Näärännäppy

minäx

Nyt on ollut jo viikon ajan näärännäppy simässä, hyvien pieni näppy kyseessä. Ei oikeastaan näy ulospäin, vaan pikemminkin näppy on luomen sisäpinnassa. Enään ei ole kovin kipeäkään, mutta kutisee. Vasta eilen kävin lääkärissä ja sain antibioottivoiteen. Kysymykseni kuuluukin voiteen käytöstä, miten ihmeessä sen voiteen saa siististi tuonne silmään?? Joo, ohjeen mukaan olen yrittänyt pistää tuonne alaluomen taskuun ja tuubista sitä tököttiä tuleekin, muttei millään irtoa siitä tuubista. Tuntuu mahdottomalta saada sitä silmään, ilman että kärki osuu luomen reunaan. Kauheasti ei näköjään tuubiakaan uskalla puristaa, kun sitten sitä ainetta alkaa tulla kauheella paineella vaikkea tuubia enää painakkaan. Kyseessä on siist oftan chlora antibioottivoide. Jotenkin epämääräisesti olen sitä silmäkulman kautta saanut sitä silmään ja onneksi myös nyppy on silmäkulman lähellä...

Kuinka kauan menee, että näärännäppy parantuu voiteen kanssa? Eilen siis vasta aloitin, mutta on tuo näppy tuossa ollut jo viime viikon perjantaista asti. Pieni valkoinen näppy näkyy ripsien tyvessä, en onnistunut saamaan sitä rutistamalla pois. Silmää venuttamalla luomen sisäpinta punoittaa ja siellä näkyy turvonnut paukama. Alkanut jo panikoimaan jos ei tuo voide autakkaan ja täytyy mennä puhkomaan... :/

2

6746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.

Näärännäppy on ripsien apurauhasten akuutti bakteeritulehdus, punainen, erittävä, kipeä ja sijaitsee aivan ripsen tuntumassa.

Tuo kuulostaa chalazionilta eli luomirakkulalta eli talikertymältä luomien takapinnan apurauhasissa, bakteeri ei ole syynä vaan talitukos. Rauhanen on pitkulainen luomen takaosassa ja aukeaa ripsien taakse. Jos tällaisesta kyse niin voit varmuudeksi käyttää voidetta viikon, pitää 5 min kosteaa lämpöhaudetta luomen päällä aluksi päivittäin ja sitten harventaen joka toinen päivä ja kerta-pari viikossa, hierot luomea reunaa kohden jotta pahkura alkaisi tyhjentyä kanavaansa pitkin, puhdistat vanupuikolla mitättömän saaliin ripsein takaa ja laitat kostutustippaa. Muutamassa viikossa pahkura pienenee ja puolen vuoden päästä voi olla koteloitunut ryyniksi jolle ei tarvitse tehdä mitään.

http://cdn.medgadget.com/wp-content/uploads/2011/07/jvg48e4o.jpg

Chlora on tönkköä, purista vanupuikolle ja pyyhkäiset siillä paikalleen.

• minäx

Luomirakkulasta olen lukenut että sen pitäisi olla aristamaton ja kova pahkura, ehkä herneen kokoinen eikä punoita. Tämä ei ole herneen kokoinen tai kova, enkä uskalla kauheasti koskea kun on vähän kipeä, muttei enään niin kipeä kuin silloin ko se tuli... tätä ei oikeastaan ulospäin edes huomaa, ripsen vieressä on pieni valkoinen pää ja lievää punoitusta, mutten saa sitä enää puhkottua. aikaisemmin sieltä taisi jo jotai mömmöä tulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe