Onpa täällä paljon avuttomia

Niin avuttomia

äitejä.

Muistan kun itse olin 80-90 luvulla nuori äiti ja liuta lapsia, ei ollut nettiä sillon missä valittaa tai kertoa, vaan itse ne ongelmat ratkottiin tai ratkesivat itsestään.

Täällä kysellään joka inahdusta ja joka pientä vikaa tai viivästystä kauhulla, itkua, uhmaa tai potta asioita. Mitenkähän olisitte selvinneet sillon kun ei ollut nettiä siinä aamusta iltaan minne kirjoittaa ja valittaa. Nyt lapset varmaan parkuu yksinään lattialla tai sängyssä, kun äiti on netissä kirjoittamassa että meidän pikku aatu ei osaa kääntyä tai tiina ei osaa vielä seisoa!!! Voi ihme...

6

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana juttu!

      Mutta ihanaa, että sinä olet ollut niin osaava ja paljon parempi äiti, kuin nämä kirjoittajat! Aivan hurjasti onnea sinulle, tunnet varmasti itsesi tosi hienoksi ihmiseksi!

    • bnnnn

      Niin sä vastasit ihan itse omaan mielipiteesi:

      " Ei ollut nettiä"

      Niin?

      Mitäs jos olisi ollut?

      Lyön pääni pantiksi että olisit itsekin ollut netissä ja kysellyt pikku aatustasi

    • h34w

      Nii, ei kannata maailman muuttua millään taholla, se on tosi pahasta jos joku asia vaivaa ja voi mennä ihan virtuaalimaailmaan kysymään miten muilla. Mieluummin pitää kärsiä kaikki kantapään kautta tai pohtia itsekseen.

      Onneksi sinun ei tarvitse pyöriä näillä sivuilla enää, kun lapsetkin ovat jo isoja. Minusta on kiva, että voi virtuaalisesti jakaa kokemuksiaan ja kysellä asioista, jotka vaivaavat. Oli se sitten uusavuttomuutta tai ei.

    • Bihu8

      ...eikä sinun päänaukomisesi asioita auta yhtään.

    • Mammamumma

      No silloin varmaan kyseltiin omilta vanhemmilta, muilta sukulaisilta, ystäviltä... Ja varmasti jos olisi netti ollut niin silloinkin sitä olisi käytetty! Tuskinpa nyt niin on, että jos eivät saa apua netistä niin lapsi jää hoitamatta tms. Kyllähän sen asian sitten joillain tavalla ratkoo itse. Kaikki varmaan selviäisivät ilman nettiäkin. Mutta täältä voi saada vinkkejä ja vertaisapua, mitä pahaa siinä on? Jos kerta tämmöinen kanava on olemassa miksi sitä ei voisi hyödyntää... Hyvähän se on ottaa asioista selvää. Lukeehan monet kaikenmaailma oppaitakin. Kyllä minä ainakin mielelläni autan vaikka niitä avuttomiakin. Ja sinähän voisit myös jakaa sitä viisauttasi...

      Juu en mäkään lapsena tarvinnut kännykkää, mutta ei silloin sellaisia kyllä ollutkaan...

      Mitähän ihmettä itse teet täällä, tulitko vaan kertomaan tuon mielipiteesi vai mitä?

    • -----

      Täällä se sinäkin kuitenkin nettipalstalla pyörit ;)

      Ei tietenkään 80-90 luvuilla ole netissä pyöritty, kun ei nettiä ollutkaan. Mutta lyön tonnista vetoa, että jos olisi ollut, olisit sinäkin siellä ollut muiden mukana :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe