3 kk cavalier kakkaa monta kertaa yössä,

herkkuja.

mikä sillä on?

Siis viime yönäkin kävi kakalla klo 2 jälkeen viisi kertaa

On aikamoinen ahmatti ja erittäin halukas syömään kaikkea, mutta pääsääntöisesti annan sille 2 ateriaa.

aamulla nappuloita ja hieman lihaa ( tuoretta ja pakasteena, sellaista ja nappulat ovat laadukkaita eläinkaupasta hankittuja)

Mitä teksin? ajattelin että annan sille viimeisen päivän aterian klo 15 jotta suoli ehtii tyhjentyä yötä vasten....

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

6

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spanielimulla

Minkälaista uloste on? Onko kiinteää, kuivaa, ikään kuin käsinpoimittavaa vai löysähköä? Veikkaisin, että koira syö liikaa tai sitten nappulat, joita annat, eivät sula hyvin eli eivät imeydy ja tulee ulos.

Kerroit, että annat raakaa lihaa nappuloiden kanssa. Nappulat ja liha sulavat hyvin eri tahtiin koiran elimistössä, joten sekin voi aiheuttaa ruuansulatusongelmia.

• ap.

Päivällä uloste on kiintehköä eli tulee yhtenä pötkönä ulos.

• .................

Minä olen aina antanut tuon ikäselle vielä vähintään kolme ateriaa päivässä. KOirasta riippuen jopa ollaan menty vielä neljälläkin. Älä vain anna päivän viimeistä ateriaa klo 15, pentu tarvitsee säännöllistä ruokaa, jos jotain teet, niin anna vain yhtä laatua ja säännöllistä ruoka-ajat. Mieti mieluummin annoskokoja.

Minun pentuni ovat aina syöneet niiden oman tarpeen mukaan, olen seuraillut annoskokoja siitä, että jääkö kuppiin jotain, ja onko koira edes nälkäinen. Jos haluat antaa lihaa, niin anna sitä vain yhdellä aterialla ensialkuun. Esimerkiksi vaikka siinä päivällä.

• ap.

Kiitos tästä vinkistä.

• herkkusuu cava

kun hain luovutusikäisen cavauroksen, kasvattaja neuvoi antamaan ruokaa 4 krt päivässä. (nappuloita, raakaa jauhelihaa ja esim piimää loraus) piimän tilalle voi mahdollisesti välillä vaihdella raejuustoa tai viiliä.
      pennun ollessa 3 kk vähensin ruoka-annokset 3 krt/pv.
      minulle neuvottiin, että vasta täysikasvuisena ruokailut vähennetään 2 krt/pv.
      suosittelen todellakin GOLDEN EAGLE -nappuloita, sulaa parhaiten ja kakan koostumus paras mahdollinen. olen kokeillut myös royal caninia ja sam's fieldia, mutta eivät ole läheskään yhtä hyviä. kakan koostumus löysempi.

• Cava

Tuon ikäinen pentu tarvitsee vielä monta ateriaa päivässä/vuorokauden aikana.
      Itse annettiin omalle cavapennulle royal caninin pienen koiran nappuloita. Ohjeen mukaisesti koiran päiväannos jaettiin kolmeen osaan ja annokset jaoteltiin päivärytmin mukaan. Eli aamulla, heti töistä tultua ja viimeinen annos illalla.
      Luulen, että viimeinen ilta-annos auttaa koiraa myös nukkumaan yönsä, koska kylläisenä nukuttaa paremmin.
      Tämän lisäksi ei mitään ns. ylimääräistä ruokaa.
      Ruan laatukin vaikuttaa siihen, miten paljon ulostetta syntyy. Mitä laadukkaampi ruoka - sen vähempi ulostetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2443
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1723
    3. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      284
      974
    4. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      974
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      253
      964
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      844
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      749
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      718
    Aihe