Onpa täällä paljon avuttomia

Niin avuttomia

äitejä.

Muistan kun itse olin 80-90 luvulla nuori äiti ja liuta lapsia, ei ollut nettiä sillon missä valittaa tai kertoa, vaan itse ne ongelmat ratkottiin tai ratkesivat itsestään.

Täällä kysellään joka inahdusta ja joka pientä vikaa tai viivästystä kauhulla, itkua, uhmaa tai potta asioita. Mitenkähän olisitte selvinneet sillon kun ei ollut nettiä siinä aamusta iltaan minne kirjoittaa ja valittaa. Nyt lapset varmaan parkuu yksinään lattialla tai sängyssä, kun äiti on netissä kirjoittamassa että meidän pikku aatu ei osaa kääntyä tai tiina ei osaa vielä seisoa!!! Voi ihme...

6

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana juttu!

Mutta ihanaa, että sinä olet ollut niin osaava ja paljon parempi äiti, kuin nämä kirjoittajat! Aivan hurjasti onnea sinulle, tunnet varmasti itsesi tosi hienoksi ihmiseksi!

• bnnnn

Niin sä vastasit ihan itse omaan mielipiteesi:

" Ei ollut nettiä"

Niin?

Mitäs jos olisi ollut?

Lyön pääni pantiksi että olisit itsekin ollut netissä ja kysellyt pikku aatustasi

• h34w

Nii, ei kannata maailman muuttua millään taholla, se on tosi pahasta jos joku asia vaivaa ja voi mennä ihan virtuaalimaailmaan kysymään miten muilla. Mieluummin pitää kärsiä kaikki kantapään kautta tai pohtia itsekseen.

Onneksi sinun ei tarvitse pyöriä näillä sivuilla enää, kun lapsetkin ovat jo isoja. Minusta on kiva, että voi virtuaalisesti jakaa kokemuksiaan ja kysellä asioista, jotka vaivaavat. Oli se sitten uusavuttomuutta tai ei.

• Bihu8

...eikä sinun päänaukomisesi asioita auta yhtään.

• Mammamumma

No silloin varmaan kyseltiin omilta vanhemmilta, muilta sukulaisilta, ystäviltä... Ja varmasti jos olisi netti ollut niin silloinkin sitä olisi käytetty! Tuskinpa nyt niin on, että jos eivät saa apua netistä niin lapsi jää hoitamatta tms. Kyllähän sen asian sitten joillain tavalla ratkoo itse. Kaikki varmaan selviäisivät ilman nettiäkin. Mutta täältä voi saada vinkkejä ja vertaisapua, mitä pahaa siinä on? Jos kerta tämmöinen kanava on olemassa miksi sitä ei voisi hyödyntää... Hyvähän se on ottaa asioista selvää. Lukeehan monet kaikenmaailma oppaitakin. Kyllä minä ainakin mielelläni autan vaikka niitä avuttomiakin. Ja sinähän voisit myös jakaa sitä viisauttasi...

Juu en mäkään lapsena tarvinnut kännykkää, mutta ei silloin sellaisia kyllä ollutkaan...

Mitähän ihmettä itse teet täällä, tulitko vaan kertomaan tuon mielipiteesi vai mitä?

• -----

Täällä se sinäkin kuitenkin nettipalstalla pyörit ;)

Ei tietenkään 80-90 luvuilla ole netissä pyöritty, kun ei nettiä ollutkaan. Mutta lyön tonnista vetoa, että jos olisi ollut, olisit sinäkin siellä ollut muiden mukana :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4502
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2924
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2433
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1737
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1409
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1212
    7. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1193
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      939
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      908
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      874
    Aihe