Pohjanpystykorva

outoo1

Onko se niin hyvä koira kun täällä kehutaan? Itse pidän enemmän suomenpystykorvasta mutta perustelkaa miksi se on muka parempi. Kyseessä on Ruotsalais suomalainen rotu. Miten karjalankarhukoira onko se hyvä? Tai lapinkoira. Mikä oikeasti onkaan paras koirarotu?

7

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertainen vast

      Lööperiä puhuu pohjisomistajat kateellisina. Suomipystis on kansalliskoira, pohjis ei joten asia sillä perusteltu. Ei turhaa rotua kansalliskoiraksi oteta.

      • Kuusen kansaliskoira

        Hmm.. En tiedä pitääkö kehut paikkaansa, mutta kyllä näköjään osataan kehua tuollakin puolella! Lapsellinen perustelu, ihan vain ensimmäisen kommentin perusteela tekisi mieli sanoa että pohjis on paras, mutten ole ikinä omistanut niin enpä sano..

        "Mikä oikeasti onkaan paras koirarotu? " - No, sehän on se oma rotu! :-)

        Itse en edes harrasta näillä pikkupystäreillä metsästämistä, mutta ulkonäöllisesti ottaisin pohjiksen ;)


    • pohojis

      Pohjiksen luonne on leppoisampi. Suomen pystykorvat tuppaa olemaan ärhäkämpiä luonteeltaan.
      nimimerkillä pohjiksen omistaja :)

    • T.t.v12

      Tykkään kyllä kaikista koirista, ihan sama pystykorva vaiko ei. Minä haluaisin synttärilahjaksi oman koiran.En nimittäin jaksa pitää olemassa olevia koiria(meidän kahta muuta koiraa) Mietin pitkään ja päädyin pohjanpystykorvaan,se on pieni,ei vedä paljoo,helppo kouluttaa ja tykkää olla metsässä. Mutta mistä löytäisn sen pentuja?

      • hae omasi ja ihastu

        Punapippurin kennel!


    • oravannahkat

      Suomenpystykorvia on alettu jalostamaan säyseämmiksi ja sen huomaa. Vastikään ottamamme suomenpystis on railakkaasti erilainen verrattuna 10v sitten ottamaamme koiraan. Aiempi koira oli hieman ärhäkämpi, mutta nykyinen varsinainen tossu. Molemmat siis uroksia. Suomenpystykorvissa en nää mitään muuta moittimista kuin turhanpäiväinen räksytys. Ei osaa olla hiljaa vaikka kuinka komentaisi. Oravista lähtien löytyy haukkumista. Mukava epeli, vaikkei mikään järjenjättiläinen.

    • Minä:))

      No itsellä on pohjanpystykorva uros, ja todella mainio kaveri! Veti ennen ihan pirusti hihnassa lenkeillä, mutta nyt pienellä koulutuksella sai kävelemään nätisti vieressä. Ei hauku turhia, tai no eipä juuri milloinkaan kotona:) tykkää vedestä noutamisesta, joten nyt alan kouluttaa sorsan hakua jos vaikka syksyllä pääsis mukaan. Helppo kouluttaa ja kaikki tekeminen omistajan kanssa niin kyllä tykkää! Nyt aloin kouluttaa agilityn alkeita koiralle niin on muuta kivaa tekemistä kausien välissä. Voisin ottaa toisenkin rippilahjaksi kerta rodun itse saan päättää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe