Eka kerta pitkän hierontatyön aikana, että ghuomasin nelikymppisen naisen rintalihaksen kiinnittymiskohdassa muutaman kovan patin. Asiakaskin valitti että toinen rinta, tai rintalihas on enenmän jumissa. En kertonut havainnosta vielä mitään kun juhannus tulossa, mutta miten ilmoitan asiakkaalle niin, ettei tämä säikähdä, ja entäs jos havaintoni on väärä. Urheiluhieronnassa toki tällaista ei ole ennen tullut, joten aika varma olen että kyseessä on kasvain tai rintasyöpä. Saksassahan naishierojia on erikoistunut palpaatiolla tapahtuvaan rintasyöpätutkimukseen, ja tulokset lupaavia. Olisiko järkevää pyytää asiakasta vertailemaan rintojaan itse, ja tekemään havainnot.
Naisasiakkaalla patti rinnassa, kertoisitteko
3
252
Vastaukset
- Koulutettu hieroja
Kyllähän sinun kuuluisi noista löydöksistä kertoa, jos kerta koulutettu hieroja olet. Tätä vaatii jo ammattietiikkakin. Kerrot löydöksestäsi, etkä lähde diagnosoimaan mitään sen enempää. Et ole lääkäri, joten et voi tarjota kuin arvauksia, parhaimmillaan valistuneita sellaisia. Asiakaspapereihinhan nuo merkitään joka tapauksessa.
Voihan olla, että ovat rasvapatteja tai turvonneita imusolmukkeita. Kehota käymään näyttämässä niitä terveyskeskuksessa. Voivat toki mennä itsestääkin ajan kanssa ohi, mutta asiakkaalla on oikeus tietää ja tehdä itse päätös mennäkkö terveyskeskukseen vai odotellako.
En tiedä mitä tuolla urheiluhieronta viittauksella oikein tarkoitit, sillä sehän ei nyt sen kummempaa tekniikoiltaan tai otteiltaan ole kuin klassinenkaan hieronta ja nykyään noista käytetään vaan termiä hieronta, sen kummemmin erittelemättä. - Asiallista tietoa
Olisi ihan fiksua kertoa siinä hieronnan yhteydessä jo, jos sellainen tuntemus tulee ylimääräisestä patista. Kehoittaa asiakastaan itse koettamaan, että tuntuuko se hänestä normaalilta. Kyllä normaalisti ajetteleva ihminen menee asian kanssa jatkotutkimuksiin, jos sellainen tuntemus tulee. Hieroja ei te mitään muita diagnooseja, mutta osoittaa kyllä hyvää ammattitaitoa, jos ohjaa eteenpäin asian kanssa.
Parille hierottavalle olen kertonut, että selääs oleva luomi on varsin ärtyneen näköinen, että kannattaisi käydä ehkä näyttämässä ihotautilääkärille. Kummassakin tapauksessa luomi poistettiin, koska siinä oli havaittu iho syövän esioireita. Kumpikin asiakas kiitti, että olin informoinut, kun harvapa omaa selkäänsä näkee.
Tokihan sitä näkee kaikenlaista jalkasientä ja kynsisientäkin, mutta niistä ei viitsi mainita... - Taiturinäppi
Meidän hierojien kuuluu aina kertoa hierotettavalle, jos epäilee lihaksissa tai iholla jotakin poikkeavaa. Miksi sen kertominen on vaikeaa? Ajattele asiaa niin, että olet hieronnan asiantuntija ja informoit asiakasta asiallisesti. Kerran löysin asiakkaan selästä punkin ja saatuani luvan, poistin punkin viipymättä. Asiakas oli erittäin tyytyväinen. Ja molempien meidän, elämä jatkui ihan normaalisti.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354179Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141556Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481516Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1961317Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ851046Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311032Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain441008Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62974
- 22948