Olkaa ihmiset iloisia, että saatte kaupoissa jotain tavaraa ostettua tai ylipäänsä palvelua.
Kaupoissa henkilökunta laitettu niin minimiin, etteivät ehdi edes kuormia purkamaan ja näkee naamasta, että pinna kiristyy loputtomasta raatamisesta.
Sääliksi käy.
vähän henkilökuntaa
12
273
Vastaukset
- Cashieros
Hienoa, että joku on tämän asiallisesti huomannut! Yleensä tulee vain perustyhmää kommentointia kassahälyyn juostessa "palkatkaa lisää työntekijöitä". YKSIKÄÄN KASSALLA OLEVA EI VOI VAIKUTTAA MIEHITYKSEEN MILLÄÄN TAVALLA. Ne ketkä pystyy ei istu koskaan siellä. No, kassavastaava voi yrittää, mutta myymäläpäälikön saadessa hepulin parin lyhyen iltavuoron lisäämisestä ne otetaan heti pois ja kv ymmärtää ettei toista kertaa lähde sooloilemaan (vaikka olisi aiheellista). MP:llä oma lehmä ojassa, koska saa mahdollisia tulospalkkioita tuntien pudottamisesta.
Ainoa vinkkini asiakkaille on antaa sähköpostitse myymälöille palautetta jolloin se kulkeutuu suoraan johdolle. Saa kirjoittaa parempia perusteluita kuin "pitkät jonot, lisää kassoja pliis"...Tuollaiset yhden lauseen palautteet menevät usein täysin toisesta korvasta pääliköillä ulos, vaikka olisivat aivan naulan kantaan. - alalla 4v. ollut
Ei tuo kyllä aina ole myymäläpäälliköidenkään vika. Työntekijöitäkin on joka lähtöön ja valitettavasti kaupan alallekin eksyy sellaisia jotka eivät halua purkaa niitä kuormia tai ylipäänsäkään tehdä mitään fyysisesti raskasta työtä. Tullaan alalle ajatellen että istutaan vain kassalla ja kun homma ei menekään niin ollaan suu mutrulla kun pitäisi jotain muutakin tehdä ja vielä reippaalla tahdilla. Jotkut ei vaan ymmärrä sitä että joskus työ on hektistä ja kiireistä ja on päiviä jolloin pitää ottaa itsestään enemmän irti. Ei voi tehdä mitä itse haluaa ja miten haluaa.
Ongelma on usein myös siinä että jos palkataan sitä väkeä lisää ja lisätään vuoroon yksi henkilö enemmän, ei työt kuitenkaan etene yhtään sen paremmin. Silloin vaan otetaan vieläkin rennommin. Valitettavasti.- 12 vuotta alalla
Hmm. Taidat olla itse huonon johtamistaidon omaava mp. Eli kuormien seisoessa viikkojen ympäri, purkamisen tapahtuvan jatkuvalla viiveellä ja kassojen ollessa alimiehitettyinä vika on työntekijöissä jotka eivät ymmärrä alaa sekä ovat kykenemättömiä ottamaan itsestään enemmän irti? Jep jep. Jonojen kasvaessa lihatiskille asti ilta toisensa jälkeen pitäisi näiden mätien omenien lopettaa chillailu ja reipastua. Kiitos kun valaisit meitä laiskureita. Tuntuu nyt paljon paremmalta.
- alalla 4v. ollut
12 vuotta alalla kirjoitti:
Hmm. Taidat olla itse huonon johtamistaidon omaava mp. Eli kuormien seisoessa viikkojen ympäri, purkamisen tapahtuvan jatkuvalla viiveellä ja kassojen ollessa alimiehitettyinä vika on työntekijöissä jotka eivät ymmärrä alaa sekä ovat kykenemättömiä ottamaan itsestään enemmän irti? Jep jep. Jonojen kasvaessa lihatiskille asti ilta toisensa jälkeen pitäisi näiden mätien omenien lopettaa chillailu ja reipastua. Kiitos kun valaisit meitä laiskureita. Tuntuu nyt paljon paremmalta.
Luitko jutun ihan kunnolla vai kuulutko sitten näihin laiskureihin? Totuus kun on se että useimmissa työpaikoissa on 1 tai useampi työntekijä jotka eivät ole ymmärtäneet kaupan alan töitä oikein ja siitä kärsivät myös ne työntekijät jotka tietävät etteivät tavarat itsestään sinne hyllyihin mene. Jokaisen luulisi myös tietävän että sairaslomat jne. rasittavat vakituista henkilökuntaa enemmän, mutta siitä huolimatta nämä "laiskurit" eivät koe että heidän pitäisi panostaa yhtään enemmän. Jutellaan työkavereiden kanssa, jutellaan asiakkaiden kanssa ja kuormat seisovat. Tälläiset laiskurit tekevät hallaa koko työyhteisölle ja niille ahkerille työkavereille. Voi olla että henkilökunnan määrä on minimi, mutta jotta sitä määrää voidaan lisätä pitää ensin olla faktaa sille että jokainen työntekijä tekee osuutensa mahdollisimman hyvin.
Varmasti on myös työpaikkoja joissa KOKO henkilökunta raataa jaksamisen rajamailla ja silloin asialle PITÄÄ tehdä jotain, jos esimies ei tee, ottakaa yhteyttä esimiehen esimieheen. - ihana4
alalla 4v. ollut kirjoitti:
Luitko jutun ihan kunnolla vai kuulutko sitten näihin laiskureihin? Totuus kun on se että useimmissa työpaikoissa on 1 tai useampi työntekijä jotka eivät ole ymmärtäneet kaupan alan töitä oikein ja siitä kärsivät myös ne työntekijät jotka tietävät etteivät tavarat itsestään sinne hyllyihin mene. Jokaisen luulisi myös tietävän että sairaslomat jne. rasittavat vakituista henkilökuntaa enemmän, mutta siitä huolimatta nämä "laiskurit" eivät koe että heidän pitäisi panostaa yhtään enemmän. Jutellaan työkavereiden kanssa, jutellaan asiakkaiden kanssa ja kuormat seisovat. Tälläiset laiskurit tekevät hallaa koko työyhteisölle ja niille ahkerille työkavereille. Voi olla että henkilökunnan määrä on minimi, mutta jotta sitä määrää voidaan lisätä pitää ensin olla faktaa sille että jokainen työntekijä tekee osuutensa mahdollisimman hyvin.
Varmasti on myös työpaikkoja joissa KOKO henkilökunta raataa jaksamisen rajamailla ja silloin asialle PITÄÄ tehdä jotain, jos esimies ei tee, ottakaa yhteyttä esimiehen esimieheen.Komppaan täysin edellistä. Kerrankin joku uskaltaa puhua asiaa.
Nimim. alalla 27 vuotta ollut. - 5+8
alalla 4v. ollut kirjoitti:
Luitko jutun ihan kunnolla vai kuulutko sitten näihin laiskureihin? Totuus kun on se että useimmissa työpaikoissa on 1 tai useampi työntekijä jotka eivät ole ymmärtäneet kaupan alan töitä oikein ja siitä kärsivät myös ne työntekijät jotka tietävät etteivät tavarat itsestään sinne hyllyihin mene. Jokaisen luulisi myös tietävän että sairaslomat jne. rasittavat vakituista henkilökuntaa enemmän, mutta siitä huolimatta nämä "laiskurit" eivät koe että heidän pitäisi panostaa yhtään enemmän. Jutellaan työkavereiden kanssa, jutellaan asiakkaiden kanssa ja kuormat seisovat. Tälläiset laiskurit tekevät hallaa koko työyhteisölle ja niille ahkerille työkavereille. Voi olla että henkilökunnan määrä on minimi, mutta jotta sitä määrää voidaan lisätä pitää ensin olla faktaa sille että jokainen työntekijä tekee osuutensa mahdollisimman hyvin.
Varmasti on myös työpaikkoja joissa KOKO henkilökunta raataa jaksamisen rajamailla ja silloin asialle PITÄÄ tehdä jotain, jos esimies ei tee, ottakaa yhteyttä esimiehen esimieheen.Olet varmasti hyvin nuori, jos luulet asioiden muuttamisen tapahtuvan yhtä helposti kuin ottamalla yhteyttä esimiehen esimieheen. Tosta vaan, puhelin kouraan ja esimies kuriin! Idealismi on helppoa paperilla. Ymmärrät tämän ehkä joku päivä kasvaessasi aikuiseksi.
- VuodetAlalla..pyh
Löytyyhän näitä hemmoja ja hemmottaria jotka pitävät neljä röökitaukoa 6 tunnin vuorossa ja käyvät jatkuvasti varaston puolella tarkistamassa Facebook sivunsa. Mikä neuvoksi? Mp tai kauppias on heidät palkannut ja jos myymälän kunto sekä jonot ovat heidän aiheuttamia kyllä vastuu myös silloin vierähtää osittain esimiehelle. Hän on nämä palkannut ja ei ole saanut jatkuvaa lusmuilua loppumaan. Onko edes yrittänyt? Yleensä näissä tapauksissa vain laitetaan lappuja seinälle joilla syyllistetään kaikkia. Pitäisi ottaa ongelmatapaukset face to face keskusteluun ja ottaa asiat suoraan käsittelyyn. Harvoin tätä näkee...
Niissä tapauksissa, kun kaikki istuvat kassalla vuorovastaavia myöten, mutta jonot seisoo ilta toisensa jälkeen on älytöntä osoitella sormella joitain yksittäisiä työntekijöitä. - alalla 4v. ollut
5+8 kirjoitti:
Olet varmasti hyvin nuori, jos luulet asioiden muuttamisen tapahtuvan yhtä helposti kuin ottamalla yhteyttä esimiehen esimieheen. Tosta vaan, puhelin kouraan ja esimies kuriin! Idealismi on helppoa paperilla. Ymmärrät tämän ehkä joku päivä kasvaessasi aikuiseksi.
En ole väittänytkään että asiat muuttuisivat, mutta se on se polku mitä pitkin pitäisi kulkea! Vai luuletko että asiat muuttuisivat itkemällä keskustelupalstalla ja pyytämällä asiakkailta ymmärrystä?
Edelleenkin painotan sitä etten yleistä kaikkia työntekijöitä samaan muottiin, vain ne muutamat joiden takia kärsii kaikki, ne jotka käy siellä röökillä, facessa, juoruilee työkaverin/tuttavansa kanssa, ne jotka tekee töitä yhdellä kädellä jne, laahustaa tympiintyneen näköisinä pitkin käytäviä.
Monesti muuten suurimmat kiireyden valittajat ovat niitä jotka eniten käyttävät aikaa jutteluun työkavereiden kanssa. - Alalla_kalalla
alalla 4v. ollut kirjoitti:
En ole väittänytkään että asiat muuttuisivat, mutta se on se polku mitä pitkin pitäisi kulkea! Vai luuletko että asiat muuttuisivat itkemällä keskustelupalstalla ja pyytämällä asiakkailta ymmärrystä?
Edelleenkin painotan sitä etten yleistä kaikkia työntekijöitä samaan muottiin, vain ne muutamat joiden takia kärsii kaikki, ne jotka käy siellä röökillä, facessa, juoruilee työkaverin/tuttavansa kanssa, ne jotka tekee töitä yhdellä kädellä jne, laahustaa tympiintyneen näköisinä pitkin käytäviä.
Monesti muuten suurimmat kiireyden valittajat ovat niitä jotka eniten käyttävät aikaa jutteluun työkavereiden kanssa.On sulla 4:n vuoden veteraani pakkomielle syyllistää muut työntekijät! Ymmärrän hyvin, jos sun kollegoina on joitain räkänokkia ketkä ajaa toiset jatkuvasti kuseen. Etkö mitenkään kykene pitämään edes mahdollisena huonoa tai yli-säästävää vuorosuunnittelua? Eikä korviin mahdu millään toinen täällä mainittu ongelma: Esimiehen kyvyttömyys henkilöjohtamisessa. Se ei ole koskaan mukavaa palauttaa kuria ja muistuttaa työpaikan velvollisuuksista alaisille, mutta hänelle tuo velvollisuus kuuluu. Hänen täytyy myös olla sen verran perillä alaisistaan, että tietää kuka on se luottotyyppi ja kuka ei.
Vaikuttaa siltä ettet pidä esimiestä velvollisena juuri mihinkään. Kaikki on laiskurien syytä. C'mon. Pomosi ei lue tätä palstaa joten ei tarvitse vapauttaa häntä kaikista synneistä. Vai lukeeko ? :D
- Kassamyyjä
Syynä on kaupan alan liittojen ja kaupan yritysten voitontavoittelu, jotta saadaan osakkeenomistajille mahdollisimman suuria osinkoja. Työntekijät tekevät kaupoissa työtä urakkatahdilla ja minimipalkalla.
Asiakkaat eivät ymmärrä, että henkilökuntaa on kaupoissa liian vähän ja tästä aiheutuu kassajonoja ja mm. työntekijöiden jatkuvia sairauslomia. Palvelualojen työntekijät kokevat jatkuvaa henkistä väkivaltaa asiakkaitten taholta.
Työehtosopimuksen neuvottelee Palvelualan ammattiliitto PAM Kaupan alan liiton kanssa. Tehkää siellä PAMissa jotain, koska yksittäinen työntekijä ei voi juurikaan vaikuttaa asioihin! - mies37.
Hain kolmeen kauppaan töihin niitä kuormia purkamaan. Mua ei fyysiset työt pelota mut ei mua otettu töihin vaikka olisin halunnut harjoittelijaksi koska olen työtön.
ollaan sitten työtön kun ei mua halutra edes töihin- - toktok
Jep jep, 5500 neliön myymälä, normimiehitys 2 kassalla, 1-2 osastolla tavaraa purkamassa.. ja sitä tavaraa voi tulla yli 60 rullakkoa päivässä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781805Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181689- 161504
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191193En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121184Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61172hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121136Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291121Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61119Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71104