3 kk cavalier kakkaa monta kertaa yössä,

herkkuja.

mikä sillä on?

Siis viime yönäkin kävi kakalla klo 2 jälkeen viisi kertaa

On aikamoinen ahmatti ja erittäin halukas syömään kaikkea, mutta pääsääntöisesti annan sille 2 ateriaa.

aamulla nappuloita ja hieman lihaa ( tuoretta ja pakasteena, sellaista ja nappulat ovat laadukkaita eläinkaupasta hankittuja)

Mitä teksin? ajattelin että annan sille viimeisen päivän aterian klo 15 jotta suoli ehtii tyhjentyä yötä vasten....

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

6

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spanielimulla

      Minkälaista uloste on? Onko kiinteää, kuivaa, ikään kuin käsinpoimittavaa vai löysähköä? Veikkaisin, että koira syö liikaa tai sitten nappulat, joita annat, eivät sula hyvin eli eivät imeydy ja tulee ulos.

      Kerroit, että annat raakaa lihaa nappuloiden kanssa. Nappulat ja liha sulavat hyvin eri tahtiin koiran elimistössä, joten sekin voi aiheuttaa ruuansulatusongelmia.

      • ap.

        Päivällä uloste on kiintehköä eli tulee yhtenä pötkönä ulos.


    • .................

      Minä olen aina antanut tuon ikäselle vielä vähintään kolme ateriaa päivässä. KOirasta riippuen jopa ollaan menty vielä neljälläkin. Älä vain anna päivän viimeistä ateriaa klo 15, pentu tarvitsee säännöllistä ruokaa, jos jotain teet, niin anna vain yhtä laatua ja säännöllistä ruoka-ajat. Mieti mieluummin annoskokoja.

      Minun pentuni ovat aina syöneet niiden oman tarpeen mukaan, olen seuraillut annoskokoja siitä, että jääkö kuppiin jotain, ja onko koira edes nälkäinen. Jos haluat antaa lihaa, niin anna sitä vain yhdellä aterialla ensialkuun. Esimerkiksi vaikka siinä päivällä.

      • ap.

        Kiitos tästä vinkistä.


    • herkkusuu cava

      kun hain luovutusikäisen cavauroksen, kasvattaja neuvoi antamaan ruokaa 4 krt päivässä. (nappuloita, raakaa jauhelihaa ja esim piimää loraus) piimän tilalle voi mahdollisesti välillä vaihdella raejuustoa tai viiliä.
      pennun ollessa 3 kk vähensin ruoka-annokset 3 krt/pv.
      minulle neuvottiin, että vasta täysikasvuisena ruokailut vähennetään 2 krt/pv.
      suosittelen todellakin GOLDEN EAGLE -nappuloita, sulaa parhaiten ja kakan koostumus paras mahdollinen. olen kokeillut myös royal caninia ja sam's fieldia, mutta eivät ole läheskään yhtä hyviä. kakan koostumus löysempi.

    • Cava

      Tuon ikäinen pentu tarvitsee vielä monta ateriaa päivässä/vuorokauden aikana.
      Itse annettiin omalle cavapennulle royal caninin pienen koiran nappuloita. Ohjeen mukaisesti koiran päiväannos jaettiin kolmeen osaan ja annokset jaoteltiin päivärytmin mukaan. Eli aamulla, heti töistä tultua ja viimeinen annos illalla.
      Luulen, että viimeinen ilta-annos auttaa koiraa myös nukkumaan yönsä, koska kylläisenä nukuttaa paremmin.
      Tämän lisäksi ei mitään ns. ylimääräistä ruokaa.
      Ruan laatukin vaikuttaa siihen, miten paljon ulostetta syntyy. Mitä laadukkaampi ruoka - sen vähempi ulostetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe