Onpa täällä paljon avuttomia

Niin avuttomia

äitejä.

Muistan kun itse olin 80-90 luvulla nuori äiti ja liuta lapsia, ei ollut nettiä sillon missä valittaa tai kertoa, vaan itse ne ongelmat ratkottiin tai ratkesivat itsestään.

Täällä kysellään joka inahdusta ja joka pientä vikaa tai viivästystä kauhulla, itkua, uhmaa tai potta asioita. Mitenkähän olisitte selvinneet sillon kun ei ollut nettiä siinä aamusta iltaan minne kirjoittaa ja valittaa. Nyt lapset varmaan parkuu yksinään lattialla tai sängyssä, kun äiti on netissä kirjoittamassa että meidän pikku aatu ei osaa kääntyä tai tiina ei osaa vielä seisoa!!! Voi ihme...

6

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana juttu!

Mutta ihanaa, että sinä olet ollut niin osaava ja paljon parempi äiti, kuin nämä kirjoittajat! Aivan hurjasti onnea sinulle, tunnet varmasti itsesi tosi hienoksi ihmiseksi!

• bnnnn

Niin sä vastasit ihan itse omaan mielipiteesi:

" Ei ollut nettiä"

Niin?

Mitäs jos olisi ollut?

Lyön pääni pantiksi että olisit itsekin ollut netissä ja kysellyt pikku aatustasi

• h34w

Nii, ei kannata maailman muuttua millään taholla, se on tosi pahasta jos joku asia vaivaa ja voi mennä ihan virtuaalimaailmaan kysymään miten muilla. Mieluummin pitää kärsiä kaikki kantapään kautta tai pohtia itsekseen.

Onneksi sinun ei tarvitse pyöriä näillä sivuilla enää, kun lapsetkin ovat jo isoja. Minusta on kiva, että voi virtuaalisesti jakaa kokemuksiaan ja kysellä asioista, jotka vaivaavat. Oli se sitten uusavuttomuutta tai ei.

• Bihu8

...eikä sinun päänaukomisesi asioita auta yhtään.

• Mammamumma

No silloin varmaan kyseltiin omilta vanhemmilta, muilta sukulaisilta, ystäviltä... Ja varmasti jos olisi netti ollut niin silloinkin sitä olisi käytetty! Tuskinpa nyt niin on, että jos eivät saa apua netistä niin lapsi jää hoitamatta tms. Kyllähän sen asian sitten joillain tavalla ratkoo itse. Kaikki varmaan selviäisivät ilman nettiäkin. Mutta täältä voi saada vinkkejä ja vertaisapua, mitä pahaa siinä on? Jos kerta tämmöinen kanava on olemassa miksi sitä ei voisi hyödyntää... Hyvähän se on ottaa asioista selvää. Lukeehan monet kaikenmaailma oppaitakin. Kyllä minä ainakin mielelläni autan vaikka niitä avuttomiakin. Ja sinähän voisit myös jakaa sitä viisauttasi...

Juu en mäkään lapsena tarvinnut kännykkää, mutta ei silloin sellaisia kyllä ollutkaan...

Mitähän ihmettä itse teet täällä, tulitko vaan kertomaan tuon mielipiteesi vai mitä?

• -----

Täällä se sinäkin kuitenkin nettipalstalla pyörit ;)

Ei tietenkään 80-90 luvuilla ole netissä pyöritty, kun ei nettiä ollutkaan. Mutta lyön tonnista vetoa, että jos olisi ollut, olisit sinäkin siellä ollut muiden mukana :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109