Milloin teidän vauvat on alkaneet jokeltaa tavuja? Vauva kohta 9 kk, eikä tavuja kuulu.. Kiljuu, murisee ja kurkkuääniä tulee kyllä. Muuten on reipas ja iloinen lapsi :) Tukea vasten kävelee hienosti :)
tavujen jokeltelu
5
1881
Vastaukset
- Vavavavvava
Ei tarvitse olla huolissaan ja äänteleehän teidän vauva jo.. Meilläkin oli pitkään vaan tuota kiljumista ja murinaa:)jos kuulossa ei ole mitään vikaa niin huoli pois.
Meillä reilu vuodenikäinen ja juttelu on sellaista mammaa, vavavvav,nannannaa,näänä,mämäää, jajjaja tyylistä, ei mitään p,k tai t kirjaimia, mutta en huolissaan ole kun ymmärtää nii paljon puhetta kuitenkin.
Ja meillä kävellään edelleen tuen kanssa:) kaikki niin yksilöitä.
Itse taas olen sanonut jo melkein 10 sanaa 9 kk ikäisenä. - vävävävä
Meillä kanssa kiljuttiin, päristiin, muristiin yms pitkään ja neuvolassakin 8kk ikäisenä huomautettiin, että pitäis lukea ja laulaa lapselle enemmän että kieli kehittyisi ja tulisi niitä ba-ba-ma-ma-ta-ta tavuja... Yhtenä kauniina perjantaipäivänä ne sitten tuli, lapsi oli ehkä vähän vajaa 9,5kk. Ihan yhtäkkiä alkoi hokemaan vä-vä-vä ja sen jälkeen onkin ollut levy päällä ja tulee omaa kieltä ihan riittämiin. Nyt ikää 10kk ja sanoo noiden tavujen lisäksi muutaman oikean sanan.
Mun mielestä ei siis ole mitään syytä huoleen, meidän neuvolan sijainen sen sijaan olis varmaan laittanut teidänkin lapsen jo puheterapiaan jos se olisi ollut mahdollista :) - Äippä78
Meillä nyt pikkusen reilu 9 kk tyttö ja just tässä muutama päivä sitten alkoi yhtäkkiä aamusta tuon vä-vä-vä gä-gä-gä. Ennen sitä oli vaan vain kiljunut ja murissut :D
- alkuperäinen kirjoittaja
Me luetaan paljon ja jutellaan vauvalle muutenkin :) Eli jospa sieltä kohta rupeis tulemaan tavuja:)
- vävävävä
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Me luetaan paljon ja jutellaan vauvalle muutenkin :) Eli jospa sieltä kohta rupeis tulemaan tavuja:)
Joo, meillä kanssa jutellaan, luetaan, lauletaan yms ja eiköhän jokainen normaali äiti ja isä ole sen verran kontaktissa lapseensa, että puhetta alkaa jossain vaiheessa tulla:) Nauratti se neuvolan ohje, että pitäis lukea ja loruilla enemmän... Se oli sellanen hössöttävä vanhempi sijainen joka noin ohjeisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483