Tubulaariset rinnat ja niiden korjaus julkisella

Tubutisu

Hei!

Olen 23- vuotias nainen ja minua on vuosia vaivannut rintojeni ulkonäkö, joka muistuttaa jotakuinkin näitä: http://westlakeplasticsurgery.com/wp-content/gallery/hd-breast-aug-tubular/dh-pre-op-2.jpg

Aiheesta on useampi keskustelu jo olemassa, mutta halusin nyt avata ihan uuden saadakseni mahdollisimman paljon tietoa julkisella puolella tehtävään korjausleikkaukseen liittyen. En siis ole uskaltautunut vielä lääkäriltä hakemaan lähetettä kun en tiedä että saisinko sitä edes ja menisikö leikkaus minun kohdallani kelan korvauksien piiriin...

Minua siis kiinnostaa kaikkein eniten se, että kuinka paljon korjausleikkaus tulisi minulle maksamaan ja kuinka tietoisia nykyään tk lääkärit ovat ko vaivasta.

Asiasta jotain tietävät, auttakaa!

Kiitos jo etukäteen!

9

4234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normaalit rinnat nuo

      no ei nuo nyt mitkään tubulaariset ole. rintoja on monenmuotoisia. Ei kaikki ole mitään silikonipallon näköisiä. Ihme juttu, että kaikilla pitäisi olla pallomaiset rinnat, vaikka nuo kuvassa olevat on aivan normaalit. Tottakai media ja varsinkin plastiikkakirurgit haluaa töitä ja kaventaa koko ajan normaalin käsietettä. Kaikki rajoista poikkeava on sitten joku lähes sairaus, joka pitää korjata. Oikeat tubulaariset on kuin putkilot ja nännipiha on puolet rinnasta ja nänniä ei ole kuin näkyvä läiskä.
      Turhaan valitat.
      sinun rintasi ovat vain pienehköt ja uskon että lääkäri jossain tk:ssa nauraa sut ulos turhine valituksinensi. Sinun ikäisenäsi rinnat voivat vielä muuttua moneen malliin. Lähde kuntosalille, niin sat lihasta rintakudoksen alle. Sekin muokkaa rintoja parempaan kuosiin. Mulla on sun ikäisenä ollut samanlaiset rinnat ja nyt ne on pyöreät C-kupin rinnat.
      Nykyään nuorille pitäis kaikki ola tässä ja nyt heti.

      • Tutkimuksiin...

        Tajusitko lainkaan että linkin kuva ei esittänyt kysyjää.

        Aloittajalle: Jos et saa lähetettä terveyskeskuksesta, yksityislääkärikin voi lähettää tutkittavaksi ja leikkaukseen julkiselle puolelle. Siellähän sitten selviää täyttääkö rintasi julkisen puolen kriteerit.


    • Tubutisu

      Joo siis tossa kuvassa oli vaan osviittaa siitä minkä tyyppiset mun tissit on, mulla ne ei vaan näytä lähellekään normaalilta enkä voi tuntea itseäni naiseksi. Nämä on erikokoiset ulokkeet ja nänni sulautuu täysin valtavaan nännipihaan eikä erotu muutoin kuin kylmässä. Kuntosalia on tuloksetta kokeiltu. Hävettää ihan sairaana olla yläosattomissa, vaikka mieheni väittääkin tykkäävänsä tisseistäni.

      Toisten on hyvin vaikee tajuta tätä ongelmaa, etenkin sellaisten joilla sattuu ne nätit tissit olemaan luonnostaan. En valittaisi ollenkaan jos minulla olisi normaalit ja naiselliset rinnat.

      Niin, ja sekin harmittaa kovasti kun toiset sanovat että "kyllä ne sitten viimeistään lasten saannin jälkeen muokkaantuu" tms. Olemme mieheni kanssa päättäneet olla hankkimatta lapsia. Eikä näillä tod näk voisi edes imettää, sen verran niukasti on kudosta...

    • MSQ81

      Ymmärrän sinua. Minulla on juurikin tuon näköiset tissit ja itse olen diagnosoinut ne tubulaarisiksi monien eri sivustojen kautta. Itse kuulin tästä vaivasta vasta pari vuotta sitten. Olen siis 31v ja AINA kärsinyt rumista/vajokeista tisseistä. Ja yhdelle krijoittajalle, kyllähän nuo ovat tubulaariset, kun nännin/nännipihan alla ei ole yhtään rintakudosta, eikä kyllä päälläkään paljoa... Itseä kiinnostaisi kanssa selvitellä tuota korjausmahdolisuutta, koska itsekään en ole koskaan tuntenut itseäni naiseksi. Ja juuri tuo, että kukaan, joka ei samasta vaivasta kärsi, ei voi ymmärtää tätä tunnetta. Eikä kyse olisi siitä, että rinnat ovat pienet, vaan ne ovat niin viallisen muotoisesti kehittyneet... Itse kyllä täysimetin molempia lapsia vajaa puoli vuotta ja osittaisimetyksellä vuoden ikään saakka, mutta minun piti tehdä esikoisen kanssa PALJON työtä, että se homma alkoi sujua, siis viikkoja opeteltiin ja yritettiin... Että siinä mielessä ovat tehtävänsä täyttäneet, mutta kun vuosi sitten tuli vielä avioero, niin on ihan kamal ajatuskin esiintyä jonkun miehen edessä rinnat paljaana... :(

    • gdgfg
    • Tastesugar

      Tervehdys

      Mä olen itse 25-vuotias ja kärsin juurikin ketunnokista, turpea nänni muttei rintakudosta. Sain rohkaistua itseni ja varasin lääkärille ajan. Jännittää myös mitä lääkäri (nainen) näistä tulee sanomaan. Varmasti muserrun jos vähättelee, koska asia on vaivannut minua 18-vuotiaasta asti. Mietityttää, että mitä jos todella saan kunnon rinnat,elämä muuttuis paljo mielekkäämmäksi. Vois jopa osallistua likkojen saunailtoihin sun muihin kun en ole sitä kehdannut ennen tehdä. Kuvitella etten edes oman äitini kanssa ole aikuisiällä saunaan mennyt. Esimerkiksi salilla pukkarissa on hävettänyt ihan kauheasti nämä rinnat..:/
      Tsemppiä vaan kaikille jotka kärsivät tästä erilaisuudesta. Ymmärrän teitä hyvin.

    • OpheliaTubu

      Hei, olen 23-vuotias ja sain myös äskettäin selville kärsiväni rintojen alikehittymisestä. Tubulaarisiksi niitä voisi varmasti kutsua, vaikka lääkäri ei itse termiä käyttänytkään. Sain lähetteen julkiselle, nyt odottelen kutsua. Aloitin myös blogin tätä prosessiani koskien.

      http://tubutissit.omablogi.fi/

      Voimia teille kanssasisareni! Ymmärrän niin hyvin miten vaikeaa tällaisen asian kanssa eläminen on.

    • HelsinkiläinenÄiti

      Minullakin on tuollaiset. Ajattelin aina, että sitten kun saan lapsia, tilanne korjautuu, ja haluan imettää lapset ennen kuin rintojani operoidaan. No, sain lapsen, ja yllätys yllätys, rintani eivät muuttuneet yhtään, eikä maitoakaan tullut. Eli se siitä, nämä tubulaariset paskaroikottimet ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

      Älkää rakkaat siskot uskoko noita väitteitä, että raskaus kasvattaisi rintoja tai että kannattaa imettää ensin. Tubulaariset rinnat ovat kehityshäiriöiset, eikä niillä pysty edes imettämään. Kuulemma PCOS liittyy asiaan myös, että se on pilannut rintojeni kehityksen jo murrosiässä.

    • Minitubut

      Facebookista löytyy nyt Rintojen kehityshäiriöistä kärsivien vertaistukiryhmä. Siellä voi keskustella kokemuksistaan, toimenpiteistään ja purkaa mieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe