mitä vahaa käytätte moottoripyörissä?
itselläni on mönkijä ja pyörä tallissa ja jotaa tököttii pitäis pintaa vetää,mutta mitä.
mönkijän malaamattomiin muovi osiin,tuulilasiin/pleksiin,tarviiko satulaan jotain?
onkohan ne mönkijän katteet maalattuja muovi osia? ja mitä niihin pitäisi laittaa?
mitäs ajovalojen umpioihin?
eli mitä tarttee moottoripyörään ja mönkijään?
haluaisin että kaikki maholliset mitä saa olisivat autoglymin tuotteita,mutta muutkin käy....
millä vahaatte ja ehostatte pyöriänne?
18
2880
Vastaukset
- Wurth1
Perus autovahaa, autoglymin HD vaha on yksi parhaimmista vahoista. Mikäli kyseessä on yli 20v vanha ajoneuvo jota ei ole vahattu säännöllisesti niin turtlewax väripigmenttivaha on silloin erinomainen valinta. Vahaa kannattaa laittaa vain sileille pinnoille, ei karheille. Karheilla muovipinnoilla vahasta jää kiinteitä valkoisia paakkuja joiden pesu ei ole mitään mukavaa touhua.
Satulaan ei laiteta yhtään mitään. Satula, hallintalaitteet ja jalkatapit eivät saa tulla liukkaiksi. Muuten ajosta tulee vaarallista. Mikäli satulassa on halkeamia niin suutarilla voi satulan korjauttaa maksua vastaan. Korrek- luonnonvaha kaikkiin kohteisiin, ja lisäksi kypärän visiiriin. Hylkii siinäkin vettä paremmin kuin 5-sateesta :)
- Hondaaa
Itse en kyllä laittaisi moottoripyörääni muuta kuin moottoripyöriin erikseen tarkoitettua vahaa niin ei tarvii katua.
- customHeikki
Minä olen jo vuosia - pari kertaa kesässä - vahannut moottoripyöräni tavallisella uton kestovahalla, sekä maalatut metallipinnat että maalattujen muoviosien pinnat.
Ei ole tarvinnut katua - miksi olisi? - Hondaaa
customHeikki kirjoitti:
Minä olen jo vuosia - pari kertaa kesässä - vahannut moottoripyöräni tavallisella uton kestovahalla, sekä maalatut metallipinnat että maalattujen muoviosien pinnat.
Ei ole tarvinnut katua - miksi olisi?Entäs jos pyörissä onkin maalaamattomia värillisiä muoveja? Ei taida autovaha käydä
- Voi toope
Hondaaa kirjoitti:
Entäs jos pyörissä onkin maalaamattomia värillisiä muoveja? Ei taida autovaha käydä
samalla lailla siinä autossakin niitä maalaamattomia muoviosia voi olla ,mutta ne vaan jätetään vahaamatta! Vahataan maalipinnat järkeä saa käyttää mortoristikin! Ei se maalipinta eroa mitenkään auton vastaavasta kait sää ny näät mikä on maalattu ja mikä ei?!
- Hondaaa
Autovahoille ehdoton ei! Moottoripyörä on maalattu siihen käyttöön erikseen kehitetyllä moottoripyörämaalilla ja siihen on sitten kehitetty erityinen moottoripyörävaha. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Kohta joku varmaan provoaa, että tankkaa autoon tarkoitetulla bensiinillä. Mutta joka kulkineeseen on omat bensat ja vahat. Ei kai kukaan laita lentokoneeseenkaan muuta kuin lentokonebensaa, jos haluaa pysyä ilmassa. Ja onhan näitä säästäjäihmeitä sitten pudonnutkin maahan tasaisin väliajoin. Järki käteen nyt sanon minä.- Vai lentokonebensaa.
>>...moottoripyörämaalilla...
- honda miäs ihan seka
Ja höpön höpön...kunnon autoihin tarkoitettu vaha sopii myös mainiosti moottoripyöriin, veneisiin yms.
Hyviä vahoja juuri esim. autoglym ekaks punainen ja päälle kulta niin johan kiiltää ja maalattuihin muoviin ihan sama aine.
Toinen hyvä vaha on Prestan Best Wax.
Jompaa kumpaa kun käyttää niin kiilto on taattu ja pyörä säilyy kauniina vuosia...niin ja kokemusta sitten on jonkin verran vahojen käytöstä. - LZ 127
Vai lentokonebensaa. kirjoitti:
>>...moottoripyörämaalilla...
"Lentokonebensaa ei ole olemassakaan. Suihkumoottoreissa käytetään kerosiinia, joka on periaatteessa valopetroolia eli lamppuöljyä."
Lentokonebensiiniä (avgas) on olemassa. Se on tarkoitettu mäntämoottorikoneisiin, kun taas kerosiini on suihku- ja potkuriturbiinikoneisiin.
Tosin monet nykyiset mäntämoottorilentokoneet voivat käyttää ihan tavallista moottoribensiiniä, se kun on halvempaa. Lisäksi dieselmoottoritkin ovat yleistymään päin. - 30 vuotta vahannut
PÖH.. kaikki vahat käy moottoripyöriin jopa venevahakin.
Vahahan ei ole ikuinen, se "kuluu" pois
- hohooi kansa
Niin,mutta esim vaikka minun vanhassa linhais mönkijässäni on muoviset katteet,ja koko helahoito,niin mikäköhän semmoiseen käy?
omistin ennen moottoripyörän ja osasin kyllä sitä hoitaa,joten niitä on tyhmä kysellä että mitä vahaa tarttis. luulis et toi puskuri vaha vois olla vaihtoehto muovi osille niin mustille kuin kirkkaillekkin esim autoglym bumber care,vai käykö teidän mielestä vaan mustille osille?- tai joku
Venevaha käy hyvin mönkijän muoveihin!
- Hondaaa
Ei pientäkään huulenheittoo sallita... :)
Mihin tää maalima onkaan menossa ja me sen mukana...- No muttakun
aloittaja ei edes heittänyt huulta!
- Wax
Collinite 476s vahaa olen käyttänyt jokaiseen maalattuun paikkaan aina vanteita myöten. Maalaamattoman muovin käsittelen Korrekin Muovikiillolla.
Ps. Kannattaako renkaissa käyttää merkkikohtaista ilmaa? Onko siitä hyötyä?
Nyt on netistä tilattua mitälie merellistä ilmaa ja etupyörä vähän ravistaa...- Heliumia rankaisiin!
Sillä paino kevenee ja tehopainosuhde muuttuu paremmaksi!
- epätietoinen..
Mistä saa HD-ilmaa ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653