikkosest meille ja päästänyt heidät haukkumaan ja kiusaamaan lapsiamme. Meillä se ei käynyt koskaan.
        Nyt ovat maailman parhaita lapsia, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti kun suojasin heitä perheenrikkojilta. Tekisin sen uudelleenkin, niin onnellisia ovat lapset ja heidän lapset. Meillä ei suvatita kieroilua, eikä hylkäyksiä eikä niiden aiheuttajien tulemista perheeseemme ja sukuumme. Ei ikinä.

        Onneksi mies kärsii nyt kun kukaan ei hänestä välitä... hahaaa.. isänpäiväkin on surkea hänelle.. ei kukaan muista hylkääjä isää.. ei kukaan. Olen onneen äiti ja lapset ovat onnen lapsia.


      • Perheellinen
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Kauheeta! Onneksi ei meillä tukaan toimi tuolla tavoin. Minun ja ex miehen lapet ovat meidän yhteiset, ei kukaan ulkopuolinen miehen naikkoset, i voi olla heidän kanssaan tekemisissä ikinä ei koskaan, eikä ole ollutkaan, siitä mies on pitänyt hyvin kiinni, että pitää naikkoset poissa meidän elämästä.

        Kyllä minä tuntisin oelvani tosi huono äiti, jos meidän yhteiset lapset olisivat nähneet tai puhuisivat isän naikkkosille, tai mies toisi heidät mielle sotkemaan ja haukkumaan! Miksi sellaista pitäisi sietää?
        Me ei olla koskaan nähty eikä edes haluta nähdä. Kun suttura rikkoi perheemme niin miski sellainen otus pitäisi hyväksyä perheeseemme? No ei mitenkään ei ainakaan meillä. Oli kuin isä jos hylkää ja vaihtaa lapsensa vieraisiin sutturoihin, niin ei sitä pidä hyväksyä.
        Olisimme varmasti tosi onnettomia, jos mies olisi tuonut pakolla naikkosest meille ja päästänyt heidät haukkumaan ja kiusaamaan lapsiamme. Meillä se ei käynyt koskaan.
        Nyt ovat maailman parhaita lapsia, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti kun suojasin heitä perheenrikkojilta. Tekisin sen uudelleenkin, niin onnellisia ovat lapset ja heidän lapset. Meillä ei suvatita kieroilua, eikä hylkäyksiä eikä niiden aiheuttajien tulemista perheeseemme ja sukuumme. Ei ikinä.

        Onneksi mies kärsii nyt kun kukaan ei hänestä välitä... hahaaa.. isänpäiväkin on surkea hänelle.. ei kukaan muista hylkääjä isää.. ei kukaan. Olen onneen äiti ja lapset ovat onnen lapsia.

        Ihmettelen kyllä miksi kirjoitat nimimerkillä onnen YDIN perhe, jos lasten isä tosiaan on niiden "sutturoiden" matkaan lähtenyt? Mutta harmihan se on, että teillä on noin onneton tilanne, etteivät lapset isäänsä saa tuntea.


      • onnen ydin perhe
        Perheellinen kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä miksi kirjoitat nimimerkillä onnen YDIN perhe, jos lasten isä tosiaan on niiden "sutturoiden" matkaan lähtenyt? Mutta harmihan se on, että teillä on noin onneton tilanne, etteivät lapset isäänsä saa tuntea.

        Aivan näin meistäkin tuntui aikanaan, mutta se tunne on mennyt ohi onneksi, ja hauska tietää että mies kärsii nyt.

        Mutta ei se mies siitä perheestä ainoastaan tee ydin perhettä, ydin perhe on myös yhden vanhemman perhe.
        Älä suotta sinä harmittele, meitä ei enää harmita, pääasia on ettei mies ole kuskannut sutturoita ikinä meille, emmehän mekään mene sutturoita sinne katsomaan, miksi menisimme meille täysin vierasta ja ulkopuolista ihmisetä. Meidän lapset ova niin arvokkaita, että suturat eivät ole koskaan päässeet pilaamaan eikä haukkumaan heitä.


      • Perheellinen
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Aivan näin meistäkin tuntui aikanaan, mutta se tunne on mennyt ohi onneksi, ja hauska tietää että mies kärsii nyt.

        Mutta ei se mies siitä perheestä ainoastaan tee ydin perhettä, ydin perhe on myös yhden vanhemman perhe.
        Älä suotta sinä harmittele, meitä ei enää harmita, pääasia on ettei mies ole kuskannut sutturoita ikinä meille, emmehän mekään mene sutturoita sinne katsomaan, miksi menisimme meille täysin vierasta ja ulkopuolista ihmisetä. Meidän lapset ova niin arvokkaita, että suturat eivät ole koskaan päässeet pilaamaan eikä haukkumaan heitä.

        Hienoa että olette tekin oman perhemuotonne löytäneet. Itse tosin pidän lapsiani niin arvokkaina että en katkeruuttani kieltäisi lapsilta isäänsä. Mutta en toki tiedä millaisia narsistisia lastenvihaajia nämä monet ex-miehesi sutturat ovat ja tietty jos niitä siellä isän luona pyörii useita (kuten täällä aina kirjoitat monikossa) niin onhan sekin lapselle jo hieman hämmentävää.


      • vastaa!
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Kauheeta! Onneksi ei meillä tukaan toimi tuolla tavoin. Minun ja ex miehen lapet ovat meidän yhteiset, ei kukaan ulkopuolinen miehen naikkoset, i voi olla heidän kanssaan tekemisissä ikinä ei koskaan, eikä ole ollutkaan, siitä mies on pitänyt hyvin kiinni, että pitää naikkoset poissa meidän elämästä.

        Kyllä minä tuntisin oelvani tosi huono äiti, jos meidän yhteiset lapset olisivat nähneet tai puhuisivat isän naikkkosille, tai mies toisi heidät mielle sotkemaan ja haukkumaan! Miksi sellaista pitäisi sietää?
        Me ei olla koskaan nähty eikä edes haluta nähdä. Kun suttura rikkoi perheemme niin miski sellainen otus pitäisi hyväksyä perheeseemme? No ei mitenkään ei ainakaan meillä. Oli kuin isä jos hylkää ja vaihtaa lapsensa vieraisiin sutturoihin, niin ei sitä pidä hyväksyä.
        Olisimme varmasti tosi onnettomia, jos mies olisi tuonut pakolla naikkosest meille ja päästänyt heidät haukkumaan ja kiusaamaan lapsiamme. Meillä se ei käynyt koskaan.
        Nyt ovat maailman parhaita lapsia, ja sanovatkin että olen maailman paras äiti kun suojasin heitä perheenrikkojilta. Tekisin sen uudelleenkin, niin onnellisia ovat lapset ja heidän lapset. Meillä ei suvatita kieroilua, eikä hylkäyksiä eikä niiden aiheuttajien tulemista perheeseemme ja sukuumme. Ei ikinä.

        Onneksi mies kärsii nyt kun kukaan ei hänestä välitä... hahaaa.. isänpäiväkin on surkea hänelle.. ei kukaan muista hylkääjä isää.. ei kukaan. Olen onneen äiti ja lapset ovat onnen lapsia.

        Käytitkö taas copy-pastea?


      • minä,sinä,hän,me,te
        Perheellinen kirjoitti:

        Hienoa että olette tekin oman perhemuotonne löytäneet. Itse tosin pidän lapsiani niin arvokkaina että en katkeruuttani kieltäisi lapsilta isäänsä. Mutta en toki tiedä millaisia narsistisia lastenvihaajia nämä monet ex-miehesi sutturat ovat ja tietty jos niitä siellä isän luona pyörii useita (kuten täällä aina kirjoitat monikossa) niin onhan sekin lapselle jo hieman hämmentävää.

        Pas-kan marjat, ei siellä ole, kun yksi nainen ollut kokoajan.
        Lissulla on tuo äidinkieliopinnot jotenkin hukassa, häneltä menee aina nuo yksiköt ja monikot sekaisin, itseäänkin hän puhuttelee me muodossa, ja exänsä nainen on te muodossa.


      • onnen ydin perhe
        Perheellinen kirjoitti:

        Hienoa että olette tekin oman perhemuotonne löytäneet. Itse tosin pidän lapsiani niin arvokkaina että en katkeruuttani kieltäisi lapsilta isäänsä. Mutta en toki tiedä millaisia narsistisia lastenvihaajia nämä monet ex-miehesi sutturat ovat ja tietty jos niitä siellä isän luona pyörii useita (kuten täällä aina kirjoitat monikossa) niin onhan sekin lapselle jo hieman hämmentävää.

        No en minäkään! Lapset ovat saaneet tavata isää mielin määrin, myös toiste päin, mutta kielto onkin koskenut miehen sutturoita! Sutturoilla ei ole koskaan ollut asiaa melle, eikä lasten lähelle. Siinä kultapieni on ero.
        Mies on ihan itse uskonut sutturoiden sanaa ja peloissaan jättänyt lapset minun rakkaan äidin vastuulle, kun pelkäsi että suttura jättää eikä ole siivoojaa ja lohduttajaa. Näin meillä kävi. Isää ne ole koskaan kieltänyt, miksi olisin, emmehänme ole eronneet vaan perheenrikkoja hajoitti perheemme. Siinäkin on ero.
        Aikuiset lapseni kyllä ovat aikuiena tehneet omat päätelmät, ja ovat samaa mieltä että preheenrikkoja ei kuulu eheidän elämäänsä. Toki isä on osä paperilla ainakin, mutta viers mieshän tuo on ollut, ja se on kyllä miehen oma vika, ei lasten eikä minun.

        Ei ole pääsy kielletty lappua ollut hänelle milloinkaan oven edessä, mutta sutturat on ehodotn ei, heitä emme halua kotiimme eikä elämäämme enmpää sotkemaan.

        Koitahna nyt sisäistää se asia, ettei tarvi joka kerta erikseen kertoa.

        Isää ei saa uutta mutta lapsia saa. Onneksi ex mies ei ole saanut niitäkään, olisivat isättömiä jo hekin.


      • Perheellinen
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No en minäkään! Lapset ovat saaneet tavata isää mielin määrin, myös toiste päin, mutta kielto onkin koskenut miehen sutturoita! Sutturoilla ei ole koskaan ollut asiaa melle, eikä lasten lähelle. Siinä kultapieni on ero.
        Mies on ihan itse uskonut sutturoiden sanaa ja peloissaan jättänyt lapset minun rakkaan äidin vastuulle, kun pelkäsi että suttura jättää eikä ole siivoojaa ja lohduttajaa. Näin meillä kävi. Isää ne ole koskaan kieltänyt, miksi olisin, emmehänme ole eronneet vaan perheenrikkoja hajoitti perheemme. Siinäkin on ero.
        Aikuiset lapseni kyllä ovat aikuiena tehneet omat päätelmät, ja ovat samaa mieltä että preheenrikkoja ei kuulu eheidän elämäänsä. Toki isä on osä paperilla ainakin, mutta viers mieshän tuo on ollut, ja se on kyllä miehen oma vika, ei lasten eikä minun.

        Ei ole pääsy kielletty lappua ollut hänelle milloinkaan oven edessä, mutta sutturat on ehodotn ei, heitä emme halua kotiimme eikä elämäämme enmpää sotkemaan.

        Koitahna nyt sisäistää se asia, ettei tarvi joka kerta erikseen kertoa.

        Isää ei saa uutta mutta lapsia saa. Onneksi ex mies ei ole saanut niitäkään, olisivat isättömiä jo hekin.

        Aaaa, olen siis käsittänyt väärin. Hankala sisäistää tekstiäsi, kun siinä on välillä niin paljon kirjoitusvirheitä että joutuu arvailemaan.
        Mutta tosiaan, en itsekään kyllä mieheni ex-vaimon kotiin menisi kutsumatta, se on hänen ja lastensa koti. Mutta kyllä lapset ovat meillä käyneet, ihan minunkin läsnä ollessani. Mieheni tosin on eronnut ex-vaimostaan ennen minua, ehkä tämän takia en olekaan lasten äidin silmissä suttura ja perheenrikkoja jonka luokse lapsia ei voi päästää.
        En tosin itse näkisi kovin luontevana ratkaisuna että mieheni kävisi joka toinen viikonloppu (kuten tapaamissopimuksessa lukee) exänsä luona lapsia tapaamassa, enhän itsekään ottaisi omaa ex-miestäni tänne pyörimään pariksi päiväksi :D
        Mutta teillä on mennyt noin silloin aikanaan, meillä toisin. Ei kai sitä kukaan ulkopuolinen voikaan tulla määräilemään kuinka nämä asiat eroperheissä hoidetaan.


      • onnen ydinperhe
        Perheellinen kirjoitti:

        Aaaa, olen siis käsittänyt väärin. Hankala sisäistää tekstiäsi, kun siinä on välillä niin paljon kirjoitusvirheitä että joutuu arvailemaan.
        Mutta tosiaan, en itsekään kyllä mieheni ex-vaimon kotiin menisi kutsumatta, se on hänen ja lastensa koti. Mutta kyllä lapset ovat meillä käyneet, ihan minunkin läsnä ollessani. Mieheni tosin on eronnut ex-vaimostaan ennen minua, ehkä tämän takia en olekaan lasten äidin silmissä suttura ja perheenrikkoja jonka luokse lapsia ei voi päästää.
        En tosin itse näkisi kovin luontevana ratkaisuna että mieheni kävisi joka toinen viikonloppu (kuten tapaamissopimuksessa lukee) exänsä luona lapsia tapaamassa, enhän itsekään ottaisi omaa ex-miestäni tänne pyörimään pariksi päiväksi :D
        Mutta teillä on mennyt noin silloin aikanaan, meillä toisin. Ei kai sitä kukaan ulkopuolinen voikaan tulla määräilemään kuinka nämä asiat eroperheissä hoidetaan.

        No voi jurkra sentään et chirtheitä tlulee.... se onkin hyvä syy kaikkeen...

        Harmi että teillä on niin, mutta meillä taas toisin. Meille ei ex isän naikoset tule, eikä me mennä sinne stiä katsomaan. Miksi menisimme perheenrikkojaa puhuttamaan? Hyi..
        En ole opettanut lapsilleni että perheen voi hajoittaa, ja omat lapet hylätä milloin vaan, se on meistä väärin erittäin alhaista, siksi en hyväksy että perheenrikkojat tulisivat meille tai haluaisivat olla sydänystäviämme... ehei, siihen emme lasten kanssa ikinä suostuneet, no ei mies heitä meille uskalla tuodakaan eikä edes halua meille lisää ongelmia ja suojelee hänkin omia lapsiaan.

        Mutta onneksi mies kärsii nyt eniten, ei me.. rakkaus on sokea, emme nähneet millainen olento se mies oikein on... emme olisi koskaan varmaan osanneetkaan lähteä itse, onneksi kelpasi moinen otus jollekin, no sutturoitahan nyt aina löytyy, mutta meitä ei ole enempää kuin me!! Siitä mies onkin katkera ja sutturat, siksi ei haukkuu varmaan meitä, kun on niin katkera.


      • mikse eroa?
        onnen ydinperhe kirjoitti:

        No voi jurkra sentään et chirtheitä tlulee.... se onkin hyvä syy kaikkeen...

        Harmi että teillä on niin, mutta meillä taas toisin. Meille ei ex isän naikoset tule, eikä me mennä sinne stiä katsomaan. Miksi menisimme perheenrikkojaa puhuttamaan? Hyi..
        En ole opettanut lapsilleni että perheen voi hajoittaa, ja omat lapet hylätä milloin vaan, se on meistä väärin erittäin alhaista, siksi en hyväksy että perheenrikkojat tulisivat meille tai haluaisivat olla sydänystäviämme... ehei, siihen emme lasten kanssa ikinä suostuneet, no ei mies heitä meille uskalla tuodakaan eikä edes halua meille lisää ongelmia ja suojelee hänkin omia lapsiaan.

        Mutta onneksi mies kärsii nyt eniten, ei me.. rakkaus on sokea, emme nähneet millainen olento se mies oikein on... emme olisi koskaan varmaan osanneetkaan lähteä itse, onneksi kelpasi moinen otus jollekin, no sutturoitahan nyt aina löytyy, mutta meitä ei ole enempää kuin me!! Siitä mies onkin katkera ja sutturat, siksi ei haukkuu varmaan meitä, kun on niin katkera.

        Mitä?? oliko lapset sulla jo ennen, kun tuon miehesi tapasit, kun sanot "emme nähneet millainen olento se mies oikeen on" olitko eronnut lastesi isästä ja tää mies oli sun lapsille isäpuoli??
        Asuuko se miehesi kuinka monen naisen kanssa??
        Miksi et sitte hae sitä eroa siitä miehestäsi, kun tuolla kerroit ,että ette ole eronneet vaan tää mies vaan jätti sinut ja lähti.
        On teillä aikas moinen kuvio menossa en kyllä jaksais tuolaista.


      • ohhoh?
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No en minäkään! Lapset ovat saaneet tavata isää mielin määrin, myös toiste päin, mutta kielto onkin koskenut miehen sutturoita! Sutturoilla ei ole koskaan ollut asiaa melle, eikä lasten lähelle. Siinä kultapieni on ero.
        Mies on ihan itse uskonut sutturoiden sanaa ja peloissaan jättänyt lapset minun rakkaan äidin vastuulle, kun pelkäsi että suttura jättää eikä ole siivoojaa ja lohduttajaa. Näin meillä kävi. Isää ne ole koskaan kieltänyt, miksi olisin, emmehänme ole eronneet vaan perheenrikkoja hajoitti perheemme. Siinäkin on ero.
        Aikuiset lapseni kyllä ovat aikuiena tehneet omat päätelmät, ja ovat samaa mieltä että preheenrikkoja ei kuulu eheidän elämäänsä. Toki isä on osä paperilla ainakin, mutta viers mieshän tuo on ollut, ja se on kyllä miehen oma vika, ei lasten eikä minun.

        Ei ole pääsy kielletty lappua ollut hänelle milloinkaan oven edessä, mutta sutturat on ehodotn ei, heitä emme halua kotiimme eikä elämäämme enmpää sotkemaan.

        Koitahna nyt sisäistää se asia, ettei tarvi joka kerta erikseen kertoa.

        Isää ei saa uutta mutta lapsia saa. Onneksi ex mies ei ole saanut niitäkään, olisivat isättömiä jo hekin.

        ÖÖö mitä, et ole eronnut ja äitisi on hoitanut lapsesi? Mitä sinä sitte teit tai teet, annas, kun arvaan repostelet täällä asioitasi ja istut päivät pitkät koneen ääressä ja juopottelet ja äitisi on hoitanut lapsesi aikuisiksi häpeä ihminen.


      • YdinPerheellinen äit
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Aivan näin meistäkin tuntui aikanaan, mutta se tunne on mennyt ohi onneksi, ja hauska tietää että mies kärsii nyt.

        Mutta ei se mies siitä perheestä ainoastaan tee ydin perhettä, ydin perhe on myös yhden vanhemman perhe.
        Älä suotta sinä harmittele, meitä ei enää harmita, pääasia on ettei mies ole kuskannut sutturoita ikinä meille, emmehän mekään mene sutturoita sinne katsomaan, miksi menisimme meille täysin vierasta ja ulkopuolista ihmisetä. Meidän lapset ova niin arvokkaita, että suturat eivät ole koskaan päässeet pilaamaan eikä haukkumaan heitä.

        Ja minun perheeseeni kuuluu minä ja lapseni, mieheni ja hänen edellisen liiton lapset. Yämä on meidän YDINperhe.


      • suttura eti kuulu me
        YdinPerheellinen äit kirjoitti:

        Ja minun perheeseeni kuuluu minä ja lapseni, mieheni ja hänen edellisen liiton lapset. Yämä on meidän YDINperhe.

        Minun perheeseeni kuuluu lapseni ja lastenlapseni
        Mutta siihen ei kuulu ex mies eikä hänen sutturat.

        Emmekä me halua kuulua hänen eloonsa mitenkään eikä varsinkaanl apset, täysin vieraan ihmisen eloon hyi. Perheenrikkoja eikuulu meidän elämään mitenkään vaikka kuinka anelisi, niin ei.

        Meidn ydin perhe on minä, lapset ja lastenlapset myös heidän puolisot ovat osa perheeettämme niinkuin appiukko ja anoppi ja kaikko koko suku, mutta mies ei kuulu meidän perheeseen eikä sen sutturat yksikään ei kuulu emme halua edes kuulla mainintaa ikinä siitä, joulukin menisi pilalle jos suttura meille tulisi. ei tule.


      • ihan juuri näin
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No en minäkään! Lapset ovat saaneet tavata isää mielin määrin, myös toiste päin, mutta kielto onkin koskenut miehen sutturoita! Sutturoilla ei ole koskaan ollut asiaa melle, eikä lasten lähelle. Siinä kultapieni on ero.
        Mies on ihan itse uskonut sutturoiden sanaa ja peloissaan jättänyt lapset minun rakkaan äidin vastuulle, kun pelkäsi että suttura jättää eikä ole siivoojaa ja lohduttajaa. Näin meillä kävi. Isää ne ole koskaan kieltänyt, miksi olisin, emmehänme ole eronneet vaan perheenrikkoja hajoitti perheemme. Siinäkin on ero.
        Aikuiset lapseni kyllä ovat aikuiena tehneet omat päätelmät, ja ovat samaa mieltä että preheenrikkoja ei kuulu eheidän elämäänsä. Toki isä on osä paperilla ainakin, mutta viers mieshän tuo on ollut, ja se on kyllä miehen oma vika, ei lasten eikä minun.

        Ei ole pääsy kielletty lappua ollut hänelle milloinkaan oven edessä, mutta sutturat on ehodotn ei, heitä emme halua kotiimme eikä elämäämme enmpää sotkemaan.

        Koitahna nyt sisäistää se asia, ettei tarvi joka kerta erikseen kertoa.

        Isää ei saa uutta mutta lapsia saa. Onneksi ex mies ei ole saanut niitäkään, olisivat isättömiä jo hekin.

        Juuri näin, ulkopuoliset siipeilijät ei kuulu jo valmiiseen ydin perheeseen. Ei ole mitään asiaa tulla valmiiseen kotiin ja perheeseen, perhe tehdään itse, ei sitä keneltäkään voi ottaa, sehän on törkeää.


      • ihan juuri näin kirjoitti:

        Juuri näin, ulkopuoliset siipeilijät ei kuulu jo valmiiseen ydin perheeseen. Ei ole mitään asiaa tulla valmiiseen kotiin ja perheeseen, perhe tehdään itse, ei sitä keneltäkään voi ottaa, sehän on törkeää.

        Kukaan ei pääse sisään, jos ovi on kiinni. Kyllä se ovii pitää avata, jotta kukaan sisään pääsee. Jos ymmärrät tällaista metaforaa.


      • YDINPerheellinen äit
        suttura eti kuulu me kirjoitti:

        Minun perheeseeni kuuluu lapseni ja lastenlapseni
        Mutta siihen ei kuulu ex mies eikä hänen sutturat.

        Emmekä me halua kuulua hänen eloonsa mitenkään eikä varsinkaanl apset, täysin vieraan ihmisen eloon hyi. Perheenrikkoja eikuulu meidän elämään mitenkään vaikka kuinka anelisi, niin ei.

        Meidn ydin perhe on minä, lapset ja lastenlapset myös heidän puolisot ovat osa perheeettämme niinkuin appiukko ja anoppi ja kaikko koko suku, mutta mies ei kuulu meidän perheeseen eikä sen sutturat yksikään ei kuulu emme halua edes kuulla mainintaa ikinä siitä, joulukin menisi pilalle jos suttura meille tulisi. ei tule.

        Sulla on noin ja mulla on noin kun kirjoitin edellä. Aikanaan minun YDINperheeseeni kuuluu myös lapsenlapset, vielä heitä ei ole.


      • Lissu se rääkyy taas
        suttura eti kuulu me kirjoitti:

        Minun perheeseeni kuuluu lapseni ja lastenlapseni
        Mutta siihen ei kuulu ex mies eikä hänen sutturat.

        Emmekä me halua kuulua hänen eloonsa mitenkään eikä varsinkaanl apset, täysin vieraan ihmisen eloon hyi. Perheenrikkoja eikuulu meidän elämään mitenkään vaikka kuinka anelisi, niin ei.

        Meidn ydin perhe on minä, lapset ja lastenlapset myös heidän puolisot ovat osa perheeettämme niinkuin appiukko ja anoppi ja kaikko koko suku, mutta mies ei kuulu meidän perheeseen eikä sen sutturat yksikään ei kuulu emme halua edes kuulla mainintaa ikinä siitä, joulukin menisi pilalle jos suttura meille tulisi. ei tule.

        Lissu raukka, sulla menee nyt sekaisin käsitteet PERHE ja SUKU....mutta antaa mennä kun on alamäki jo valmiina.


      • serkku
        suttura eti kuulu me kirjoitti:

        Minun perheeseeni kuuluu lapseni ja lastenlapseni
        Mutta siihen ei kuulu ex mies eikä hänen sutturat.

        Emmekä me halua kuulua hänen eloonsa mitenkään eikä varsinkaanl apset, täysin vieraan ihmisen eloon hyi. Perheenrikkoja eikuulu meidän elämään mitenkään vaikka kuinka anelisi, niin ei.

        Meidn ydin perhe on minä, lapset ja lastenlapset myös heidän puolisot ovat osa perheeettämme niinkuin appiukko ja anoppi ja kaikko koko suku, mutta mies ei kuulu meidän perheeseen eikä sen sutturat yksikään ei kuulu emme halua edes kuulla mainintaa ikinä siitä, joulukin menisi pilalle jos suttura meille tulisi. ei tule.

        Unohdit alkoholin se kuuluu myös sun elämääsi suuressa määrin, tuo kupittelu kuuluu sun sukuun, taitaa olla sukuvika tuo juopottelu.
        Ex miehesi kuuluu sun sukuun ainakin, koska on sun pikku-serkkusi.


      • sama täällä
        suttura eti kuulu me kirjoitti:

        Minun perheeseeni kuuluu lapseni ja lastenlapseni
        Mutta siihen ei kuulu ex mies eikä hänen sutturat.

        Emmekä me halua kuulua hänen eloonsa mitenkään eikä varsinkaanl apset, täysin vieraan ihmisen eloon hyi. Perheenrikkoja eikuulu meidän elämään mitenkään vaikka kuinka anelisi, niin ei.

        Meidn ydin perhe on minä, lapset ja lastenlapset myös heidän puolisot ovat osa perheeettämme niinkuin appiukko ja anoppi ja kaikko koko suku, mutta mies ei kuulu meidän perheeseen eikä sen sutturat yksikään ei kuulu emme halua edes kuulla mainintaa ikinä siitä, joulukin menisi pilalle jos suttura meille tulisi. ei tule.

        Meidänkin ydinperheeseemme kuuluvat mieheni ja minä, yhteiset lapsemme sekä miehen lapsi ex-avoliitosta. Tämä on meidän YDINperhe. Kuka vaan voi väittää muuta, jopa suomen sanakirja, ei sillä ole väliä. Jos minä sanon että tämä on ydinperhe, niin sitten se on.

        Jos kerran yksi henkilö täällä määrää oman perhemuotonsa, ja keksii omat käsitteet ja määritelmät, niin sittenhän meillä muillakin on siihen oikeus. Sanakirjan mukaan ydinperheen muodostavat äiti, isä ja heidän yhteiset lapsensa. Kyseinen "onnen ydin perhe" väittää, että ydinperhe on myös äiti ja lapset. Noh, minäpä väitän, että ydinperhe on myös äiti, isä ja kaikki heidän lapsensa, olivat yhteisiä tai ei. Näin ollen meilläkin on ydinperhe :)


      • Perheellinen
        ihan juuri näin kirjoitti:

        Juuri näin, ulkopuoliset siipeilijät ei kuulu jo valmiiseen ydin perheeseen. Ei ole mitään asiaa tulla valmiiseen kotiin ja perheeseen, perhe tehdään itse, ei sitä keneltäkään voi ottaa, sehän on törkeää.

        Kun tapasin mieheni, hän asui yksin vuokrayksiössä. Ex-vaimolle oli jäänyt erossa kaikki, sohvan oli saanut mukaansa. Exällä oli jo tuossa vaiheessa ollut uusi mies jos toinenkin. Nykyään meillä on oma yhteinen talo johon yhdessä ollaan hankittu mitä on tarvittu. Eli mihin valmiiseen kotiin ja perheeseen sitä on tultu?
        Inhottavan mustavalkoista ajattelua täällä, kuten jo totesinkin. Itse olen tietty samaa mieltä, ei sinne ydinperheeseen voi kukaan väkisin tunkea, tai perhettä keneltäkään pois ottaa. Kyllä siinä jompi kumpi puolisoista sen valinnan tekee, että haluaakin jatkaa elämäänsä jonkun muun kanssa tai yksin. Syystä tai toisesta.
        Huvittaa koko ajatus että joku/jotkut sutturat nyt ryntäisivät tänne ja kaappaisivat mieheni mennessään ilman että hänellä olisi asiaan sananvaltaa :D


      • onne ydin perhe
        sama täällä kirjoitti:

        Meidänkin ydinperheeseemme kuuluvat mieheni ja minä, yhteiset lapsemme sekä miehen lapsi ex-avoliitosta. Tämä on meidän YDINperhe. Kuka vaan voi väittää muuta, jopa suomen sanakirja, ei sillä ole väliä. Jos minä sanon että tämä on ydinperhe, niin sitten se on.

        Jos kerran yksi henkilö täällä määrää oman perhemuotonsa, ja keksii omat käsitteet ja määritelmät, niin sittenhän meillä muillakin on siihen oikeus. Sanakirjan mukaan ydinperheen muodostavat äiti, isä ja heidän yhteiset lapsensa. Kyseinen "onnen ydin perhe" väittää, että ydinperhe on myös äiti ja lapset. Noh, minäpä väitän, että ydinperhe on myös äiti, isä ja kaikki heidän lapsensa, olivat yhteisiä tai ei. Näin ollen meilläkin on ydinperhe :)

        ;eidän ydinperheeseen kuuluu minä, lapset ja heidän perhe, ex miehen vanhemmat, ja kaikki suku mikä on ollut ympärillämme monet vuodet.

        Mutta perheeseemme ja sukuumme ei kuulu ex mies ex isä, eikä hänen sutturat, emme ole koskaan heitä nähneet kun mies on hyvin suojannut meidät niiltä onnettomilta katkerilta eukoilta, onneksi.

        Olemme niin etuoikeutetussa asemassa, kun ei ole tarvinnut koskaan riidellä ex miehen ex isän naikkosten kanssa, eikä pelätä heidän tunekutuvan meille tai haukkuvan lapsia ja kiusaavan heitä. Ei koskaan, hyvin on mises pitänyt naikkoset poissa meidän suvusta.

        Olisi kauheeta jos lapset olisivat pakotettu näkemäänisänsä sutturat, siitä olisi seurannut kauheita onhelmia eikä lapsetkaan enää olsi varmasti järissään.

        Perheenrikkojat eivät ole koskaan kuuluneet meidän perheeseen eikä sukuun eikä tule kuulumaankaan.

        Olemme ONNEKKAITA ONNEN YDIN PERHE

        En ymmärrä mihin jotkut tarvii niitä ex miehen sutturoita??? Emme jaksa sitä käsittää, miksi sen pitäisi kuulua ex vaimon ja ex lasten elämään???? Katkeraa naikkosta ei meille edes mies tuo.


      • Normaali exä
        onne ydin perhe kirjoitti:

        ;eidän ydinperheeseen kuuluu minä, lapset ja heidän perhe, ex miehen vanhemmat, ja kaikki suku mikä on ollut ympärillämme monet vuodet.

        Mutta perheeseemme ja sukuumme ei kuulu ex mies ex isä, eikä hänen sutturat, emme ole koskaan heitä nähneet kun mies on hyvin suojannut meidät niiltä onnettomilta katkerilta eukoilta, onneksi.

        Olemme niin etuoikeutetussa asemassa, kun ei ole tarvinnut koskaan riidellä ex miehen ex isän naikkosten kanssa, eikä pelätä heidän tunekutuvan meille tai haukkuvan lapsia ja kiusaavan heitä. Ei koskaan, hyvin on mises pitänyt naikkoset poissa meidän suvusta.

        Olisi kauheeta jos lapset olisivat pakotettu näkemäänisänsä sutturat, siitä olisi seurannut kauheita onhelmia eikä lapsetkaan enää olsi varmasti järissään.

        Perheenrikkojat eivät ole koskaan kuuluneet meidän perheeseen eikä sukuun eikä tule kuulumaankaan.

        Olemme ONNEKKAITA ONNEN YDIN PERHE

        En ymmärrä mihin jotkut tarvii niitä ex miehen sutturoita??? Emme jaksa sitä käsittää, miksi sen pitäisi kuulua ex vaimon ja ex lasten elämään???? Katkeraa naikkosta ei meille edes mies tuo.

        ";eidän ydinperheeseen kuuluu minä, lapset ja heidän perhe, ex miehen vanhemmat, ja kaikki suku mikä on ollut ympärillämme monet vuodet."

        Sekoitat nyt pahasti käsitteet perhe ja suku.

        "Mutta perheeseemme ja sukuumme ei kuulu ex mies ex isä, eikä hänen sutturat, emme ole koskaan heitä nähneet kun mies on hyvin suojannut meidät niiltä onnettomilta katkerilta eukoilta, onneksi."

        Ex-miehesi, eli lastesi isä, tulee aina ja ikuisesti kuulumaan lastesi sukuun, halusit sitä tai et. Eikä sellaista ole edes olemassa kuin ex-isä. Kyllä se isä on isä hamaan loppuun saakka.

        "Olemme niin etuoikeutetussa asemassa, kun ei ole tarvinnut koskaan riidellä ex miehen ex isän naikkosten kanssa, eikä pelätä heidän tunekutuvan meille tai haukkuvan lapsia ja kiusaavan heitä. Ei koskaan, hyvin on mises pitänyt naikkoset poissa meidän suvusta."

        En ole koskaan kuullutkaan kenenkään kotiin ja sukuun tunkeutuvista naikkosista. Taidamme siis mekin olla etuoikeutetussa asemassa, kun emme ole sellaista kokeneet oman perheeni kanssa. Lapseni kyllä tapaavat isänsä luona ollessaan isänsä vaimoa, mutta ei hän ole koskaan ketään kiusannut eikä yrittänyt tunkeutua kenenkään kotiin. Mutta jos ex-mieheni luona tosiaan olisi jokin outo naikkoslauma tai muu vastaava haaremi, en tietenkään päästäisi lapsiani sinne. Luojan kiitos minun mieheni on sen verran fiksu tapaus, ettei mitään naikkoshaaremia ole kotiinsa majoittanut. Ikävää, että sinulla kävi huonompi tuuri.....

        "Olisi kauheeta jos lapset olisivat pakotettu näkemäänisänsä sutturat, siitä olisi seurannut kauheita onhelmia eikä lapsetkaan enää olsi varmasti järissään."

        Totta, olisi kamalaa itsekin nähdä jokin sutturalauma. Onneksi en ole koskaan sellaista nähnyt, enkä edes kuullut kenenkään muunkaan nähneen (paitsi sinun).

        "Perheenrikkojat eivät ole koskaan kuuluneet meidän perheeseen eikä sukuun eikä tule kuulumaankaan."

        Ei meilläkään. Perheemme rikoimme minä ex-mieheni kanssa, ja totta, emme me toistemme perheeseen ja sukuun enää kuulukkaan.

        "Olemme ONNEKKAITA ONNEN YDIN PERHE."

        Ette ole. Ydinperheeseen kuuluvat yhdessä olevat nainen ja mies, ja heidän yhteiset, biologiset lapsensa. Niin se asia vain on, eikä muuksi muutu, vaikka kuinka väittäisit muuta. Minäkin voin väittää että maapallo on neliskanttinen, mutta ei se silti niin ole. Faktat ovat faktoja vaikka voissa paistaisi.

        "En ymmärrä mihin jotkut tarvii niitä ex miehen sutturoita??? Emme jaksa sitä käsittää, miksi sen pitäisi kuulua ex vaimon ja ex lasten elämään???? Katkeraa naikkosta ei meille edes mies tuo. "

        Ei kai kukaan muu niitä tarvitsekaan kuin se outo, seksihullu, omaa sutturahaaremia pitävä ex-miehesi.
        Mutta jos puhutaan ihan vain yhdestä, ex-puolison uudesta puolisosta ja normaalista, normaalien ihmisten välisestä parisuhteesta, niin eihän sen exän tarvitsekaan tarvita sitä toisen uutta puolisoa mihinkään. Ei tietenkään. Eihän se exän uusi puoliso tai uusi elämä mitenkään muutenkaan kuulu enää, jos on erottu.
        Kertoisitko, mikä on ex-lapsi? En ole kuullut sellaisista. Lapsethan eivät muutu erossa exiksi, vain se puoliso, josta erotaan. Ja ei se uusi puoliso tietenkään ex-vaimon elämään kuulu millään tavoin,ja miksi ihmeessä kukaan olisi uutta puolisoaan edes viemässä ex-vaimonsa luo?? En ymmärrä. Mutta lasten elämään hän kuuluu, ja lapset häntä tapaavat isänsä luona ollessaan. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?


      • Onnenydin perhe
        Normaali exä kirjoitti:

        ";eidän ydinperheeseen kuuluu minä, lapset ja heidän perhe, ex miehen vanhemmat, ja kaikki suku mikä on ollut ympärillämme monet vuodet."

        Sekoitat nyt pahasti käsitteet perhe ja suku.

        "Mutta perheeseemme ja sukuumme ei kuulu ex mies ex isä, eikä hänen sutturat, emme ole koskaan heitä nähneet kun mies on hyvin suojannut meidät niiltä onnettomilta katkerilta eukoilta, onneksi."

        Ex-miehesi, eli lastesi isä, tulee aina ja ikuisesti kuulumaan lastesi sukuun, halusit sitä tai et. Eikä sellaista ole edes olemassa kuin ex-isä. Kyllä se isä on isä hamaan loppuun saakka.

        "Olemme niin etuoikeutetussa asemassa, kun ei ole tarvinnut koskaan riidellä ex miehen ex isän naikkosten kanssa, eikä pelätä heidän tunekutuvan meille tai haukkuvan lapsia ja kiusaavan heitä. Ei koskaan, hyvin on mises pitänyt naikkoset poissa meidän suvusta."

        En ole koskaan kuullutkaan kenenkään kotiin ja sukuun tunkeutuvista naikkosista. Taidamme siis mekin olla etuoikeutetussa asemassa, kun emme ole sellaista kokeneet oman perheeni kanssa. Lapseni kyllä tapaavat isänsä luona ollessaan isänsä vaimoa, mutta ei hän ole koskaan ketään kiusannut eikä yrittänyt tunkeutua kenenkään kotiin. Mutta jos ex-mieheni luona tosiaan olisi jokin outo naikkoslauma tai muu vastaava haaremi, en tietenkään päästäisi lapsiani sinne. Luojan kiitos minun mieheni on sen verran fiksu tapaus, ettei mitään naikkoshaaremia ole kotiinsa majoittanut. Ikävää, että sinulla kävi huonompi tuuri.....

        "Olisi kauheeta jos lapset olisivat pakotettu näkemäänisänsä sutturat, siitä olisi seurannut kauheita onhelmia eikä lapsetkaan enää olsi varmasti järissään."

        Totta, olisi kamalaa itsekin nähdä jokin sutturalauma. Onneksi en ole koskaan sellaista nähnyt, enkä edes kuullut kenenkään muunkaan nähneen (paitsi sinun).

        "Perheenrikkojat eivät ole koskaan kuuluneet meidän perheeseen eikä sukuun eikä tule kuulumaankaan."

        Ei meilläkään. Perheemme rikoimme minä ex-mieheni kanssa, ja totta, emme me toistemme perheeseen ja sukuun enää kuulukkaan.

        "Olemme ONNEKKAITA ONNEN YDIN PERHE."

        Ette ole. Ydinperheeseen kuuluvat yhdessä olevat nainen ja mies, ja heidän yhteiset, biologiset lapsensa. Niin se asia vain on, eikä muuksi muutu, vaikka kuinka väittäisit muuta. Minäkin voin väittää että maapallo on neliskanttinen, mutta ei se silti niin ole. Faktat ovat faktoja vaikka voissa paistaisi.

        "En ymmärrä mihin jotkut tarvii niitä ex miehen sutturoita??? Emme jaksa sitä käsittää, miksi sen pitäisi kuulua ex vaimon ja ex lasten elämään???? Katkeraa naikkosta ei meille edes mies tuo. "

        Ei kai kukaan muu niitä tarvitsekaan kuin se outo, seksihullu, omaa sutturahaaremia pitävä ex-miehesi.
        Mutta jos puhutaan ihan vain yhdestä, ex-puolison uudesta puolisosta ja normaalista, normaalien ihmisten välisestä parisuhteesta, niin eihän sen exän tarvitsekaan tarvita sitä toisen uutta puolisoa mihinkään. Ei tietenkään. Eihän se exän uusi puoliso tai uusi elämä mitenkään muutenkaan kuulu enää, jos on erottu.
        Kertoisitko, mikä on ex-lapsi? En ole kuullut sellaisista. Lapsethan eivät muutu erossa exiksi, vain se puoliso, josta erotaan. Ja ei se uusi puoliso tietenkään ex-vaimon elämään kuulu millään tavoin,ja miksi ihmeessä kukaan olisi uutta puolisoaan edes viemässä ex-vaimonsa luo?? En ymmärrä. Mutta lasten elämään hän kuuluu, ja lapset häntä tapaavat isänsä luona ollessaan. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?

        Ruo on totta, että isä kuuluu tai pitäisi kuulua aina lasten elämään, mutta aina ei ole niin, jos ei itse halua on vaikea pakottaa, sehän on lapsillekin äväärin. Ja jos suttura painostaa miestä jättämään oman perheensä niin minkäs teet? Ei ketään voi pakottaa elämään perheessä jos suttura on sen hajoittanut ja tarjoo lapsetonta ja vapaata elämää.

        Kyllä me niin toivoimme että mies olisi lasten isä mutta niin ei valitettavastimeille kynyt, suturat oli tärkeempiä kuin me ja sukumme.

        Kyllä me tosiaan halusimme että mies olisi lasten isä, mutta se ei ole meidän valinnassamme ja halussamme.
        Kyllä me olemme ydin perhe, ei siihen miestä tarvi. Omat lapset ja äiti on aina ydnperhe.

        Ex lapsi on meihelle se kun on hylännyt ja vaihtanut lapset naikkosiin, jos ei halua tai on pakotettu ettei saa edes nähdä, niin se on ex lapsi, kuin myös ex isä.

        Joo ei mekään haluttu niitä ex isän ja ex miehen naikkosia meille, siitähän mä tässä olen kertonut, ettei he kuulu meidän elämään mitenkään. Miksi pitäisi perheenrikkoja hyväksyä? Ei mitenkään. Pitäkäööt nyt sen onnellisen miehen, mutta sinne me ei kuuluta eikä suttura meidän elämään.

        Meillä ei sutturaa ole kukaan nähnyt, siitä mies itsekin on pitänyt huolen, ettei suttura hauku ja kiusaa meidän lapsia, ei ole ksokaan nähneet. Miksi pitäisi nähdä??? Kerro?

        Pitäisikö lasten nähdä perheenrikkoja joka hajoitti heidän perheensä? Nauramme usien kun ajattelemee millainen apina se oikein on joka perheemme rikkoi, hyi kauhee... lapsemme ovat erittäin onnekkaita, kun ei ole sutturaa ikinä nähneet, pilalle olisi lapse menneet jos olisivat joutuneet pakolla näkemään. Onneksi estimme sen. Ei edes halua nähdä.

        Minä olen surullinen sinun puolesta kun sinun lapset joutuvat näkemään isänsä naikkosia, ja pitävät hänestä enempi kuin sinusta. Siksikö luulet että muutkin niin tekevät? Olet katerka heille että vieras ihminen on vienyt sinun lasten sydämet ja sinun paikkasi,.
        Meille ei niin käynyt llapset näkivät millainen isä on vaihtaa heidät vieraseen anikkoseen. Sellainen mies ei ansaitse lapsia eikä nimitystä isä. Ei koskaan.


      • Me vaan nauramme!!
        mikse eroa? kirjoitti:

        Mitä?? oliko lapset sulla jo ennen, kun tuon miehesi tapasit, kun sanot "emme nähneet millainen olento se mies oikeen on" olitko eronnut lastesi isästä ja tää mies oli sun lapsille isäpuoli??
        Asuuko se miehesi kuinka monen naisen kanssa??
        Miksi et sitte hae sitä eroa siitä miehestäsi, kun tuolla kerroit ,että ette ole eronneet vaan tää mies vaan jätti sinut ja lähti.
        On teillä aikas moinen kuvio menossa en kyllä jaksais tuolaista.

        No ei hyvänen aika sentään! Jos olisi enhän pitäisi lastemme puolta tässä asiassa. Meillä on yhteise lapset miehn kanssa, luojan kiitos, kummallakaan ei ole omia vaan nämä yhteiset.

        Emme teidä monta sutturaa miehellä on, se on hänen asia, kunhan ei tuo niitä meille, ei ole tuonutkaan joten emme tiedä monta niitä on. Ja minkä näkösiä apinoita.

        Miksi minä hakisin eroa? En minä halunnut lasteni isän hylkäävän meitä ja unohtavan lapsia. Moni ei edes tiedä että mies on löytänyt lasten tilalle sutturoita, ne eivät tiedä jotka asuvat kaukana. En ole kertonut, pidän yhä sormuksia sormessani joten niinkauan kunnes mies pyyytää sormukset pois otan ne, mutta ilmeisesti ei halua erota laillisestiminusta.. rakasteaa meitä yhä. Mutta ikinä en tule ottamaan likaista miestä takasin eikä lapsetkaan sitä hyväksyisi. Ovat niin vihaisiä isälleen, että eivät pduiä häntä edes lastensa vaarina,.... se on minusta erittäin hieno asia!!!!! Kippis sille... Minusta siinä näkyy lasten oma tahto ja miten he arvostavat itseään ja minua ja lapsiaan. Kaikkea ei tarvi heidänkään sietää.


      • Normaali exä
        Onnenydin perhe kirjoitti:

        Ruo on totta, että isä kuuluu tai pitäisi kuulua aina lasten elämään, mutta aina ei ole niin, jos ei itse halua on vaikea pakottaa, sehän on lapsillekin äväärin. Ja jos suttura painostaa miestä jättämään oman perheensä niin minkäs teet? Ei ketään voi pakottaa elämään perheessä jos suttura on sen hajoittanut ja tarjoo lapsetonta ja vapaata elämää.

        Kyllä me niin toivoimme että mies olisi lasten isä mutta niin ei valitettavastimeille kynyt, suturat oli tärkeempiä kuin me ja sukumme.

        Kyllä me tosiaan halusimme että mies olisi lasten isä, mutta se ei ole meidän valinnassamme ja halussamme.
        Kyllä me olemme ydin perhe, ei siihen miestä tarvi. Omat lapset ja äiti on aina ydnperhe.

        Ex lapsi on meihelle se kun on hylännyt ja vaihtanut lapset naikkosiin, jos ei halua tai on pakotettu ettei saa edes nähdä, niin se on ex lapsi, kuin myös ex isä.

        Joo ei mekään haluttu niitä ex isän ja ex miehen naikkosia meille, siitähän mä tässä olen kertonut, ettei he kuulu meidän elämään mitenkään. Miksi pitäisi perheenrikkoja hyväksyä? Ei mitenkään. Pitäkäööt nyt sen onnellisen miehen, mutta sinne me ei kuuluta eikä suttura meidän elämään.

        Meillä ei sutturaa ole kukaan nähnyt, siitä mies itsekin on pitänyt huolen, ettei suttura hauku ja kiusaa meidän lapsia, ei ole ksokaan nähneet. Miksi pitäisi nähdä??? Kerro?

        Pitäisikö lasten nähdä perheenrikkoja joka hajoitti heidän perheensä? Nauramme usien kun ajattelemee millainen apina se oikein on joka perheemme rikkoi, hyi kauhee... lapsemme ovat erittäin onnekkaita, kun ei ole sutturaa ikinä nähneet, pilalle olisi lapse menneet jos olisivat joutuneet pakolla näkemään. Onneksi estimme sen. Ei edes halua nähdä.

        Minä olen surullinen sinun puolesta kun sinun lapset joutuvat näkemään isänsä naikkosia, ja pitävät hänestä enempi kuin sinusta. Siksikö luulet että muutkin niin tekevät? Olet katerka heille että vieras ihminen on vienyt sinun lasten sydämet ja sinun paikkasi,.
        Meille ei niin käynyt llapset näkivät millainen isä on vaihtaa heidät vieraseen anikkoseen. Sellainen mies ei ansaitse lapsia eikä nimitystä isä. Ei koskaan.

        "Minä olen surullinen sinun puolesta kun sinun lapset joutuvat näkemään isänsä naikkosia, ja pitävät hänestä enempi kuin sinusta. "

        Edelleen; lapseni eivät näe mitään isän naikkosia, vaan isän uuden vaimon. Ihan mukava ihminen, ja tottakai myös osa lasten elämää isän kautta. Jokaisella eronneella on oikeus jatkaa omaa elämäänsä ja on oikeus uuteen kumppaniin, ei ole pakko elää ilman elämänkumppania kenenkään. Lapset näkevät isää ja tämän vaimoa mielellään, ihan vapaasta tahdostaan.

        Kuka niin on sanonut, että lapset pitävät enemmän ex-mieheni vaimosta kuin minusta? Kyllä ne lapset pitävät ja rakastavat kaikkein eniten sitä omaa isää ja äitiään. Ja minä tiedän sen, enkä edes mieti tuollaisia asioita. Kuulostat kovin epävarmalta omasta äitiydestäsi. Senkö vuoksi et antanut omien lastesi tavata ex-miehesi puolisoa, pelkäsit että lapset alkavatkin pitää hänestä enemmän kuin sinusta? Minä en paini tuollaisten ajatusten kanssa. Äiti on aina äiti, isä on aina isä. Muitakin rakkaita ja läheisiä voi olla, mutta äiti ja isä ovat ne ykköset jokaiselle lapselle. Ja huom! Äiti JA isä. Molemmat.

        "Olet katerka heille että vieras ihminen on vienyt sinun lasten sydämet ja sinun paikkasi,."

        Ei kukaan ole vienyt minun paikkaani.Lasteni äiti minä olen edelleen, ja tulen olemaan hamaan loppuun saakka. Katkerakaan en ole mistään. Ex-mieheni ja minä erosimme ihan sovussa, ja uudet puolisot tulivat kuvioihin vasta eron jälkeen. Ei minulla ole mitään syytä katkeruuteen. Enkä pelkää, että kukaan veisi minun paikkani tai lasteni sydämet. Eikä rakkauden määrä ole edes mikään vakio, ei se ehdy vaan sitä riittää usealle, ilman että se olisi keneltäkään toiselta pois. Se, että lapseni välittävät ja pitävät isänsä vaimosta, on mielestäni hieno asia. Se kertoo, että ex-miehelläni on edelleen loistava naismaku ;) ja että lapsilla on isänsä luona mukavaa ja hyvä olla. Eikös se ole kaikista tärkeintä, se lasten hyvinvointi? En minä koe, että jos lapseni välittävät jostain toisestakin ihmisestä kuin minusta, että se olisi minulta pois. Aikanaan lapset tulevat löytämään omat kumppanit ja rakastamaan heitäkin, en minä koe että se on minulta mitenkään pois, olen aina heidän äitinsä.


      • meillä ei onnistuisi
        Normaali exä kirjoitti:

        "Minä olen surullinen sinun puolesta kun sinun lapset joutuvat näkemään isänsä naikkosia, ja pitävät hänestä enempi kuin sinusta. "

        Edelleen; lapseni eivät näe mitään isän naikkosia, vaan isän uuden vaimon. Ihan mukava ihminen, ja tottakai myös osa lasten elämää isän kautta. Jokaisella eronneella on oikeus jatkaa omaa elämäänsä ja on oikeus uuteen kumppaniin, ei ole pakko elää ilman elämänkumppania kenenkään. Lapset näkevät isää ja tämän vaimoa mielellään, ihan vapaasta tahdostaan.

        Kuka niin on sanonut, että lapset pitävät enemmän ex-mieheni vaimosta kuin minusta? Kyllä ne lapset pitävät ja rakastavat kaikkein eniten sitä omaa isää ja äitiään. Ja minä tiedän sen, enkä edes mieti tuollaisia asioita. Kuulostat kovin epävarmalta omasta äitiydestäsi. Senkö vuoksi et antanut omien lastesi tavata ex-miehesi puolisoa, pelkäsit että lapset alkavatkin pitää hänestä enemmän kuin sinusta? Minä en paini tuollaisten ajatusten kanssa. Äiti on aina äiti, isä on aina isä. Muitakin rakkaita ja läheisiä voi olla, mutta äiti ja isä ovat ne ykköset jokaiselle lapselle. Ja huom! Äiti JA isä. Molemmat.

        "Olet katerka heille että vieras ihminen on vienyt sinun lasten sydämet ja sinun paikkasi,."

        Ei kukaan ole vienyt minun paikkaani.Lasteni äiti minä olen edelleen, ja tulen olemaan hamaan loppuun saakka. Katkerakaan en ole mistään. Ex-mieheni ja minä erosimme ihan sovussa, ja uudet puolisot tulivat kuvioihin vasta eron jälkeen. Ei minulla ole mitään syytä katkeruuteen. Enkä pelkää, että kukaan veisi minun paikkani tai lasteni sydämet. Eikä rakkauden määrä ole edes mikään vakio, ei se ehdy vaan sitä riittää usealle, ilman että se olisi keneltäkään toiselta pois. Se, että lapseni välittävät ja pitävät isänsä vaimosta, on mielestäni hieno asia. Se kertoo, että ex-miehelläni on edelleen loistava naismaku ;) ja että lapsilla on isänsä luona mukavaa ja hyvä olla. Eikös se ole kaikista tärkeintä, se lasten hyvinvointi? En minä koe, että jos lapseni välittävät jostain toisestakin ihmisestä kuin minusta, että se olisi minulta pois. Aikanaan lapset tulevat löytämään omat kumppanit ja rakastamaan heitäkin, en minä koe että se on minulta mitenkään pois, olen aina heidän äitinsä.

        Sinä ajattelet niin, miski sittenminä en saisi ajatella omalla tavallani ja toimia?

        Me emme ole ikinä halunneet että ex miehen ex isän naikkoset utlevat meille emme edes halunneet heitä ikinä nähdä! PISTE! Se on miedän tapa ja se on meille täysin oikein. Muuta emme edes miettineet, emme halunneet perheenrikkojia ja haukkuvia sutturoita kotiimme, mies pitäkööt ne ihan itse jos tuntee että suturat on parempia kuin oma perhe ja omat lapset!!!

        Hyvä että sinusta miehen uusi nainen on parempi kuin sinä, sitten on mutta ei meillä Emme koskaan halunneet suturoita kotiimme eikä mies niitä oel tuonutkaan, olemme hänelle niin tärkeitä, ettei halua enempää aiheuttaa lapsille ja minulle kurjuutta ja haukkuja ja pahaa.

        Kyllä minä olisin hävennyt itseäni jos olisin suostunut siihen että isän sutturat olisivat lasten elämässä pakosti. Olisin todella epäonistunut äitiniä, jos en enää tuntisi lapsiani. Kyllä hävettäisi. Lapsetkin sanoivat että onni ettei ole tarvinnut ikinä olla niiden kanssa missään tekemisissä, ja olen maailman paras äiti. Se on semmoinen palkinto lapsilta, että parempaa et voi saada. Lapsehtan on minun, ei senllasten sutturoiden, olisi häopeä edes antaa lapsia sutturoiden käsiin, silloin ei lapset olisi enää minun, vaan lapsiparat olsiivat murheenmurtamia ja surun syvässä suossa.

        Onneksi meillä oli järki päässä ja estin heidän meille tulon, emmehän mekään mene sinne sen murjuun katsomaan ja kyselemään taustatietoja.


      • Normaali exä
        meillä ei onnistuisi kirjoitti:

        Sinä ajattelet niin, miski sittenminä en saisi ajatella omalla tavallani ja toimia?

        Me emme ole ikinä halunneet että ex miehen ex isän naikkoset utlevat meille emme edes halunneet heitä ikinä nähdä! PISTE! Se on miedän tapa ja se on meille täysin oikein. Muuta emme edes miettineet, emme halunneet perheenrikkojia ja haukkuvia sutturoita kotiimme, mies pitäkööt ne ihan itse jos tuntee että suturat on parempia kuin oma perhe ja omat lapset!!!

        Hyvä että sinusta miehen uusi nainen on parempi kuin sinä, sitten on mutta ei meillä Emme koskaan halunneet suturoita kotiimme eikä mies niitä oel tuonutkaan, olemme hänelle niin tärkeitä, ettei halua enempää aiheuttaa lapsille ja minulle kurjuutta ja haukkuja ja pahaa.

        Kyllä minä olisin hävennyt itseäni jos olisin suostunut siihen että isän sutturat olisivat lasten elämässä pakosti. Olisin todella epäonistunut äitiniä, jos en enää tuntisi lapsiani. Kyllä hävettäisi. Lapsetkin sanoivat että onni ettei ole tarvinnut ikinä olla niiden kanssa missään tekemisissä, ja olen maailman paras äiti. Se on semmoinen palkinto lapsilta, että parempaa et voi saada. Lapsehtan on minun, ei senllasten sutturoiden, olisi häopeä edes antaa lapsia sutturoiden käsiin, silloin ei lapset olisi enää minun, vaan lapsiparat olsiivat murheenmurtamia ja surun syvässä suossa.

        Onneksi meillä oli järki päässä ja estin heidän meille tulon, emmehän mekään mene sinne sen murjuun katsomaan ja kyselemään taustatietoja.

        "Hyvä että sinusta miehen uusi nainen on parempi kuin sinä, sitten on mutta ei meillä."

        Voisitko ystävällisesti kertoa, että missä kohdin tekstissäni kirjoitin näin? Kopioi vaikka se kohta tekstistäni. Koska itse en käsittääkseni sellaista kirjoittanut, ja jos jostain kohdasta saa sellaisen väärinkäsityksen, niin haluaisin tietää, että mistä kohdasta.

        Vai vääristeletkö sanojani tahallaan?

        Ex-mieheni vaimo ei ole parempi kuin minä, enkä minä ole parempi kuin hän. Tällainen "meidän isä on parempi kuin teidän isä"-tyyppinen ajattelu kuuluu mielestäni ala-asteelle, ei aikuisille ihmisille. Minä en koe olevani ketään parempi, enkä koe kenenkään olevan minua parempi, etenkään omien lasteni äitinä, koska minä olen se äiti, eikä kukaan muu. Eikä kellään muulla tunnu olevan tämän asian kanssa vaikeuksia kuin sinulla...?


      • meille ei tulla
        Normaali exä kirjoitti:

        "Hyvä että sinusta miehen uusi nainen on parempi kuin sinä, sitten on mutta ei meillä."

        Voisitko ystävällisesti kertoa, että missä kohdin tekstissäni kirjoitin näin? Kopioi vaikka se kohta tekstistäni. Koska itse en käsittääkseni sellaista kirjoittanut, ja jos jostain kohdasta saa sellaisen väärinkäsityksen, niin haluaisin tietää, että mistä kohdasta.

        Vai vääristeletkö sanojani tahallaan?

        Ex-mieheni vaimo ei ole parempi kuin minä, enkä minä ole parempi kuin hän. Tällainen "meidän isä on parempi kuin teidän isä"-tyyppinen ajattelu kuuluu mielestäni ala-asteelle, ei aikuisille ihmisille. Minä en koe olevani ketään parempi, enkä koe kenenkään olevan minua parempi, etenkään omien lasteni äitinä, koska minä olen se äiti, eikä kukaan muu. Eikä kellään muulla tunnu olevan tämän asian kanssa vaikeuksia kuin sinulla...?

        Olt katkera kun mihen uusikko on parempi kun sinä, toisin meillä niinpaljjon mies meitä välitää etti ole meille sutturoitaan tuonut siitä ollaan onnelisia.
        Onneksi meilä raja siinä että ei meille tulla ei olla koskaan niitä naikosia nähty, emme tarvitse niitä mihinkään.


      • Hyvää fanitusta!
        meille ei tulla kirjoitti:

        Olt katkera kun mihen uusikko on parempi kun sinä, toisin meillä niinpaljjon mies meitä välitää etti ole meille sutturoitaan tuonut siitä ollaan onnelisia.
        Onneksi meilä raja siinä että ei meille tulla ei olla koskaan niitä naikosia nähty, emme tarvitse niitä mihinkään.

        Oi, joku fani ollut asialla... ja samaistuuminuun ! Aivan ihanaa... näinhän se menee että joillakin tuo fanitus on tosi kovaa! Kiitos että esiinnytminua ja olet samaa mieltä kuin minä- Loistavaa...

        Olen tosi iloinen että on näin ihania faneja, enää minua ei tarvi joka hetki täällä, kun fanit hoitavat saman asia.

        Olin muuten 18.00 kaupassa...;))))


      • lissu on hullu
        Hyvää fanitusta! kirjoitti:

        Oi, joku fani ollut asialla... ja samaistuuminuun ! Aivan ihanaa... näinhän se menee että joillakin tuo fanitus on tosi kovaa! Kiitos että esiinnytminua ja olet samaa mieltä kuin minä- Loistavaa...

        Olen tosi iloinen että on näin ihania faneja, enää minua ei tarvi joka hetki täällä, kun fanit hoitavat saman asia.

        Olin muuten 18.00 kaupassa...;))))

        Olet sinä lissu ihan täys hullu, lähde meneen täältä, sua ei täällä kaivata, nyt" fanitat "jopa itseäsi säälittävää häppee idiootti.


      • Sie oot mun fani!
        lissu on hullu kirjoitti:

        Olet sinä lissu ihan täys hullu, lähde meneen täältä, sua ei täällä kaivata, nyt" fanitat "jopa itseäsi säälittävää häppee idiootti.

        Hihiiiii..nii oonkii.. sie kans!;)))


      • lässyn lässyn
        Sie oot mun fani! kirjoitti:

        Hihiiiii..nii oonkii.. sie kans!;)))

        Ei sinusta ole täällä kellään mitään positiivista sanottavaa, kaikki inhoo sua lässy, näytät tulevan vaan hullummaksi päivä päivältä.
        Selvittäisit nyt ittellesi mitä fanittaminen tarkoittaa.


      • Melkonen pehre
        mikse eroa? kirjoitti:

        Mitä?? oliko lapset sulla jo ennen, kun tuon miehesi tapasit, kun sanot "emme nähneet millainen olento se mies oikeen on" olitko eronnut lastesi isästä ja tää mies oli sun lapsille isäpuoli??
        Asuuko se miehesi kuinka monen naisen kanssa??
        Miksi et sitte hae sitä eroa siitä miehestäsi, kun tuolla kerroit ,että ette ole eronneet vaan tää mies vaan jätti sinut ja lähti.
        On teillä aikas moinen kuvio menossa en kyllä jaksais tuolaista.

        Ja lissun ex-mies jätti heidän lapset peloissaan ex-anoppinsa vastuulle.


      • Toinenkin normaali e
        Hyvää fanitusta! kirjoitti:

        Oi, joku fani ollut asialla... ja samaistuuminuun ! Aivan ihanaa... näinhän se menee että joillakin tuo fanitus on tosi kovaa! Kiitos että esiinnytminua ja olet samaa mieltä kuin minä- Loistavaa...

        Olen tosi iloinen että on näin ihania faneja, enää minua ei tarvi joka hetki täällä, kun fanit hoitavat saman asia.

        Olin muuten 18.00 kaupassa...;))))

        Mutta kerrotko nyt ne kohdat joissa väität "normaali exä" nimimerkille tiettyjä asioita?
        mm: Minä olen surullinen sinun puolesta kun sinun lapset joutuvat näkemään isänsä naikkosia, ja pitävät hänestä enempi kuin sinusta.
        Ja: Hyvä että sinusta miehen uusi nainen on parempi kuin sinä,
        Kun nyt kerran olet oikeasti paikalla? Odotamme....


      • kauhiaa...
        Me vaan nauramme!! kirjoitti:

        No ei hyvänen aika sentään! Jos olisi enhän pitäisi lastemme puolta tässä asiassa. Meillä on yhteise lapset miehn kanssa, luojan kiitos, kummallakaan ei ole omia vaan nämä yhteiset.

        Emme teidä monta sutturaa miehellä on, se on hänen asia, kunhan ei tuo niitä meille, ei ole tuonutkaan joten emme tiedä monta niitä on. Ja minkä näkösiä apinoita.

        Miksi minä hakisin eroa? En minä halunnut lasteni isän hylkäävän meitä ja unohtavan lapsia. Moni ei edes tiedä että mies on löytänyt lasten tilalle sutturoita, ne eivät tiedä jotka asuvat kaukana. En ole kertonut, pidän yhä sormuksia sormessani joten niinkauan kunnes mies pyyytää sormukset pois otan ne, mutta ilmeisesti ei halua erota laillisestiminusta.. rakasteaa meitä yhä. Mutta ikinä en tule ottamaan likaista miestä takasin eikä lapsetkaan sitä hyväksyisi. Ovat niin vihaisiä isälleen, että eivät pduiä häntä edes lastensa vaarina,.... se on minusta erittäin hieno asia!!!!! Kippis sille... Minusta siinä näkyy lasten oma tahto ja miten he arvostavat itseään ja minua ja lapsiaan. Kaikkea ei tarvi heidänkään sietää.

        Voi kauheeta mitä sekoilua, se on kun löysässä hirressä roikkumista, en ihmettele et olet noin pöhlö, tee hyvä nainen ratkaisu ja hae se ero niin elämäsi helpottuu.


      • ??? ????????????
        Melkonen pehre kirjoitti:

        Ja lissun ex-mies jätti heidän lapset peloissaan ex-anoppinsa vastuulle.

        Ei se ole ex mies lissulle tuossa ylhäällä se just kerto, että ei ole virallisesti eronnut koskaan.
        En kyl ymmärrä lissun touhuja ollenkaan....


    • Vieläkö täällä jaksetaan kinata ja vääntää samoista asioista :D Ihan tulee mieleen huono parisuhte. :D

    • Perheellinen

      Kyllähän näistä täällä vuodesta toiseen voi jauhaa ja on jauhettu :D Itse ajattelin vain omaksi huvikseni pitkästä aikaa kirjoittaa tänne mielipiteeni, tosin tiesinhän varmaksi että vastaukseksi tulee katkeraa puhetta sutturoista ja onnesta yksinhuoltajana ilman miestä. Mutta joskus on ihan kiva törmätä mielipiteisiin joiden takana itse ei seiso. Harmi vaan että täällä tämä onnen ydin perhe on aika ehdoton omassa kannassaan ja näkee asiat hyvin mustavalkoisina. Siitä ei kovin rakentavaa keskustelua saa aikaan.

      • kirrrrrjailija Fakta

        .. jatkuu huomenna... ja ylihuomenna... ja yli yli huomenna...

        200 osainen jatkokertomus!


      • niin jatkuu
        kirrrrrjailija Fakta kirjoitti:

        .. jatkuu huomenna... ja ylihuomenna... ja yli yli huomenna...

        200 osainen jatkokertomus!

        Just, ja tätä on jo jatkunut kuulemma vuodesta 2004 samaa sontaa ja varmaan kuolemaansa asti täällä "onnen ydin perhe" kirjoittelee, jos palsta nyt sitte on enää olemassakaan.


    • heitä on paljon

      Uusioperhe on kahden epätoivoisen ihmiset kyhäelmä, mies tienaa ja maksaa ja nainen siivoo ja on työtön.

      Sitä jotkut kutsuvat perheeksi...omituista. Epätoivoset ihmiset on kaksi kadonnutta jotka etsivät itseään..

      • lässyn, lässyn

        Onneksi tuolaasia lissun lässyjä on vaan yksi, no, ainahan yksi idiootti tarvitaan porukassa.
        Sinä olet lässy epätoivoinen katkera juoppo, joka on etsinyt ittees jo 10v, tuolla tyylillä voit hävitä vallan, no, sitä odotellessa.


      • hihhahaaaaaaaaaa
        lässyn, lässyn kirjoitti:

        Onneksi tuolaasia lissun lässyjä on vaan yksi, no, ainahan yksi idiootti tarvitaan porukassa.
        Sinä olet lässy epätoivoinen katkera juoppo, joka on etsinyt ittees jo 10v, tuolla tyylillä voit hävitä vallan, no, sitä odotellessa.

        Älyttömän katkeran kateellinen olet! Jotkut vaan ei sulata että perhe rikotaan ja kertovat lapsilleen miten asia oikeasti on. Sinä haluat valehdella lapsillesi ja elää kulissiessa, se on sun asia.
        Me emme. Me arvostamme itseämme niin paljon, ettei mietä kukaan vieras suttura kiusaa, ei hauku eikä tule visiitille haisemaan.
        Siksi oletkin kateellinenkun sinä joudut antamaan omat lapset miehen naikkoselle! Se on tdoella sääli ja lasten puolesta olen erittäin pahoillani ettet pystynyt yksin heistä huolehtimaan vaan annoit heidät ulkopuoliselle ihmiselle.

        Minä en, ja siksi olemmekin etuoikeutettuja ja lapset erittäin erittäiniahnia ja iloisia ihmisiä. Ole kateellinen, viis siitä.


      • hihhahaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Älyttömän katkeran kateellinen olet! Jotkut vaan ei sulata että perhe rikotaan ja kertovat lapsilleen miten asia oikeasti on. Sinä haluat valehdella lapsillesi ja elää kulissiessa, se on sun asia.
        Me emme. Me arvostamme itseämme niin paljon, ettei mietä kukaan vieras suttura kiusaa, ei hauku eikä tule visiitille haisemaan.
        Siksi oletkin kateellinenkun sinä joudut antamaan omat lapset miehen naikkoselle! Se on tdoella sääli ja lasten puolesta olen erittäin pahoillani ettet pystynyt yksin heistä huolehtimaan vaan annoit heidät ulkopuoliselle ihmiselle.

        Minä en, ja siksi olemmekin etuoikeutettuja ja lapset erittäin erittäiniahnia ja iloisia ihmisiä. Ole kateellinen, viis siitä.

        Joku ei taida ymmärtää sanan katkera merkitystä.


      • lässyn,lässyn
        hihhahaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Älyttömän katkeran kateellinen olet! Jotkut vaan ei sulata että perhe rikotaan ja kertovat lapsilleen miten asia oikeasti on. Sinä haluat valehdella lapsillesi ja elää kulissiessa, se on sun asia.
        Me emme. Me arvostamme itseämme niin paljon, ettei mietä kukaan vieras suttura kiusaa, ei hauku eikä tule visiitille haisemaan.
        Siksi oletkin kateellinenkun sinä joudut antamaan omat lapset miehen naikkoselle! Se on tdoella sääli ja lasten puolesta olen erittäin pahoillani ettet pystynyt yksin heistä huolehtimaan vaan annoit heidät ulkopuoliselle ihmiselle.

        Minä en, ja siksi olemmekin etuoikeutettuja ja lapset erittäin erittäiniahnia ja iloisia ihmisiä. Ole kateellinen, viis siitä.

        Idiootti, jos nyt ekana selvität itsellesi sanan katkera, kylvät sitä sanaa joka paikkaan ymmärtämättä mitä se tarkoittaa.
        Minä en ole valehdellut lapsilleni mitään, heillä on hyvä ja rakastava isä, jonka luokse he menivät mieluusti ja myös isänsä vaimo on heistä kiva ja kuulemma tekee hyvää ruokaa. Enkä minä ole heitä millekään vieraalle naikkoselle antanut, koska ei täällä meilläpäin ole mitään vieraita naikkosia.Exälläni on vihitty puoliso ei mikään naikkonen Nyt lapseni jo aikuisia opiskelijoita.
        Enkä elä missään kulisseissa vaan oman rakkaan aviopuolisoni kanssa ja hänen tyttärensä kanssa joka on 16v lukiolainen.
        En tosiaanka haluis vaihtaa osia sinun kanssasi ,en kadehdi mitenkään sinun elämääsi ,se tuntuu kauheelta, tuolainen vihaisuus harhaisuus teko onnellisuus ja jatkuva katkeruus ja kauna, en missään nimessä halua olla tuolainen, hulluksi tulisin jos eläisin kuten sinä. Minä olen onnellinen ja tyytyväinen tähän joka minulla on nyt.


    • Normaali exä

      Tälle "onnen ydin perheelle" haluaisin sanoa, että kantasi ja asiasi on tullut jo meille kaikille harvinaisen selväksi. Kun vuodesta toiseen lukee samoja asioita, nyt ehtii kyllä moneen kertaan sisäistämään. Ja vaikka tänne palstalle joku uusi lukija eksyisikin, niin ei hänen kovinkaan montaa keskustelua tarvitse lueskella, jotta hänellekin sinun kantasi asioihin tulee selväksi.

      Ikävää, että sinun ex-miehesi on seksihullu sutturahaaremin pitäjä, joka majoittaa lauman naikkosia omassa kodissaan, ja joka hylkäsi lapsensakin sillä verukkeella, etteivät nuo naikkoset ole lapsille oikeaa seuraa. Onhan sekin syy luistaa omasta isyydestään. Hänellähän olisi ollut sekin vaihtoehto, että olisi heittänyt ne naikkoset kodistaan ja ollut lastensa kanssa, mutta eipä halunnut valita sitä vaihtoehtoa. Hän on huono mies ja isä, koska valitsi ennemmin helpon seksin kuin omat lapsensa.

      Eli pointtini on se, että ikävää, että valitsit aikanaan noin huonon miehen lastesi isäksi. Eikö hänen seksihulluutensa tullut mitenkään ilmoille jo alkuaikoina? Jotain hänessä täytyy olla pahasti vialla, jos hän todella majoittaa kodissaan jotain halpoja naisia. Ikävää, että hänellä on noin huono naismaku. Toisaalta, valitsihan hän sinutkin aikanaan naisekseen, mitä se kertoo sinusta...?

      Ikävää myös se, ettei miestäsi enää lapset kiinnostaneet, kun pääsi tuon naislauman makuun. Hän on varmaan pahasti addiktoitunut, kun oli valmis kaikesta muusta elämässään luopumaan seksin vuoksi. Hän on sairas, kuten alkoholistit, narkkarit ja pelihimoiset. Kunpa olisit aikanaan osannut valita lapsillesi paremman isän. Olen pahoillani puolestasi.

      MUTTA: Vaikka sinun ex-miehesi on sairas ja tuollainen tapaus, se ei tarkoita sitä, että meidän kaikkien ex-miehet olisivat. Tai että meidän kaikkien ex-miehet pitäisivät kodissaan jotain h-uora-armeijaa. Minä kunnioitan omaa ex-miestäni edelleen, vaikka olemmekin eronneet. Hän oli hyvä isä, on sitä edelleen, ja tiedän, että hän tulee olemaan sitä hamaan loppuun saakka. Hän on hellä ja läsnäoleva isä, jolla ei ole sinun ex-miehesi kaltaisia itsehillintäongelmia.

      Oman ex-mieheni naikkosseikkailuista en tiedä eikä muuten kiinnostakkaan, mutta lapsillemme hän on esitellyt naisystävänsä vasta sitten, kun suhde oli vakaalla pohjalla. Olen aina luottanut siihen, ettei ex-mieheni esittele lapsillemme ketään yhdenyön naista, eikä etenkään mitään prostituoitua, sen verran hyvän miehen valitsin aikanaan lasteni isäksi. Nykyään tuo hänen naisystävänsä on ex-mieheni vihitty aviopuoliso, ja on osa lastemme elämää. Hän on mukava ja asiallinen, aikuinen ihminen. Ex-miehelläni on siis hyvä naismaku edelleenkin ;) Meidän liittomme ei toiminut, joten sallin hänelle onnen jonkun toisen kanssa. Kenenkään toisen onni ei ole minulta pois. Lapsillemme kyseinen nainen on hyvä ja mukava, ja lapset pitävät hänestä. Voin aina olla luottavaisin mielin, kun lapseni ovat isällään.

      Ja jos aikomuksesi on tähän vastata samalla litaniallasi, eli "hyi kauhea, minä en antaisi lasten mennä isälleen kun siellä on sutturoita", niin vastaan siihen sinulle nyt välittömästi: Asia on niin, että meidän muiden ex-miesten kodeissa ei majaile mitään epämääräisiä sutturoita! Ikävää, että sinulla on sellainen tilanne, on varmasti aika kamala tilanne huomata sellaisia piirteitä omassa ex-miehessään, mutta pidä mielessäsi, että meidän suurimman osan ex-miehet ovat aivan tavallisia miehiä ja hyviä isiä, joita isyys on kiinnostanut myös eron jälkeen. Oma mieheni on aina ollut ihana isä, eikä sitä ole mitkään seksialan ammattilaiset koskaan muuttaneet.

      jatkuu...

      • Normaali exä

        ...jatkuu

        Me kaikki tiedämme jo, millainen tyyppi se ex-miehesi on. Ymmärrämme, että sinua kaduttaa, että teit sellaisen kanssa lapsia. Voit nyt relata ja meidän kaikkien puolesta lopettaa sen sinun onnellisuutesi ja mahtavan elämäsi toitottamisen. Meidän muiden korvaan sinun elämäsi ei kuulosta kovin onnelliselta. Ainakin itse koen olevani sinua onnekkaampi ja etuoikeutetumpi, koska minun lapsillani on vielä isä elämässään. He eivät jääneet isättömiksi, vaikka me vanhemmat erosimmekin, eikä minun ex-mieheni taatusti tule koskaan hylkäämään lapsiaan minkään sutturoiden vuoksi. Hän ei sellaista naista katselisi päivääkään, joka ei hyväksyisi lapsiamme osaksi elämää. Tässä mielessä minulla on käynyt paljon parempi tuuri kuin sinulla, ja valitsin lasteni isäksi huomattavasti paremman miehen kuin sinä.

        Sinulle nämä sutturajutut ja niistä kertominen ovat arkista ja jokapäiväistä, mutta meille muille ei. Aika harva meistä on edes joutunut tekemisiin sellaisten asioiden kanssa, me muut elämme aivan normaalia elämää ja pidämme huolen lapsistamme. Eikä meitä oikeastaan enää kiinnosta lukeakkaan noista sinun kamalista kokemuksistasi, joissa jotkut hutsut ovat yrittäneet tuoda itseään tykö lapsillesi ja ovat haukkuneet ja kiusanneet lapsiasi. Todella ikävää kuultavaa, olen pahoillani lastesi ja sinun puolesta, mutta se on sellainen asia, jonka kanssa sinun on itse painittava ja joka sinun on itse ratkaistava, ja johon me muut emme osaa ottaa kantaa, koska olimme aikanaan naimisissa terveiden ja normaalien miesten kanssa.


    • hämmentävää

      Kopsattu Lissun tarina ketjusta ja eräs kommentoija kirjoitti näin:

      ""Lissun ero ei tullut pettämisen takia. Syytä en muista, mutta kolmas pyörä ei ollut syy tässä kohden. Lissu ja exä erosivat, mies muutti pois. Erosta huolimatta mies oli lasten elämässä mukana ja he tekivät asioita sillä ydinperhekokoonpanolla jonkin aikaa eron jälkeen. Mutta sitten se mies löysi uuden naisen (tai naisia, lukumäärästä ei ole saanut selkoa, koska Lissu puhuu useimmiten naikkosista, siis monikossa. Oliko niitä yksi kerrallaan vai useampi, sitä ei ole tuotu ilmi useista kysymyksistä huolimatta).

      Sitten vasta alkoi tämä isästä eristäminen, koska Lissu koki vasta tässä vaiheessa, että naakat/kotkat/naikkoset/sutturat sen rikkoivat.""

      Älkää siis uskoko sen pehmispään juttuihin!!!

      • hämmentävää

        ...siis tarkoitin pehmispäällä Lissua. Hän siis valehtelee ja ei muista mitä on yli 10 vuotta sitten täällä kirjoitellut tai siis valehdellut! Asiat on näköjään vuosien saatossa muuttuneet ;D


      • Lissu valehtelee
        hämmentävää kirjoitti:

        ...siis tarkoitin pehmispäällä Lissua. Hän siis valehtelee ja ei muista mitä on yli 10 vuotta sitten täällä kirjoitellut tai siis valehdellut! Asiat on näköjään vuosien saatossa muuttuneet ;D

        Joo just, olisihan se pitänyt arvata, että se kieroutunut vihaa kantava eukko valehtelee!


      • lissu outo tapaus
        Lissu valehtelee kirjoitti:

        Joo just, olisihan se pitänyt arvata, että se kieroutunut vihaa kantava eukko valehtelee!

        Niin ja tuossa yhdessä ketjussa hän sanoo olevansa edelleen aviossa miehensä kanssa , asuvat vain erillään ja miehellä nainen tai naisia joiden kanssa nyt asuu.
        Joku siellä kysyi mikset hae eroa, niin lissu sanoi ,ettei ole hänen asiansa hakea eroa, ja jostain syystä ei mieskään ole eroa hakenut, lissu sanoo , että se rakastaa häntä edelleen.


    • inssi vaan

      ja vesi virtaa järvistä jokiin ja joista meriin - meret eivät siitä täyty ja järvet tyhjene.

      Kunpa kaikilla olisi onnellinen elämä!!!

    • lissu on ykkönen

      On täällä kateellisia ihmisiä tuolle lissulle! Kukaan täällä ei ole yhtä tärkeä ihminen kuin lissu, kaikki hänen kirjoitusvirheet, sanomiset, ajatukset nostetaan sana sanalta pöydälle!!! Täytyy olla tärkeä ihminen joillekin, vaikka muuta visertävät! Minusta hän on yksi meidän muiden joukossa, jokaisella on oikeus sanoa omat jutut niinkuin haluaa. Silloin me kaikki ollaan hulluja ja juoppoja, jos jokaisenmielipide aiheuttaa selaisen reaktion.

      • Normaali exä

        Tiedämme kaikki, että kirjoitit tämänkin itse :)

        Mutta anyway, pyydän sinua lukemaan tuossa aiemmin kirjoittamani jutun. Siinä nimenomaan tähdennän, että me muut emme todellakaan ole sinulle kateellisia, vaan olemme pahoillamme puolestasi ja säälimme sinua. Meidän muiden ex-miehet eivät ole seksihulluja h-uorissakävijöitä, jotka majoittavat kotonaan haaremin verran sutturoita. Meidän muiden ex-miesten kotona ei ole mitään suttura-armeijoita, vaan esimerkiksi minun ex-miehelläni on aivan tavallinen, asiallinen ja normaali nainen puolisonaan.

        Me muut olemme valinneet lastemme isäksi parempia miehiä. Ikävää, että sinun valintasi ei mennyt aivan nappiin, vaan mies valitsi ennemmin helpot naiset ja prostituution kuin lapsensa.


    • Uusioperheessä isä saa parempaa pimppaa ja ex vanha pieru ei enää kuulu perheseen talouteen

      • Anonyymi

        Uusioperheessä äiti saa parempaa ja isompaa munaa ja ex vanha pieru ei enää kuulu perheseen talouteen


      • Anonyymi

        Oho, siis ekaksi pitää se pimppa tsekata, muilla avuilla ei mitään merkitystä, tyhmä , saamaton laiska ja ilkeä saa olla, kunhan tuo pimppa on kunnossa.
        Minusta älykkyys ja luonne ovat ne tärkeimmät ja myös lempeys ja hyvä itsetunto,sekä oma psyyke kunnossa , nuo sexiasiat kyllä hoituu , kun kumpikin löytää mieleisensä.


      • Anonyymi

        Idiootti kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusioperheessä äiti saa parempaa ja isompaa munaa ja ex vanha pieru ei enää kuulu perheseen talouteen

        Toinen idiootti kommentti.


    • Anonyymi

      Kyllä on pakko osallistua. Mies ottaa uuden muijan heti kun entinen on häivnnyt kulman taa. Miehen lapsille on pakko saada uusi äiti, muuten he kasvavat kiieroon eikä osaa mitään. Uusi äiti on miehenlapsille lottovoitto, ilman häntä he ovat tuuliajolla.

      Ei tule mummoja ikävä, he saavat uusia aikuisia paljon ja se on iso rikkaus, parempaa eivät voi saada kuin uusia äitejä.
      No mies ostaa uuden talon ja sinne kaikki muuttaa, uusi vaimo asuu myös ilmaseksi ja kuluttaa miehen ja lasten rahat, kun syä niin paljon,. Joo uusi äiti on miehenlasten uusi äiti ja entinen on ex äiti, ja varmasti elämä rullaa kun oli tullut uusikomento taloon.

      • Anonyymi

        Niin ex on ex eikä mies ole tilivelvollinen ex:lle eikä tarvitse lupaa keitä lapset tapaa ollessaan isällä... ...suoraan sanoen ex:lle ei kuulu ex puolision talous koti eikä elämä


    • Anonyymi

      Kyllä on pakko osallistua. Nainen ottaa uuden äijän heti kun entinen on häipynyt kulman taa. Naisen lapsille on pakko saada uusi isä , muuten he kasvavat kieroon eikä osaa mitään. Uusi isä on naisen lapsille lottovoitto, ilman häntä he ovat tuuliajolla.

      Ei tule pappoja ikävä, he saavat uusia aikuisia paljon ja se on iso rikkaus, parempaa eivät voi saada kuin uusia vanhempia.
      No nainen ostaa uuden talon uuden miehensä kanssa ja sinne kaikki muuttaa, uusi puoliso asuu myös ilmaseksi ja kuluttaa naisen ja lasten lapsilisät , kun tuhlaa niin paljon,. Joo uusi isä on naisen lasten uusi isukki ja entinen on ex isä , ja varmasti elämä rullaa kun oli tullut uusi isäntä taloon.

    • Anonyymi

      Nyt ei ollut kysymys sijoituslapsista, vaan uusperheistä, kun eronnut menee uudelleen avioon, heillä voi olla molemmilla lapsia, mutta vanhemmat ovat aina omat iskä ja äiti, lapsista ei erota.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe