Harkkoportaisiin hyvät ja halvat KAITEET! Mistä ja miten?

Niimi1

Eli talomme alkaa alkaa olemaan viittä vaille valmis. Olemme itse muurannut harkkoportaat. U-muotoiset ja sivuseinät on jätetty auki. Askelmat ovat kiiltävän valkoiset (samaa kuin alakerranlattia) ja nousu osuudet vaalean harmaaksi maalatut(samaa kuin kaikki seinät).

Nyt pitäisi keksiä hyvät, halvat ja hienot kaiteet niihin. Jos mahdollista niin yritämme tehdä nekin itse.

Vinkkejä?

13

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makuasiaa

      Mitä materiaalia?
      Puuta?
      Kevytbetonia?
      Lasia?

      Puusta saa mun mielestäni nätit, mutta se on makuasia...

    • Hjmbvv. Nn

      Ei kyl tule muuta "helppoa ja halpaa" mieleen kuin raakalaudasta tekeminen. Mutta todennäköisesti haluatte jotain vähän muuta...

      Itseasiassa helppo ja halpa tapa olisi ollut muurata kaiteet harkosta samalla kun portaiden runkokin tehtiin. Harkon päälle puolisenttiä leveämpi puu käsijohteeksi.

      Meille tehtiin samanlaisiin portaisiin lasikaiteet mittojen mukaan (metallitolpat). Maksoi muutaman tonnin asennettuna. Muistaaksni lasku oli 4500 mutta siinä oli suunnilleen puolet parvekkeen kaidetta. Firman nimi oli caava tampereelta.

    • Niimi1

      Kaiteissa saisi olla ainakin lasia. Löysin yhden hienon mallin ja hinta oli mukavat 1000€/metri. Se sai sitten jäädä!
      Olen tässä miettinyt, jos tekisi itse puulla kehikon(esim kertopuusta) ja laittaisi lasit aukkoihin. Sitten "pakkeloisi" hyvin kaikki ruuvinpäät yms ja maalaisi kiiltävän valkoiseksi. Oon yrittänyt sellasia googletella, mutta huonosti löytyy. Kaiteet on yleensä ammattilaisten tekemät (ehkä syystä?).

      • Tee ite

        Joo... Eiku tee ite ja tilaa sit ammattimies korjaamaan tai tekemään uusiksi


      • Dnndsmmss

        Kertopuu on kyllä mahdollisimman kehno materiaali kiiltävän valkoiseksi. Ylipäänsä jotta saisit puusta noista hienot niin veisin suoraan puusepälle tehtäväksi.

        Jos rst/lasi kiinnnostaa niin kysäisepä tarjous www.steelman.fi. Meille tuli lasikaiteet tuolta ja todella hyvän näköiset.


    • Porrasapua

      N. 37000 porraskuvaa www.houzz.com appissa tai sivustolla.

      www.houzz.com/photos/staircase

    • Juuhpuuh

      Virolaisilla portaidentekijöillä on samoja moderneja lasiteräshärpäkkeitä kuin täälläkin. Useimpien sivutkin suomeksi, taitaa myydä paljon Suomeen matskua. Itse juuri kilpailutamme teräsportaita Virosta. Trepp on portaat eestiksi.

    • Pavusta

      - paikallinen lasiliike leikkoo lasit(myös kiinnikkeet)
      - tolpat puusta ja jos ammattitaito riittää niin rautatolpat.
      - käsijohteet joko lasiin L kiinnikkeillä tai tolpasta tolppaan..

      - yksi vaihtoehto olisi jos löytyis edullinen tekijä niin kokorautaiset puu käsijohteilla (ei sotkeutuvaa lasia / rosteria)

      etuovi.com ja sieltä 2-kerros asunnot niin kuvia löytyy...

    • 13+7

      Tein halvat kaiteet puuportaisiin 45*45mm puurimasta ja 4mm akryylilevystä. Tuli kevyen ja ilmavan näköiset. Suutuspäissään lapsi on potkaissut yhden levyn kiinnityskohdan rikki, muuta ongelmaa ei ole ollut. 4mm akryylilelyihin ei voi nojailla, mutta ei se olekaan portaikossa tarkoitus.

    • Niimi1

      Kiitos vastauksista!

      Keksimme kysyä kaiteita metallifirmalta, joka on tehnyt meille kantavia metallitolppia seiniin. Ne tekee myös kaiteita. Hintakaan ei ollut paha, 16 metriä alkaen 500€. Rosteriset kalliimmat. Siihen sitten vain lasit keskelle =)

    • Äääkcbn

      Tuo hinta tuskin sisältää muita kuin mustasta raudasta tehdyt leikkaus ja hitsaustyöt. Sinkitys ja pulverimaalaus päälle niin hinta tuplaantuu.

    • Niimi1

      Valkoiseksi maalattu oli tuo hinta.

    • mika_b

      Hei!

      Meiltä saa sellaiset kaiteet kun haluatte ja paljon muuta!
      Lähetä minulle e-mail : [email protected] niin saatte tarjouksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe