Juhannusaatto töissä?

Hariken

Hei!

Yritin löytää vaikka mistä "virallista" tietoa siitä, onko ravintola-alalla pakko tehdä juhannusaattona töitä? Illallakin?
Miten on? Ja onko kesätyöläisen suhteen mitään eroa?

6

213

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zorom noo

Tervetuloa alalle!

Töitä tehdään kaikkina vuoden päivinä, myös kaverisi hääpäivänä ;-)

Monissa paikoissa toiveita voi esittää, mutta yleensä toiveet huomioidaan ensin vakkareilta.

Elämä on siis kovaa, mutta itse ainakin nautin mielummin kaikkina virallisina juhlapyhinä korotetun palkan ja nautin sitten lasillisen kuohuvaa jonain arki-iltana. Meillä töissä kaikki halukkaat eivät päässeet juhannukseksi töihin - aikuisten kanssa on mukava tehdä töitä

• Jussina aamuvuoroon

Juhannusaamuna klo 5 on kiva ajaa töihin, kun linnut laulaa, kesä tuoksuu ja kaikkialla on hiljaista.

• Ex-

Parasta juhannuksena on ollut olla kaupungissa töissä. Ei ristin sielua missään, toki aikoinaan Hangossakin oli ihan hauskaa. Pari turistia pyöri siinä ympärillä.

• Ensio Lensijo

Ainoat pakolliset vapaat on omat häät, omat hautajaiset ja 50 vuotis päivät.
      Näillä mennään. Buaaah

• Turha pakko

Ihmettelen tuota 50 -vuotisvapaata? Mikä hiton pakollinen vapaa se nyt sitten on? Olen itse täyttänyt enkä pidä sitä vuosilukua yhtään sen kummallisempana kuin esim 30 tai 60.

• PamPam

Työntekijän 50- ja 60-vuotispäivä on palkallinen vapaapäivä, mikäli työsuhde on
        jatkunut vähintään vuoden ja merkkipäivä sattuu hänen työpäiväkseen.

Työntekijälle pyritään järjestämään mahdollisuus lyhyeen palkalliseen 1–3 päivän
        poissaoloon lähiomaisen kuoleman ja hautajaisten johdosta.
        Lyhyellä poissaololla tarkoitetaan kuolemasta ja hautajaisista johtuviin järjestelyihin
        sekä hautajaisiin tarvittavaa aikaa. Lähiomaisia ovat avio- tai avopuoliso,
        vanhemmat, iso- ja appivanhemmat, lapsi, sisar tai veli.
        Yli päivän poissaolosta on pyydettäessä esitettävä etukäteen selvitys ajan
        tarpeesta.

http://www.pam.fi/fi/tyo/tessit/Tyehtosopimukset/Marava työntekijät tes 2012-2014.pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1309
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1093
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1023
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1009
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe