Nyt on ollut jo viikon ajan näärännäppy simässä, hyvien pieni näppy kyseessä. Ei oikeastaan näy ulospäin, vaan pikemminkin näppy on luomen sisäpinnassa. Enään ei ole kovin kipeäkään, mutta kutisee. Vasta eilen kävin lääkärissä ja sain antibioottivoiteen. Kysymykseni kuuluukin voiteen käytöstä, miten ihmeessä sen voiteen saa siististi tuonne silmään?? Joo, ohjeen mukaan olen yrittänyt pistää tuonne alaluomen taskuun ja tuubista sitä tököttiä tuleekin, muttei millään irtoa siitä tuubista. Tuntuu mahdottomalta saada sitä silmään, ilman että kärki osuu luomen reunaan. Kauheasti ei näköjään tuubiakaan uskalla puristaa, kun sitten sitä ainetta alkaa tulla kauheella paineella vaikkea tuubia enää painakkaan. Kyseessä on siist oftan chlora antibioottivoide. Jotenkin epämääräisesti olen sitä silmäkulman kautta saanut sitä silmään ja onneksi myös nyppy on silmäkulman lähellä...
Kuinka kauan menee, että näärännäppy parantuu voiteen kanssa? Eilen siis vasta aloitin, mutta on tuo näppy tuossa ollut jo viime viikon perjantaista asti. Pieni valkoinen näppy näkyy ripsien tyvessä, en onnistunut saamaan sitä rutistamalla pois. Silmää venuttamalla luomen sisäpinta punoittaa ja siellä näkyy turvonnut paukama. Alkanut jo panikoimaan jos ei tuo voide autakkaan ja täytyy mennä puhkomaan... :/
Näärännäppy
2
6634
Vastaukset
- näin.
Näärännäppy on ripsien apurauhasten akuutti bakteeritulehdus, punainen, erittävä, kipeä ja sijaitsee aivan ripsen tuntumassa.
Tuo kuulostaa chalazionilta eli luomirakkulalta eli talikertymältä luomien takapinnan apurauhasissa, bakteeri ei ole syynä vaan talitukos. Rauhanen on pitkulainen luomen takaosassa ja aukeaa ripsien taakse. Jos tällaisesta kyse niin voit varmuudeksi käyttää voidetta viikon, pitää 5 min kosteaa lämpöhaudetta luomen päällä aluksi päivittäin ja sitten harventaen joka toinen päivä ja kerta-pari viikossa, hierot luomea reunaa kohden jotta pahkura alkaisi tyhjentyä kanavaansa pitkin, puhdistat vanupuikolla mitättömän saaliin ripsein takaa ja laitat kostutustippaa. Muutamassa viikossa pahkura pienenee ja puolen vuoden päästä voi olla koteloitunut ryyniksi jolle ei tarvitse tehdä mitään.
http://cdn.medgadget.com/wp-content/uploads/2011/07/jvg48e4o.jpg
Chlora on tönkköä, purista vanupuikolle ja pyyhkäiset siillä paikalleen. - minäx
Luomirakkulasta olen lukenut että sen pitäisi olla aristamaton ja kova pahkura, ehkä herneen kokoinen eikä punoita. Tämä ei ole herneen kokoinen tai kova, enkä uskalla kauheasti koskea kun on vähän kipeä, muttei enään niin kipeä kuin silloin ko se tuli... tätä ei oikeastaan ulospäin edes huomaa, ripsen vieressä on pieni valkoinen pää ja lievää punoitusta, mutten saa sitä enää puhkottua. aikaisemmin sieltä taisi jo jotai mömmöä tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883