Muistikortti jumissa

Lomalainen

16 gigan sdkortti on pelittänyt hyvin aiemmin, nyt se kamerassa (Canon eos 60d) ei toimikaan: yritettäessä ottaa kuvaa tulee teksti " Muistikortti täynnä" ja katselutilassa sekä ipadissa ilmoittaa " ei kuvaa" . Tarkistin, ettei kortti ole lukittu. Missä vika? Vai kortti pilalla? On muistaakseni alistettu kertaalleen.

9

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomalainen

      Tarkoitin siis että kortti olisi alustettu kertaalleen, eikä alistettu :)

    • Timelord

      Nyt on luultavasti käynyt niin kurjasti, että muistikorttisi on altistunut neuvosoliittolaisten gamma-säteilylle. Suosittelen välitöntä antautumista

    • Mamiks-kuvaaja

      Pyydä äitiäs ostaa sulle uusi kortti.

    • Työläinen.
    • 77//**

      kortti kuoli... tai jotain... ekaa kertaa tuollainen error2, korttia ei voi käyttää,aseta se uudelleen, alusta uudelleen.... tuollaiset tiedot ilmoittaa. Teetin juuri eilen yli 300 kuvaa ja sen jälkeen kun aloin poistamaan kuvia niin tuli tuo.Onko se nyt lopullisesti rikki vai saako sen vielä toimimaan, tietokoneelle en kuvia ole laittanut enkä laita vaan paperikuvia haluan. Siinä mielessä ei vahinkoa tapahtunut sainhan juuri teetettyä ne.Enää en vain saa kuvattua sille enkä myös poistettua, on poistuvinaan mutta kun katkaisen virran ja aloitan uudelleen niin siellä on kaikki jäljellä, kuvata jos yritän niin tulee tuo alussa mainittu ilmoitus.Olen kuvannut sillä kortilla varmaan jokun 3000-3800 kpl kuvia.Poistanut olen aina 1 kerrallaan, jostain nyt luin ettei niin saisi tehdä. Saanko itse palautettua sen kortin henkiin vai onko mennyttä kalua, en ole mikään tekijä näitten digi ja kortti asennuksien kanssa, ongelmia ei ole aiemmin ollut. Neuvosta kiitollisena odottelen vastaukia, muita kuin jotain hattuilua.Kun en tiedä niin en tiedä, neuvot kelpaa.

    • pcrecovery

      Kokeilepa alustaa ensin tietokoneessa kortinlukijalla ja vielä sen jälkeen alustat kamerassa uudelleen...

    • 77//**

      yritin kamerassa alustusta ja se vastasi että korttia ei voi alustaa, onko se nyt mennyttä kalua ja uuden hankinta edessä....onneksi ehdin juuri teettää ne kuvat, eli ei suurikaan vahinko.... kuinka kauan, siis kuinka paljon kuvia yksi kortti kestää ennenkuin on tälläinen kuolo edessä.Ja miksi ei saisi kuvia poistaa yksi kerrallaan, miksei sitä mainita kameran ohjekirjassa, mistä sitä kukaan tietää, jos ei missään sanota

      • jfhwqghf

        Ei kukaan tiedä, kuinka kauan juuri tietty yksilö kestää. Ainut arvo, mitä olen löytänyt on 10 000 kiinnitystä.
        Kortilla on kuitenkin tietty ikä, ei niinkään vuosissa, vaan talletuksissa. Siis kirjoituskertojen määrässä.

        Kuvia ei kannata poistella koko ajan, koska silloin talletus tapahtuu aina samoihin muistisoluihin ja ne voi kulua loppuun muuta korttia nopeammin. Myös jatkuva poistelu voi korruptoida kortin osiotaulukon ja se silloin sekoaa.
        Formatointi yleensä auttaa ja se kannattaa tehdä aina, kun kortti on tullut täyteen ja kuvat siitä kopioitu jonnekin.

        Aivan uusimpia ja nepeimpia lukuun ottamatta on kortit niin halpoja, ettei kortin hajoaminen ole suuri tappio, ellei ainutlaatuisia kuvia menetetä.

        Muuten nuo SD-kortit on mekaanisesti heikkoja ja pehmeitä. Jos ne taipuu ne voi lakata toimimasta. On tapahtunut, kun oli kassinpohjalla ilman suojaa.
        CF-kortit on kestävämpiä.


    • sellasta1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7381
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      79
      4356
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2817
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2146
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      344
      1432
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1282
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      57
      1093
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe