Haluan ja todella tarvitsen uuden puhelimen ja vaihtoehtoina ovat Nokia Lumia 900 ja Iphone 4. MUtta kertokaahan viisaammat kumpi on hinta-laatu suhteelta parempi? En ole ikinä käyttäny muita applen tuotteita kuin koulussa vähän Ipadia ja en oikein tiedä onko ne edes helppoja käyttää. Onko Iphone 4:ssä kamera myös edessä? Kummassa kestää akku kauemmin? Kumpi on yksinkertaisesti parempi?
Lumia ois tietenkin halvempi mutta jotenkin toisaalta haluaisin enemmän Iphonea, mutta en todellakaan Iphone 5:sta koska mä en tonnia ala maksamaan pelkästä puhelimesta. Toi noin 400 e sekin on jo liikaa mut kesätyö palkka sallisi sen ostamisen onneks. Mut viisaita vastauksia kiitos! :))
Kumpi on parempi hintaan verrattuna?
21
149
Vastaukset
Noista valitsisin IPhonen paremman tuen takia. Lumia 900 mallissa on vanhempi WP7 käyttis joten itse katsoisin suosiolla WP8 malleja jos harkitsisin Lumia malleja.
- ehdottaja.
kannattais harkita uudempia malleja.
- corvus.
iPhone kannattaa unohtaa. Valitse uudempi WP8 Lumia noista: http://www.gigantti.fi/catalog/puhelimet-ja-gps/fi_matkapuhelimet/matkapuhelimet?SearchParameter=&@QueryTerm=*&CategoryUUIDLevel2=qKcKeQuvdnEAAAEnGmZ94OGk&Käyttöjärjestelmä=Windows Phone&ManufacturerName=NOKIA&discontinued=0&online=1&@Sort.ViewCount=1
- 4s ios
iphone 4s siis S on noista paras,hyvät kamerat etu ja taka,paljon sovelluksia,nopea,hyvä näyttö
- ainokia
Saako Lumioihin tilattua niitä sellasia omalla kuvalla kuoria? Iphoniin ainakin on melkei joka kaupassa...mitä toi käyttöjärjestelmä tarkottaa? Mitä eroa on Wp7 ja Wp8? Kiitos jo tähänastisista vastauksista :)
Kun kattelin sit lisää noita lumioita nii kumpi olis järkevämpi ottaa 900 vai 820? Onko se 820 uudempi?- toteaja.
wp7 puhelimet kannattaa unohtaa suosiolla. wp8 on kaikinpuolin parempi.
Mieti tarkkaan mitä haluat/tarvitset, niin ei sitten jälkeenpäin harmita. Puhelimen ostolla ei voi olla niin kiire, etteikö ehdi muutamaa päivää miettiä......
se kannattaa myös muistaa, että useimmat kehuvat omiaan kännyköitään ja haukkuvat muita, riippumatta siitä kumpi on oikeasti parempi.
820 on uudempi ja WP erot voi lukea täältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone- X vs. Y
Miksi et laita jo heti otsikkoon asian ydintä: Laite X vs. laite Y.
Miksi tämä otsikoiden asianmukainen latiminen on joillekin niin kovin vaikeaa?- ainokia
No siksi että ihmiset kiinnostuvat ja tulevat katsomaan mistä on kyse kun ei suoraan kerrota.
Miksi itse et laita jo tekstiin asian ydintä, ettei sitä tarvitse arvailla. Miksi tämä tekstien "LATIMINEN" on joillekin niin kovin vaikeaa? Tarkoitit varmaan laatiminen..
Mutta ihan sama, kysyin apua puhelimen valintaan, en otsikoiden laatimiseen. :)
- gfsdgd
Jos välttämättä haluat Lumia 900:n, sen saa tällä hetkellä varastonpohjilta 200 eurolla.
Mutta siltikin suosittelen WP8-puhelinta.
Lumia 620:ssakin on etukamera, vaihtokuoret ja isompi näyttö kuin iphone4:ssa. Eikä mene koko kesän säästöt. - ainokia
Jos nyt kuitenkin kallistun sen iphonen puolelle kun se houkuttelee niin paljon, niin onko siinä iphone 4:ssä 8gb:n muisti riittävä sellaselle perusmäärälle tiedostoa, eli musiikkia noin luultavasti 100 kappaletta ja kuvia ehkä toiset sata?
Vaikka täällä suositeltiin iphone 4 S :ää niin katsoin sen hintaa, niin menee kyllä yli että harmikseni sitä en voi edes harkita :/ iphone 5destä puhumattakaan...- exapple
Vain typerys valitsee nykyään iPhonen
- ihmettelijä.
exapple kirjoitti:
Vain typerys valitsee nykyään iPhonen
varsinkin nelosen. ikivanha malli, jossa tuskin mikään uusi päivitys enää toimii.
Kannattaa harkita myös Android malleja. Niitä on aika paljon eri hintaluokittain.
- sgs2 plus
4 hinnalla saa tuoreen ja hyvän android kännyn
- gfsdgd
Lumia 620:ssa on myös muistikorttipaikka joka tukee kortteja aina 64 gigaan asti. Että mahtuu ne musiikit ja kuvat...
Mitä siinä iphonessa on niin hienoa, että sellainen pitää saada, tuplahinnalla?- ainokia
En tiedäkään mitä siinä iphonessa on se hieno juttu. Oon vaan kavereilta ja muilta tutuilta kuullut ketkä käyttävät kyseistä mallia, että se on hyvä ja parempi kuin nokia. Itse oon aina käyttänyt nokiaa ja kerran samsungia, mutta iphonesta ei kokemusta ja siks tekis mieli koittaa onko oikeesti hintansa arvoinen...
Mut kiitti vinkistä tohon 620:n muistikorttiin, se olis tosi hyvä plussa et varmasti mahtuu kaikki tarvittava musa ym. - toteaja.
ainokia kirjoitti:
En tiedäkään mitä siinä iphonessa on se hieno juttu. Oon vaan kavereilta ja muilta tutuilta kuullut ketkä käyttävät kyseistä mallia, että se on hyvä ja parempi kuin nokia. Itse oon aina käyttänyt nokiaa ja kerran samsungia, mutta iphonesta ei kokemusta ja siks tekis mieli koittaa onko oikeesti hintansa arvoinen...
Mut kiitti vinkistä tohon 620:n muistikorttiin, se olis tosi hyvä plussa et varmasti mahtuu kaikki tarvittava musa ym.tietenki iPhonen käyttäjät kehuu omaansa ja haukkuu muut, joita eivät ole edes kokeilleet.
sun pitää ajatella ITSE ja kokeilla vaihtoehdot. - wp on turhaan hehkutettu
toteaja. kirjoitti:
tietenki iPhonen käyttäjät kehuu omaansa ja haukkuu muut, joita eivät ole edes kokeilleet.
sun pitää ajatella ITSE ja kokeilla vaihtoehdot.tohon hinta luokkaan kannattais harkita sampan s3 ja s2 plus malleja. Myöskin huawei ascend p2 on hintaansa nähden todella kovilla spekseillä varustettu. Iphonet on helppo käyttösiä mutta niissä ei voi muokata mitään. Windoowsit taas on viellä vähän kesken eräsiä mm. Sovellus kaupan valikoima on tosi pieni, ja sovellukset on huonosti optimoituja. Lisäksi wp on yleensä suht tehottomia koska järjestelmä ei tue kuin kaksydin prossuja.
- lopetajo
wp on turhaan hehkutettu kirjoitti:
tohon hinta luokkaan kannattais harkita sampan s3 ja s2 plus malleja. Myöskin huawei ascend p2 on hintaansa nähden todella kovilla spekseillä varustettu. Iphonet on helppo käyttösiä mutta niissä ei voi muokata mitään. Windoowsit taas on viellä vähän kesken eräsiä mm. Sovellus kaupan valikoima on tosi pieni, ja sovellukset on huonosti optimoituja. Lisäksi wp on yleensä suht tehottomia koska järjestelmä ei tue kuin kaksydin prossuja.
"Lisäksi wp on yleensä suht tehottomia koska järjestelmä ei tue kuin kaksydin prossuja. "
Ehehe. Olet niitä tyyppejä, joille vain numerot merkitsevät - mitä isompi sen parempi? WP sattuu vaan olemaan sen verran tehokas käyttöjärjestelmä, että se toimii kohtuullisen halvallakin raudalla (kuten Lumia 520 ja 620) sulavasti. Samalla raudalla Android ei luultavasti tekisi mitään muuta kuin tökkisi. Ja vähän paremmallakin raudalla samanhintaiset Androidit tahmaavat.
Sovellusosastoa olet tainnut käydä katsomassa joskus kauan sitten, jos ollenkaan? - wp turhaan hehkutettu
lopetajo kirjoitti:
"Lisäksi wp on yleensä suht tehottomia koska järjestelmä ei tue kuin kaksydin prossuja. "
Ehehe. Olet niitä tyyppejä, joille vain numerot merkitsevät - mitä isompi sen parempi? WP sattuu vaan olemaan sen verran tehokas käyttöjärjestelmä, että se toimii kohtuullisen halvallakin raudalla (kuten Lumia 520 ja 620) sulavasti. Samalla raudalla Android ei luultavasti tekisi mitään muuta kuin tökkisi. Ja vähän paremmallakin raudalla samanhintaiset Androidit tahmaavat.
Sovellusosastoa olet tainnut käydä katsomassa joskus kauan sitten, jos ollenkaan?kyllä itse wp toimii sulavasti, mutta kun sovellukset saattaisivat vaatia vähän nopeuttakin. Ja kyllä se vaan niin on että wp sovelluskaupassa on vain huomattavasti vähemmän tavaraa kuin playssa ja appstoressa. Toki luvut ei kerro paljon mutta jos vertaa vuotta vanhaa yks ydin prossua joka on lumia 900 ja esin s3 neliydinprossua nii kyllä se neliytiminen on vaan huomattavasti tehokkaampi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747