Kysy mitävaan hamstereista !

Hamtaroo :)

Hei ! Olen omistanut pitkän aikaa jo syyrialaisia hamstereita. Tiedän niistä todella paljon. Voit kysyä mitä vaan mitä mieleen sattuu :) . Minulle on tulossa 2-3kpl. roboja :).

51

1909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HamiHami

      saako hamsu syödä mandariinia, pilttiä jossa on sipulia ja juustoa? en omista hamsua mutta kiva tietää! (:

      • Hamsuli<3

        Hei HamiHami :) !
        Hamsteri ei saa syödä mitään sitrushedelmiä , joten mandariinia ei saa antaa.Ei myöskään kiiviä,appelssiinia eikä muutakaan kirpeää tai sitrushedelmiä. Voisit mielummin antaa : kurkkua,salaattia,päärynää,porkkanaa,tomaattia,banaania,jauhelihaa,voikukanlehtiä,ruohoa, jne jne. Ja pilttejä saa antaa, mutta piltissä ei missään nimessä saa olla sipulia. Se voi olla hengenvaarallista! Mitä muuta vaan pilttiä saa antaa mutta vältä sipulia ja chiliä. ;)


    • 1 kymysys

      Onko hamsterit ärhäköitä? Kun kaverit sano ettei kannata hankkia niitä kun kuulemma ainakin syrkit puree aika helposti.

      • Hamsuli<3

        Nytpä vastailen ! :)
        1kysymys:
        Yleensä hamsterit eivät ole ärhäköitä. Tosin jos niitä herättelee päivällä päiväuniltaan ne voivat tietenkin olla ärhäköitä. Jos hamsteri puree,siihen on joku syy. Se kuitenkin riippuu hamsterin luonteesta onko se ärhäkkä vai ei. Yleensä hamsterit eivät ole ärhäköitä! Itse suosittelen lämpimästi hamsteria!


      • Kiitospaljon:)
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Nytpä vastailen ! :)
        1kysymys:
        Yleensä hamsterit eivät ole ärhäköitä. Tosin jos niitä herättelee päivällä päiväuniltaan ne voivat tietenkin olla ärhäköitä. Jos hamsteri puree,siihen on joku syy. Se kuitenkin riippuu hamsterin luonteesta onko se ärhäkkä vai ei. Yleensä hamsterit eivät ole ärhäköitä! Itse suosittelen lämpimästi hamsteria!

        Okei, kiitos paljon neuvoista :)
        Olen vähän ajatellut noita hamsterin käyttäytymisjuttuja sen vuoksi kun haluaisin itselleni mahdollisesti talvikon


      • Hamsuli<3
        Kiitospaljon:) kirjoitti:

        Okei, kiitos paljon neuvoista :)
        Olen vähän ajatellut noita hamsterin käyttäytymisjuttuja sen vuoksi kun haluaisin itselleni mahdollisesti talvikon

        Onnea sitten jos saat sen talvikon !


    • Minäpä minä

      Aijon varmaanki hankkia hamsterin, mutta on vaan yks ongelma lähdemme usein matkalle emmekä tiedä mihin me voitais viedä hamsteri? Onko nille hoitajia? Maksaako ne paljon?

      • Hamsuli<3

        Riippuu vähän että kuinka pitkiä matkoja teette. Hamsteri pärjää hyvin viikonlopun yksin kotona jos sillä on tarpeeksi ruokaa ja vettä. Jotkut eläinkaupat voivat ottaa hamsterin hoitoon. Se suinnilleen maksaisi 30-50 e. Riippuu eläinkaupasta ja kuinka kauan se olisi hoidossa. Joku luotettava tuttavasi voisi käydä katsomassa hamsteriasi jos olette pitempään matkalla. Onnea,jos saat hamsterin!:)


    • hamsu1234

      voiko syrkille antaa hevosen kuivaheinää? vastaisitko mahd. nopeesti!!

      • Hamtaroo :)

        Kyllä sitä kai saa antaa :). Jos se on samaa kuin kapasta ostettu heinä niin käy. Ei heinä ole pakollista millekkään hamsterille,mutta parempi on se jos on.


    • Minäpä minä

      Kiitos neuvosta! :D
      Entä jos lähtee kuukaudeksi tai vielä pidemmäksi aikaa niin kasvako hinta myös?

    • 9+7

      ^No tietenkin kasvaa. Oli vaan pakko tulla sanomaan. Miten se nyt samanakaan vois pysyä.

    • tavaraa?

      Minulta kuoli viimeinen gerbiili jo jonkin aikaa sitten ja sen mökki/puusilta/kiipeilytelineet yms. on lojunu jo jonkin aikaa kaapissa. Ajattelin ostaa hamsterin mutta mietin että saako niitä gerbiilien entisiä tavaroita antaa hamsterille kun niissä on kuitenkin toisen jyrsijän hajut, vai pitääkö ostaa kokonaan uudet kamat?

      • Hamsuli<3

        Otan osaa gerbiiliesi kuolemasta! Mutta asiaan. Olen kuullut että hamsteri voi ihmetellä gerbiilien hajuja. Mutta muista nämä asiat: hamsteri voi hämmentyä kovin gerbun hajuista. Kun ostat hamsterin se kuljetetaan eläinkaupasta ostetulla kantokopalla tai pahvilaatikolla. Kun kaupanmyyjä/kasvattaja ottaa hamsterin häkistä purua ja pistää pahvilootaan/kantoppaan, voit pistää samoja puruja uusien purujen päälle sillä silloin hamsteri ei ole niin stressaantunut. Ja myös voit laittaa samoja puruja uusien tavaroitten päälle että se haistaa myös omat hajunsa. MUISTA PESTÄ vanhojen gerbiiliesi ruokakupit ja juomapullon HUOLELLISESTI. Ja onnea hamsterin hankintaan! Hamsteri on oikein mukava jyrsijä. Ensimmäiseksi hamsteriksi sopivat esim. Syyrialainen tai talvikko.


      • Okei :))
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Otan osaa gerbiiliesi kuolemasta! Mutta asiaan. Olen kuullut että hamsteri voi ihmetellä gerbiilien hajuja. Mutta muista nämä asiat: hamsteri voi hämmentyä kovin gerbun hajuista. Kun ostat hamsterin se kuljetetaan eläinkaupasta ostetulla kantokopalla tai pahvilaatikolla. Kun kaupanmyyjä/kasvattaja ottaa hamsterin häkistä purua ja pistää pahvilootaan/kantoppaan, voit pistää samoja puruja uusien purujen päälle sillä silloin hamsteri ei ole niin stressaantunut. Ja myös voit laittaa samoja puruja uusien tavaroitten päälle että se haistaa myös omat hajunsa. MUISTA PESTÄ vanhojen gerbiiliesi ruokakupit ja juomapullon HUOLELLISESTI. Ja onnea hamsterin hankintaan! Hamsteri on oikein mukava jyrsijä. Ensimmäiseksi hamsteriksi sopivat esim. Syyrialainen tai talvikko.

        Kiitos kovasti vinkeistä, pitääkin kokeilla noita juttuja sitten kun olen valmis hankkimaan hamsterin :)


    • aloitt3lija

      Mikä on hamsterin häkin sopivin pinnaväli? Onko 1,5 cm liikaa? Entä kumpi on parempi syyrialaiselle, duna vai häkki?

      • aloitt3lija

        ja vielä: mikä on paras puhdistusaine käytössä olleen jyrsijänhäkin puhdistukseen? voiko sen pestä jollain pesuaineella vai pitääkö olla desinfiointiainetta tms.?


      • Nukkapallero
        aloitt3lija kirjoitti:

        ja vielä: mikä on paras puhdistusaine käytössä olleen jyrsijänhäkin puhdistukseen? voiko sen pestä jollain pesuaineella vai pitääkö olla desinfiointiainetta tms.?

        Joo voi olla vähän liian iso pinnaväli. joku 10 mm. Itsellä on häkki, mutta lähden kaupunkiin viikonloppuna ja ostan ison dunan, sillä Missi on kova kaivelemaan. (: Ostin kaupasta häkin ja pesin perus käsienpesu nesteellä ja klooria vähän rättiin, huuhtasin äkkiä hanan alla ja pyyhin jonkin verran & pesin taas.


      • Hamsuli<3

        Nukkapallerolta varmaan saitkin vastauksen pinnaväliin ;). Mutta näihin häkkeihin. Itse tykkään dunista siksi,koska ovat niin kevyitä ja aika helppo puhdistaa. Häkeistä taas siksi,että niihin on helpompi kiinniittää semoisia tasoja. Meidän hamsterillamme on duna. Siinä kuitenkin on välissä 10cm pinnakerros joten tasoja on helppo lisätä. Hamsterin häkki taas on siitä huono kun hamsteri kiipeilee pinnoissa se voi satuttaa itsensä putoamalla korkealta tai jalka voi jäädä pinnojen väliin. Tykkään itse enemmän dunista,mutta häkkikin on hyvä!


    • aloitt3lija

      eikö Dunan ilmanvaihto ole aika huono? Riittääkö tosiaan että hamsu saa happea vain kattoritilän kautta? Sitten vielä yksi kysymys: onko sopiva 70 cm x 45 cm x (korkeus) 30 cm syrkille? Ja saako niitä "välitasoja" ostettua myös dunaan? Kiitos vastauksista!!!

      • Hamsuli<3

        Kyllä dunassa on hyvä ilmanvaihto. Näihin välitasoihin. Näitä tasoja voi kiinniittää imukupeilla ja olen kuullut että teipilläkin voi,mutten suosittele,sillä hsmsteri voi nielaista teippiä. Näitä tasoja ei ole pakko olla,mutta mukavia hamsulle. Tasoja voi tehdä myös riippukeinuista (kiinnitetään kattoritilästä). Mutta pudotus ei saa olla korkea. Lisäksi taso voi olla esim. Tasakattoinen mökki jossa on tikkaat. Ja toi sun häkin/dunan koko on riittävä.


    • Hamsu

      Hei Hamsuli! Mulla on syrkki ja se on ihan lempeä ja silleen, mut se on tosi iso! Sille on tosi monet hamsun kamat liian pienii, mut marsun kamat liian isoja. Mitä pitäis tehä!:(

      • Hamsuli<3

        Ai iso? Oletko antanut sille herkkuja paljon? Päästätkö sen jaloittelemaan tai onko sillä juoksupyörää? Mutta jotkut hamsut ovat vain luonnostaan isoja eikä ne voi sille mitään. Jos hamsterisi on lihonut tai aika pullea,punnitse hamsu. Sitten jos on ylipainoinen vähennät makupaloja,päästät usein jaloittelemaan,häkissä juoksupyörä,saa vähä rasvaista siemenseosta jne. Mutta jos hamsteri on luonnostaan iso niin laihduttaa ei tarvitse. Monet hamsterin tavarat ovat kääpiöhamstereille. Ruokakipolla ja juomapullon koolla ei ole väliä. Voit tehdä myös itse tarvittavat tavarat! Voit tehdä ne: puusta tai pahvista. Kaikki pienet pahvilaatikot tai keksipakkaukset käyvät hameille. Näin voit tehdä itse minkä
        tahansa kokoisen mökin/piilopaikan: Tarvikkeet: wc-paperia/talouspaperia,sakset(ei pakollinen) ja jonkun kulhon johon hamsterisi mahtuu. Ja tietenkin suihkepullon. Kastele kulho. Kääri wc/talous paperia kulhon ympärille. Kastele suihkepullolla. Taas paperia,suihkaus. Jatka tätä rataa kunnes paperia on tullut n. 1-3 cm. Pane kulho paperineen kuivumaan esim. Lämpimän patterin viereen,saunaan tms. Anna kuivua 1pvä.-viikko (riippuu paksuudesta). Irrota VAROVAISESTI paperi kulhosta ja leikkaa oviaukko. Vinkki. Voit jättää kohdan peittämättä paperilla mihin haluat oviaukon. Lisäksi voit väsätä puusta sopivankokoisen mökin(minkä itse haluat) hamsterillesi. Sitten voit laittaa ison/pienen kukkaruukun häkin pohjalle kallelleen. Kaikkia riippumattoja,siltoja,tikkaita ym. Voit pistää hamillesi,ne eivät varmasti ole pieniä;). Voit tilatakkin tavarat,yleensä ne ovat isompia. Toivottavasti oli apua!;)


      • Hamsuli<3
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Ai iso? Oletko antanut sille herkkuja paljon? Päästätkö sen jaloittelemaan tai onko sillä juoksupyörää? Mutta jotkut hamsut ovat vain luonnostaan isoja eikä ne voi sille mitään. Jos hamsterisi on lihonut tai aika pullea,punnitse hamsu. Sitten jos on ylipainoinen vähennät makupaloja,päästät usein jaloittelemaan,häkissä juoksupyörä,saa vähä rasvaista siemenseosta jne. Mutta jos hamsteri on luonnostaan iso niin laihduttaa ei tarvitse. Monet hamsterin tavarat ovat kääpiöhamstereille. Ruokakipolla ja juomapullon koolla ei ole väliä. Voit tehdä myös itse tarvittavat tavarat! Voit tehdä ne: puusta tai pahvista. Kaikki pienet pahvilaatikot tai keksipakkaukset käyvät hameille. Näin voit tehdä itse minkä
        tahansa kokoisen mökin/piilopaikan: Tarvikkeet: wc-paperia/talouspaperia,sakset(ei pakollinen) ja jonkun kulhon johon hamsterisi mahtuu. Ja tietenkin suihkepullon. Kastele kulho. Kääri wc/talous paperia kulhon ympärille. Kastele suihkepullolla. Taas paperia,suihkaus. Jatka tätä rataa kunnes paperia on tullut n. 1-3 cm. Pane kulho paperineen kuivumaan esim. Lämpimän patterin viereen,saunaan tms. Anna kuivua 1pvä.-viikko (riippuu paksuudesta). Irrota VAROVAISESTI paperi kulhosta ja leikkaa oviaukko. Vinkki. Voit jättää kohdan peittämättä paperilla mihin haluat oviaukon. Lisäksi voit väsätä puusta sopivankokoisen mökin(minkä itse haluat) hamsterillesi. Sitten voit laittaa ison/pienen kukkaruukun häkin pohjalle kallelleen. Kaikkia riippumattoja,siltoja,tikkaita ym. Voit pistää hamillesi,ne eivät varmasti ole pieniä;). Voit tilatakkin tavarat,yleensä ne ovat isompia. Toivottavasti oli apua!;)

        PS! Voit kirjoittaa googleen "hamsterin virikkeet", sieltä löytyy hyviä vinkkejä!


    • tietämätön

      Tarviiko hamsterit kuivaa heinää ravinnokseen, eli kuuluuko niillä olla aina kuivaa heinää tarjolla niinku kaneilla??

      • Hamsuli<3

        Ei ole pakollista :). Kaikki hamsterit eivät välttämättä edes syö heinää,vaan se on myös hyvää pesän tekoon. Ei heinää edes tarvitse olla,mutta parempi jos on ;)!


    • Hi!Hamsteri!

      Oon hankkimassa hamsua ja haluisin tietää, että paljonko sille kuuluis antaa lihaa ja monta kertaa viikossa. Mikä liha olis sille hyvä?

      • Hamsuli<3

        Hamsterille annetaan kerran viikossa lihaa. Kuten: kanaa,jauhelihaa tai kalaa. Lisäksi voit antaa raejuustoa siinä on samoja aineksia kuin lihassa. Pilttejäkin voi antaa,mutta vältä ettei siinä olisi sipulia tai chiliä. Onnea jos saat hamsterin!!


      • Sedä
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Hamsterille annetaan kerran viikossa lihaa. Kuten: kanaa,jauhelihaa tai kalaa. Lisäksi voit antaa raejuustoa siinä on samoja aineksia kuin lihassa. Pilttejäkin voi antaa,mutta vältä ettei siinä olisi sipulia tai chiliä. Onnea jos saat hamsterin!!

        Eläinproteiinista käy hyvin myös muna tai hyönteiset. Linnnut (salmonellariski) ja järvikalat (loisriski) pitää kypsentää ensin. Ja jos annat maitotuotteita, anna laktoosittomia!


      • Peloissaan
        Hamsuli<3 kirjoitti:

        Hamsterille annetaan kerran viikossa lihaa. Kuten: kanaa,jauhelihaa tai kalaa. Lisäksi voit antaa raejuustoa siinä on samoja aineksia kuin lihassa. Pilttejäkin voi antaa,mutta vältä ettei siinä olisi sipulia tai chiliä. Onnea jos saat hamsterin!!

        Mitä mä nyt teen annoin hamsulleni pienenpalan chiliä voiko se kuolla???


      • Peloissaan kirjoitti:

        Mitä mä nyt teen annoin hamsulleni pienenpalan chiliä voiko se kuolla???

        Chili ei ole vaarallista, mutta tuntuu kyllä ikävältä kaikista nisäkkäistä!


      • Haukkuvaukku
        tulikirahvi kirjoitti:

        Chili ei ole vaarallista, mutta tuntuu kyllä ikävältä kaikista nisäkkäistä!

        Kyllä minä ainakin tykkään ja olen nisäkäs. No vitsi, mutta meidän koira tykkää chilistä ihan oikeasti!!!


    • moiiiiii

      voisitteko luetella selkeitä ja hyviä syrkki kasvattajia? kun en oikein tiiä mistä sitä ottais... ja onko pitkäkarvainen hamsu jotenki vaikeempi ku lyhyt???

    • amppuuuuuuuuuuuuuuuu

      elikkä mulla on venäläinen kääpiöhamsteri ja haluun tietää et miks se tekee niin että se menee aina nukkumaan kun alan olee sen kanssa ?

      • hamsuuuu

        hamsterihan on yöeläin ja liikkuu enemmän illalla ja yöllä

        niin että jos alat olemaan se kanssa päivällä niin ei ole mikään ihme jos menee nukkumaan


    • miten hamsterin saa käymään vessassa se kakkii pitkin dunaa ja pissii mökkiin?

    • kakka-pökäke

      moi,nii että onks sellasii kaljuja hamstereita olemassa,mä haluisin sellasen ku,kalju hamsu ols tosi söpö.

      • Älävaan

        Kaljuja hamstereita on, mutta ei Suomessa.
        Sellaista ei kuitenkaan pidä hankkia ensikerralaisena, sillä ne vaativat erityistä hoitoa


    • kakki pökäle

      voiteks bliis vastaa nopee ku mä haluisin tietää etonks kaljuja olemas oikeesti kun näin kuvn sellasesta ja,seoli niiiiiiin söpö

    • kakka päkäle

      OIKKRST HAMTARO KILTTI VASTAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! ku mä saan sen hamsun oikeest varmaa sit ku mul on synttärit eli.ens ysyksynä.Kun mä haluisin oiekeest tietää kun mä haluun kaljun ku,oon muutenki vähän allergninen,nii haluun hasmun josta ei lähde niin plajon karvaa.bliiiiis vastaatkaa kiltti hamtaro tiiän,et,oot varmasti käynyt täälä mutta mikset voi vastaa mulle.Riitää että vastaat vaan ei tai joo!!sun ei tarvii vastata muuta jos on kiire!nii onks kaljuja hamsyereita?

    • HamsuFani

      Hei! Mä oon jo kauan haaveillut kääpiöhamsterista ja äiti on sanonut että harkitsee! Mutta mua mietityttää että kun me mennään aika "usein" (pari kertaa vuodessa) ulkomaille, niin pitäiskö mun ottaa kaks hamsua että sillä olis seuraa? Vai onko ne sellaisia että viihtyy paremmin yksin? ja oon ajatellut hankkia talvikon. Ja se että kun mennään ulkomaille niin kannattaako se antaa jollekkin hoitoon vai niin että kun meillä on myös kaks kissaa ja niitä käydään hoitamassa niin että se joka ne käy ruokkimassa myös hamsun?

      • pupsuli

        Hamsterit ovat aina erakoita! Eli ei kaveria. Hamsteri pärjää kyllä muutaman päivää yksin kunhan sillä on tarpeeksi ruokaa ja vettä. Mutta jos reissu kestää kauemmin olisi hyvä jos saisit jonkun tutun käymään hamsun luona kerran päivässä :) ja hyvä jos joku tulee kissoja hoitamaan niin voi samalla käyä hoitaa hamsunki.


      • Tädi

        Ei ole aina. Syyrialainen on erakko, talvikkokin pääasiassa (mutta voi joskus tulla toimeen sisaruksen kanssa, varmin kuitenkin pitää yksin). Campbelli ja roborovski kaipaa seuraa. Hamsteri ei mitenkään älyttömästi seuraa kaipaa, ennemminkin vapaana jaloittelua. Tilavassa terrassa se pärjää reissun ajan pelkällä ruokinnallakin, mutta parempi vielä jos saisit hoitajaksi jonkun joka voi hetken pitää hamsuakin vapaana :)


    • jokuhamsteri

      Eli mulla on pieni ongelma. Ostin tossa pari päivää sitten hamsterin ja en tiedä sen alkuperästä juuri mitään muuta kuin että se on syyrialinenhamsteri ja naaras. Kyselin perus kysymyksiä kasvattajalta ja se vastats parhaan mukaan. Sitten sian muutama päivä sen jälkeen viestin soitosta että hamsteri on ollut karkuteillä viikon ( oli kuulemma ennensitä jo käsikesy.) ja on itse palannut terraarioon. En tiedä uskonko tuota tarinaa koska olivat aika hämärää porukka, asuvat ihan keskellä mettää dyykattuu kamaa kuistilla ja hirveen sotkunen ja ulosteelta haiseva talo. Ja tämä kyseinen hamsteri on 8 viikkoa vanha ja oon yrittäny kesyttää sitä. Mutta se on hirveen pelokas ja säntäilee terraariossa sinne tänne. Eli voiko enää kahdeksan viikoista syyrialaista hamsteria enää kesyttää.

    • EllaAleksandra

      Oon aika aloittelija, mut munse kysymys ois se että onko punainen silmän väri hamsterilla normaali n. 7 viikon ikäisellä naaras hamsulla.
      Mut siis haluaisin kertoa vähän hamsustani. Hamsterini nimi on Wilma,lempinimiä sillä on useampi, pikku-nede, neiti Nöpönenä ja nede. Wilma on valkoinen hamsu ja sillä on vaaleita läikkiä ylävartalossa. Kiitos jos vastaat.

    • Auttakaahamsujuttuja

      Sain ihan vasta hamsun poikasen ja hän on ehtinyt tutustua jo omaan häkkiinsä tänään kaverini auttoi minua kesyttämään sitä käsikesyksi se puri aluksi paljon:/ varmaan siksi että hän haisteli uusia hajuja. Mutta sitten oli minun vuoroni ottaa se syliin ja olin sängyllä sen kanssa ja hän pari kertaa tipahti sylistäni matalta sängylle nyt mietin että saankohan minä häneen enään luottamusta häneen kun pari kertaa hän vahingossa minulta putosi ja olen vähän myös tarkkaillut että mitä ovat hänen elämän tapoja niin kesken unien olen ottamut mökin pois hänen päältään ja katsellut jänen elämää:( auttakaa! Kertokaa minulle saanko enään häneen luottamusta ollenkaan? 😩

    • Hamsu

      Voiko hamsterin häkin pohjalle laittaa purun siasta kanien ja jyrsijöiden heinää?

    • Anonyymi

      Voiko hamsterin poikasen taino niinkun luovutus iässä olevan hamsterin ottaa matkalle tai no sen noin 2 kuukauden ikäisen jos on kolmen tunnin matka ja kuinka pitkään se pärjää yksin

    • Moi, meillä oli kaksi roboa, mutta toinen niistä kuoli vanhuuteen. Voiko toinen hamstereista asua yksin?, vai mitä asialle pitää tehdä😩

    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu jos hamsteti syö chiliä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe