3 kk cavalier kakkaa monta kertaa yössä,

herkkuja.

mikä sillä on?

Siis viime yönäkin kävi kakalla klo 2 jälkeen viisi kertaa

On aikamoinen ahmatti ja erittäin halukas syömään kaikkea, mutta pääsääntöisesti annan sille 2 ateriaa.

aamulla nappuloita ja hieman lihaa ( tuoretta ja pakasteena, sellaista ja nappulat ovat laadukkaita eläinkaupasta hankittuja)

Mitä teksin? ajattelin että annan sille viimeisen päivän aterian klo 15 jotta suoli ehtii tyhjentyä yötä vasten....

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

6

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spanielimulla

Minkälaista uloste on? Onko kiinteää, kuivaa, ikään kuin käsinpoimittavaa vai löysähköä? Veikkaisin, että koira syö liikaa tai sitten nappulat, joita annat, eivät sula hyvin eli eivät imeydy ja tulee ulos.

Kerroit, että annat raakaa lihaa nappuloiden kanssa. Nappulat ja liha sulavat hyvin eri tahtiin koiran elimistössä, joten sekin voi aiheuttaa ruuansulatusongelmia.

• ap.

Päivällä uloste on kiintehköä eli tulee yhtenä pötkönä ulos.

• .................

Minä olen aina antanut tuon ikäselle vielä vähintään kolme ateriaa päivässä. KOirasta riippuen jopa ollaan menty vielä neljälläkin. Älä vain anna päivän viimeistä ateriaa klo 15, pentu tarvitsee säännöllistä ruokaa, jos jotain teet, niin anna vain yhtä laatua ja säännöllistä ruoka-ajat. Mieti mieluummin annoskokoja.

Minun pentuni ovat aina syöneet niiden oman tarpeen mukaan, olen seuraillut annoskokoja siitä, että jääkö kuppiin jotain, ja onko koira edes nälkäinen. Jos haluat antaa lihaa, niin anna sitä vain yhdellä aterialla ensialkuun. Esimerkiksi vaikka siinä päivällä.

• ap.

Kiitos tästä vinkistä.

• herkkusuu cava

kun hain luovutusikäisen cavauroksen, kasvattaja neuvoi antamaan ruokaa 4 krt päivässä. (nappuloita, raakaa jauhelihaa ja esim piimää loraus) piimän tilalle voi mahdollisesti välillä vaihdella raejuustoa tai viiliä.
      pennun ollessa 3 kk vähensin ruoka-annokset 3 krt/pv.
      minulle neuvottiin, että vasta täysikasvuisena ruokailut vähennetään 2 krt/pv.
      suosittelen todellakin GOLDEN EAGLE -nappuloita, sulaa parhaiten ja kakan koostumus paras mahdollinen. olen kokeillut myös royal caninia ja sam's fieldia, mutta eivät ole läheskään yhtä hyviä. kakan koostumus löysempi.

• Cava

Tuon ikäinen pentu tarvitsee vielä monta ateriaa päivässä/vuorokauden aikana.
      Itse annettiin omalle cavapennulle royal caninin pienen koiran nappuloita. Ohjeen mukaisesti koiran päiväannos jaettiin kolmeen osaan ja annokset jaoteltiin päivärytmin mukaan. Eli aamulla, heti töistä tultua ja viimeinen annos illalla.
      Luulen, että viimeinen ilta-annos auttaa koiraa myös nukkumaan yönsä, koska kylläisenä nukuttaa paremmin.
      Tämän lisäksi ei mitään ns. ylimääräistä ruokaa.
      Ruan laatukin vaikuttaa siihen, miten paljon ulostetta syntyy. Mitä laadukkaampi ruoka - sen vähempi ulostetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4974
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1762
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1622
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1574
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1448
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1207
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1180
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1129
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      69
      1111
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe