heip! Viime kesänä olin kesä vaihtarinan Kanadassa ja samaan perheeseen tuli kanssani saman ikäinen tyttö Israelista. Meistä tuli kesän aikana todella hyvät ystävät ja nyt olisi tänä kesänä tarkoitus lähteä hänen luokseen vierailulle. Israelissa on kuitenkin muita maita tarkemmat säädökset lentokentillä. Miten on, tarvitseeko alle kahdeksantoista vuotias jotain erikoispapereita Israeliin lentäessään? Tai onko jotain muuta jota olisi hyvä tietää Tel Avivn lentokentästä?
17v tyttö Israeliin
3
193
Vastaukset
- Deronda
Ei minulle ainkaan tule mieleen, mitä erityistä sinulta vaadittaisiin ikäsi perusteella. On normaali passintarkastus, jossa kysytään oletko liikkeellä lomailemassa vai muussa tarkoituksessa. Maasta poistuttaessa saattaa olla hyvinkin huolellinen tarkastus. Se kaikki on kuitenkin sinun turvallisuudeksesi. Osaat itsekin etsiä tietoa rajamuodollisuuksista, mutta ainakin sivulla www.goisrael.fi on tietoja.
TLV:n kenttä on kuin mikä tahansa kenttä. Helsinkiin verrattuna se kuitenkin selvästi suurempi.
Nauti Israelista. Se on jotain erilaista. Pieni maa on itsessään tavattoman moniaineksinen. Kaupungitkin ovat keskenään hyvin erilaisia. Ruoka on yleensä erinomaisen hyvää kasvisruokaa. Kasviruokailijalle Israel on paratiisi. - liiiluuuulaaa
Kiitos paljon! Lentoliput varattuna ja parin viikon päästä reissuun!! I can't wait!
- ksvnprgisoggsdvusfih
Periaatteessa ala-ikäsenä matkustaessa pitää olla vanhempien kirjallinen suostumus ( suostumuksen saa tulostettua esim. finnairin sivuilta). Tosin ei multa ainakaa sitä koskaa ole kysytty, kun olen ala-ikäisenä matkustanut.
Israelissa tarkemmat turvatarkastukset ja usein kysytään matkan tarkoitusta, minne olet menossa, ketä tapaat ja minne majoitut yms. Ei muuten mitään erikoista, Paluu lenolla saattavat tutkia matkatavarat tarkkaan ja kysellä kaikkea mahdollista.
Kannattaa mennä kentälle tarpeeksi ajoissa, suositus on vissiin 3h ennen lentoa?
Ihan loistava paikka lomailla, itse lähdössä 2 vkon päästä 6. kertaa. Hyvää matkaa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812315- 1831934
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701765Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1141603Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise301538- 1131335
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1701147Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771083Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1591065Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591035