Kokemuksia muutosta ulkomaille

awse

Olen 23 vuotias ja tavoitteena olis piakkoin päästä muuttamaan Englantiin. Mihinkään isoon kaupunkiin en tähtää, koulutus on vyön alla ja työkokemustakin löytyy eri aloilta. Suunnitelmat ovat suht avoimet (eli lisäkoulutusta, ammatin vaihtoa taikka sitten heti töihin tai parhaammassa tapauksessa sekä koulua että töitä). Olen harkinnut kouluttautua urheiluhierojaksi joko täällä Suomessa tai sitten Englannissa ja alkaa tehdä niitä hommia yksityisesti. Alkuperäiseltä ammatiltani olen matkailuvirkailija.

Haluaisinkin udella muiden kokemuksia noin yleisesti muutto-prosessista ja elämisestä englannissa. Jos kellään sattuisi olemaan tietoa/kokemusta yksityiskohtaisemmin, esim. yrittäjyydestä, opiskelusta, raha asioista etc, englannissa, se olisi mahti juttu jos jakaisitte niitä! :) Yleisimmät sivustot ja jonkun näköisiä opuksiakin on jo ehditty lukemaan näistä asioista, mutta olisi parempi kuulla ihan suoraan ihmisiltä ^^

1

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiäsinne

Englannissa menee suomalaiselta tililtä kovat summat nostopalkkiota joten ensialkuun kaikkein tärkeintä on joko olla rikas tai hankkia nopeasti työpaikka jolloin saa avattua englantilaisen pankkitilin. Tiliä on vaikea ellei lähes mahdotonta saada avattua Englannissa ilman työpaikkaa ja osoitetta, mutta jos ne asiat on kunnossa niin tilin saaminen saattaa onnistua, tosin minulle sanottiin yhdessä pankissa että tilin avausta täytyisi odottaa 4 kuukautta. Töitä Englannista löytää kokemusteni mukaan paremmin kuin Suomesta, lähes kaikilla aloilla on vapaita työpaikkoja eikä kokemusta läheskään aina vaadita. Opiskelemaan lähteminen on kaikkien helpointa silloin voit tutustua rauhassa maahan eikä tarvitse maksaa asunnosta kunnallisveroamaksuja (noin 100e kuukaudessa) ja asuntoja löytää helpoiten jaetuista kämpistä. On myös paljon muitakin kaupunkeja kuin Lontoo, josta useat on joko tykänneet tai vihanneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27