Hei!
Yritin löytää vaikka mistä "virallista" tietoa siitä, onko ravintola-alalla pakko tehdä juhannusaattona töitä? Illallakin?
Miten on? Ja onko kesätyöläisen suhteen mitään eroa?
Juhannusaatto töissä?
6
213
Vastaukset
- zorom noo
Tervetuloa alalle!
Töitä tehdään kaikkina vuoden päivinä, myös kaverisi hääpäivänä ;-)
Monissa paikoissa toiveita voi esittää, mutta yleensä toiveet huomioidaan ensin vakkareilta.
Elämä on siis kovaa, mutta itse ainakin nautin mielummin kaikkina virallisina juhlapyhinä korotetun palkan ja nautin sitten lasillisen kuohuvaa jonain arki-iltana. Meillä töissä kaikki halukkaat eivät päässeet juhannukseksi töihin - aikuisten kanssa on mukava tehdä töitä - Jussina aamuvuoroon
Juhannusaamuna klo 5 on kiva ajaa töihin, kun linnut laulaa, kesä tuoksuu ja kaikkialla on hiljaista.
- Ex-
Parasta juhannuksena on ollut olla kaupungissa töissä. Ei ristin sielua missään, toki aikoinaan Hangossakin oli ihan hauskaa. Pari turistia pyöri siinä ympärillä.
- Ensio Lensijo
Ainoat pakolliset vapaat on omat häät, omat hautajaiset ja 50 vuotis päivät.
Näillä mennään. Buaaah - Turha pakko
Ihmettelen tuota 50 -vuotisvapaata? Mikä hiton pakollinen vapaa se nyt sitten on? Olen itse täyttänyt enkä pidä sitä vuosilukua yhtään sen kummallisempana kuin esim 30 tai 60.
- PamPam
Työntekijän 50- ja 60-vuotispäivä on palkallinen vapaapäivä, mikäli työsuhde on
jatkunut vähintään vuoden ja merkkipäivä sattuu hänen työpäiväkseen.
Työntekijälle pyritään järjestämään mahdollisuus lyhyeen palkalliseen 1–3 päivän
poissaoloon lähiomaisen kuoleman ja hautajaisten johdosta.
Lyhyellä poissaololla tarkoitetaan kuolemasta ja hautajaisista johtuviin järjestelyihin
sekä hautajaisiin tarvittavaa aikaa. Lähiomaisia ovat avio- tai avopuoliso,
vanhemmat, iso- ja appivanhemmat, lapsi, sisar tai veli.
Yli päivän poissaolosta on pyydettäessä esitettävä etukäteen selvitys ajan
tarpeesta.
http://www.pam.fi/fi/tyo/tessit/Tyehtosopimukset/Marava työntekijät tes 2012-2014.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734