Perässä roikkunut rekka ei ehtinyt jarruttaa

kuka ?

19

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roger1111

      Taas Puukenkä roikkunut puskurissa....

      • Oli Rekka ei kenkä.

        Milloin viimeksi ? No ainakin oli turvaistuin eikä lapset leikkinyt asuntoautossa vapaana! Mahtaako nämä asuntoautovuokraajat ymmärtää millainen riski on kun päästää lapset leikkimään ajon aikana. Tiedän että tässä tapauksessa ei ollut asuntoauto mutta miten vaan.


      • samoin käynyt

        ja aivan varmasti kääntyvän henkilö auton kuski on ensiksi jarruttanut hidastaakseen vauhtia kääntymistä varten ja sitten vasta laittanut vilkun päälle. liian usein näkee että sitä vilkkua käytetään vasta jarruttamisen jälkeen,,mikäli sittenkään.. ja todennäköisesti h-lö autossa oli naiskuski kerta ajajan sukupuolta ei kerrottu. itselle käynyt samoin pari kertaa,, mut onneksi omassa autossa on ollut jo kauan tuo dashcam eli kamera.


      • kannattaa-ajatella
        samoin käynyt kirjoitti:

        ja aivan varmasti kääntyvän henkilö auton kuski on ensiksi jarruttanut hidastaakseen vauhtia kääntymistä varten ja sitten vasta laittanut vilkun päälle. liian usein näkee että sitä vilkkua käytetään vasta jarruttamisen jälkeen,,mikäli sittenkään.. ja todennäköisesti h-lö autossa oli naiskuski kerta ajajan sukupuolta ei kerrottu. itselle käynyt samoin pari kertaa,, mut onneksi omassa autossa on ollut jo kauan tuo dashcam eli kamera.

        Joopa joo, jarruvalot palaa, mita rekan kunkin pitäis ajatella.


    • roger1111

      Kyllähän nää "ammattiautoilijat" vetelee tuolla ihan miten sattuu..ja siten kyllä sattuukin. Helvetin hieno ajella rajoitusten mukaan kun jonkun scanian keula on parin metrin päässä...

      • .......

        Kyllähän nämä henkilöautoilijat vetää miten sattuu välittämättä omasta ja kyydissä olijoiden turvallisuudesta


      • tilaa on

        ihme kitinää, itse henkilöautoilijana ajelen aika tarkkaan nopeusrajoitusten mukaa,,tutkassa tarkistettu nopeusmittari; jos saan edellä menijän kiinni,,ohitan, jos joku ajaa minutkiinni,,annan reilusti tilaa ohittaa, niin henkilö- kuin raskaan kaluston ajoneuvot. kyllä me kaikki tuonne tielle mahdutaan, kunhan unohdetaan se kuuluisa MINÄ asenne.


    • Vajaako?

      Täysiä pällejä mahtuu rekkakuskeihin.Itse ajoin liittymää missä oli yksi kaista ja betoniaidat molemmin puolin.Minun edessä oli pakettiauto joka ajoi hitaammin kuin nopeusrajoitus sallii.Taakse tulee idiootti rekan kanssa roikkumaan puskuriin.Ei idiootti osannut katsoa nenäänsä pidemmälle,että minä en ollut syypää hänen kiireellisen aikataulunsa jarruttamiseen.Sitten avautui moottoritie ja tämä apina lähti ohittamaan minua sulkuviivojen aikana ja yritti pussittaa minut niin että en pääse vaihtamaan kaistaa.Siis en päässyt kiihdyttämään,koska tämä hidas pakettiauto oli edelleen minun tiellä.Käänsin sitten rekan eteen heti ja painoin kaasun pohjaan.Sinne se sitten jäi varmaan poksauttelemaan verisuonia päästään.Harmi että näille kuskeille ei tehdä älykkyystestejä,vaan kaikki imbesillit pääsee ajamaan hengenvaarallisia laitteita.

      • hokakssofiir

        Hei.Tyypillistä minäminä ajattelua Teiltä.Meidän pällifirmassa on 50% lukion käyneitä ja siitä jatkaneet pari vuotta ammattipätevyyden saamiseksi eri kouluissa.Älykkyystesti kuuluu jokaisen koulun pääsykokeisiin.Parhaat valitaan.Väännän nyt rautalankasta miten Teille näin pääsi tapahtumaan:Pidä saatana se sata metriä edellä ajavaan niin oisit päässyt joustavasti ohittamaan pakun.Jarruttamalla ja myötäilemällä tilanteen mukaan.Ei rekka ole hengenvaarallinen vaan Te itse aiheutitte tykytyksiä pällille roikkumalla pakun perseessä joka ajatteli jotta mikä helvetin tukos se siinä taas.Pälli siis ajattelee aina kilometrin päähän.Jonon toinen on AINA se syyllinen ruuhkiin ja sitämyöten ilmaston lämpenemiseen.


    • ..........

      Eikö yhtään välähdä kuupassa jos scanian keula on parin metrin päässä autostasi? Onko se niin vaikeaa ajaa sivuun levikille niin voit ajella rauhassa rajoitusten mukaan. Oisikohan sillä rekalla vaikka kiire jonnekkin? Olisikohan matkan varrella mäkiä johon pitäisi pitää nopeutta että kuorman kanssa pääsee ylös..? Rekkamiehen vaimona olen kuullut tämän niin monituisia kertoja, että tiedättekös, joskus kyydissä ollessani olen näitä v***n "minä kun ajan rajoitusten mukaan,tai joskus vähän allekkin" -tyyppejä nähnyt, olen jopa miestäni yllyttänyt tähän kyseenalaiseen toimintaan!!!! Leikkikäähän siellä tien päällä, joku päivä se scania ajaa sun perässä huoltsikalle...

      • Pumppu-mies

        Jos miehesi tulee tunkemaan pudotan nopeuden kolmeenkymppiin paikassa jossa ei varmasti pääse ohi ja siitä sitten ripeä kiihdytys. Yleensä muutama tuollainen kerta riittää opettamaan rahtarimiehen pitämään väliä.


    • ???kysymys???????

      MIssäpäin se mäki on jonka päälle ei pääse ilman ylinopeutta?

      Moniko rekka ajaa tien sivuun antaakseen tietä nopeammin kulkeville?

    • Arvi Ala-Vieska

      Eikös se siellä Nivalassa ole se hurja mäki jonka päälle pääsee vain kaikista taitavimmat kuljettajat?

      On kuulemani mukaan tälläkin hetkellä 15 km pituinen jono rekkoja jotka eivät ole päässeet mäen päälle.

    • rekkakuski mäessä

      Nyt alkoi vetopyörät suttaamaan täällä Nivalan vuorilla. Ajoin vaan 81 km/h nopeutta.
      En pääse ehkä mäen päälle, tässä voi vaikka mennä henki jos joku ajaa mäkeä alaspäin.

      • hfjhkkk

        Olitko varmuuden vuoksi ajanut vastaantulijoiden kaistalla (paremman pidon toivossa)? :)


    • lex luthor

      Ajan tarkalleen 80 kmh koska autollani ei saa kovempaa ajaa.En väistä takana tulevaa rekkaa,mutta annan kyllä rekan mennä ohi,jos kiire on.
      Mutta silloin kyllä aina soitan virkavallan vastaanottajaksi.

    • puukengättä

      moottoripyörä mäessä:
      otan aina vauhtia mäen alla reilut 200 , jotta pääsen mäen päälle nopeuden hiljenemättä.
      nivalassa tekee tiukkaa kun rekkojen "ammattikuljettajat" punnaavat kaulasuonet pulleana mäkeä ylös kilometrien jonossa ja ovat siten tien tukkona.
      jos rekat saisivat vapaasti ottaa mäen alla vauhtia, niin niin suomen vaihtotase pysyisi positiivisena.

    • ABeCD

      Ajelin ajoneuvonostureita,n 10 vuotta Helsinki,Tampere akselilla,30- 110 tonnisia.
      Kyllä havaintojeni mukaan tosi törpöt kuljettajat löytyy henkilö-autoista.
      Rekkakuskit ovat herrasmiehiä,liikenteen ammattilaisia,samoin linja-auto ja nosturikuskit.

      Monia vaaratilanteita,syntyi kun on kaksi kaistaa samaan suuntaan,tullaan liikennevaloihin,jätän riittävän välin edellä ajavaan,jotta jarrutusmatka riittää,liukkaallakin.
      Mutta eikö siihen väliin änkee pari kolme "sittipörriä", ( henkilöautoa ).Siinä sai tarjota tallokasta aika tiukkaan jarrulle,ettei tullut "sylttyä".

      • MitäTuollaisiaSäälimään

        Olisit antanut tulla vaan "sylttyä". Olisivatpan ainakin poissa aiheuttamasta enempää harmia liikenteessä. Jos ei itsesuojeluvaistoa kerran ole, niin sitä ei sitten vaan ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe