Eli talomme alkaa alkaa olemaan viittä vaille valmis. Olemme itse muurannut harkkoportaat. U-muotoiset ja sivuseinät on jätetty auki. Askelmat ovat kiiltävän valkoiset (samaa kuin alakerranlattia) ja nousu osuudet vaalean harmaaksi maalatut(samaa kuin kaikki seinät).
Nyt pitäisi keksiä hyvät, halvat ja hienot kaiteet niihin. Jos mahdollista niin yritämme tehdä nekin itse.
Vinkkejä?
Harkkoportaisiin hyvät ja halvat KAITEET! Mistä ja miten?
13
646
Vastaukset
- Makuasiaa
Mitä materiaalia?
Puuta?
Kevytbetonia?
Lasia?
Puusta saa mun mielestäni nätit, mutta se on makuasia... - Hjmbvv. Nn
Ei kyl tule muuta "helppoa ja halpaa" mieleen kuin raakalaudasta tekeminen. Mutta todennäköisesti haluatte jotain vähän muuta...
Itseasiassa helppo ja halpa tapa olisi ollut muurata kaiteet harkosta samalla kun portaiden runkokin tehtiin. Harkon päälle puolisenttiä leveämpi puu käsijohteeksi.
Meille tehtiin samanlaisiin portaisiin lasikaiteet mittojen mukaan (metallitolpat). Maksoi muutaman tonnin asennettuna. Muistaaksni lasku oli 4500 mutta siinä oli suunnilleen puolet parvekkeen kaidetta. Firman nimi oli caava tampereelta. - Niimi1
Kaiteissa saisi olla ainakin lasia. Löysin yhden hienon mallin ja hinta oli mukavat 1000€/metri. Se sai sitten jäädä!
Olen tässä miettinyt, jos tekisi itse puulla kehikon(esim kertopuusta) ja laittaisi lasit aukkoihin. Sitten "pakkeloisi" hyvin kaikki ruuvinpäät yms ja maalaisi kiiltävän valkoiseksi. Oon yrittänyt sellasia googletella, mutta huonosti löytyy. Kaiteet on yleensä ammattilaisten tekemät (ehkä syystä?).- Tee ite
Joo... Eiku tee ite ja tilaa sit ammattimies korjaamaan tai tekemään uusiksi
- Dnndsmmss
Kertopuu on kyllä mahdollisimman kehno materiaali kiiltävän valkoiseksi. Ylipäänsä jotta saisit puusta noista hienot niin veisin suoraan puusepälle tehtäväksi.
Jos rst/lasi kiinnnostaa niin kysäisepä tarjous www.steelman.fi. Meille tuli lasikaiteet tuolta ja todella hyvän näköiset.
- Porrasapua
N. 37000 porraskuvaa www.houzz.com appissa tai sivustolla.
www.houzz.com/photos/staircase - Juuhpuuh
Virolaisilla portaidentekijöillä on samoja moderneja lasiteräshärpäkkeitä kuin täälläkin. Useimpien sivutkin suomeksi, taitaa myydä paljon Suomeen matskua. Itse juuri kilpailutamme teräsportaita Virosta. Trepp on portaat eestiksi.
- Pavusta
- paikallinen lasiliike leikkoo lasit(myös kiinnikkeet)
- tolpat puusta ja jos ammattitaito riittää niin rautatolpat.
- käsijohteet joko lasiin L kiinnikkeillä tai tolpasta tolppaan..
- yksi vaihtoehto olisi jos löytyis edullinen tekijä niin kokorautaiset puu käsijohteilla (ei sotkeutuvaa lasia / rosteria)
etuovi.com ja sieltä 2-kerros asunnot niin kuvia löytyy... - 13+7
Tein halvat kaiteet puuportaisiin 45*45mm puurimasta ja 4mm akryylilevystä. Tuli kevyen ja ilmavan näköiset. Suutuspäissään lapsi on potkaissut yhden levyn kiinnityskohdan rikki, muuta ongelmaa ei ole ollut. 4mm akryylilelyihin ei voi nojailla, mutta ei se olekaan portaikossa tarkoitus.
- Niimi1
Kiitos vastauksista!
Keksimme kysyä kaiteita metallifirmalta, joka on tehnyt meille kantavia metallitolppia seiniin. Ne tekee myös kaiteita. Hintakaan ei ollut paha, 16 metriä alkaen 500€. Rosteriset kalliimmat. Siihen sitten vain lasit keskelle =) - Äääkcbn
Tuo hinta tuskin sisältää muita kuin mustasta raudasta tehdyt leikkaus ja hitsaustyöt. Sinkitys ja pulverimaalaus päälle niin hinta tuplaantuu.
- Niimi1
Valkoiseksi maalattu oli tuo hinta.
- mika_b
Hei!
Meiltä saa sellaiset kaiteet kun haluatte ja paljon muuta!
Lähetä minulle e-mail : [email protected] niin saatte tarjouksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818