Suomalaisia tuotteita ulkomaille!

suomionrautaa

Moi!

Olen hiljattain muuttanut Tsekkeihin, Prahaan ja vertaillessani kotimaamme ja tsekkien ruokakulttuuria, päädyin lopputulokseen, että kyllä Suomalainen laatu on parasta! Aikani tutkittuani ja kaivettuani internetin syövereistä löysin tällaisen verkkokaupan, kuin suomikauppa.fi. Tein maanantaina tilauksen, jossa toki runsas määrä niin makeisia, ruisleipää, kuin muitakin elintarvikkeita ja sain paketin eilen!

Ajattelin vain ilmoittaa, että jos ei teillä ole vielä tietoa tästä niin suosittelen kyllä lämpimästi! Asiakaspalvelukin toimi moitteettomasti.

Tässä vielä linkki: http://www.suomikauppa.fi/index.php

23

4062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usf II

      Olet sä kyllä aika outo. Mä ja monet muut olemme asuneet esim. täällä Saksassa kymmeniä vuosia, ja kun me menemme Suomeen, niin sinne pitää raahata ruoat mukana, kun a. se on siellä niin huonoa ja b.hirvittävän kallista.

      Tavallisilta paikkakunnilta ei saa edes tuoretta leipää.

      Ja sieltä Pahasta olen monesti ostanut kaikenlaisia ihanuuksia kotiin, niin konditoriatuotteita, kinkkuja, makkaroita, hyytelöitä kuin muutakin tsekkläistä herkkua.

      Ja nuo tuon mainitsemasi kaupan tuotteet on täysin ylihintaisia. mene Ikean ruokaosastolle, niin saat kaiken edullisemmin, jos sä jotein skandisörsseleitä tarvitset.

      • Anonyymi

        Ruoan hinta ja laatu ihan riippuu maasta. Asun itse Amerikoissa ja on se kyl niin pahaa karkkia ja pieni valikoima et halvemmalla pääsee kun tilaa netistä. 11 henkisen perheen viikottaisiin ruoka ostoksiin menee USAssa noin 600€ kun suomessa kuluu vain ~250€.


    • erilaisuus

      Avaus saattaa olla puhdasta piilomainontaa, vaikka tokihan osalla on edelleen "pakkomielle" joihinkin suomalisiin tuotteisiin, mutta lausua suomalaisten tuotteiden olevan "parhaita", onkin sitten jo aivan toinen asia.

      • pamer

        Itse kirjoittelen täältä Pohjois-Amerikasta. Riippuu täysin tuotteesta ja henkilöstä, mikä on kullekin parasta. Aloittaja osti kertomansa mukaan nettikaupasta mm. suomalaisia makeisia. Omasta mielestäni suomalaiset makeiset hakkaavat mennen tullen täällä myytävänä myytävät karkit niin makunsa kuin valinnanvaransa puolesta. Salmiakki on se kaikkein klassisin esimerkki. Täältäkin saa salmiakkia, mutta se ei ole lähimainkaan niin hyvää kuin suomalainen salmiakki. Paikallinen salmiakki on joka tapauksessa euroopasta maahantuotua, mutta maistuu turhan miedolta. Ihan kuin joisi laihaa kahvia tai teetä; jotain makua on, mutta ei tarpeeksi. Ruisleipä on toinen esimerkki. Jos täältä saa ruisleipää, niin se ei ole lainkaan samanlaista kuin suomalainen reilusti makua omaava tumma ruisleipä. Suomalaistyyppistä aromisuolaa en ole vieläkään onnistunut löytämään täältä, eikä taida onnistuakaan.


      • 2340
        pamer kirjoitti:

        Itse kirjoittelen täältä Pohjois-Amerikasta. Riippuu täysin tuotteesta ja henkilöstä, mikä on kullekin parasta. Aloittaja osti kertomansa mukaan nettikaupasta mm. suomalaisia makeisia. Omasta mielestäni suomalaiset makeiset hakkaavat mennen tullen täällä myytävänä myytävät karkit niin makunsa kuin valinnanvaransa puolesta. Salmiakki on se kaikkein klassisin esimerkki. Täältäkin saa salmiakkia, mutta se ei ole lähimainkaan niin hyvää kuin suomalainen salmiakki. Paikallinen salmiakki on joka tapauksessa euroopasta maahantuotua, mutta maistuu turhan miedolta. Ihan kuin joisi laihaa kahvia tai teetä; jotain makua on, mutta ei tarpeeksi. Ruisleipä on toinen esimerkki. Jos täältä saa ruisleipää, niin se ei ole lainkaan samanlaista kuin suomalainen reilusti makua omaava tumma ruisleipä. Suomalaistyyppistä aromisuolaa en ole vieläkään onnistunut löytämään täältä, eikä taida onnistuakaan.

        Pamer, taidat olla aika uusi tulokas. Mina olen asunut taalla niin kauan etta ruisleivasta menee maha sekaisin ja salmiakkia ei voi syoda kun suuhun tulee loppupaivaksi niin kamala maku ettei voi mitaan ruokaa syoda.

        Suomalaistyyppinen aikuisten karkinsyonti taitaa olla ainutlaatuinen ilmio maailmassa. Varsinkin se etta lapset opetetaan siihen melkein vauvasta asti karkkipaivan avulla.
        Aloittaja taitaa olla suomikaupan omistaja kun tama on jo toinen palsta missa tormaan samaan viestiin.


      • Bäcker
        pamer kirjoitti:

        Itse kirjoittelen täältä Pohjois-Amerikasta. Riippuu täysin tuotteesta ja henkilöstä, mikä on kullekin parasta. Aloittaja osti kertomansa mukaan nettikaupasta mm. suomalaisia makeisia. Omasta mielestäni suomalaiset makeiset hakkaavat mennen tullen täällä myytävänä myytävät karkit niin makunsa kuin valinnanvaransa puolesta. Salmiakki on se kaikkein klassisin esimerkki. Täältäkin saa salmiakkia, mutta se ei ole lähimainkaan niin hyvää kuin suomalainen salmiakki. Paikallinen salmiakki on joka tapauksessa euroopasta maahantuotua, mutta maistuu turhan miedolta. Ihan kuin joisi laihaa kahvia tai teetä; jotain makua on, mutta ei tarpeeksi. Ruisleipä on toinen esimerkki. Jos täältä saa ruisleipää, niin se ei ole lainkaan samanlaista kuin suomalainen reilusti makua omaava tumma ruisleipä. Suomalaistyyppistä aromisuolaa en ole vieläkään onnistunut löytämään täältä, eikä taida onnistuakaan.

        Hyvä Pamer,

        salmiakkia saa apteekista... on ihan varmasti tarpeaksi tujua. Yleismaailmallisesti se on apteekkituote, jota käytetään lääkkenä, suomalaiset puputtavat sitä kiloittain ja ihmettelevät korkeaa verenpainettaan, että sillei.

        Ja parasta ruisleipää saat, kun teet sen itse. osta itsellesi taikinajuurta ja eikun leipomaan.

        Ruisjauhoja saa kaupasta, itse ostan viljaa suoraan tuottajalta, ja jauhan jauhotkin itse (mulla on sellainen näppärä keittiömylly). Silloin saat kokojyväruisleipää, eikä maksa paljon. Näin ollen itse leivottu ruisleipä maksaa alle 40 centtiä kilo, ja silloin tiedät mitä syöt ja voit viedä läheisillesi lämpimäisiä.

        Mutta joku muukin jo totesi, ettei taida ollut vielä kovinpitkään poissa Suomesta? Onko tullut koti-ikävä, vai oletko jo harkinnut paluumuuttoakin.


      • .ulkosuomi
        pamer kirjoitti:

        Itse kirjoittelen täältä Pohjois-Amerikasta. Riippuu täysin tuotteesta ja henkilöstä, mikä on kullekin parasta. Aloittaja osti kertomansa mukaan nettikaupasta mm. suomalaisia makeisia. Omasta mielestäni suomalaiset makeiset hakkaavat mennen tullen täällä myytävänä myytävät karkit niin makunsa kuin valinnanvaransa puolesta. Salmiakki on se kaikkein klassisin esimerkki. Täältäkin saa salmiakkia, mutta se ei ole lähimainkaan niin hyvää kuin suomalainen salmiakki. Paikallinen salmiakki on joka tapauksessa euroopasta maahantuotua, mutta maistuu turhan miedolta. Ihan kuin joisi laihaa kahvia tai teetä; jotain makua on, mutta ei tarpeeksi. Ruisleipä on toinen esimerkki. Jos täältä saa ruisleipää, niin se ei ole lainkaan samanlaista kuin suomalainen reilusti makua omaava tumma ruisleipä. Suomalaistyyppistä aromisuolaa en ole vieläkään onnistunut löytämään täältä, eikä taida onnistuakaan.

        www.nordicbreads.com - parempaa ruisleipää saa Suomestakin hakea. Ei ole vehnällä jatkettua.


    • erilaisuus

      pamer: Riippuu täysin tuotteesta ja henkilöstä, mikä on kullekin parasta.

      Avaaja kirjoitti selkeän yleistävään tyyliin Suomen "ruokakulttuurin" olevan Tsekeihin nähden "parasta."

      suomionrautaa: "Prahaan ja vertaillessani kotimaamme ja tsekkien ruokakulttuuria, päädyin lopputulokseen, että kyllä Suomalainen laatu on parasta!"

      Hänen tekemänsä avaus vaikuttaa puhtaalta piilomainonnalta, sillä kommentissaan ei ole lainkaan argumentteja j aasioiden yksilöintiä suurien sanojen tueksi tai sitten vasta hiljattain ulkomalle asettuneen, joka on edelleen karkinsyönti-iässä.

      Tasapainoisempaa ja realistisempaa olis ollut eritellä kummankin maan ruokakulttuurin vahvoja ja heikkoja puolia.

      Tumaa suomalaista leipää (ja saunaa) toki varsin monikin kaipaa alkuun maasta muutettuaan, joskin kuten ketjussa toinen jo manitsikin, niin pitkään erilaisella ruokavaliolla oltuaan tumma leipä laittaa monilla vatsan sekaisin.

      Tokihan alla olevan suppean kertoman mukaan Tsekkien menu vaikuttaa varsin yksipuoliselta eikä kovin terveelliseltäkään.

      - http://www.iltalehti.fi/matkailu/matkakohteet/EUROOPPA/praha.shtml

      Äkikseen ja Tsekkien ruokakulttuuria tuntematta edellisen artikkelin valossa ei vaikuta kovin houkuttelevalta varsinkaan vaikkapa italialaiseen ja ransakalaiseen verrattuna.

      Ps. Millainen on suomalainen ruokakulttuuri raaka-aineiltaan ja valmistustavaltaan, mitä ertyistä ja omalaimasta vain tyypillisesti suomalaista sillä on, mitä erityistä tarjottavana maailman muihin maihin nähden?

      Itselläni olisi taipumus laittaa tuo sana sitaatteihin "ruokakulttuuri."

      En oikein voisi ajatella vieväni tuttaviani johonkin "suomalaiseen" ravintolaan syömään. Onko sellaisia, taitavat olla melko harvassa vaikkapa Helsingissä.

      Vaikkapa Roomassa tai Pariisissa suomalainen ravintola saattaisi joutua konkurssiin ainakin jos pitäisi laskea alkuperäisväestön varaan.

      Mitään erityistä (ja lisäksi terveellistä) ja maailmalla esittelykelpoista ei itselleni äkikseen tule mileen suomalaisesta ruokakulttuurista jota ei olisi toisaallakin. Lohikin taitaa nykyisin olla kasvatettua selaista jossa mm. omega3 pitoisuus on hyvin vaatimaton vapaaseen loheen nähden.

      Ruisleipä, poronkäristys (harvinaisuus), karjalanpiirakat, lihapullat, kalasoppa, kahvipulla-korvapusti, mitä muuta?

      Metsien marjat ovat hieno ja terveellinen asia sesonkiaikaan. Puolukka on mukavan "äksy" silloin kun sitä ei sokeroinnilla ole pilattu.

      Suomesta aikoinaan lähdettyäni en jäänyt kaipaamana oikeastaan mitään paitsi alkuun tuota tumman leivän vahvaa makua ja ajoittain saunaa. No, sauna tekisi kyllä ihan hyvää aika ajoin vaikka ei sen suurempi puute olekaan.

    • Germaani

      No jo oli sivusto!!! siis hyi helvetti mitkä hinnat!!! Toi on varmaan taas joku SOK:n myyntikikka saada ulkomaille muuttaneetkin suomalaiset osatamaan tuota samaa roskaa ylihintaan.

      Mä en tarvitse tuota moskaa. Eläkööt ne böndet siellä ihan miten lystävät, mutta mä en noita juttuja tarvitse.

      Sinne Prahaan kyllä sen sijaan taas tekisi mieli, siellä on ruoka hyvää ja paljon nähtävää.

    • kijg

      nykyään ihan sairaat toimituskulut...

      • Olet oikeassa, toimituskulut ovat usein täysin kohtuuttomat.
        En nyt tosin ole aloittajan mainitsemassa kaupassa asiakkaana, vaan
        erään suomalaisen kirjakerhon jäsenenä.
        Etuna ulkomaille tilatessa on se ettei saa mitään kuukaudenkirjaa automaattisesti,
        vaan kaikki tuotteet tulevat pelkästään tilauksen perusteella.
        Usein vain toimitus- ja postikulut ovat korkeammat hinnaltaan kuin tilattu tuote.
        Eikä ulkomaille saa muitakaan kerhon tarjoamia tarjousetuja kuten maksuton lähetys ym.
        Ei postituksen tarvitsi ollakaan kokonaan maksuton, mutta hinnasta voisi esim. vähentää sen kotimaan osuuden.
        Ei kai tässä ole pakko olla mitään tilaamassakaan, mutta kielitaidon säilyttämisen kannalta lukeminen on varsin miellyttävä tapa hoitaa asia.


    • نهه1

      Olen asunut keski-idassa pitkalti yli 30 vuotta ja kylla on ihana tilata kaikenlaista suomikaupasta. Joo,ja en ole mitaan sukua suomikaupan vaelle tai ei ole muuta kuin asiakas suhde sinne. Varsinkin joulun aikaan tarvitsee yhta sun toista jos haluaa tehda suomalaisen joulun, vaikka leivontaan,mita ei taalta saa. Kiva,jos jotkut asuvat maassa,mista ei tarvitse tilata mitaan vaan kaikkea on saatavilla. Asumassani maassa nain ei ole.

    • ihan tosissani olen

      Moi! mä olen ihan suomessa asuva teini ja en vielä pääse täältä pakoon. Mutta mun asian idea menee vähän toisin päin. Eli olis ihan jännää saada ulkomailta jotain paikallista. Jota ei saa oikein muualta. Kuten suomessa fazerin suklaa, et sä löydä niitä ranskasta ym. Eli haluaisin tutustua tällätavoin asiaan. Ainoa mutta, tässä on se, että ei voi varmasti tietää mitä sieltä tulee. Ja vielä kun on ruoasta kyse, niin uskaltaako sitä syödä, vai onko siihen sotkettu jotain myrkkyä tai muuta hämärää. Eli jos tiedätte jotain sivuja joista voi mun idean kaltaisesti "tilata luotettavasti" jotakin paikallista karkkia tms. Niin linkittäkää?

      • mistä pakoon?

        "...en vielä pääse täältä pakoon"

        Mitä pakoon lähdet?


    • tyytyväinen

      Alkuvuosina helpotti koti ikävään paketit Suomesta, missä kahvia, suklaata, pikkuleipiä, villasukkaa ja kotiseudun lehtiä.

      Asun paikkakunnalla, missä suomalaisia kauppoja ja kaikkea saa ja jopa kotiin tuotuna. Lasten perheille ostan sinapista juhlamokkaan, Marianne karkit ja Fazerin suklaat ja kannatan kaikkia suomalaisia yrityksiä. Toiskieliset vävytkin tykkäävät.

      Kyllä luotan suomalaisiin tuotteisiin ja kotona on räsymatoissakin suomalaiset loimet. Jalassa Rykät ja lattialla Ruka matto. Kestävät lopun ikää. Filttitossut sain jouluksi...
      Marimekkoa ym. Kyllä meidän on hyvä olla.

      • kosmopoliitti

        Miksi ihmeessä olet muuttanut ulkomaille, jos kerta tuota kaikkea paskaa tarvitset nurkissasi? Auttaisiko muutto jonnekin suomalaiseen lähiöön?

        Kommenttesi kuulostaa siltä, että kuulut asuinmaasi halvesittuun pohjasakkaan niin kuin arabit ja turrkilaiset?

        Maassa maan tavalla tai maasta ulos!


    • TadaaTAdaa

      Jaha, kuinka monta euroa/senttiä saat jokaisest klikkauksesta mainostamallesi sivulle?

      Suomi24 säännöt kieltävät mainostamisen mutta mainostasi ei näköjään kukaan ole pyytänyt pois tai sitten itse kirjoittelet täällä nostatellen siten mainostasi?

    • Reputon Reissumies

      Onhan tuo aloitus aika metka, onko tosiaan mainosta vai jotain "umpimielisyyttä"..?
      Kyllä nyt joka maassa ihminen aina löytää hyviä raaka-aineita ruokansa valmistamiseen ja useimmissa maissa ainakin on kyllä heidän omat ruuatkin hyviä. Yhtenä parhaimmista esimerkeistä borssikeitto venäläiskeittiöstä.
      Ja onhan tuo aika hintava kauppa.
      Tosin sen ymmärrän, että joitain herkkuja tms voi omasta maasta kaivata, joita ei ulkomailta saa ja siihen nostalgianälkään tuo kauppa on oiva lääke varmasti.
      Itse ulkomailla pyöriessäni kaipailin elintarvikkeista juuri tuota Fazerin suklaata ja Pommac-limonadia, vaikka sainkin samoilla reissuilla myöskin uusia herkkuja makumaailmaani.

      • Ulkosuomalainen

        Sattuneeksi tulin tänne eksymään, ja en voi kyllä kuin ihmetellä, miten nurjamielistä ja kateellista porukkaa täällä kirjoittelee! Suomikauppa on kallis, mutta mitä kukin Suomesta kaipaa on kai jokaisen oma asia. Jos joku haluaa sen Suomikaupasta tilata, niin mitä hemmettiä se aiheuttaa noin suurta kateellisten vikinää...

        Itse olen asunut päälle nelisen vuotta muilla mailla, ja kaipaan säännöllisesti useitakin suomalaisia tuotteita, joita yritän aina Suomessa käydessä hamstrata mukaan. Karkkia löytää netistä muualtakin kuin Suomikaupasta, mutta monia muita tuotteita ei.


    • ExxPat

      Jos suomalaisia karkkeja tekee ulkomailla mieli, niin Fazerin tavaraa saa ainakin edullisemmin World of Sweets -nettikaupasta.

    • sgre
    • Taidanpa tilata.

      Minusta tämä oli kiva aloitus ja hyvä tietää tuo osoite. En ollut ennen osunut noille sivuille.

      Juuri vähän aikaa sitten muistelin kaiholla pätkiksiä ja tuollahan niitä näytti olevan.

    • Anonyymi

      Olen tyytyväinen, on Reissumies leipää Vesta silliä ja Kempin hitsauskoneet :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe