Gerbiilin elinikä?

Anita

Kuinka kauan gerbiili keskimäärin elää?

Kun se alkaa vanheta ja väsyä ja oleen vaan paikoillaan niin kuinka kauan se vanhuus sitten kestää?

15

7094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinde

gerbiilin elinikä on n.2-4 vuotta kyllä vanhempiankin löytyy...

• möör

se on kylläkin yleensä 3-5 vuotta... hyvällä hoidolla ne voi elää pitempäänkin :)

• Tieto!

Suomessa gerbiilien keskimääräinen ikä on 3.6vuotta, gerbiilin vanhuus kestää kuukaudesta, kahdeksaan kuukauteen..

• gerbuuuuuuuuuu

Eivät gerbiilit ihan 6-vuotiaiks elä... Mutta voivat ne hyvällä hoidolla elää ainakin neljä vuotta, jos pysyvät terveinä. Omat gerbuni ovat nyt 2.5-vuotiaita.

• rintenten

Yleensä, kun kerrotaan eläinten maksimi elinikä, niin ei kannata kertoa sitä mitä kirjassa tms. lukee. Ihan oikeaa, luotettavaa tietoa on se, kun kertoo omat kokemukset :) Minun gerbiilit on eläneet enimmillään 3,5-vuotiaiksi. Omasta mielestäni hoidin niitä hyvin, vaikka eivät eläneetkään tuon kauemmin.

• Ipsu

No ooon lukenu että ne eläis suurinpiirtein 2-5.v

Mutta luonnossahan ne eivät elä kuin parisen vuotta.

Omat gerbuni ovat nyt vasta melkein 9kk
      Marraskuussa ovat syntyneet :)

• gertsu

gerbuuuuuuu: Gerbiilit voivat elää jopa kuusi vuotiaiksi ja jos tiesit niin gerbut elävät yleensäkkin 3-4 vuotiaiks ja hyvällä hoidolla 5.v

• Huolestunutgerbiilistään

Mulla on gerbiili joka pitää silmiä kiinni lähes koko ajan (silmät ovat raollaan) se on 3.vuotias onko se jo liian vanha ja pitäisikö se viedä lopetettavaksi. joudumme juottamaan sitä koska se ei näe ja se ei syö kauhean paljon olemme nyt sitten vähän tarkkailleet sitä ja päättäneet viedä sen eläin lääkäriin mutta olisi kiva jos kertoisitte jos itsellänne on ollut sama tilanne ja mihin loppu tulokseen olette päätyneet. Ps. Anteeksi kun on kolme vuotta näistä aiemmista mennyt mutta löysin tämän ja aihe oli gerbiilin ikä

• Gerpiili

Mulla oli gerbiili ja se eli noin 6 vuotta. Sai sitten sydärin kun oli jo sen verran vanha...😢😭

• Ihminennnnnn

En tiedä sen enenpää että netissä ainakin lukee että elävät noin 2-4 - vuotiaiksi.
      Mutta mulla on kyllä ollut yksi sairastapaus jolloin se eli vaan noin 2 kuukautiseksi.
      Nykyiset gerbiilit ovat nyt 2,5-vuotiaita. 🙃

• gerbi

Hei,minulls on 2 gerbiiliä ne ovat nytten sinakin 5.vuotiaita ja olen hoitanut niitä hyvin.

• Anisetke

Joskus tulee kissa nimeltä Unto ja syö gerbiliinin niin se elää päivän 🌷

• Anonyymi

Mulla oli joskus kakarana 2 urosgerbiiliä (asuivat eri tiloissa),toinen eli 7vuotiaaksi ja toinen kupsahti juuri 8v täytettyään.. se 8v oli kyllä jo kauttaaltaan harmaantunut ja saanut varmaan jossain kohtaa pienen halvauksen,kun viimeisinä kuukausina seisoi vähän vinossa,ei kuitenkaan kaatuillut liikkuessaan ja söi ja joi hyvin.

• Anonyymi

Mulla kuoli viime marraskuussa gerbiili, joka oli yli 4 vuotias.

• Anonyymi

Mä oon saamassa gerbiilit. Miten voisin hoitaa niitä niin että ne eläisivät mahdollisimman pitkään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      116
      4576
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3890
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3280
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2972
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2442
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2196
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1839
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1745
    Aihe